-
Vs: Buzz Pro (Mist in the Woods Special)
Oma historia on dse901, liberty piraatti ego, madvapes varibox, buzz pro, sd-keyring ja bolt tilattu (ei vielä saapunut).
Tuosta jättäisin nyt väliin dse901, egon ja madvapes variboxin, tosin ilman ego-akkuja en olisi ikinä päässyt kokeilemaan 501 clearoja/cartoja.
Buzz käytössä päivittäin actv3 tankilla ja töissä sd giant clearolla, muuttolaatikollinen clearoja, cartoja & muuta rompetta pölyttyy komerossa.
Takana 25v analogisia, nicoretten tuotanto läpikäyty ja champix kuuri takana 3v. sitten, ei toiminut ja tämä toimii.
Suosittelen jokaiselle asiasta kiinnostuneelle Buzzia ja jättämään turhat tuosta välistä, loppupeleissä kuitenkin halpaa jos vertaa analogisiin.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
jasseri
Itse veikkaisin että jos säätö olis punaisen kohdalla, niin oltaisiin noin 5V,(verrattu provariin).
^-^
vihree 3.60
keltanen 4,40
punanen 5,1
milli ennen punasta 5,0 V
-
Toimaaaha toi jos ei paremmasta tiedä :smoke:
Btw. Jos jotakuta kiinnostaa niin voisin myydä mun Büzz Pröön s/n 1,121, jos kiinnostaa niin yv / spostia.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Blankko
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
jasseri
Itse veikkaisin että jos säätö olis punaisen kohdalla, niin oltaisiin noin 5V,(verrattu provariin).
^-^
vihree 3.60
keltanen 4,40
punanen 5,1
milli ennen punasta 5,0 V
Suuret kiitokset.
-
Menee hitusen sematiikaksi, mutta kuuluisiko Buzz pikemminkin vr-ryhmään, kuin vv?
(Vr = voltage regulation.)
-
Kyllähän Buzz Pro on ihan selkeä vv koska voltti määrä on vaihtuv eikä reguloitu yhteen tiettyyn arvoon.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Troll from behind
Menee hitusen sematiikaksi, mutta kuuluisiko Buzz pikemminkin vr-ryhmään, kuin vv?
(Vr = voltage regulation.)
Ei. Buzz Prota voi säätää ihan mihin vaan 3.3 ja 5.6 välille. Noi värit on sitten vain merkkejä että missä kohtaa ollaan suurinpiirtein. Eli ihan aito VV :)
-
Mitä atoja suosittelette buzziin ja onko tohon olemassa toimivia tankkeja? itsellä on 510lr atoja lähinnä käytössä ja noi perus tankit ei tunnu toimivan oikein kovemmilla volteilla. Olenkin mennyt dippailemalla tässä jo pidemmän aikaa. Noi lr atot tuntuu kestävän ihan kivasti, mutta olisko noi korkeamman resistanssit atot parempia tähän
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
jasamy
Mitä atoja suosittelette buzziin ja onko tohon olemassa toimivia tankkeja? itsellä on 510lr atoja lähinnä käytössä ja noi perus tankit ei tunnu toimivan oikein kovemmilla volteilla. Olenkin mennyt dippailemalla tässä jo pidemmän aikaa. Noi lr atot tuntuu kestävän ihan kivasti, mutta olisko noi korkeamman resistanssit atot parempia tähän
Lyhyesti, on. 2.5 ja siintä ylöspäin soi hyvin.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
jasamy
Mitä atoja suosittelette buzziin ja onko tohon olemassa toimivia tankkeja?
Mulla on Buzz:ssa kiinni Bogen 3,2Ω karto ja J-tankki. Erittäin toimiva yhdistelmä, parhaat hyöryt lähtee noin 4,5 voltilla.
-
Tänään ihmettelin miksei Buzzista irtoa kunnon höyryjä, jotenkin ei vaan tapahtunut oikein mitään vaikka kuinka nostin voltteja.
Laitoin mittarin kiinni ja mun oletus asetuksilla ilman kuormaa näytti 4,5 volttia, kuorman kanssa putosi 3,1 ja joka 2,9 volttiin. Vaihdoin uudet akut, vaikka olinkin juuri illalla vaihtanut ladatut akut.. ei mitään vaikutusta.
Asiaa aikansa tutkittuani löytyi vikakin, eli topcapin (kuparisen) kierteissä kuivettunutta nestettä ja myös actv3 tankin liitin lähes mustana töhnästä.
Putsasin kaikki liitännän kunnolla ja nyt potkii taas kuin uutena.
Kaikille aina kehotan tarkistamaan liitäntöjen puhtautta, liittyen ilmankiertoon ja nyt sitten omalle kohdalle sattui näin.. hehe..
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
pki
Tänään ihmettelin miksei Buzzista irtoa kunnon höyryjä, jotenkin ei vaan tapahtunut oikein mitään vaikka kuinka nostin voltteja.
Laitoin mittarin kiinni ja mun oletus asetuksilla ilman kuormaa näytti 4,5 volttia, kuorman kanssa putosi 3,1 ja joka 2,9 volttiin. Vaihdoin uudet akut, vaikka olinkin juuri illalla vaihtanut ladatut akut.. ei mitään vaikutusta.
Asiaa aikansa tutkittuani löytyi vikakin, eli topcapin (kuparisen) kierteissä kuivettunutta nestettä ja myös actv3 tankin liitin lähes mustana töhnästä.
Putsasin kaikki liitännän kunnolla ja nyt potkii taas kuin uutena.
Kaikille aina kehotan tarkistamaan liitäntöjen puhtautta, liittyen ilmankiertoon ja nyt sitten omalle kohdalle sattui näin.. hehe..
Mä oon itse vähän o.d.d. putsamisessa. Joka ilta putsaan kaikki mun modit ja tankit. Jopa megalodon on jo viikon käytön jälkeen saanut parikin kertaa täyshuollon :)
-
Paljos Buzz porukalla on akut kestäneet? onko kestänyt esimerkiksi koko päivää aamusta iltaan ainoana laitteena? tämä on perkuleen tärkeä ominaisuus, kun lähen vertaamaa Provarin ja tämän välillä itselleni.
Toki Provarissa eri kalibeerin lähtökohdat, mutta jos noillaa buzzin akuilla päivän ainakin pärjäisi, niin sehän riittää.
-
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
jema
Paljos Buzz porukalla on akut kestäneet? onko kestänyt esimerkiksi koko päivää aamusta iltaan ainoana laitteena? tämä on perkuleen tärkeä ominaisuus, kun lähen vertaamaa Provarin ja tämän välillä itselleni.
Toki Provarissa eri kalibeerin lähtökohdat, mutta jos noillaa buzzin akuilla päivän ainakin pärjäisi, niin sehän riittää.
Mulla Buzzissa 800mAh DealExtremestä ostetut pilipaliakut sekä mustat AW IC (protection build in) 750mAh.
Päivässä menee 1-3 actv3 tankillista ja voltit jossain 4,7-4 välillä.
Aikaisemmin eGo 1000mAh akku kesti aamusta iltaan ahkeraa käyttöä.
Buzzilla sykliksi muodostunut aamusta ladatut akut sisään ja illalla laturiin, joskus jopa loppuu viimeisillä höyryillä ja varmuuden vuoksi taskussa aina ladattu akkupari.
Omasta mielestäni akut kestää yllättävän hyvin verrattuna eGoon ja nyt käytössä oleviin voltteihin.
Valmistajan forumin sivuilta bongasin syyn pieneen nappiin:
These switches are rated for 1,00,000 cycles that is like 27 years @ 100 presses a day
-
Buzzin mukana tulleet orkkis akut kestää itellä hienosti sen 1,5pv, ja voltit jossain 5V. Elitaitaa olla ihan hyvät noi orkkis akut?
-
ostin Avidvapersilta hh357 ja cisco lr306 atomisaattorin sekä näihin dripshieldin. Dripshieldin osalta suositeltiin hankkimaan 510 to 510 modder/adapeteri ja valitsin sieltä sealed post mallin. Nyt kun liitän adapterin Buzziin niin atomisaattorit ei ota kontaktia. Onko niin että tuo sealed post adapteri ei tähän malliin sovi ja olisi pitänyt valita open center vai teenkö jotain väärin? On tää vaan niin vaikeeta välillä
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
jukkapukka
ostin Avidvapersilta hh357 ja cisco lr306 atomisaattorin sekä näihin dripshieldin. Dripshieldin osalta suositeltiin hankkimaan 510 to 510 modder/adapeteri ja valitsin sieltä sealed post mallin. Nyt kun liitän adapterin Buzziin niin atomisaattorit ei ota kontaktia. Onko niin että tuo sealed post adapteri ei tähän malliin sovi ja olisi pitänyt valita open center vai teenkö jotain väärin? On tää vaan niin vaikeeta välillä
Eikös siinä adapterissa ole ruuvattava se kontaktipää, koitas ruuvata sitä pikkasen ylemmäs josko sit alkas pelittään.
-
Monen monituista kuuta on vierähtänyt siitä, kun Buzz Pron ensi kerran näppeihini sain (eli melkein 5kk) ja siitä arvostelun tänne kirjoittelin. Olen itse edelleenkin äärettömän tyytyväinen hankintaani, ja muita laitteita en ole käytännössä käyttänyt (mitä nyt huvikseen testasin SD-Keyringiä).
Kiinnostaisikin kuulla, että minkälaisia kokemuksia muilla Buzz-armyn jäsenillä on? Vieläkö laite on yhtä hyvä kuin uutena, mitä puutteita laitteessa mahd on ja onko kenties löytynyt parempi verme?
-
Pari kuukautta kai Buzzi ollut se ykköshöyrytin ja oikeastaan kulkenut jokapaikkaan mukana jonkinlaisen tankin kanssa, mutta kyllästyin lähinnä tankin ja akun välissä olevaan rumaan väliin ja tilatin Peleonin Boldin.. koska olis jostain saanut lahjuksena siihen sopivan akun aikaisemmin.
Nyt ollut Boldi käytössä viikon ja eilen kokeilin Buzzia.. on se edelleen upea laite, parhaat höyryt sillä irtoaa.
Käytössä nyt just kuitenkin Boldi, ihan vaan vaihtelun vuoksi ja ettei tottuisi liian rankkoihin höyryihin. :D
-
No niin, nyt rupes buzz temppuilemaan. Ei anna löylyjä kunnolla, melkein sama homma kuin pki:lla. Ilman kuormaa 5.3 volttia ja kuormalla 3.1 volttia. Akkuja vaiheltu ja kierteitä puhdisteltu useampaankin kertaan. Top capin otin irtin ja tarkistin johdon kiinnityksen keskinapaan. Pohjan jousi on tiukasti kiinni korkissa....
Mitä pitäisi ruveta seuraavaksi tarkisteleman?
Uskaltaako / kannattaako tuota ruveta enemmän purkamaan?
Laite ollut käytössä noin kuukauden.
-
Taitaa olla käytössä liian suuri kuorma ko. laitteelle. Oletko kokeillut, että käytettävä höyrystin toimii jollakin muulla akulla ja eikä ole aivan oikosulussa?
Jos höyrystin toimii jollakin muulla akulla, niin kokeilisin käyttämättömillä akuilla miten toimii ennen kuin alkaisin sen kummemin laitettapurkamaan.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
tatson
No niin, nyt rupes buzz temppuilemaan. Ei anna löylyjä kunnolla, melkein sama homma kuin pki:lla. Ilman kuormaa 5.3 volttia ja kuormalla 3.1 volttia. Akkuja vaiheltu ja kierteitä puhdisteltu useampaankin kertaan. Top capin otin irtin ja tarkistin johdon kiinnityksen keskinapaan. Pohjan jousi on tiukasti kiinni korkissa....
Mitä pitäisi ruveta seuraavaksi tarkisteleman?
Uskaltaako / kannattaako tuota ruveta enemmän purkamaan?
Laite ollut käytössä noin kuukauden.
Kokeileppa ottaa pihdeillä kiinni bottomcapin pohjassa olevasta mutterista (capin sisäpuolella, jousen keskellä) ja sitten ruuvarilla liikautat capin pohjassa olevaa ruuvia. Vähän nitkuttaa jousta kun ruuvi löysällä ja sitten takaisin tiukkaan kiinni.
Itselläni ainakin auttaa, eli jotenkin huono kontakti ja laitoin sinne jousen, mutterin ja ruuvin väliin tipan crc:tä.. saa nähä auttaako. Nyt ainakin toiminut pari päivää 'fixin' jälkeen ongelmitta.
-
Bottomcapin jousi irrotettu ja laitettu kontakti sprayta, ei vaikutusta. Toisia akkuja ei ole käytössä joten en voi sitä kokeilla. Tuntuu tosin oudolle että molemmat akku parit menisivät yhtäaikaa rikki. Nykyiset akut on trustfiren 880 mah. Sama juttu kaikilla cartoilla ja osa aivan uusia.
Jotenkin tuntuu että kontakti häiriö olisi, mutta missä...
Onhan laitteella 6 kk takuu joten eipä kannata senkään vuoksi ruveta teurastamaan aivan atomeiksi.
Pitää jatkaa pään rapsuttelua.
-
Outoa.. mulla vikana oli selkeästi huono maadoitus, johtuen bottomcapin huonosta kontaktista.
Eihän sulla ole likaa capin kontaktissa kun käännät sen kiinni?
Kannattaa myös kokeilla vähän liikauttaa volttisäätöä, jos vaikka olisi potikan kontaktiongelma?
-
Molemmista päistä kierteet ja pinnat puhdistettu. Potikan säätö toimii, eli täysillä tulee höyryä mutta normi asennossa höyryä tulee todella vähän.
Kaikki cartot toimii normaalisti laavassa, boxmodissa ja e-powerissa.
Eipä tuolla nyt kehtaa höyrytellä kun jotain falsua siinä on.
Kerran oli samallainen tilanne ja silloin oli pohja cappi jäänyt löysälle. Siitä selvisin säikähdyksellä.
-
Nyt mulla teki tuon volttien hiipumisen taas, eli ilman kuormaa 4,7 ja kuorman (boge normal) 3,5.
Vaihdoin uudet akut - Ei vaikutusta
Ruuvasin bottom capin pois ja kokeilin ruuvarilla tehdä akun miinusnapaan kontaktin buzzin runkoon - TOIMII
Eli ainakin minulla ongelma on tosiaan bottom capissä.
Irroitin capistä jousen kokonaan, hankasin pienellä viilalla kontaktipintaa kiinnitysruuviin 'paremmaksi' ja kasasin capin uudestaan. (Ompa muuten hankala kasata)
Lopputuloksena toimi paremmin, mutta ei ihan kunnolla.. joten volttimittari kytkettynä kokeilin pyöritellä cappiä ja sillä tosiaan vaikutusta ainakin minulla. Vähän aikaa edestakaisin cappia ruuvattuani ja voltteja katsellessa alkoi taas potkua löytymään normaalisti.
Jotain hämminkiä tuossa on.. mitenköhän tämän fiksaisi lopullisesti?
Muistan lukeneeni notcigs-forumiltakin vastaavasta ongelmasta ja yritän etsiä sieltä ratkaisua seuraavaksi.
-
No onhan nämä vehkeitä...
Mulla rupesi yhtä-äkkiä toimimaan, sitten selkeesti huomaa että taas hiipuu.
Nyt jotenkin tuntuu että mulla voisi olla syy kytkimessä... Mutta tieto siitä että kytkimen pitäisi kestää tyyliin 27 vuotta, saa mielen hieman epäileväksi. Ruuvari kikka ei tuonut haluttua helpotusta.
-
Oletko ikinä irroittanut top cäppiä?
Sitähän ei sitten voi irroittaa ihan samalla tavalla kuin alacäppiä, joten lue notcigs-forumin ohje tarkkaan:
http://www.e-cigarette-forum.com/for...-cap-buzz.html
JOS TUON TEKEE VÄÄRIN, NIIN HAJOAA VARMASTI.
En vielä löytänyt juttua tuosta vastaavasta ongelmasta tuolta..
Oma ongelmani ainakin on tuon alacäpin kontaktissa, joten kaivoin pienen prikan romulaatikosta ja laitoin sen jousen & mutterin väliin. Hyvin tuntuu toimivan toistaiseksi.
-
You Said:
If measuring volts without carto, everything is good but with load my volts drop dramatically.
Without load : 4,7 Volts
With Boge 2,5Ohm : 3,7 Volts
It starts to work after tearing everything apart and using same batterys.
I think this is somekind contact failure, but can't figure out where..
notcigs.com Said:
Check the ground screw on the side of the unit , this is a very good regulator but a bad ground can cause this
Joten.. avasin yläcäpin, VAROVASTI. Sitten vähän kiristin tuota ruuvia, samalla pienillä pihdeillä pidin putken sisällä olevaa mutteria tiukasti paikoillaan.
Mittasin voltit ja ilman kuormaa 4,7 ja kuorman kanssa 4,6
Kokeilin minimi volteilla ja ero ilmankuormaa vs. normi bogen kanssa oli vain 0,05 volttia.
Aikaisemmin se oli parhaimmillaankin 0,2-0,5 volttia... hyvin potkii :esmoke: :esmoke:
-
No niin kun noita ongelmia alkaa esiintyyn niin mulla lähti se oranssin värinen nappi irti minkä pitäs kestää sen 27 vuotta :D No viisaana miehenä sitten liimasin sen kiinni pikaliimalla ja taas toimii, mutta ei tota nyt uskalla käyttää kuin kotona. Ettsellainen buzzi :laugh:
-
Buzzeilla vissiin tänään huono päivä ;)
Mulla toi top cappi lähti irtoomaan viikko sitten ihan itsekseen. Silloin tutustuin lähemmin siihen miten se on kasattu.
Otin tänään liittimen kontaktipinnoilta kutistesukkaa pois, mutta ei ollut siitäkään apua.
Nyt on carto korvassa kiinni ja kuuntelen sieltä rätinää, samalla kytkintä painellen.
Välillä vaimeempana, välillä kovempana ja välillä kestää pitemmän aikaa että alkaa suhinaa kuulua.
Tuntuu hiukan hölmöltä. Mielummin sitä cartoo suussa pitäis.
Pitää yrittää huomenna vielä suorittaa lisää noita mittauksia.
-
On niin suosittu laite että,oisko ulkoistettu halpamaihin tiettyjen osien teko, ja nyt alkaa ongelmat tulla esiin.
-
Mulla lähti eilen yläcäppiin tuleva punainen johto irti eli tällä hetkellä Buzz on kuollut. Ilmenneiden kontaktihäiriöiden takia otin yläcäpin varovaisesti auki ja se johto lähti vähän niinkuin itsestään, en missään nimessä edes nykäissy mitenkään. Tähän saakka Buzz oli loistovehje, nyt pääsee sitten tutustumaan asiakastukeen. Onneks joulupukki toi Lavatuben eikä tartte analogisiin seota.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Chumpster
Mulla lähti eilen yläcäppiin tuleva punainen johto irti eli tällä hetkellä Buzz on kuollut. Ilmenneiden kontaktihäiriöiden takia otin yläcäpin varovaisesti auki ja se johto lähti vähän niinkuin itsestään, en missään nimessä edes nykäissy mitenkään. Tähän saakka Buzz oli loistovehje, nyt pääsee sitten tutustumaan asiakastukeen. Onneks joulupukki toi Lavatuben eikä tartte analogisiin seota.
Näköjään tullu sitte suomeen kaikki maanantai mallit. :-\
-
Nyt toimii.
Ensiksi ISO kiitos pki:lle ongelman ratkaisuun antamasta ohjeesta!
Eli kyljessä olevaa ruuvia nitkuttelemalla sain voltteja hieman ylös. Sen jälkeen otin koko ruuvin pois ja ruuvin syvennyksestä maalit pois poranterällä. Nyt voltit ilman kuormaa / kuormalla:
3.5 / 3.36
4.4 / 4.2
5.2 / 5.0
Tämä riittää minulle ainakin toistaiseksi. Nyt maadoitan itseni sohvalle ja nautin höyryistä.
-
Hieno kun lähti toimimaan.
Mittailin taas omaa Buzzia ja hämmästelen miten vähän omassani jännite putoaa kuormalla edelleen.
Boge Regular(2.7-3.1 ohm) pudottaa voltteja vain 0,1-0,05 volttia.
-
Re: Buzz Pro (Mist in the Woods Special)
Libertyyn tullut taas Buzzeja varastoon. Tilailkaa äkkiä jos halajatten sellaista, tuskin niitä kauaa siellä on. Mulle tulossa sininen. Johan tässä n. 2vk ehti egoa tupruttaa... Jos vielä joskus tulee toinen hankittua, on se sitten musta messinkisillä päädyillä.
-
Buzz Pro (Mist in the Woods Special)
Tämä libertyn buzz tulee ilmeisesti ilman akkuja?
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
psymbiote
Tämä libertyn buzz tulee ilmeisesti ilman akkuja?
Jeps. Eli tulee modi ja ego-laukku johon se mahtuu ilman cartoa.