1.lk kirjeenä ei paljo mitään ja kirjattu kirje usa:han oli vähä reilu 9e.
Postin sivuilta löytyy hinnat.
Printable View
1.lk kirjeenä ei paljo mitään ja kirjattu kirje usa:han oli vähä reilu 9e.
Postin sivuilta löytyy hinnat.
Pari kysymystä appelsiineista:
1) onko nykyään appelsiineissa enemmän tuota kuoren ja lihan välistä valkoista töhnää kuin ennen?
2) oliko ennen appelsiineissä tuossa "karan" kohdalla tollanen nyrkin kokoinen "turha" pala jossa on tuota hedelmälihaa ja se appelsiinin "kara"?
KOSKA MINUSTA EI OLLUT JA SEKÖS TÄSSÄ NYKYMEININGISSÄ ÄRSYTTÄÄ
Olis tarkoitus tehdä itse pelikortit, tulostaa ja laminoida.
Nyt kun teen ensin kehykset minkä sisään kuvat tulevat, mikä on helpoin tapa saada kehykset tuollaisen normaalin kortin kokoiseksi?
Eli selvemmin, millä ohjelmalla ja mistä mitaten saan tehtyä haluamani mittaiset kehykset?
Jos netistä otan kuvan, niin miten saan sen koon muutettua niin että tulostettaessa koko on just vaikka haluamani 7.5x 5cm?
Jos vaikka teen painttiin mustan pohjan mihin alan lisäillä sitten kuvia, mistä tiedän milloin musta pohja on haluamani kokoinen?
Käytä paint.nettiä. Asenna se. Sinne teet uuden pohjan jolle annat sopivat senttikoot. Lätki kuvia sitten siihen päälle.
Kokoja voit muuttaa ko. ohjelmalla. Muistaakseni sen saa Suomeksikin asennettua.
Netistä kun otat kuvia niin niissä ei aina tarkkuus riitä, eli katso että kuvasta on mahdollisimman iso versio saatavilla.
Joku muu jeesaa jos et ymmärrä, voi olla etten osaa selittää tarpeeksi yksinkertaisesti. :esmoke:
Kiitoksia ohjelmasta :smoke:.
Tuolla onnistuu helposti, jostain syystä en ollut tajunnut tuota että nuonhan sen saa tehtyä oikean kokoiseksi :D.
Mulla on photoshopit ja muut koneella ja jotenki ei keksiny ite että tekee uuden pohjan ja sieltä milleiksi mitat and so on.
Omat aivot työsti sitä jotenkin niin että iso kuva jonka pienennän mutta nuonhan se helpoin onkin.
Oon ihan liekissä, lisää kysymyksiä.
Mulla on Grant´s Family Reserve- viskiä.
Maistuu koiran kuselle.
Mihin ton lantrais tai millä ton sais alas?
Ei kai tuollaista voi raakana vetää kukaan :antismoke:?
Pelkkää colaa tai värkkäät apinaviskiä. :esmoke:
viittiskö joku valaista mitä tuossa oikein tarkalleen lukee kun ei kaikki sanat ole ihan lontoon kielestä hallinnassa :D
Hello Mister Timo!
Thank you for your inquiry!
We will send a report to our postal service help desk regarding your order
and we'll get back to you during the day, since we have no elements
regarding your shipment than the one that is provided by the tracking
information given by the Portuguese Postal service tracking system!
Sorry for the inconvenience
Kind Regards!
João Ferreira
^
"Terve herra Timo!
Kiitos tiedustelustasi!
Lähetämme raportin postimme help deskiin tilaustasi koskien ja olemme sinuun yhteydessä, koska meillä ei ole muita tietoja lähetykseen liittyen, kuin se mitä Portugalin postin seurantajärjestelmästä selviää.
Pahoittelemme aiheutunutta vaivaa
Ystävällisin terveisin
João Ferreira"
Tuossa vapaalla kädellä suomennettuna :D
Hei Timo!
Kiitos kyselystäsi!
Lähetämme kyselyn postipalveluidemme help deskiin tilaukseesi liittyen ja ja palaamme sinulla tämän päivän aikana, koska meillä ei ole muuta tietoa lähetyksestäsi kuin se mitä Portugalin postinpalvelun lähettämä seurantakoodi kertoo.
Pahoittelemme häiriötä.
Edit. Charun oli nopeampi :D No, suomennokset mätsää aika hyvin, eli eiköhän asia tullut selväksi ;)
paljon kiitoksia, mutta eipä ollut tänään enään yhteyksissä ??? no pitää kysellä huomenna, että missä mennään.
Hyvä kalma,Lainaus:
Alkuperäinen postaaja kalma
voin vastata ainoastaan n. 30 vuoden takaisten muistikuvien perusteella. Siihen saakka popsin appelsiinejä hyvillä mielin ja irrotin aina suuren määrän valkoista töhnää jokaisen palan pinnasta ennen syömistä [size=7pt](neuroosi kai tuokin). Sitten sain sitrusallergian ja nyt seuraan kuola valuen vieressä aina kun joku onnekas popsii aplaria.[/size]
1)Mielestäni ei
2)Kyllä
Edit: Perun perkele puheeni, kolme appelsiinia paloittelin ja kamalaa valkoista paskaa kaikkien sisus täynnä plus jokaisessa oli kova kanta ja omituinen pikkuaplarin alku sisällä. Ei tehnyt mieli maistaa, tyydyn muistikuviin. :(
Eikös tuo "turha" pala appelsiinissä riipu appelsiinilajikkeesta..afriikan appelsiineissa tuo ylimääräinen "sikiö" on ja jaffoissa taas ei..jaffossa kaiketi kuitenkin riittää tuota vahaa ja säilöntäainetta :)..tuntuu että nimenomaan jaffa appelsiinissa on lisääntynyt tuo kuoren ja hedelmälihan välissä oleva töhnäkerros paksummaksi..
Tuli tässä mieleen, kun pitkäripaisessa tuli poikettua, mikä ero on vodkalla ja viinalla kun esimerkiksi Koskenkorvalla 38% on viina ja 40% vodka onko syynä ihan alkoholin määrä vaiko joku muu?
Eli jos sekoitan pirtun kanssa vettä niin siitä tulee votkaa ja jos lisään saatuun sekoitukseen sokeria niin se on sitten kossua? :D
Juuri näin :)Lainaus:
Alkuperäinen postaaja Rotax
Kiperä kysymys!
Kannattaako ostaa Kurio tablet?
Muksullekko tuo on tulos? Jos viittit hommata niin nuo kiinan android tabletit omaa aika kovan hinta/tehosuhteen. Alle 100e saa aivan pätevän laitteen.
Muistaakseni briteistäki noita on porukka tilaillu.
Ok. :) Joo ei sitte varmaan, ku nois kiinan tabuis on jotai roska/mainosohjelmia uutena mitkä pitäs poistaa. Mut sen jälkee oikeen päteviä rahan vastineita.
Jos halvempi vois olla, niin jotai perus tabletteja muistaakseni näkyny reilu 100e. Kuriossa tuo lapsille-teema saattaa maksaa, jos ei sisukset tuo sitä hintaa.
Silloin kun minä olin nuori niin tehtiin mettässä ihan oikeat ritsat ja ampuiltiin niitä vihaisia variksia! Ei vaan, mitäs tuommonen sitte kustantaa?
Parisensataa kustantaa. Ei paha.
HongKongeissa oli Denverin (tms.) 7" tabu myynnissä. Loppu heti. Lisää tulee tän kuun lopussa, eli 99€/kpl. :esmoke:
(ostin skidille, jep)
Onko kukaan löytänyt muille kuin iphonelle sopivaa jalusta kiinnikettä, että saisi kännynkin kolmijalkaan kuvaushommia varten?
Tai jotain tällaista :) http://photojojo.com/store/
eGo DCT.
Siinä tulee toi karto yli ja näyttäis mun mielestä paremmalta jos sen katkaisis niin että tippi tulis suoraan tankkiin kiinni.
Keksiikö joku syytä miks mä en katkaisis tota kartoa tankin päädyn kohdalta?
http://s15.postimage.org/bihw3olyv/Image_076.jpg
Jos ei vaan lyhene niin paljon että tippi osuu vanuun, niin siitä vaan.
Jos mä lähetän paketin ulkomaille niin onko siin jotain eroa, et lähettääkö sen eurooppaan tai vaikka jenkkeihin? Ja mikäs on järkevin ja turvallisin tapa lähettää ulkomaille noita? Ihan perus kirjattu paketti seurantakoodilla?
Kirjattu kirje/paketti on hyvä. Eurooppaan ei tartte täyttää tullilappua, mutta muualle kyllä.
EMS lienee turvallisin, ainakin korvauksen kohdalla oli 1680€ ja yli 14 pv myöhästymisestä postikulut.
Ihan postissa CN23 lappu, se missä lukee Led light 5 $ kun tilaat kiinasta tavaraa.
Okei hieno homma. Jos viimein sais aikaseks laittaa ton ggts:än ja odyn tonne vaporwallille myyntiin kun ei suomessa kelpaa enää
Postin sivuilla on hyvät ohjeet ja tädit tiskillä auttaa. Yleensä oon tullilappuun ruksinut lahjan ja kuvaukseksi stainles steel tubes tms. Maakohtasiin asetuksiin kannattaa tutustua etukäteen, ettei vastaanottaja joudu maksamaan tulleja, eli arvo sen mukaan paketin päälle. :)
Eli jenkkilään laitetaan arvoksi alle sata taalaa.