-
Vs: Somnium Rebuildable Atomizer
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Charun
Ei kyllä mä oon kuolannu sitä jo siitä lähtien kun Turkumiitissä sen käteeni sain. :D
Kattelin vielä kun oli epipesillä hyllyssä. Ei vaan piru vie ollu fyrkkaa tarpeeks. :'(
-
Mites toi Somniumin täyttö?
Täyttöreikä näyttää niin pieneltä, että siitä se tuskin vuotaa, mutta eipä sieltä taida päästä korvausilmakaan ulos täytön yhteydessä (neula täyttää koko reiän?).
Jos esimerkiksi #500 meshistä rullaa sellasen tukin paksuisen umpinaisen pötkön, niin puskeeko tuo ato nesteet meshiä pitkin ulos, kun yrittää saada tankkia täyteen?
Olis ollu kiva nähdä siinä esmoken videossa myös tuo täyttö, mutta hemmetin pädi kun teki tenät juuri siinä kohtaa... :)
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Jalippo
Täyttöreikä näyttää niin pieneltä, että siitä se tuskin vuotaa, mutta eipä sieltä taida päästä korvausilmakaan ulos täytön yhteydessä (neula täyttää koko reiän?).
Jos esimerkiksi #500 meshistä rullaa sellasen tukin paksuisen umpinaisen pötkön, niin puskeeko tuo ato nesteet meshiä pitkin ulos, kun yrittää saada tankkia täyteen?
Olis ollu kiva nähdä siinä esmoken videossa myös tuo täyttö, mutta hemmetin pädi kun teki tenät juuri siinä kohtaa... :)
Voi Jalippo, tuostahan mä juuri tuossa videolla höpötin :D
-
Sun pitää ymmärtää että kun silmät ympyräisinä ja suu vaahdossa kyyläsin videota, niin korvat eivät oikein toimineet.
Katson videon uudestaan - ilman kuvaa ja keskityn kuuntelemiseen... :-[
-
Re: Vs: Somnium Rebuildable Atomizer
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja esmoke
Muutamia muutoksiahan on tullu tässä vielä viimeiseen versioon:
1. Sormiruuvit tulee olemaan messinkiä. Tämä pienentää riskiä, että sormiruuvit löystyy ja vastus kasvaa.
Optio SS-ruuveille vaikka varaosina? Vähemmän foliopipo olo kun tietää varmasti että materiaaleista ei liukene mitään ylimääräistä elimistöön... ::) messinki sisältää kuitenkin hiukan lyijyä...
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Jalippo
No itse huomasin tosiaan omalla kohdalla helpoimmaks täyttää vaan suoraan meshin keskeltä :) Töissä tää on nytkin mukana ja kyl tää vaan toimii oikein mallikkaasti. Tuota #500 meshiä on kyl hankittava ihan kaiken kuullun kehun takia :)
-
Vs: Re: Vs: Somnium Rebuildable Atomizer
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
fotwenty
messinki sisältää kuitenkin hiukan lyijyä...
Eivät kaikki messingit. Ja ss sisältää kromia joka on myrkky myös. Irtoaa tosin vasta punaisena hehkuttaessa. Rosterihitsarit käy säännöllisesti verikokeessa, ja minä en ostaisi ss-savustuslaatikkoa.
-
Joo ja tosiaan kun lämpötila ei nouse edes coililla niin suureksi, että tuosta olisi haittaa, joten foliopipot voi pistää kaappiin ja nauttia loistavista höyryistä :)
Sain tänään rungot, huomenna hatut, eristeet ja keskijohtimet. Viimeisenä jäädään odottamaan sormimutterereita ja ruuveja, niitä odotellaan ensiviikolla saapuvaksi.
-
Re: Vs: Somnium Rebuildable Atomizer
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja esmoke
Joo ja tosiaan kun lämpötila ei nouse edes coililla niin suureksi, että tuosta olisi haittaa, joten foliopipot voi pistää kaappiin ja nauttia loistavista höyryistä :)
Kyllähän mä sen tiedän, mutta silti... :pipo: :) Kai se on silti ROHS tavaraa?
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Jalippo
Mulla on yhtenäinen pötkylä #500-meshiä wickinä ja 14G neulalla onnistuu täyttö aevan hyvin.
-
Teidän vuoksennne sormeni ovat verillä n. 400 o-renkaan vuoksi :)
http://i.imgur.com/iF7jp.jpg
-
Ensi viikolla tulee siis P+ päähän uusi ato?
-
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
esmoke
Voi pyly. Laittoman hyvin sopii pee plussaan. Prkl missä se mun lottovoitto viipyy :D
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
esmoke
:o Mahtavaa! Toivottavasti tuosta riittää myös minulle 1 kpl ::)
Hyvältä näyttää.
-
Re: Somnium Rebuildable Atomizer
Näyttää kyl helvatan hyvälle... Ei näköjään turhaan tullut tota putkea tilattua :D Ja näkyi jo postiakin tulleen, että putki matkalla. Sormet syyhyää jo...
-
No voi sun... Melkein tekis mieli tilaa uudestaan tollanen P+. Hyvältä näyttää. :P
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
esmoke
Just noin.... Mulla tosin kokonaan kiiltävä pinta.
-
Ja kiitos vanttilan vinkistä sai somniumin ilmareiän omaan makuun sopivaks :) rullaa vaan meshistä pikkurullan ja laittaa ilmareikään + leikkaa sopivan mittaseks :) Testaillaan nyt näin ja katotaan miten vaikuttaa muuten toimintaan.
-
Tilattu. Harmillisesti ei ollut #400 meshiä eikä vastuslankaa tarjolla...
-
Dodi duunipäivän menin nyt pienennetyllä ilmareiällä mut en enää. Toimii huomattavasti paremmin ainakin omasta mielestä just tuolla reikä koolla mikä tuohon on tehtykin. Vuotamaankaan en ole saanu tätä mitenkään vaikka taskussa on kulkenutkin töissä ja on välillä vaakatasossakin. Testailut jatkuu siis edelleen. Enkä nyt edes rupea ottamaan tuota tiivistettä mesh reiästä pois ku tää wickaa kuitenkin senkin kanssa tarpeeksi hyvin.
-
Hmm saakos aikasemmin tilanneet jotain hyvityksiä kun Somniumin hinta näköjään tippunu 105.40e ?
-
50 ensimmäiselle luvattiin ainakiin lumi drip tip kaupan päälle.. mutta näitä alennuksia nyt tulee ja menee?
-
varmaan tyhmä kysymys mutta voiko meshiä hapettaa sytkärillä? EI kiinnostaisi hommata lisää romua kämppään :)
-
Voi kai uima-altaankin kaivaa lusikalla.. ::)
Tossa on eristetty mesh reikä, eli JOPA sytkärillä voi saada aikaan riittävän hapetuksen ja pro tyypit kikkailee meshejä jopa ilman hapetusta. Jos et halua mennä aidan matalimmasta kohdasta, niin sytkälläkin voit selvitä. :)
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
kalma
varmaan tyhmä kysymys mutta voiko meshiä hapettaa sytkärillä? EI kiinnostaisi hommata lisää romua kämppään :)
Heikkoa se on.
Heivaa se sytkäri mäkeen ja toho tilalle, problem solved! :D
-
Tuli se Somnium nyt sitten tilattua.
Ensimmäinen mesh-ato mulle. Ihan mielenkintoinen nähdä kumpaan sitä itse kallistuu, kun vastakkain silica vs mesh :)
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Onn1
Tuli se Somnium nyt sitten tilattua.
Ensimmäinen mesh-ato mulle. Ihan mielenkintoinen nähdä kumpaan sitä itse kallistuu, kun vastakkain silica vs mesh :)
Kuin myös, ensimmäinen mesh-ato täälläkin, silicaa tuli kokeiltua vivi novalla, ohmeista ei mitään tietoa... tai no yleismittari näytti hiukan päälle 2, nyt "jänskättää"
Pitihän siihen saada sitten modikin eli EAMod myös laitettua tilaukseen :)
-
-
Somnium Rebuildable Atomizer
-
Vielä kun jaksat kiillottaa ton P+:san. Awot!
-
Omasta mielestäni hapettaminen sytkärillä onnistuu ihan hyvin kuhan on sellanen "pitkänokkanen", ettei näpit pala. Eikä tuossa kauaa mene, nopeesti se sytkälläki alkaa hehkumaan. Tosin hapettaminen tarvii tehä kahessa tai kolmessa osassa kun liekin koko ei oikein riitä koko rullan matkalle yhtäaikaisesti.
Siinä meikäläisen viis senttiä :D
-
Mä en ole enää lainkaan hapettanu mun setuppeja somniumiin. Reilu kuivapoltto ja menoksi vaan.
-
Täytyy myöntää että tässä alkaa itselläkin hinku kasvamaan tämän Somniumin kanssa. Picoon en saanut setuppia väkerrettyä kuin uskomattomalla tuurilla, lähinnä siksi että onnistuin saamaan meshin kautta sen aina ottamaan maat jostain. Somnium siis näyttäisi olevan SE ratkaisu millä tällainen nooberokin sais väkerrettyä toimivan setupin. Laitetaas harkintaan... Tässä nyt on kevyt titaanien taistelu, että sijoitanko veronpalautukset Somniumiin vaiko Penelopeen ;)
-
pitäisköhä myydä nää "halpis"vehkeet helvettii ja ostaa ea-putki ja somniumi :ss se o varmaa vetästävä jotkut pikku betsit hyvällä kertoimella.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
naega
pitäisköhä myydä nää "halpis"vehkeet helvettii ja ostaa ea-putki ja somniumi :ss
Sillon olis ainakin kotimaisuusaste hyvällä tolalla.. :)
Tosin kannattaa muistaa että Somnium on 20 mm halkaisijalla ja tän EA modin halkaisija on jonnin verran suurempi.
Esteetikko ei siis saa saumatonta yhtenäisyydentunnetta aikaiseksi.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Jalippo
Tosin kannattaa muistaa että Somnium on 20 mm halkaisijalla ja tän EA modin halkaisija on jonnin verran suurempi.
Tuo oli kyllä hyvä pointti, pitää pistää mietintämyssyyn vielä toviks. Mikä muu putkimodi ton kanssa toimis, että natsais hyvin yhteen? Onko muita kuin P+ ?
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
defuncta
Tässä nyt on kevyt titaanien taistelu, että sijoitanko veronpalautukset Somniumiin vaiko Penelopeen ;)
Somnium...
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
naega
pitäisköhä myydä nää "halpis"vehkeet helvettii ja ostaa ea-putki ja somniumi :ss se o varmaa vetästävä jotkut pikku betsit hyvällä kertoimella.
Ehdottomasti, mutta mitenkään EAMODia väheksymättä suosittelisin kaveriksi P+ tai esmoken tekeillä olevaa putkea.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Peksi85
Somnium...
Mitenkään Somniumnia väheksymättä (kun ei ole siitä edes kokemuksia): eikös jonkinlaiset perustelut olisi paikallaan?
-
Somnium Rebuildable Atomizer
Jos toi setuppi tosiaan onnistuu hapettamatta ja käärit 500 meshistä umpinaisen rullan tohtisin väittää hommaa helpommaksi, kuin Penelopella.
Ainut, mikä tässä tosin voi mättää on se, että kärsiikö tuota rullaa vasten kiristää langan tiukemmalle ilman, että wikkaus kuristuu.
Imo Penelope ei muutenkaan suoriudu yhtä hyvin, kuin Odysseus,