Joo, arvelinkin että eBaystä löytyy, jos ei suomesta mistään saa, mutta ei taida ihan keretä viikonlopuksi perille. :P
Näin ajattelinkin tehdä, hyllystä muistaakseni löytyy valmiiksi hiekkapaperia kolmetonniseen asti. ;)
Printable View
Onko jollekkin tullu jo noita upgrade osia? Ulkomaille on aika monelle tullu jo, mut ei oo vissiin suomeen asti kerenny tulla kenellekkään.
Mulle tuli tänään, en oo jaksanu vielä askerrella.
No pitää toivoo et mullaki on tullu. Pitää ainaki kiillottaa loppuun toi ennen ku alkaa laittamaan osia paikalleen.
Tänään tuli kans, ite askartelin kiinnikin, ei ollu vaikee homma. Ilmareikää ei oo uudessa delrinissä ollenkaan, se pitää itte siihen väsätä. Muuten on aika suoraviivainen homma.
Jeb mullekin tuli, mutta taitaa uusi omista saada ruuvata ton paikalleen. Jos sellainen löytyy.
Ja mulle tuli kans.
Tulihan ne osat sieltä mullekkin tänään. Nyt olis noi osat asennettu ja dogi kiillotettu. Huomenna sit vois vaikka setuppia väännellä tohon kun tänään ei enää jaksa. Pitää päivä viel jännittää, et toimiiko toi oikeesti nyt. Jotenki oon vähän skeptinen ton suhteen. Tuntuu kyl tankki menevän paljon jämäkämmin tonne paikalleen. Ja nyt ei jää enää edes rakoa ton atomisaattoriosan ja sen osan missä on räjähdysreijät väliin.
Tännekin oli kolahtanut osaset ja nyt toiseen Rakkiin asennettu.
Meinasin laittaa ainakin toisen Rakin kiertoon, mutta jos se toinenkin lähtee noilla osilla noin hyvin toimimaan ja jos saan vielä Deliltä uudet top capit ja atomisaattorit, niin Rakit jää tähän kotiin! :D
Pitänee vielä jossain vaiheessa kiillotella ainakin toinen Rakki. Oli tuo Jalin Rakki sen verran hieno!
Osat tuli ja asentelin paikalleen.
Aikasemmin kierteet meni hyvin kiinni asti ja nyt uusien osien kanssa akkuputken ja ns. tankkiosan väliin jää puolen millin rako?
Onko muilla samoja ongelmia?
Eihän toi toimintaa haittaa mutta perkele :(
Se on ollu ongelmana, mut ilmeisesti aika helposti korjattavissa hiomalla sitä delrinosaa.
Joo oli tarkoitus kokeillakin tänään kun ehtii.
Toivotaan että tämä nyt tästä lähtee pelittämään.
Vaikka kuinka tästä kokonaisuutena pidänkin niin laittaa vituttamaan tämän kanssa pelleily.
Ensin sai hinkata kierteitä ettei viillellyt itseä verille.
Sen jälkeen sai ihmetellä kun ei tulita kunnolla... Lisää näpertelyä napin kanssa.
Onneksi oma yksilöni ei kuitenkaan vuotanut. Niitäkin taisi liikkeellä olla.
Olin niin innoissani kun kuulin että päivitys osat ovat tulossa ja saisin vihdoinkin koirani toimimaan niinkuin sen pitää.
Nyt uudet osat ei sitten sovikkaan kunnolla kiinni... taas pikku hinkkailua. :(
Ei nuo pikku hiomiset ja putsailut mikään maata mullistava asia ole , mutta oletin silloin kun nimeni listalle laitoin että sieltä tulee viimeistelty ja toimiva peli.
Tämä nyt on tätä samaa vanhaa kitinää, mutta oli pakko vähän marista. Huh :esmoke:
Noniin nyt on ollu piski eilisestä asti toiminnassa. Ei oo ainakaan vielä tullu nesteet pihalle ja toimii muutenkin aika loistavasti. Napissa tuntu vähän olevan jännitehävikkiä ja sai tietyssä asennossa painaa sitä, et toimii. Ei oikeen ota kunnollista kontaktia sen napin akselin ja sen osan mitä se penetroi välillä. Pistin pikakorjauksena tonne napin väliin modatun papsin jousen ja nyt tuntuu maadottavan kunnolla. Tuli napistakin mukavan jämäkkä samalla.
Dodii, nyt tuli meikäläisenkin päivityspalikat (iso kiitos vielä kerran Nykäselle :-*) ja ajattelin laittaa mittaustulokset tännekin näkyville. Mittaukset tein täydellä ja vajaalla akulla, ennen ja jälkeen päivitysosien asennuksen. Akkuina on Panan 18650CH joilla takana ~40 sykliä ja vastus on 0.6ohm.
Ennen päivitystä:
Akkujännite: 3.87V
Kuormassa: 2.97V
V Drop: 0.9V
Akkujännite: 4.19V
Kuormassa: 3.30V
V Drop: 0.89V
Päivitettynä:
Akkujännite: 3.85V
Kuormassa: 3.37V
V Drop: 0.48V
Akkujännite: 4.16V
Kuormassa: 3.73V
V Drop: 0.43V
Setuppi on tosiaan melko alhasella vastuksella, eli se osaltaan korostaa noita jännitehävikkejä (suuremmalla vastuksella jännitteen pudotus ei ole noin raju), mutta kaikenkaikkiaan melko hyvä suoritus tuolta päivityspaketilta; jännitehäviö putosi noin puoleen ja nyt tuossa voi jo ajatella käyttävänsä ~1-1.3ohmin setuppia, jolloin akkukestoa saadaan lisättyä entisestään. Tällä hetkellä täydellä akulla kun tulee reilu 23W tehoa, alkaa jo suht äkkiä iskemään dry hittiä. :D :antismoke:
Mittausten välissä ei ole tehty mitään putsauksia/ihmerasvauksia/muita kikkakutosia, vain asennettu päivitysosat. :)
Mulla tulee aika kovat jännitehävikit napista edelleen. Pitää koittaa tehdä jotain sille varmaan ku kerkee
Ite putsasin (tai ehkä ennemminkin kiillotin) napin akselin ja sen neliskulmasen reiän missä se liukuu 2000:lla hiekkapaperilla ja ainakaan vielä ei ole mitään ongelmia ollut, eikä liukkariakaan ole tarvinnut väliin tuon jälkeen. ;)
Nyt on sit yks ilta tullu viriteltyä hopeista koiraa ja oon kyl aika tyytyväinen pienen tunailun jälkeen.
Häiritsevin vika oli ettei tulittanut joka kerta ja nappi tuntui pirun jäykältä johtuen varmaankin tottumuksesta erittäin kevyeen ja smoottiin caran startti nappulaan. Noh, ekaks pesin kaiken maailman rasvat pois ja aloin tutkimaan miten tuota voisi saada paremmaksi. Sdogin nappi on kyllä suunniteltu mielestäni ihan hyvin tai ainakin ajatuksena pitää kulut pienenä. Ensimmäinenä sattui silmään et nappi ottaa kontaktin pelkästään karasta mikä menee osan läpi putkeen missä kierteet ja pitää nappia paikallaan. Tästä edellämainitusta onkin foorumeilla paljon puhuttu ja monet on laittanut nolexia tai kuparitahnaa parantaakseen kontaktia. No minä en ole vielä rasvoja alkanut harrastamaan :) Huomasin et napin hatun ja kierreosan väliin jää noi 1-1.5mm rako vaikka napin painaa pohjaan. Lisäsin tähän väliin messinkiprikan joka puristuu näiden kappaleiden väliin nappia painaessa ja parantaa kontaktia. Tähän mennessä ei ole tullut vielä missfire tämän operaation jälkeen.
Toinen ongelma on napin jäykkyys ja tuntuman puute. Tämän korjasin vaihtamalla kevyemmän ja hieman lyhyemmän jousen napin ja akun väliin. Omista varastoista ei sopivaa löytynyt joten tein yhdestä olemassa olevasta sopivan parempaa odotellessa.
Seuraavaks pitäis hutkia noita plus ja miinus postin ruuveja. Ainakin mun koirassa tuppaa ne kannat ruuvautumaan auki kun kiristelee ja iroittelee coilia.
Kirjoitan tän sängyssä luurilla joten kirjoitusvirheitä on varmaan vaik huru mykke mut mua ei haittaa :)
Perkeleen upgrade. delrin niin tiukka ettei tankki meinaa mahtua sisään. meni hermo. kirous ja kuolimo.
Sul on nyt kyl joku monivammanen koira sattunu kohalle. :D
No, eipä varmaan vuoda ainakaan tankin ohi, jos saat sen sinne joskus tungettua. :laugh:
Meikän toisen upgraden delrin oli mielestäni jopa liiankin löysä, kun vertasi sen tiukkuutta alkuperäiseen.
Pientä toleranssia havaittavissa... :D
Siis eikö sulla mene tankki sinne yläosaan sisälle, vai jääkö kanittamaan kun ruuvaat sitä väliosaa paikalleen?
Ton upgraden kanssahan pitää sitä alempaa delriniä hioa niinkun siinä Delin laittamassa videossa näytettiin, että menee osat paikalleen.
Laitatko linkkiä videosta?
Tossahan noita:
[quote="van"]gap
http://www.youtube.com/watch?v=Fb14aKk_X84
update
http://www.youtube.com/watch?v=rgEWoLpBDro
air hole, if you do not have a drill.
http://www.youtube.com/watch?v=ttqYgaVnKE8
Ei ole kiinni siitä alaosan hionnasta, tämä oli kyll tiedossa. Yläosassa toi reunus sielä sisällä oli tiukka, joutui sitäkin hiomaan. Perkele mie kyllä kiroan näiden laadun alimpaan hornaan. Olisivat kokeilleet ennen lähettämistä niinkuin jotkut muut modaajat niin ei olis tullu tarvista upgradeille jne.
^Joo.. Tossahan vissiin viivästyksiä tuli jonkin verran ja asiakkaat alko olee hermona, niin päästivät sitten "hieman" luokatonta tavaraa matkaan..
Kiinnostas kyllä ihan periaatteesta hankkia tuo V2, kunhan saavat nettikauppansa pystyyn ja katsella mitä kaikkia eroja löytyy. :-\
Silver Dog V2:n atossa ainakin tulee olemaan o-rengas. Muusta ei tietoa.
Niin jos tuo, minkä sain, tosiaan on se V2 ato:
https://lh5.googleusercontent.com/-P...122_190340.jpg
E: Olipas paska kuva. Ei siitä mitään selvää saanut. Laitan tähän ketjuun (ja viestiin) paremman hetken päästä...
E2: Hieman parempi kuva lisätty. Ei tuokaan häävi ole, mutta isompi.
Toivottavasti löytyy paljon eroja. Mittailtu upgraden kanssa ja sitten ilman kytkintä suoraan akku putken kylkeen kiinni. Melkosta hommaa...
http://youtu.be/fW8thNpOyVk
Siinä updatea videoon.
Kattelin tuo pätkiä mitä nyt tuubist löysin ja joissakin näytti et tuo nappi menee ihan alas asti kun sitä painaa. Mitens muilla koiran omistajilla?
Panan ja AW:n akuilla jää ~0.5mm rakoa, Efestillä ei mene kierteet edes pohjaan ja tulittaa jatkuvasti..
Mulla vielä suurempi rako. Testasin et jos laitan orenkaan putkien väliin niin silloin menee kiinni asti mut ei tommost virityst voi käyttää :(
Muistatko oliko sulla noin myös ennen upgrade settiä?
Näitä tuntuu olevan vähän väliä myynnissä, mistä syystä tää peli ei jengille kelpaa? Kauanko normaalia roihuttelua kestää tällä tankillinen?
^^Mun mielestä toi oli aika sama ennen päivitystäkin..
^Tankin kesto riippuu ihan höyryttelijästä, mutta mulla kestää päivän-pari. Noi taitaa olla aika yksilöitä, jota tosta ekasta satsista on lähteny; toisilla on monivammasia, kuten esim. LSVapin saama ja toisilla pelittää päivityksen jälkeen oikeen mukavasti, kuten mulla. Mun mielestä pirun hyvä laitos, kun saa toimivan.
Täälläkin pelittää ihan mukavasti. Se on vaan tuo luonto semmoinen et kaikki pitäis saada toimimaan vielä hitusen paremmin :)
Dodii, eilen illalla väsäilin taas ruota nappia kun se millin pari väli ärsytti siinä napissa.
Päätin kokeilla muuttaa napin toimintaa hieman. Ruuvasin napista sen mustan muovin pois missä jousi on. Laitoin pienen metalliprikan sen tilalle ja ruuvin takaisin ja siirsin jousen akun yläpäähän.
Nyt ottaa nappi kiinni kokoalueelta ja sitä voi peräti säätäkkin.
Et näin tälläkertaa
Joko niitä uusia hattuja ja atomisaattoripalasia on porukalle tullu uusia? Ei oo nyt pariin viikkoon kerenny käymään vaporwallilla ettimässä ketjusta. Nehän piti ilmaseks saada uudet jos hatussa on jotain väljää.
Meikäläiselle tuli joskus pari viikkoa sitten toiseen Rakkiin. En ole vielä kerinnyt asentamaan, joten ei ole kokemuksia siitä.
Joo mulla melkeen 2 viikkoa ennen ku meen kotiin takas. Jos vaikka olis siihen mennes tullu. Muistelin vaan, et Del sano ettei ne tuu kaikille automaattisesti vaan niitä saa sit kaupasta tilattua kun se aukee ja ei maksais mitään niille jotka foorumin kautta osti dogin. Ei oo vissiin se nettikauppa edes auennu viel?