Totta tuokin.
Se on vain tuo virallinen kapulakieli hyvin jännää, tuossa tiedotteessa kun imo ei luvattu kuin se, että tavara palautetaan jahka keritään.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Printable View
Totta tuokin.
Se on vain tuo virallinen kapulakieli hyvin jännää, tuossa tiedotteessa kun imo ei luvattu kuin se, että tavara palautetaan jahka keritään.
Sanotaan selkeästi tuossa. Ennen uuden lakimuutoksen voimaantuloa takavarikoidut eli vaikka ennen vuodenvaihdetta.Lainaus:
Muutoksella lakiin lisätään myös hankkimista ja vastaanottamista koskeva siirtymäaika. Ennen lakimuutoksen voimaantuloa tupakkalain 65 §:n perusteella takavarikoidut ja haltuunotetut tuotteet tullaan palauttamaan omistajille.
Toisekseen. Tuo monasti mainittu,mitä paketin päällä lukee,ei liikuta tullia pennin vertaa. He avaavat jos siltä tuntuu. Tullilaitoskin lienee siirtynyt Pekka ja Pätkä tasoisten virkamiesten käytöstä nykyaikaan.
Itselle ainakin tulee sellainen olo että nuo "tulli on estänyt tilaamisen" jutut on vaan julkisuuspeliä. Tullin on aika hankala lopulta sanoa että kyllähän meidän lain mukaan pitäisi estää mutta annetaan nyt mennä kaiken vaan läpi ilman puuttumista asiaan.
Onkohan kukaan enää tohtinut ton lakihässäkän jälkeen tilata 100mg niksaa :thinking: Oliskohan tuo niin höveliä että menis vielä läpi tullista jos tilais. Vai kannattaako jo alkaa suosiolla tilaan 20mg mehua?
Yleensähän se kyllä suotavaa olis mennä lain mukaan :D Ja saatan mennä tälläki kertaa, oma nikotiinimäärä nesteissä on niin pieni että siitä yhestäki desin 20mg törpöstä teen litran ehkä pari nestettä, ei siitä konkurssi tuu vaikka siirryn nuihin..
Näin ois tarkotus tehä, vaan niin oli nuitten satkunesteidenki kans että pitää ja pitää.. Ehkä tälläkertaa hamstraan enkä vaa suunnittele :thumbsup:
Kyllä kandee kerätä pieni varasto,nikotiini pohjaa.mulla on noin 35 litraa jemmassa,pärjään sillä nyt vähän aikaa.suosittelen kyllä muitakin. Nyt keräämään pienen niksa varaston pahojen päivien varalle
Saivartelua sanoista, mutta "tullaan palauttamaan omistajille" ei nyt vaan ole mahdollista. Palauttaa ei voi sellaiselle taholle, jolla tavara ei vielä ole ollut, joten tässä tapauksessa palauttaa voi vain myyjälle. Omistaja taas ei enää ole myyjä, vaan ostaja. :thinking:
Voin sen verran valottaa tätä 35 litran nikotiini,asiaa ei ole 100ml niksa pohjaa tuo 35 litraa,miedompi on tarkasti olen laskenut että noin 3-4 vuotta pärjään tuolla määrällä.2-6mg nikotiinii on mun höyry-mehuissa noin?!nikotiini vahvuudet vaihtelevat fiiliksen mukaan noin yleensä ja toki tarjoan maistiaiset jos jossain törmätään :)
kyllä ite pistin just mix n matchiltä 200ml 100mg tilaukseen toissapäivänä nii jospa se tuolta läpi tulee toikin satsi riittää ihan saaatanan pitkään ku höyryttelee nykyään 2-4mg nesteitä
Tilasin Puolasta pari pulloa valmisnesteitä 8mg vahvuuksilla, mahtaako jäädä tulliin, olenko rikollinen? Ymmärsin että 1.1.2017 asti saisi tilailla normaalisti, vitun sekavaa paskaa..:mellow:
Niin sehän piti kertoa kans hyvin on tullut nesteet ja tarvikkeet,usa,Kiina,Europa web-kaupoista viime ja tällä viikolla :) toki tilanne saattaa muuttua hyvinkin pian?! Paketit alkavat jäämään tullin haltuun :(
Kyllä tulee Euroopan neste tilaus sulle perille saakka sulle tatsa oon aika varma! Sen verran vähän tilasit katsovat että omaan käyttöön tulee:)
oolrait kiitti vastauksesta, vähän jännäkakat housuissa odotellaan mut eiköhän onnistu :D
Itse olen jemmannut 7 täyttä desin pulloa, sekä noin puolillaan olevan pullon 100MG niksaa. Musta tuntuu että nuokin alkaa maistua kitkerälle ennen loppumistaan. Taitaa kaikissa olla 2020 tai 2021 viimeinen käyttövuosi. Laskin että omalla kulutuksella nuo riittää 10-17 vuotta riippuen minkä makutiivisteen ja tankin kanssa noita käyttää, joten ehkä olen ylivarautunut.
Jos tilaan vaikka tuolta Mix n' Matchista pullon 100-millistä liuosta ja se jää tulliin, niin olenko syyllistynyt rikokseen? Se kympin arvoisen putelin menetyshän ei tunnu missään, joten sama olisi kokeilla tilata jos siinä ei ole mitään rikollista.
Mulle tuli pink mulelta 100ml/100mg tiistaina, keskiviikkona ja tänään tuli paketit Kiinasta. Mitään tullin merkintöjä ei paketeissa ollu.
Itse en enää yli 20 mg/ml lähtisi tilailemaan. Jos kosahtaa tulliin, niin eipä taida pelkällä putelin takavarikolla selvitä.
Samaa jännäsin. Tilasin M&M:ältä hunttiniksaa ennen 15.8 ja luulin, että olis OK.
Tilauksessa tietty kesti, ja laki tuli voimaan ennen kuin paketti oli Suomessa. En tiennyt mitään noista nikotiini% /ml rajoituksista aikaisemmin , luulin että vuoden loppuun saa tilata kaikkea.
No, 3kk säännön ja EU rajoituksen kyllä tiesin, mutta puskista nää 15.8 rajoitukset tuli. Paketti onneksi odottaa postissa eli kaikki hyvin. Mutta miten laajasti ja selkeästi näistä lakimuutoksista oikein tiedotetaan?
Itekin kuitenkin kolmatta vuotta höyryän, ja DIY litkuja vuoden verran sekoitellut. Eli luulin olevani edes vähän kartalla.
Enpä osaa varmuudella sanoa.
Kokeile, niin sittenpä tiedetään onko rikos ja mikä on mahdollisesti rikoksen nimike...
Vapers Finlandin sivuilta poiminta tupakkalaista:
- Maahan ei saa tuoda nikotiinia sisältävää nestettä jonka vahvuus on yli 20mg/ml tai jolla on lääkelain mukainen käyttötarkoitus. Kielto koskee myös postin kautta tai muulla vastaavalla tavalla vastaanottamista
Tässä eräs lähde eli Valvira: Usein kysytyt kysymykset - Valvira
Onko muuten STMltä tullut mitään tarkennuksia "sähkötupakan" määritelmiin vai mennäänkö laissa sangen ympäripyöreästi linjatuilla, jotka tuntuvat puhuvan lähinnä AIO-laitteista?
Voinko tilata nikotiinitonta nestettä ulkomailla sijaitsevasta verkkokaupasta?
Sähkösavukkeissa käytettäväksi tarkoitettujen nikotiinittomien nesteiden ja nikotiinittomalla nesteellä valmiiksi täytettyjen kertakäyttöisten sähkösavukkeen kaltaisten laitteiden maahantuontia ei ole tupakkalaissa rajoitettu. Tulee kuitenkin huomioida, että ulkomailta tilattaessa tuotteisiin ei aina ole välttämättä asianmukaisesti merkitty nikotiinipitoisuutta. Jos maahantuontivaiheessa Tulli epäilee tuotteen nikotiinipitoisuutta, voidaan tuote tutkia Tullilaboratoriossa.
(Lähde: Suomen Tulli)
Valvira tulkitsee nuo. He lupasivat että vastaavat viimeistään 19.08., mutta ilmeiesti edes kahden viikon odotusaika ei ollut tarpeeksi. Toivottavasti ensi viikolla saan heiltä vastauksia.
Kysyin myös nikotiinittoman nesteen määritelmästä, kuuluuko siihen ainesosat yms.
EI nyt suoranaisesti liity ketjuun ja toivottavasti ketään ei häiritse mutta mistä porukka on tilannu nesteitä?? ite en ulkomaisista tiedä kuin fasttech missä halvat hinnat. Kiitos jo etukäteen :)
Mites on porukalla tullu paketit perille lakimuutoksen jälkeen?
Tuolla näyttäis olevan kohtuu edullista Liquids :: Ego² :: En
Kiinan hintoihin ei varmaan eu:ssa pääse?
Kohta tulee kyllä pamppua, jos jatkaa tässä langassa :)
http://www.bargainvapour.com
100ml/14.99e [emoji5]
Mitäs kaikkee oot tilaillu? :)