Hyvä homma kuulla, että muillakin tätä. Eipä se suuri ongelma ole, kun tosiaan on varalle akkua.. Itse tosin lataan pelkän usbin kautta. En jaksa hommailöa yhden laitteen taki latureita.
Printable View
Hyvä homma kuulla, että muillakin tätä. Eipä se suuri ongelma ole, kun tosiaan on varalle akkua.. Itse tosin lataan pelkän usbin kautta. En jaksa hommailöa yhden laitteen taki latureita.
edit. Tuli tuplana..
Kerrankin minäkin pääsen sanomaan: "onpa se pieni". :rolleyes:
Työkäyttöön tämän hommasin ja boksin koko oli pienempi kuin kuvittelin, ihan hyvä vaan. Kaikinpuolin ihan näpsäkkä ensivaikutelma, testaillaan nyt kuitenkin rauhassa onko tämä sellainen kuin meinasinkin.
Itsellänikin oli ensireaktio "oho, onpa se pieni"
Sama homma. Yleensä kuullu noi sanat vaan naisten suusta. Kerrankin pääsi itse sanomaan.
Myös laitteen paino hämmensi. Oli ainakin omasta mielestäni kohtalaisen painava.
Niin no, vertailupohjaahan ei tällä suunnalla ollut vielä mistään modista.
Mulla kolme akkuu kierrossa ja yleensä vaihto yhden palkin kohdalla.
Laite väittää vähän väliä että on yksi palkki niin näpäytän kevyesti kylkeen tai ravistan nii menee oikeaan kohtaan.
Tosiaan yhden palkin kohdalla vaihdossa tuota varausta akuissa löytyy vielä ihan hyvin niin pystyisi hyvin vetelemään siihen saakka että viimeinen palkki katoaa.
Täh? Siis ihan huoletta voi suboxilla imee akun tyhjäks asti. Tää ei edes aja akkua kovin tyhjäks, joku 3,5 voltin hujakoilla näyttää kun subox väittää tyhjäks
Kävi tuossa aamuhöyryillä ja onnistuin taas painamaan pikkusormella miinusnappia sen verran että teho tippui kaksi (2) kymmenesosa wattia. Tuskin olisin maussa tai höyryn tuotossa eroa huomannut.
Varsinainen kysymys kuuluukin: Onko noin tarkalla säädöllä jollekin ihan oikeasti käyttöä vai onko kanger tehnyt säädöstä tuollaisen ihan vaan antaakseen kuluttajalle mielikuvan tarkasta säädöstä?
Itse huomaan selvän eron 21w ja 23w välillä, ehkä watin heitonkin voisi huomata jos etukäteen tietäisin tehon muuttuneen. Sokkotestissä en varmasti huomaisi mitään.
On kyllä hurjii hommii kun jengi pyytää näistä käytettynä 60e-70e, kun esim. Fasttechiltä saa uuden 50e 😂
Ei se oo hullu joka pyytää,vaan...
Kuinka tarkasti ko. laitos osaa resistanssin mitata? Voinko huoletta laittaa nokkaan coilin jonka laite väittää olevan 0.3ohm ilman että jollain tarkemmalla mittarilla tarkistan?
Kyllä ne on paikkansa pitäny, ja eikai sillä niin väliä jos akku on hyvä?
Silläpä tässä vähän kyselen kun en tiedä onko sillä niin väliä vai ei. Tuo 0.3 kun on laitteelle specsattu alaraja. Akkuna on samsungin inr 25r.. onko tuo nyt sitten hyvä vai ei, en tiedä:D
Anna mennä vaan. Se ei vaan tulita sen alle meneviä. Akku on hyvä. Ei mullakaan mitään mittareita ole, coilia tehdessä käytän steam engineä niin saa semmosen ku haluaa eikä tarvi pähkäillä. Ja varmistaa että ruuvit on kiinni, sen jälkeen ku coilia on kuivapolttanu, niin ohmit on varmasti oikein. Jos coili jää löysälle, niin sillon se heittää miten sattuu. Monissa atoissa ne ruuvit löystyy itekseen.
Ja kunhan se akku tosiaan on laadukas, purkuvirta olikohan vähintään 20a, ni aika huoleti saa olla. Se purkuvirta on se aika olennainen juttu. Sampan ja sonyn akuissa ne pitää kai myös paikkansa. Ja lg:n.
Eli kaikki on siis kunnossa, kiitokset varmistuksesta. Vähän mietitytti tosiaan tuo että osaako laite olla rikkomatta itseään liian alhaisella resistanssilla. Se tulikin jossain kohtaa testattua että laitteen oikosulkusuoja toimii jos resistanssi tippuu nollaan.
Mieli tekisi jotain muutakin hankkia tuon lootan nokkaan. Jotain jonka kanssa saa vähän säätää ja rakennella. Ehkä joku puoli-ilmainen dripperi.
Magma ainakin on hyvä. Eikä kalliskaan. Mutta ei siinä kyllä hirveätä säätämistä ole, coili kiinni ja menoksi. :) paitsi muuten, saattoipa olla että ei istunu kunnolla kboxiin.
Joo, aikamoinen rako jää, ja flask kloonistaki se on syöny nastan urille, vaikka flaskissa se on säädettäväkin. Jotain huonoa löyty magmastaki. Tai ainakin tuosta kloonista.
Magmaa on tullut katseltua mutta tuo ruuvattava hattu ei jaksa innostaa. Vaikka eipä sitä edes harkita tarvitse jos ei se kerran istu laitteeseen.
Trolli istuu ainakin. Mutta siinäkin, minulla olevassa klooni yksilössä on niin isot ruuvit, että ne ottaa toisiinsa kiinni jos pyörittää pohjaan :D ensin ihmettelin että mikä hemmetti se on ku oikkarissa oli. Eli ainakaan dualia ei tuohon vakioruuveilla tehä.
Taitaa aito trolli maksaa sen verran että minä ainakin testaan halvemmalla ennen kun edes harkitsen aitoa:D
Mistä niitä muuten saa aitona, en edes katellu ku sukkana otin ft:ltä samalla ku muutaki, vois tilata itekki sen aidon ni jospa ois ruuvitki kunnolliset :)
En minä kyllä äkkivilkasulla alle 25 löytäny aitoja mistään, jos et sitten tarkottanu nuita ft:n, mikä ei kyllä varmaan oo aito, ainakaan tuo mikä mulla on...?
Gearbest.
Mennee jo vähän ot:n puolelle tämäkin mutta mites tuo velocity/sen kloonit? Olisi säädettävä +nasta ja kierreosuus aika lyhyt. Kai joku tietää istuuko/sopiiko noin muutoin?
Tuota ei ollu sillon ku ite tilasin, 11.9 listattu. bing haku ei näköjään löydä mitään. Pitää tilata gearilta ehkä.
Minulla on Tobecon klooni-Velocity Suboxissa. En oikeastaan muuta tuon Suboxin kanssa käytäkkään. 0,4 ohmin setuppi, 50W tehoa. Akkuina joko Samsungin 25R tai LG:n HG2, vähän riippuen siitä mikä on viimeksi laturissa ollut. Istuu nätisti, en ole tuon suhteen mitään mistään säätänyt.
Olen uusi modien parissa ja herännyt pari kysymystä.
Onko normaalia satunnaisesti imaisun alussa hetken kestävä kovempi rätinä ja tunne kielen päässä kuin joku nipistelisi? (pieniä tippoja kielen päälle tms)
Tällä hetkellä kiinni puolen ohmin valmis pystyvastus ja tehoja yrittäny vaihdella 20-40 välillä.
Toinen kysymys; Onko jotain selitystä sille miksi tankin ollessa lähes tyhjä maku tuntuu vahvemmalta(paremmalta)? Jotain tekemistä ilman määrän kanssa?
Muuten ei ole viikon höyryttelyn jälkeen vuotanut mistään.
Niin ja jos jotain merkitystä niin nesteet vg voittoisia (n. 70/30)
Laitoinkin jo aamusella velocity kloonin tilaukseen. Valmistajasta ei ole mitään hajua mutta tuolla hinnalla se saakin mielestäni jäädä salaisuudeksi. Pikkuisen näytti olevan topcapin katkaisusta jäänyttä pärsettä mutta muuten oli kuvien perusteella ihan riittävän heikkolaatuisen näköinen. Säädettävää +nastaahan tuossa ei sitten loppujen lopuksi olekkaan vaikka siltä kovasti harjaantumattomaan silmään näyttikin. Parisen viikkoa saanee odotella ennen kun pääsee testailemaan..
Hei,
eikös tämä nyt ole aito versio?
Kanger Subox Mini 50W Variable Wattage Box Mod Kit VV VW Mod with Subtank Mini RBA-79.90 and Free Shipping| GearBest.com
Ja miksi hinta pomppaa reilusti kun valitsee varaston kiinaan eikä euroopaan?
Aitoudesta en tiedä mutta samaan hintaan saa suomestakin esim puffilta. Jos odotella haluat ja rahaa säästää niin https://www.fasttech.com/products/0/...ck-starter-kit lähtee halvemmalla.
Edittiä.. Se olikin se kiinan varaston hinta joka oli samaa tasoa puffin kanssa..
Vuoto ongelmat loppui kun vaihtoi tuon rba pään ,ei vuoda vaikka ohuempaakin litkua käyttää 👍
Asiasta kukkaruukkuun. Tilasin pari kk sitten subox minin siinä toivossa, että siinä olisi ollut jousitettu 510-liitin. Noh eipä Kanger päivittänyt niinku odotin, joten sattumalta löyty netistä että joku oli modannu FDV v3 jousitetun 510-liittimen kiinni. Ajattelin itse nyt samaa ja laitoin FDV v4 low profilen flättinä tulemaan. Ghetto FDV on Kbox Mini - Album on Imgur siinä linkki jos jotakuta kiinnostaa nähdä kuvia tuosta projektistä. Voin laittaa myös kuvia ja kertomusta miten onnistuu itsellä kuhan liitin saapuu suomeen.
Mullakin on nyt tämä härveli! :D
Mutta sillä alkuperäisellä tankilla mun Liquan menthol-neste tuli kyllä kynsille, tyrkkäsin tilalle Nautiluksen ja nyt on elämä onnellista.
Mä en nyt oikein ole ihan jyvällä näistä kaikista jutuista, mitä tarkoittaa "pohjan peseminen"? :confused: Ja sitten, kun tässä voi paskarrella niitä omia atoja, niin miten ohmit tietää? Kanthal on sitä metallilankaa vissiinkin, mutta mitä ne ohmit sitten vaikuttaa höyryämiseen? Pahoittelut, että varmaan kyselen moneen kertaan kysyttyjä tyhmiä, mutta olkaatten kärsivällisiä, minoon vanaha ihiminen. :evil: Saapi laittaa linkin johonkin "rba-rakenteluun for dummies".
Ai niin, se piti vielä sanoa, että on tämä vempele ihan saatanan ruma. :sleep:
Vähän paksumman langan läpi virta kulkee helpommin kuin ohuen, eli langan vastus on matala. Vastusarvon voi mitata ja mittayksikkinä on ohm. Sanomattakin on selvää, että paksun langan hehkuvaksi kuumentaminen vaatii enemmän energiaa kuin ohuen, joten paksulankainen ja siten matalaohminen lanka tarvitsee enemmän virtaa akusta lämmetäkseen. Paksussa langassa on enemmän pinta-alaa kuin ohuessa, eli teoriassa höyryä tulee enemmän paksulla langalla kuin ohuella langalla.