Paljon riippuu vastusarvosta, vastuslangasta ja tehoista. Joskus nuo antaa sen verran periksi että selkeästikin meshistä irti oleva kanthal ei pääse hehkumaan. Ei tuo nyt kuitenkaan suositeltavaa ole, mutta joskus näin :)
Printable View
Paljon riippuu vastusarvosta, vastuslangasta ja tehoista. Joskus nuo antaa sen verran periksi että selkeästikin meshistä irti oleva kanthal ei pääse hehkumaan. Ei tuo nyt kuitenkaan suositeltavaa ole, mutta joskus näin :)
Paljoko tuohon Sibin setuppiin tuli ohmeja, ja millä teholla/volteilla ajelet?
En viitse edes yrittää tuohon AGA-T romuun enää setuppia ja Pico (muistaakseni) myös kärsi hieman kun vihanhallintani petti jokunen kuukausi sitten siihen setuppia tehdessäni.
Mulle kun on vaan aina suositeltu kanthalin käärimistä meshiin mahdollisimman tarkasti kiinni ja löysä tai liian tiukka käärintä kuulemma tekee hotspotteja, joita mun setupit onkin aina olleet täynnä ja nypläämällä ne toisinaan hävisivät.. palatakseen takaisin viimeistään kun astun kämpästä ulos.
Alkaa jo harmittamaan koko rsst:n tilaaminen, kun muistuu mieleen ne lukemattomat yritykset ja hukkaan mennyt aika niitä vääntäessä.
lähetä se mulle niin saa tuo oma rsst kaverin :)
- JJ
1.8 ohm ja 4.1V tuntuis olevan sweet spot.
Minusta tuo popilon setuppi näyttää siltä, ettei wickaus pelaa ollenkaan tehoihin nähden. Kuiva ja musta, ei ihme että maku on kamala. Liian tiukka pötkö? Tohotettu liikaa? Mikä neste mille meshille? Kokeile nostaa vastusta hieman, yksi kieppi lisää. Ite kun teen solid wickejä, niin joku kirkas ja juokseva 50/50 neste menee nelisatasella, mieluiten kuitenkin 60-70 PG-pitoisuus. El Torot (vaikka onkin 50/50) ja muut vähän jäyhemmät 325:lla, tulee myös maku voimakkaampana esiin kuin jos yrittäisi vetää noita nelisatasella. Tämä kaikki toki suhteutettuna tehoihin millä ajellaan (itelläni yleensä 0.8-1.0 ohm, watit 15-20). Ja toki keskireiän jättäminen auttaa aina, mutta ite yritän pitää sen mahdollisimman pienenä koska mun mielestä setuppi pelaa jotenkin vakaammin ja luotettavammin ja missä käden asennossa tahansa.
Muita kikkoja; kun setuppi on tehty, kannattaa vedellä hetken aikaa vajaalla akulla ennenkuin lyö täydessä iskussa olevan sisään. Akun vaihto vasta sitten kun wick on hetken aikaa pelannut kuten pitää ja saanut nestettä riittävästi ylös saakka. Toinen, jos laite lepää vähän pidemmän aikaa pöydällä niin peukalo ilmareiän päälle ja reipas kuivaimu ennen kuin alkaa tulittamaan. Välttää siltä yhdeltä lievältä dryhitiltä, ennenkuin wickaaminen tehostuu parin höyryn jälkeen.
Ja juu, kyllä se auttaa makuun ja höyryyn hitosti että kanthal on kunnolla meshissä kiinni eikä hohkaa mistään paikasta punaisena, edes kiinnityskohdista jotka ei ole koskutuksissa meshiin. Pysyy myös setuppi kuosissa elinkaarensa ajan (viikkoja), eikä niin herkästi kiepit liiku sinne minne ei pitäisi. Myös kuivapoltettaessa kanthalin lämpölaajeneminen ei kuse niin herkästi setuppia. Kuivapolttoa tosin ite en tee kuin yhden tai kaksi kertaa yhdelle setupille. Väännän uuden säännöllisesti, meshcompany on halpa mesta ja ebay myös :D
Pötkö on kyllä melko tiukka. Tohotusta en tehnyt kuin ihan vaan sen verran että kerran punaseksi epäpuhtauksien poistamiseksi. Meshi on nelisatasta ja nesteet psv:n diy 50/50. Tehoja kokeillu sieltä kahdeksasta watista viiteentoista.
Toinen setup tehty, nyt täysin tohottamattomana. Aivan järkyttävä palaneen katku vieläkin. Hmm hmm..
Liite 6577
Ei tossa kyl päällisin puolin suurempaa vikaa näyttäs olevan. Kokeile vaikka vähän löysää miinuspuolen kiinnitystä, että wick olisi suoremmassa. Saattaa helpottaa wickaamista :confused:
Juu ja mitähän vittua nyt tapahtui :D Perkeleenmoinen tussaus kuului ja suuhun tärähti mukava paineaalto. Poikkihan tuo näköjään paloi lanka.
Kaadetaan bensaa valkiaan, sitäpä se, eri aineilla vaan.
Yritä saada se miinukselta lähtevä lanka mahdollisimman alas, kun se tuppaa kulkemaan pitkän matkan ihan ilmassa ja lähtee hehkumaan herkästi muuten. Kallista modia 45 asteen kulmaan ja tulita hetken aikaa, näät melko nopeasti mistä alkaa hehkumaan ja mikä mättää.
Jep täytyy illalla koetta kun töistä kotiutuu. Vähän kyllä luulen että päällimmäisenä ongelmana tässä on wickaus. Hetken kun piti ylösalaisin niin sai yhdet vähän paremmat höyryt. Tuntuu vaan että jos rulla wickin löysemmäksi niin tulee ihan naurettavan pieni meshipalanen. Kuinka monta "kerrosta" teille tulee tuohon wickiin?
Tai laittaa vastuslangat vain alas tiheästi. Jos laittaa ylös niin ei se ilmavirta niihin osu.
Moros
Testasin ensimmäistä kertaa hapettamatonta setuppia ja hienostihan
tuo onnistuu eli käytin 400 mesh ja 0.5*0.1 KAN-D Ribbon kanthaalia
ohmeja tuli 1,2 TOIMII
- JJ
[IMG]http://i41.tinypic.com/vo2437.jpg[/IMG]
Onko muille tullut vastaan huonoilla 510 kierteillä olevaa rsst:tä? Oma rsst saapui tänään puffilta ja ei ruuvaudu ollenkaan Gus:in nokkaan. Olin jo puffiin yhteydessä viallisista kierteistä ja pohja/kierre osa lähtee huomenna takaisin puffilaan vaihtoon.
UK vapersilla tullut vastaan samaa vikaa uusimmassa smokin erässä Smok RSST Genesis Atomiser (AC9-a-like) - 1st Impressions
Tämä laite putkahti tos tiistaina laatikkoon. Ekan setupin väsäsin ja oli kyllä tosi helppo tehdä. 400 mesh ja 0.25 kanthal. Hapettamattomana väsäilin. Hyvin pöhisee, tosin joutui ilmareikää suurentaa 1.3mm kokoseksi. Hinta/laatu osu ainaki minun kohdalle ihan ok.
Tännekkin tuli maanantaikappale rsst. Ei kierry naturaliin eikä provariin. Puffille laiteltu viestiä ja vastausta odotellaan.