tai kokeile esim. 400 mesh.
Printable View
tai kokeile esim. 400 mesh.
eiks 400 pitäny wickata nopeemmi? en osaa tehä wickiä joka wickais vähä huonommi mut ei kuitenkaa ois iha paska :F
toi reikäluku vaikuttaa myös siihen wikkaamiseen, toi sun 200 on aika toisesta päästä kun yleinen konsensus lienee että kokeillaan 400 ja siitä sitten suuntaan tai toiseen. suosittelen näin näppituntumalta kokeilemaan 400 ja 500 meshit myös.
Pitää ihan kiroilla, että perkules kun on toi setupin vääntäminen alkanut sujumaan. Täydellisen kieppimäärä/mesh -kombon hakeminen on toki kesken, mutta varsinainen tekeminen onnistuu nykyään helposti. Vähän lankaa ympärille, pulssittelu ja valmiita ollaan. :esmoke:
Jaahas. Oon tässä AGAn kanssa tapellut jo muutaman kuukauden. Tuli ostettua festeiltä RSST. Ekalla yrityksellä toimiva setup, joka on toiminut jo monta tuntia vaikka modi on kaadettu ja pudotettu muutaman kerran. Ei nää meshit ehkä sittenkään täyttä paskaa ole...
Melkein menis humutusketjun puolelle, mutta voihan juku! RSST toiminu koko työpäivän ilman ainuttakaan dryhittiä! Pystyasennossakin wikkaa just niin kauan kun nappia painaa. Voi veljet! ;)
Mä nappasin festeiltä 200-meshiä testiin, josko siitä löytys omiin näppeihin toimivin. Ehkä siitä vielä jonain päivänä uskaltais tehä Misteriinkin meshsetupin.
Tulipahan nyt sitte tehtyä ensimmäinen setuppi somniumiin. Umpitukki 500meshistä hapettamattomana ja neljä kieppiä 0.1x0.5 ribbonia. Hyvin sain coilin hehkumaan tasasesti.
Nesteet sisään, hyvin höyryää ja jotaki makuaki tulee jopa :D Mutta lämpenee ato kyllä ihan huolella. Sen verran oon näistä mesh-vehkeistä lukenu että lämpö on ihan normaalia
mutta hemmetti ku driptippi melkein polttaa huulia. Onko tossa jotain ketuillaan vai oonko vaan liikaa innostuksissani höyrynny ton kans?
Siinä VOI olla jotain ketuillaan, tai sitten on vaan niin suuret tehot että se kuumenee vääjäämättäkin. Jos on jotain ketuillaan, paha sanoo että mitä.
Itse vetelin somniumilla siinä 15-18 watin tehoilla metallisella drip tipillä eikä huulet palanu. Hattu kyllä kuumeni.
No nyt ku oon alkuinnostuksen jälkeen vähän normaalimpaan tahtiin imutellu niin hattu kyllä ottaa lämpöä mutta ei enää ehdi siirtyä tippiin niin paljoa :D
Saattaapa olla että minustaki tulee vielä joku päivä oikein mesh-mies.
Niin ja pieni OT: saitko hesekiel viestin, että laitoin akut postiin jo?
Vihdoinkin sain aikaiseksi kokeilla meshin värkkäystä AGA-T:hen. Pari kertaa vääntelin lankoja ja tein uuden setupin varmaan miljoona kertaa. Parhaan tuloksen sain, kun tein setupin valmiiksi ilman tohotusta ja liekitin heittimellä suoraan agassa olevaan setuppiin. Toimii kuin unelma! Ei näköjään tuolla tankin puolella olevan meshin polttaminen vaikuta juuri mitään. Ehkä se wickaa paremmin jos näin tekee, mutta en aio vaihtaa tekniikkaa niin kauan kun homma pelaa :cool:
juurikin näin pulssilla spotit pois.
ite käärin ensin meshin ihan mutulla,vastuslankaa päälle ja sitten vasta atoon koko paketti,pulssittelu kattoo että kaikki hohkaa,nesteet tankkiin and vape!
Tuota kokeilin kyllä, mutta lanka katkesi koko ajan vaikka kuinka pieniä painalluksia yritti. Tuossa tekniikassa on myös se haitta, että jos joutuu siirtelemään lankoja niin hapetus pitää tehdä uudelleen.
Onko muuten kellään tietoa kuinka paksua tuo libertyn coil on? Paketissa lukee vain pituus ja nettisivuilla ei edes sitäkään. Näyttäisi aika ohuelta joten punoin kaksinkertaiseksi ja kolmella kierroksella tulee se 1.8 ohmia, sellaisenaan yli 3 ohm.
Olen muuten vapetustuotteissa huomannut saman mitä on RC-vehkeisiin liittyvissä verkkokaupoissa huomannut myös, että tuoteselosteet ovat kiven alla. Aina pitää googlettaa kyseinen tuote ja yrittää arvailla mitä se nyt oikeasti on...
Ohmeista päätellen NiChromea.. Hommaa suosiolla 0.25-0.32mm Kanthalia; ei pala niin helposti poikki, eli onnistuu tohottamattomat setupitkin paremmin ja saat alhasemmat ohmit. ;)
^Komppaan. Toi nichrome on munkin mielestä vähän turhaa tavaraa, kerta kanthali on parempaa. Ja tosiaan enemmän toi nichrome vastustaakin, hankalampi tehdä matalia coileja.
Nichrome
-nikkeliä, chromia ja rautaa
-sulamispiste ~1300-1400 celsiusta
-hieman suurempi ominaisresistanssi kuin kanthalilla
-hieman suurempi pituuden lämpötilakerroin kuin kanthalilla
Kanthal
-rautaa, kromia ja alumiinia
-sulamispiste~1200-1450 celsiusta
-Hieman pienempi ominaisresistanssi
-pienempi pituuden lämpötilakerroin
Siinä vähän akateemisia faktoja. Ite tykkään A1 kanthalista, toi nichrome tuntuu jostain syystä katkeilevan helpommin, vaikka tämän taulukon mukaan sulamispisteet ihan samoilla viivoilla.
Nicromea silicaan ja kanthalia meshiin:p
Kiitoksia hyvistä ja selkeistä vastauksista. Pitääkin laittaa tilaus noista kanthaleista. Kerran jo käynyt niin, että lanka katkesi kesken terassi-illan.
Tässä se ois, meitsin kaikkien aikojen eka mesh-setup. Kyllä tosta jotain höyryä ja vähän makuakin tulee, mutta välillä aika mehukkaita dry hittejä (eikä lähelläkään sitä mitä testannut muiden Diabloja :D). Laitteena siis Diablo - 400 meshiä ja 0,25 kantsua. Pitääkö hatun ilmanreikä pitää jossain tietyssä kohdassa setuppiin nähden?
Kommentteja, vinkkejä, mitä tohon pitäis muuttaa, jotta ISKIS VITUSTI?
http://u.cubeupload.com/m3iss3li/mesh.jpg
Hatun reikä pidetään coilin kohdalla, mahd. lähellä.
Ihan siistin näköinen coili kuvassa.
Jos rakentavaa kritiikkiä haluat, niin kireemmälle coili. (näyttääkö vaan mun silmään olevan löysällä?)
Mahd suuri wickki tietysti, mielellään pitkästä (~7-10cm) pätkästä käärästynä, jotta keskireikä jäis mahd pieneks. Parantaa wickkausta.
Muutehan toi näyttää ihan hyvältä. Ei mun setupit noin hienoja ollu ku ekoja tein :D
edit. Joo, ilmareikä coilin kohalle, että ilma kiertää. Muuten tulee vähän höyryä, perkuleellinen kurkkuntuma ja todennäköisesti paha maku.
Tack för vinkerna! :D Okei, eli reikä mahd. pieneks, itellä se oli tossa sellaset 4mm? Miniruuvari meni siihen reikään. Ja joo, coili on aika löysällä, koitetaan hiukan kireemmällä. Koitetaan huomenna homma uusiks, saa aika huolella rullailla sormilla jos haluu sen reiän oikeesti pieneks?
Melkosesti sitä saa rullailla, joo. Parhaan lopputuloksen saa (omasta mielestäni) kun rullailee sormissa vain toiseen suuntaan, ei edestakaisin. Edestakainen liike saa rullan aukeamaan aina hivenen... Noh mielipideasioita nämäkin.
Ei kuitenkaan kannata puristaa niin tiukkaan, että ohimosuonet katkeilee. Ite ainakin oon muutaman kerran saanu niin tiukan rullan ettei oo wickannu rautakankee paremmin. :D Tiukka, muttei liian tiukka. Järjellisyyden rajoissa.
4mm? Eihän se meshireikäkään ole kuin, mitä, 3,3mm? :D
Mistä 0.30 kanthalia?
EDIT: 0.32 näyttäs ainaki esmoke myyvän, jos koittas tota
koita 0.5(taitaa olla arvoltaan samaa kuin 0.25) littuna lankaa, oman kokemuksen mukaan parempi/mukavempi laittaa ja ei tarvitse hotspottien kanssa tapella.
http://www.vape-atomizer-mesh.com/pr...bbon-Wire.html
Kiitokset vinkeistä! Hmm, tuo hot spottien "puuttuminen" kyllä kiinnostas, pitänee laittaa testiin :P Ja kiitti myös 0.3 linkistä!
Joo latta on kivaa, mut kyllä sillakin hotpotseja tulee, mut ei niin pahasti, kun pyöreellä sinkulla.
ite oon tehny diabloon wickin sillei, että se on aika tiukka ja keskellä reikä, johon mahtuu 1,3mm injektioneula sillei kivasti. Sit tulppa täyttöreikään, imastessa alipaine nostaa litkua putkeen sopivan vähän, napakka imasu nostaa enemmän. Eikä tulvi/vuoda/yliwickaa.. Tankatessa tulppa pois ja neulalla wickin läpi.
Varmaan tulee kritiikkiä, ettei siinä mitään tulppaa tarvi, mut ei voi mitään, mun mielestä saa laittaa tulpan, jos haluu, mut ei oo pakko.
Mistä se korvausilma, jos reikä tulpattu?
Wikkin keskireiästä?
Se litku humppaa sielä wickiputkessa ylös alas, monesti pitkien hatsien jälkeen tulee pikku kuplia sen alapäästä, ja jos pistää sormella ilmareiän tukkoon, tulee tiivisteen välistä.. Ja kammio täyteen..
Laitoin sitte ZAPpini tukkoon. Saapi nähdä alkaako tulemaan dry hittiä.
Konnahan se olis jos vois pitää tollee, ei olis niin herkkä vuotamaan (jos toi nyt vuotaa, ei ole koskaan vuotanut, mutta toisaalta eihän se vuoda kun aina pidän sitä puritaanisti pystyssä. Seison Bussissakin käsi ojossa patukka pystyssä kuin vapauden patsastelija.
Jos on selkeesti reikä wikissä ja ehkä tankin pitää olla jonkin kokonen(?) ei pitäs mitään dryhitsejä tulla, no on mulla sompussa ihan samanlainen, eikä siinäkään mitään, toimii mulla tosi jees.
(Hehe, Jarif on aina patukka pystyssä)
siitä meshireijästähän se kulkee, ehkä jopa meshistä. Täyttöreikä ei ole mitenkään oleellinen wickauksen kannalta. Vrt. esim DID, toimivan setupin kanssa täyttökorkin voi pitää paikallaan.
On se täyttöreikä melko oleellinen wickauksen kannalta, mitä enempi tankki hengittää sen parempi wickaus myös. Tehoihin nähden saattaa hyvin riittää et on tulpattu täyttöreikä, eritoten DID:ssä kun se meshreikä itsessään on niin valtava.
Joo ei ollut ZAP hyvä täyttöreikä tulpattuna. Siinä tosin meshreikä on tosi pieni pilli eristeen kanssa, ja tuo mesh näyttää kans aika umpinaiselta mulla.