Totta toinenpuoli,noin minäkin ajattelin ku S90 aikoinaan hävitin.Merkissä kuitenkin pysytty kun ei osannut takkia kääntää,toki rinnalla pitää aina chevyjä olla.
Alkaako Tuitun rekkari muuten Ä:llä
Printable View
Siis kyllä automaatitkin kivoja on... Siskon volkkarissa parempi autolaatikko kuin äidin mersussa mielestäni... Mutta haluan manuaalin silti :)
Vanha kunnon "rattikarahka" oli vaan niin kiva käyttää :)
No toi kärry nyt onkin ihan järkevähkö peruste. Toki kyllähän tohonkin hommaan on kestäviä automaatteja olemassa, asia erikseen onko auto muuten järkevä.
Jos joku haluaa keppiä välttämättä hämmentää, niin mikäs siinä. Itseä ei vois normiajossa vähempää kiinnostaa moinen homma. Yleensä vaan perusteluna on että automaatti on paska.
No kellä on sitten 400hp auto? Mulla oli aikoinaan auto jossa oli reippaat 500hp nollasta sataan hiukka alle neljä sekunttia, riittäiskö tuo?
Melko moni vihaa automaattia lähtökohtaisesta, se tosin vaan johtuu varmaan siitä että se tuntuu jotenkin oudolta alkuun. Itselle tuli puolivahingossa automaattiauto joskus ja se vitutti aivan älyttömästi aluksi. Kuitenkin kun sillä ajeli muutaman kuukauden ja joutui ajamaan manuaalilla sen jälkeen, niin se vasta typerältä tuntuikin. Sille tielle sitä sitten jäi, ei enää automaatteja.
Tuittu oli alkuun kans melko automaattivastainen, mutta nyt kun se on niillä ajellu ja oli ajanu omalla manuaalilla niin se sanoi että perseestä tuollaiset vaihdekepit :lol:
No kyllä hyvä nykyaikainen automaatti on varmasti nopeampi ja viisaampi pykältämään kuin ihminen... Ja tehoista, automaatissa voi käyttää kickdownia, tosin jos sitä tarvitsee on kyllä liian laiska automaagi silloin alla... Ruostetta en tajunnu
Nope
Kysserö on suunnitellut vanhimman kelkkansa hakemista isänsä luota että sillä voi testata merellä ajamista, jos uppoaa niin uppoaa kait oli ajatuksena.
Kyllähän nuo vanhanliiton automaatit joihinkin jäljen jätti, ja se kulkee perintönä eteenpäin. Nehän vei silloin joskus kauheesti tehoo, ja tuplas polttoaineen kulutuksen. Mulla oli joskus kauan sitte nissan cherry 1,5 automaatti. Oli kyl hieno peli, mutta korroosio söi tämänkin
Nii sitä voi miettii että onko se ruosteinen corolla vai joku muu. No se rata-auto voi kyl kiristää välejä jos sillä erehtyy yöllä lähteen tai tuleen jostain, eiks ne kuulosta kahen kilsan päähän siltä ku ois pakoputki halki.
No meidän Audi A6 remmiahtimella 300hp ja 650nm vääntöö, mut kai niitä on 400hp olemassa kans. Ainakin luulisin, en tiiä. Toi lähtee ihan järkysti kun painaa kaasun suoraan ihan pohjaan liikennevaloissa, paskoin melkein housuun kun joskus yöllä kokeilin. :D
-13 ja nimenomaan remmiahdin, eikä oo ite laitettu. Onhan vähän tommonen karibianristeilijän kokoinen mutta tuo vääntö auttaa yllättävästi, ei tunnu raskaalta ajaa. Mun mielestä on kiva että autolla on kokoo koska se on turvallisempi vaikka kolarissa, vaikka alkuun oli vähän totuttelua ku tuntuu ettei tuolta nää mitään ulos. :D Mutta on meillä A4 pikkuaudikin.
Ja näin opimme taas uutta,ei mennyt hukkaan tämäkään ilta.
Olin muuten ihan varma että se äs5 olis Tuitun auto..
Ja hävettää myöntää mutta mun piti vetää Rasti A6 päälle kahesta syystä.Paska automaatti ja liian ahdas:crying:
Niillon kyllä varmaan joku hauska custom-rekkari kuten VAP-3, VAP-0 tai PEN-15.
Kyllä remmi on parempi ku turbo. :D
Audilla (tai vagineella) T ei meinaa turboa. Saksalaista logiikkaa...
3.0TFSI taitaa olla lastulla.
EDIT: joissain puljun suoraruisku-koneissa on molemmat, turbo JA mekaaninen, joissain vaan turbo, joissain vaan mekaaninen ahdin, joissain on tuplaturbo, ja jotkut on vapareita... :thinking:
Ruostuvuus on tärkee juttu kun vanhoista 4000€:n autoista puhutaan niinkuin minä kyselin. Se ruoste kun on sellainen pahus kun se on kuin sienirihmasto jota ei melkein millään saa pysähtymään sitä leviämistä... Mersu on kova ruostumaan niinkuin foordikin esim. Mun vuoden -96 peugeot 406 ei oo vieläkään ruosteessa kun siinä on sinkitty kori ja mittarissakin jo 300.000
Noup, kyllä turbo on parempi ku remmi. Itsellä ollu molempaa. Turbosta on paljon helpompi saada lisäheppoja. Remmistä kun et muuten saa ku vaihtamalla erikokoinen ahtimen päässä oleva ratas. Ainoa hyvä puoli remmissä on et se antaa tehoa jo pienillä kiekoilla. Nykyajan turbot lähtee todella alhaalta, reippaasti alta kahden tonnin turbo jo mukana.
Jos joku ihmettelee että miksi haluan vaihtaa hyvän pösöni pois niin siihen on vain kaksi syytä. En pidä siitä kun ranskalainen auto kurveissa kallistelee liikaa (vaikka kuopissa on mukavan pehmeä kylläkin). Toinen syy on se että olen ajanut sillä jo 12 vuotta ja haluan vaihtelua. Muita syitä ei ole :D