Tuos oot oikees, sokeripalan kauttahan se absintti länträtään vedellä.
Printable View
Subtankis on hintalaatu kohdallaan, mulla sen paikka on tos flaskissa, kiva tyylikäs ja toimiva kombo joka ei kyl rehellisesti sanottuna paljon haittais vaikka onnistuisin sen hukkaamaan.
Tuli täs pillun lisäksi mieleen, et opettaako iso T minkä ikäsiä? ylä- vai alakoululaisia?
Kappas, oulussakin on kohta puolin kolme höyrykauppaa, joka on aika paljon suhteutettuna väkilukuun.
Mietein vaan et poriseeko ne sulle vapo-jutuista :D
Tuli mieleen et Yläasteen bilsan ope oli meil paras, tehtiin paljon retkiä, opetus oli enemmän kertomista pelkän lukemisen sijaan, ja kaupasta haettiin tummaa sokeria open piikkiin :D Niin ja oli huvittavaa ku mentiin johonkin niin aina oli ylilastia sen open autossa. :D
Kyllä se on myös opettajasta pitkälti kiinni, tai ainakin mun aikoihin oli. Tietyt opettajat oli semmosia että niiden tunneilla ei höpisty tai perseilty johtuen että opettaja osas hommansa ja se ei johtunut kovasta kurista, vaan kunnioituksesta opettajaa kohtaan.
Kyllä kun alkusyksystä tomerasti pistää soittamaan kotiin ja istuttaa jälkässä pahoista teoista, niin uskovat lopun vuotta. Kyllä pinnaa osaavat raastaa alakoulussakin. Mutta en mä muuta työtä tekisi. Onneksi muuten viikon päästä tulee loma.. Sää ladata niitä hermoja.
Tällä hetkellä eniten nuoria puhuttaa Pokemon go ja Illuminati. [emoji2]
Annatko kuinka vapaasti tehdä puutöitä koulussa, vai miten tuo homma menee?
Eikä enää olekaan ala- ja yläastetta? Onko nykyään oikeat termit ala- ja yläkoulu? :blink:
No nythän käsityö yhdistyi, eli oppilaat tekee työtään joko tekstiilis tai teknises aina sen mukaan mitä työ vaatii. Nyt vääntävät jakkaroita yms yms ja verhoilevat sitten niitä. Periaatteessa nykyään lähdetään siitä että on tekniikoita joita harjoitellaan ja joku teema ja sitten oppilaat suunnittelee mitä he tekevät, joka sopii teemaan ja mistä löytyy ne opettajan vaatimat vaikkapa liitostekniikat. Keväällä tulee ledityö, niin saavat ite päättää tuleeko se ledi tekstiilityöhön vai tekniseen.
Olipas maukas pork n' beans iltapalaksi. Sitten kun on tupakat pureksittu, on aika jatkaa karjan viemistä takaisin etelään mr. Whitechurchin maille.
Ois kyllä vissiin pitänyt koulussa olla siellä rättikässässä. Ois saattanut jäädä jotain muutakin käteen kuin vitun ruma ja vino kynttilänjalka. Paikkaileehan noita farkkuja tosin perstuntumallakin, mutta kai siihenkin jotain niksejä olisi olemassa.
8-vuotias poika raivostui keskisuomalaisessa koulussa ? paikalle piti hälyttää poliisi - Kotimaa - Ilta-Sanomat
Näissäkin ois kiva tietää mikä tilanteen takana oli. Esim. pitkään silmätikkuna ja viha on sitten patoutunut? Tai vaikkapa Jatkuva kiusaaminen jolloin oppilaalla paloi käämit?
Itselläkin meinasi palaa käämit, kun eräs opettaja heitti aina mut ulos luokasta, kun ei raukka osannut tunnistaa melua. Olin melunnut, sit olin hiljaa ja takana olevat pälpätti niin se olin automaattisesti minä. Samaa opettajaa pystyi kusettamaan läksyissä lainaamalla vuoronperään samaa vihkoa tai vain vaihtamalla tehtävänumeron oikiaksi.. Oli siis matiikan ope.
Onhan toi edistystä että jos oppilas päättää tehdä retkijakkaran, niin hän vääntää ensin rungon mun valvonnas ja avustuksella ja painuu sitten sen rungon kanssa toisen open pakeille suunnittelemaan sitä istuinkangasta. Nuoret saa paljon laajemman käsityksen käsityöstä ja ne jotka tykkää enemmän toisesta puolesta, voivat vapaasti tehdä vähän useampia töitä niillä tekniikoilla. Useat tytöt vääntävät mieluummin porakone kouras ja osa pojista mieluummin tekstiilihommia.
Ed. Tapoinko mä keskustelun? [emoji2]
Aikanaan tehtiin vaan tankoja ja painoja metallikässässä. Varmaan kiva opettajien arvostella kun 66% luokasta teki niitä (ja 90% ajasta raavittiin persettä kun sorvi varattuna). Broidi väänsi sellaisen metallisen työkalupakin. Sellainen haitarina aukeava täysikokoinen. Ihan kaupan tuotteen tasoa maalausta myöten ja tallessa. Olis tullu kova metallimies.
Vaihteeksi sit nukkui 4 ja puol tuntia. Ou jee.
Ajattelin jos tuonne kello 21:00 valvoisi vielä :)
Huomenta tarvis lähteä sit ajamaan töihin päin
Huomenta.
Tänään ostoslistalla uusi aa-paristo herätyskelloon. Käynyt laiskaksi yön aikana ja tunnin myöhässä herätteli.
Murkku=viscious ant
Ootko sää viskipäissäs kirjoittanut tuon höyrysanaston?
Nimi on väärin. vicious, ei viscious
Liite 28811
Ajelin posket sileiksi taas ja nyt paleltaa.
Sellanen oli viikon eka työpäivä