Riippuu ps tikusta mulla siin tehotikussa oli kgo ja ego kierteet ei ollu sisäsiä 510 oööenkaan vaan ulkopuoliset 901:t
Printable View
Riippuu ps tikusta mulla siin tehotikussa oli kgo ja ego kierteet ei ollu sisäsiä 510 oööenkaan vaan ulkopuoliset 901:t
Ilmeisesti PS vaihtanut jossain vaihessa noita kierteitä, omat tehoakut ihan ego-sopivia ja onkin aika hyviä akkuja, nuo clearot ihan kelpoja siinä aloituspakkauksen mukana, mutta ei niitä kannata todellakaan lisää tilata. 1,8 ohmiset Dual coilitkin pörisee ihan hyvin noilla myös, korkeampi ohmiset ei enää.
Hei,
Olen tässä aikeissa siirtyä nyt ainakin kokeilumielessä vapotteluun, jonkin verran olen nyt peruskäsitteitä ja osakomboja käynyt läpi, ja tullut lopputulokseen, että näin ensisetiksikin kannattaa joka tapauksessa ottaa jännitesäädettävä akku, kuten 1100mAh Ego-Evod Smok Winder vv, näiden atomisaattoreiden/kartojen/clearojen/tankkien suhteen olen silti edelleen hämilläni kuin vauva tissibaarissa..
Hakusessa on siis runsashöyryinen, (tasku)kuljetusta sietävä setti mahdollisimman huoltovapaana. Onko parasta käytttää vain esim. Kanger eVod Ego clearoa (kannattaako vv:lläkin suosia silti pienempiä vastuksia, vai takaako suurempi vastus yhdistettynä korkeampaan jännitteeseen jotenkin tasaisemman höyrystymisen/runsaamman höyryn? tästä suhteesta en ole oikein saanut tarkempaa selkoa, muuta kuin nyt tietysti säädettävyys parantaa myös maun säädettävyyttä ja akun kestoa). Vai onko 2-vastuksellinen (esim. Smok eGo Dual Coil) kartomisaattori (suuremmasta huollettavuudestaan huolimatta?) nykyisin jo parempi vaihtoehto?
Mihin kohtaan tankkimalli asettuu ominaisuuksiltaan/hyöty-haitoiltaan? :thinking:
Ymmärrän, että jokaisen mieltymykset ja tarpeet eroavat toisistaan ja kokeilemalla löytyy mieluisin, mutta itselleni nyt ei vain ole piirtynyt selkeää kuvaa siitä mikä on juuri tällä hetkellä fiksuin perusrunko aloittelevalle vapottajalle.
Vaihtoehtoina itse käppyrälle olen siis nyt ideoinut seuraavanlaisia settejä:
Päärunkona kaikille eGo-eVod SMOK Winder XL 1100mAh MUSTA vv-mod-aloituspaketti säädettävä 3,2V-4,8V (lisäksi vastaava yksi ylimääräinen akku, atoja ym. toki useampia kappaleita):
================================================== ====================
#1 Keep it simple
Kanger eVod eGo clearomisaattori 1,8/2,5ohm bottom coil 1kpl/2kpl/5kpl
Kanger eVod eGo clearomisaattorin atomisaattoripää 1,8/2,5ohm (1,8ohm)
#2 Keep it simple 2
Kanger ProTank II purettava clearomisaattori bottom coil 2,5ohm lasiputkella UUTUUS
Kanger ProTankII / MINI ProtankII / Unitank atomisaattoripää 1,5/1,8/2,2/2,5ohm (1,5ohm)
#3 Dual Coil karto 1
Smok eGo Mega Dual Coil 1,5ohm eMDCC KIRKAS kartomisaattori 1kpl/5kpl/10kpl
#4 Dual Coil karto 2
Kanger eVod 2 eGo bottom dual coil clearomisaattori 1,5ohm
Kanger AeroTank/AeroTank Mega/eVod2/eVod Glass/ProTank3 dual coil atomisaattoripää 1,5/2,0ohm (1,5ohm)
Eli in a nutshell, tekeekö dual coil (tai triple) arvoisensa eron näissä tapauksissa vai onko parasta pysyä yksinkertaisessa bottom coil clearossa/purettavassa setissä? Onko koko setti ylipäänsä järkevä ensiostos? Mikä on vastusten suuruuden kokonaisvaikutus muuten kuin virransäästömielessä kun akku on vv?
Pahoittelut suuresta kysymysmäärästä! Suuret kiitokset jos joku viitsisi vähän valottaa ja viittoa oikeaan suuntaan näin aloittelijaa, toivottavasti joku muukin hyötyy tästä! :)
Hyvin harkittuja vaihtoehtoja. Itse en pitäisi pahana ollenkaan lähteä liikkeelle vaihtoehdosta yksi.
VV akku on hyvä olla alkuun jotta saa tuntumaa tehosäädöstä ja makuvivahteista sen myötä. Isolla tankilla en lähtisi liikkeelle ensi alkuun kun maku suosikit on vielä hakusessa. Pikku tankki ja mieluiten pari tai useampi on makustelussa parempi kuin iso tankillinen ei niin mieluisaa nestettä. Itse vieläkin tykkään ottaa parit hatsit väliin jotakin makuhermoja herättelevää makua väliin kuin sikeästi mennä yhdellä maulla johon on jo turtunut. Tällä hetkellä on mehut sisällä 3:ssa evodissa, yhdessä ce4:ssa, protankissa ja kayfunissa.
Luullakseni, en siis tiedä, dual coil ei välttämättä oli aivan mullistava noissa valmis clearoissa. Sitten nämä hattiwatti uber tehosyöpöt erikseen.
Kiitos selvennyksestä! Tankillinen clearo on siis ilmeisesti pääasiassa vain nestekapasiteetillinen tekijä, eikä vaikuta käyttövarmuuteen/-kokemukseen sen enempää kuin mitä käytettävä atomisaattoripää on itsessään. Lähdetään siis liikkeelle yksinkertaisilla eVod eGo clearoilla, ja haitallisemmille seoksille vaikkapa yksi ProTank II reserviin lasisen säiliönsä takia.
Toki jollakin muulla voi olla asiaan toinenkin näkemys, mutta kun kyssärissäsi oli mukana tuo kuljetuselementti, niin itse juurikin käytän töissä evodeja. Kotosalla sitten isompia tilavuuksia. Myöskin talvella pakkasella kondenssi ilmiö on omasta mielestä paremmin hallittavissa pienemmillä set upeilla kuin massiivisien pinta-alan ja nestemäärän omaavilla jutskilla. Tietty jos löytyisi kompakti akkumalaattori kaiffarille ja siihen uber hyvä setuppi kerrankin, niin siinä se olisi, muuta ei tarvitsisi. Drippailut ja muut sofistikoituneemmat systeemit erikseen. Perse edellä puuhun on edelleen voimakkaasti läsnä kun jokainen hakee itselleen sitä parasta. Ite en ole edes löytänyt akkaa mistä edelleen pitäisin.
Koppanalle propsit hyvin tehdystä selvittelytyöstä! Ei ole ainakaan metsään menossa hankinnat. Pari ajatusta kuitenkin.
Näissä säätöakuissa 1300mAh Spinner on lyhyempi kuin 900-1100mAh akut. Nythän uusia eGo-kokoisia akkuja löytyy 1600mAh:iin asti, ja kaikki nämä isommat ovat paksumpia, ja suurin osa lyhyempiä kuin 1100mAh -versiot. 1100mAh säätöakku on jo niin puikko että ero kuljetettavuudessa alkaa olemaan ihan olennainen.
Evod on passeli höyrytin. Kaksivastuksisista uudet Aerotank mini, Evod Glass, ja Evod 2 ovat joidenkin mielestä parempia. En ole itse noita vielä testannut, mutta Evod 1:sten muoviosan lohkeamiseen kyllästyneenä ja Fogger 4:n usvan hemmottelemana olen hankkimassa AeroTank Miniä varalaitteeksi. Sitä (ja AeroTank Megaa) on muutamakin taho kehunut tän hetken kirkkaasti parhaammaksi clearoksi. Hintaa tosin onkin sitten viiden Evodin verran...
Kyllä se dualcoili antaa eronsa. Itse aloitin hetki sitten Smok Winder (eli suht perus jännitesäädettävä akku) + evod. Lähinnä nestetilavuuden takia tilasin perään Aerotankin (dualcoil) ja ei evodiin enää viitsi turvautua ellei ole pakko. Winderin persiissä tuokin, tulossa sitten modiputki niin pääsee fiilistelemään vieläkö Aerotank paranee sen myötä...
Kolme egoakkua on hajonnut taskussa töitä tehdessä ja nyt on aika tilata jotain järeämpää/toimivampaa.
Olenko oikeilla vesillä tälläisen tilauksen kanssa?
PUFF.fi
131.73€
Sit tarviit myös kanthalia tohon kaiffariin, A luokan 0.32 käy siihen.
Miettisin dripperiä tuo KF-kloonin tilalle, jos suoritusvarmuutta haetaan.
Larma: Vaihdoin tuon magneton nemesikseen. Kiitos neuvosta! Onhan tuo asiallisemman näkönenkin :) Pärjäänkö 0.25 kanthalilla kun sitä löytyy jo valmiiksi?
Troll...: Dripperi ei kyllä ole mun juttu. Kokeiltu on..Ihan siitäkin syystä että siinä joutuu nesteiden kanssa lutraamaan useammin. Mitä yksinkertaisempaa sen parempaa.
Tee tuosta 0.25 kanthalista mallia twisted.
Tilaa suosiolla eri paksuisia lankoja, kuitenki kohtuu edullisia. 0.32 on oma suosikki melkeenpä missä vaan.
0,32 mieki käytän russianissa. Saa omaan makuun paremmat coilit kun 0,25.
Mä en nyt tiedä missä mä tätä hehkuttaisin, tulin sitten tänne.. Puffilta saapui tänään eGo-eVod SMOK Winder XL 1100mAh STEEL vv-mod-aloituspaketti (+ muutama lisätarvike) ja voin kertoa että kaiken maailmaan greensmoke ja ecosmoke härpäkkäiden jälkeen oon päässyt höyrytaivaaseen.. Piti oikein miehellekin soittaa töihin, että jumav***nlauta miten mahtava masiina mulla on hyppysissäni.. :yeah:
Ajattelin nyt tän laittaa tänne ku näköjään tullut uusia sääntöjä foorumeille, enkä pysty vielä uutta aihetta aloittamaan.
Alotitin ekaa kertaa vapottelemaan noin 2 vuotta sitten, jolloin tuli käytettyä perus ego settejä ja 510:jä.
Samantien rakastuin lajiin ja pääsin analogisista kertaheitolla eroon, mutta sit iski laiskuus ja ku egoista loppu potku ja rupes tavaraa hajoilemaan ni meni suoraa sanottuna hermot ja egot lens roskii.
Nyt oon sit 1½ vuotta tykitelly nuuskaa huulee (analogiseen en oo ees koskenu) ja rupee tääki schaisse kyllästyttää ja rahanmeno vituttamaan.
Pari päivää oon nyt selaillu eri kauppoja ja foorumeita ja voin rehelisesti sanoa että oon iha pihalla.
Oisin todella kiitollinen jos joku osaavaa höyryttelyn ammattilainen voisi heittää pienen vinkin että mitäs sitä ostaisi jos höyryttelyn taas alottaisi (mitään startter kittiä en enää halua), mielellään sellaiset vehkeet jotka kestäs vähä käyttöäki.
Budjettina toimisi noin 100e (2 viikon nuuskat) ja kauppana vaikka puff.fi
Kiitos ja kumarrus.
Vamo V5 VW-mod harjattu teräs ss tehosäädöllä 3-15W 18350/18650
Kanger AeroTank AFC bottom dual coil clearomisattori 2,0ohm lasiputkella
+ akku (/akut) ja laturi.
Tuskin voi hirveesti pettyä noihin.