Vs: Aloittelijan pieniä kysymyksiä sähkötupakasta
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
popilo
Alkaa olla vastausnopeus kohdallaan... :) Tällä foorumilla tämä tuntuu toimivan, hienoa :esmoke:
Onko tällaisilla jotain käytännön eroa (mä luulen, että toi 4,5ml on riittävän kokoinen eGon nokalle)?
http://www.puff.fi/510x-dcttankki-45...ohm-p-992.html
http://www.puff.fi/510x-dcttankki-45...5mm-p-838.html
Oon ainakin ymmärtänyt, että Smokilla olisi laadukasta tavaraa.
Entäs kartot? Laipalla vai ilman? Dual coil vai single? Joka tapauksessa LR, mutta onko dual tuplasti parempi, vai pelkästään tuplasti kalliimpi? Akkuina nyt siis eGo 900mAh ja Joyen eGo Twist 1000mAh.
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
jinx
Alkaa olla vastausnopeus kohdallaan... :) Tällä foorumilla tämä tuntuu toimivan, hienoa :esmoke:
Onko tällaisilla jotain käytännön eroa (mä luulen, että toi 4,5ml on riittävän kokoinen eGon nokalle)?
http://www.puff.fi/510x-dcttankki-45...ohm-p-992.html
http://www.puff.fi/510x-dcttankki-45...5mm-p-838.html
Oon ainakin ymmärtänyt, että Smokilla olisi laadukasta tavaraa.
Entäs kartot? Laipalla vai ilman? Dual coil vai single? Joka tapauksessa LR, mutta onko dual tuplasti parempi, vai pelkästään tuplasti kalliimpi? Akkuina nyt siis eGo 900mAh ja Joyen eGo Twist 1000mAh.
Itse olen mennyt ihan noilla Puffin DCT:illä. Laipalliset kartot estävät vain tankin irtoamisen kartosta kun se ei ole kiinni akussa, eli mitään suurta hyötyä siitä ei ole. Perus Egolle ja Twistille ehdottomasti Bogen LR kartoja. Dual coileille ei noissa riitä virta millään.
Bogen reikäsillä LR cartoilla kannattaa mennä, jos on perusakku käytössä. Kattoo vaan sitten oikeen mittasen tankin ja cartot (niitä kun on kahta eri pituutta). Laipasta ei käytännössä ole mitään hyötyä, vaan saman asian ajaa koristekaulus ja paremman ulkonäön saa jos käyttää conea esim. tuommonen bundle 2ohmin cartoilla ja siihen sitten ohut eGo-cone, niin saa hyvin yhtenäisen paketin, kun tuo 3ml tankki (tai 2.5ml jos haluaa Boge mitassa) on egon kanssa saman paksunen ja tuo cone täyttää välit. ;)
Tuohon tankkiin sitten menee nuo pitkät reikäboget.
Eli eGo Twistin virta ei riitä dual coileille, vaikka se on säädettävissä 4.8V asti?
Mä olin jotenkin kuvitellut, että se on juurikin tuosta volttimäärästä kiinni. Vai onko tässä kyse amppeereista, joita akku pystyy pihalle lykkämään...
Dualeille pitäis olla jo joku lavatube tms.?
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
jinx
Eli eGo Twistin virta ei riitä dual coileille, vaikka se on säädettävissä 4.8V asti?
Mä olin jotenkin kuvitellut, että se on juurikin tuosta volttimäärästä kiinni. Vai onko tässä kyse amppeereista, joita akku pystyy pihalle lykkämään...
Dualeille pitäis olla jo joku lavatube tms.?
Tämä lienee poliittisesti epäkorrekti vastaus mutta minä ainakin aloittelin höyryämisen smokin mega dual coileilla ja perus ego-kopiolla (3.7V) ja pääsin tupakoinnista kertalaakista pitkälti niiden dualeiden ansiosta.
Höyryä ne ei egon kanssa jaksa pukata kovin paljoa mutta throat hitti on aina aivan mieletön ainakin noilla 18 tai 24 litkuilla mitä käytin. Röökinhimot lähti aina kertalaakista. Edelleen heikkoina hetkinä tulee värkättyä tuollainen setuppi.
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
tripleA
Tämä lienee poliittisesti epäkorrekti vastaus mutta minä ainakin aloittelin höyryämisen smokin mega dual coileilla ja perus ego-kopiolla (3.7V) ja pääsin tupakoinnista kertalaakista pitkälti niiden dualeiden ansiosta.
Höyryä ne ei egon kanssa jaksa pukata kovin paljoa mutta throat hitti on aina aivan mieletön ainakin noilla 18 tai 24 litkuilla mitä käytin. Röökinhimot lähti aina kertalaakista. Edelleen heikkoina hetkinä tulee värkättyä tuollainen setuppi.
Sama täällä. Kun ekan EMDCC:n sain olin aivan myyty sähkötupakille. eGo-T tankkihommana ei oikein koskaan ollut kuin räpeltämistä, mutta eGo dualcoililla oli se juttu.
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
jarif
Sama täällä. Kun ekan EMDCC:n sain olin aivan myyty sähkötupakille. eGo-T tankkihommana ei oikein koskaan ollut kuin räpeltämistä, mutta eGo dualcoililla oli se juttu.
joskus on huvittanut ajatella miten pienestä tämä homma voi olla kiinni. Eka sähkörööki tilauksessani oli ego-tank aloitussetti ja kylkiäisenä satuin ottaan sen viiden paketin mega dual coileja. Jos tuo jälkimmäinen olis jäänyt lisäämättä koriin niin todennäköisesti höyryttely olis tullut tuomittua heti aivan typeräksi touhuksi ja mallua palais vieläkin se aski päivässä.
Mistä paksutja hyvät sauhut?
Mistä laitteesta saa parhaat ja paksuimmat sauhut?
Kokemuksia?
tarkoitus olisi hankkia uutta laitteistoa. Kun EGO alkaa olemaan jo aika kulunutta kamaa.
Suosituksia siis tarvitaan...
Vs: Mistä paksutja hyvät sauhut?
Kysymyksesi on suurinpiirtein yhtä helppo kuin että mistä ruoasta saa parhaan maun ja mahan kylläiseksi? :D Eipä tuohon taida olla yhtä ja oikeaa vastausta, kokemukset ja mielipiteet vaihtelevat ihmisillä hyvinkin paljon. Joku suurempaa akkua käyttävä volttisäätöinen laite voisi palvella tarkoitustasi parhaiten. Esimerkiksi Lavatube on suosittu ja hyvin toimiva volttivehje.
http://www.e-savuke.com/forum/index.php?topic=1666.0 Yksittäisille kysymyksille löytyy oma ketjunsa, kenties sieltä saa helpoiten hyviä vastauksia. Myös täältä 'laitteet' -osiosta ja 'arvostelut'-osiosta kannattaa etsiä tälläiseen kysymykseen tietoa. Hakua saa myös käyttää. Uuden ketjun aloittamiselle tuskin on aina tarvetta.
ProVari + KayFun pelittää aika kivasti ja myös GGTS + Odysseus taitaa olla aika suosittuja.. :D
Omien kokemuksien perusteella parhaat ja paksuimmat höyryt on tullu kun käyttää komboa ProVari + Kayfun ES III. Meshivehkeet kunnolla toimiessaan pääsevät hyvin lähelle tätä.
Re: Mistä paksutja hyvät sauhut?
Komppaan kayfunia jossain hyvän akun omaavassa modissa.
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Charun
ProVari + KayFun pelittää aika kivasti ja myös GGTS + Odysseus taitaa olla aika suosittuja.. :D
Kiitos vastauksista. Vielä pienenä jatkokysymyksenä, mimmoisissa hinnoissa tällainen paketti pyörii, ja mistä sen edukkaimmin saa tilattua ? mietin että jos hinta pompsahtaa korkealle, miten tulli suhtautuu?
Provarista, ja lavatubesta olen kuullut paljon, mutta mitä nämä "Kayfun" ja "Odysseys" ovat?
Jos tilaa paketin, mitä varaosia kannattaisi samalla syssyllä ottaa huomioon?
Niin, ja toimiiko noissa "Modeissa" joissa on tuo ladattava patteri, niin käykö niihin siis normaalit sormiparistot? (Tää voi olla typerä kysymys, mutta kysympä kuitenkin)
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
TeamGoldfish
Kiitos vastauksista. Vielä pienenä jatkokysymyksenä, mimmoisissa hinnoissa tällainen paketti pyörii, ja mistä sen edukkaimmin saa tilattua ? mietin että jos hinta pompsahtaa korkealle, miten tulli suhtautuu?
Provarista, ja lavatubesta olen kuullut paljon, mutta mitä nämä "Kayfun" ja "Odysseys" ovat?
Niin, ja toimiiko noissa "Modeissa" joissa on tuo ladattava patteri, niin käykö niihin siis normaalit sormiparistot? (Tää voi olla typerä kysymys, mutta kysympä kuitenkin)
Kayfun ja Odysseys ovat uudelleen korjattavia atomisaattoreita, joiden saatavuus on huono ja käytettynä maksavat hunajaa
Sormi patteri on vähän liian pieniä ja antaa virtaa liian vähän.
Jos ostat provarin niin sen kanssa 2-3 imr akkua riippuen että onko mini vai normi versio (18350 [mini], 18490/18500 [normi tai mini jatko palalla] tai 18650 [normi jatkopalalla], aw imr akut ovat olleet suosittuja mutta arvokkaita) ja laturin akuille.
Lavatube/Lambo on myös hyvä vaihtoehto ja selvästi halvempi. Lambo käyttää akkuina 18650 (normi) ja 18350 (mini)
sitten tarvitset atomisaattorin, clearon tai karton jatkoksi.
Karton kanssa voi käyttää tankkia (mahtuu enenmän nestettä). karto tankeissa kannattaa olla tarkkana minkä kokosille kartoille tarkoitettu. kartoiksi suosittelisin dual coilia tai bogea. Tankin käytössä boge pitää itse reijittää mutta on myös reijitettyjä malleja myytävänä. Karton itse reijittämiseen on myös apuväline, karto puncher (Arctic Carto Puncher) jolla homma hoituu helposti ja täyttämiseen on refiller. Refilleristä ei ole mitään kokemusta joten en siitä sen enenpää.
Ato on toinen vaihtoehto, joista on minulla ei ole oikeastaan paljoo kokemuksia joten ei niistäkään sen enenpää
Clearoista ei ole muuta kuin huonoja kokemuksia, mutta nykyään nekin kuulemma toimivat paremmin. Ego vision näyttäisi olevan suosiossa (tarvitsee 510-ego liittiminen toimiakseen esim. provarissa). En osaa neuvoa sen enenpää.
Ja neljäs vaihtoehto on uudelleen korjattavat atot/tankkiatot. Ongelmana on että parhaiten toimivat mallit ovat kalliita ja niillä on huono saatavuus. Jotkut kiinalaiset mallit ovat ihan ok. Uudelleen korjattavissa tarvikkeet vaihtelevat niin mallista riippuen ja niistä kannattaa kysellä enenmän rebuildable osiolta.
Itse suosittelin aluksi kartotankkia helpon toimivuuden takia ja myöhemmin miettimään uudelleen korjattavia atoja jos tarvetta on astetta "kovempiin" höyryihin
Provarin hinta on siinä 200e molemmin puolin (riippuuen laitteen ja näytön väristä)
Lavatube/lLambo hinta pyörii plus miinus 50e riippuu liikkestä ja versiosta (joita on paljon, esim lavatube, lambo, lambo 2, lavatube 2 lavatube 2t...)
kartojen esim bogejen hinta lähtee eurosta (kpl), riippuen montako ostaa. monissa liikkeissä myydään 5 paketeissa (kartojen elinikä vaihtelee rajusti riippuen nesteistä)
ja uudelleen korjattavien atojen hinnat lähtee kiina versiosta paristä kympistä ylöspäin, mutta ns. kunnollinen maksaa 90-150e
Euro (tai oikeastaan eta) alueella ei tarvitse maksaa ylimääräsiä tulleja/veroja.
Toivotavasti jotain suuntaa antavaa tietoa tuossa tekstissä on ja selvästi luettavissa :D
e: Hinnat on karkeesti suuntaa antavia
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
TeamGoldfish
Koko paketti ~400€: Provari kannattaa hommata suomesta, niin mahdolliset takuut ym. hoituu hyvin, tavarat tulee nopeasti eikä tarvitse tulleista tms. huolehtia, niitähän löytää ainakin Esmokelta ja Puffilta, hintaa 209-227€. Siihen sitten AW IMR-akkuja 4x18350 (=28.17€), 3x18490 (=32.94€) tai 2x18650 (=23.96€), laturi (~10-40€).
Kayfunia löytyy muutamastakin eri paikasta (tällä hetkellä tosin taitaa olla saldot nollassa), mutta kaikki ovat ETA:n ulkopuolelta (tosin tulleja ei oo tainnu joutua maksamaan kuin Jalippo, tilatessaan Sveitsistä?), esim. valmistajan kaupasta, jonka kielen saa halutessaan englanniksi ja rahayksikön euroiksi. Hintaa laitoksella on 120-150€+postit (sekä mahd. tulli+ALV). Kayfuniin kannattaa sitten tilata esim. Esmokelta 3mm Silicaa ja 0.2mm Kanthalia, josta saa sopivan vastuksen väänneltyä Provarilla käytettäväksi.
Hintaeroa ulkomailta tilatessa ei juurikaan tule, jos laskee mukaan ALVit ja tullit, mutta jos edullisinta (uutta) haluaa metsästää, niin taitaa ProVape itse myydä jatkuvalla "tarjouksella". ;)
Jos laite käyttää litium-akkua, ei siinä voi käyttää paristoja.
@SmokeReaper: Provari Miniin saa pitkällä jatkolla myös 18650-akun. ;)
No lava tube on edullinen laite jossa on potkua kyllä ihan riittämiin ,tarvii mukaansa aw imr akut toimiakseen täysillä tehoilla +laturin . Lava ei ole niin laadukas kestoltaan kuin esim provari mutta se seikka on huomioitu sitten kyllä hinnassa , moni kalliimman laitteen omistaja käyttää ulkonaliikkuessaan ja varsinkin vkl jotain edullista modia joka sinänsä on ymmärettävää kerran sellaisen yli 200e modin hukkaaminen vois kirvellä pikkasen enenpi kuin alle 50e vehkeen .No laitteen nokkaan suositan joko cartoa tankissa tai clearoa (esim: 2-T , ce 5 noissa kun on molemmissa vaihdettavat setupit eli vastuksen määrän saa valita mieleisekseen makunsa mukaan 1.9-ja 3.0ohm välillä ja vaihdettua sen vanhetessa uuteen alle 2euron . 8)
Kannattaa kyttäillä myyntipalstaa. Siellä on usein lavoja ja lamboja myynnissä.
Pystyy venyttämään senttiä vielä enemmän kuin ostamalla uutena halvan laitteen. ;)
Esim tämä www.e-savuke.com/forum/index.php?topic=5067.0