Tai mielummin kesä mutta ennemmin luminen talvi ku syksy ja pimeää ja vesisadetta
Printable View
Tai mielummin kesä mutta ennemmin luminen talvi ku syksy ja pimeää ja vesisadetta
Tämä vaahtera jouduttiin kaatamaan, luojan kiitos :)
Liite 28794
Lisää viinaa
Ja tullaan viisammiksi
Oon selvästi vielä lähes selvinpäin ku tajusin muokata äskistä viestiä [emoji23]
Onnistuinko nyt sit hiljentämään kaikki?
Näillä mennään. Jätän tän vaan tähän. Heippa
"- Martat- Haravointi ei ole kovin tärkeää eikä siitä ole niin paljon hyötyä kuin luullaan."
Uusi yllättävä ohje pihatöihin: Haravointi ei olekaan kovin tärkeää - Asuminen - Ilta-Sanomat
;)
Ero ei johdu pelkästään tavasta lämmittää. :teaching:
Tärkeintä elämässä on puutarhanhoito, eikä sekään ole kovin tärkeätä.
Kai sitä saunaan vois mennä ja jatkaa sit jatkaa juomista
Saunomisessa oli kyl omat fiilikset kun esim. joulusaunaa alettiin lämmittämään aamupäivällä.. Iltapäivällä sit jo tarkeni.. Nokilöylyt piti muistaa ensin, muuten oli mustia ihmisiä lauteilla :)
Ja vesikin piti raahata kaivosta, jotenkin siitä nautti enemmän kuin nyt kun sauna lämpiää sähköllä ja vesi tulee hanasta...
Jostain muistan lukeneeni, että se ero tulee siitä puukiukaan lämmittämisestä. Monesti puukiuas on vielä mökillä tai vastaavassa "rennommassa" paikassa. Sähkösauna lämpiää napin kääntämisellä, puukiukaan kanssa joudut oikeasti touhuamaan, ennen kuin löylyvalmis. Eli pikkuhiljaa lämmittämispuuhissa saunafiiliskin tulee erilaiseksi.
Ja välillä ku laiskottaa ja puut vielä liiterissä niin saunafiilis on armoton vitutus..on käynyt aika monesti mielessä vaihtaa sähkökiuas tilalle
Saunasta selvitty hengissä pois
Onhan tuo totta. Jos itse vielä tekee polttopuut niin nehän lämittää pariin otteeseenkin. Se puun palamisen äänikin luo oman fiiliksen. Joskus nuotiolla huomaa itsensä myös tuijottavansa pitkään hypnoottisesti tuleen päin.
Hyvää puuta.
https://www.youtube.com/watch?v=hSFmsPJYis8
Mä rakastan syksyä[emoji173]
Eiku syksy on paskin ja se on fakta. Olenhan sentään aina oikeessa
Mä en edes jaksella väitellä, koska makuasia[emoji4] tykkään pimeestä, koska nukun paremmin.Rakastan myös pakkasia ja lunta.En tykkää helteistä, koska silloin ei jaksa mitään ja en saa nukuttua valoisalla.
Just ripustin tirpoille ruokinta-automaatin! Ja heti käpytikka valtasi reviirin. Hakkais puhelinpylvästä eikä veis pikkulinnuilta ruokaa suusta. Maahan en auringonkukkaa kylvä ennen paukkupakkasia. Fasaanilauma perkule syö euroja päivässä enemmän kuin kahden hengen ruokatalous.
Sauna lämpesi viimeisillä koivuklapeilla.. Mä kaadattaisin mielelläni sen jättivaahteran polttopuiksi, mutta klapien pilkkominen on ylivoimainen haaste. Ei oikein raskis kaatiksellekaan hyvää puuta roudata.
Jokaisessa vuodenajassa omat hyvät puolensa, kaikki käy. :)
Olipas kiva hurjastella hiekkateitä mondeolla. Unohdin kyllä kerran ajavani manuaalia. :blushing: Jostain syystä estot lähteny kun ennen täällä Pirkanmaan eteläpuolen metsissä ajoin pimeällä peuroja varoen, enää ei oo nii väliks :lol: Kummasti sitä muuten inhos hetkellisesti pitkästä aikaa Audeja kun yksi uudenkarhea liimaantui perseeseen kiinni, ja sitten lyhyellä suoralla se polkaisi keveästi ohi <3 On ne kauniita mutta välillä vittumaisia... Tai niiden kuskit. :rolleyes:
Kevät on se paras vuodenaika kun luonto herää "henkiin" talven jäljiltä :)
Oikeesti voisin muuttaa jonnekin, missä on aina kesä. Nää suomen vuodenajat on nyt niin nähty..
Niin mutta höyris..eihän tänä syksynä ole satanut, ollut aivan mahtavat ilmat[emoji2]