Testasit sitten... [emoji23]
Printable View
Toi on niin totta! :D Edesmenneistä kaneistakin mulla on harmittavan vähän kuvia, vaikka toki niitä on kuitenkin onneksi. Varsinkin Jekku-kanin hornettiharjoituksista ilman hornettia olis saanu aika videomateriaalia. <3 Marsujen kans päätin vähän petrata kuvaamisen kans. :D
Otan osaa, mutta tuohon "pahin kipu mitä voi olla" sanoisin vaan että toivo ettet saa ikinä mitään kroonista hermosärkysairautta.
Ei, mutta oon oman sairauteni tiimoilta kokenut kipulääkittynäkin sellaisia kipuja että toivoin kuolevani, puristin kynnet kiinni pitävien hoitsujen käsiin ja lopulta taju oli kankaalla, mutta en silti usko että se oli maailman pahinta kipua. Tunnen pari joilla näitä hermosärkyjä on, ja niiden kanssa käy niin että lopulta on toleranssi morfiiniinkin.
Ikävä kyllä täällä kans taistellaan noitten hermosärkyjen kans hautaan asti ja hermosärkyyn on aika vähän lääkkeitä olemassa.Mikä vittumaisinta tästä kroonisesta särystä ei pääse eroon:thumbdn:
Hammaskipu tai vastaava olis ku karkkipäivä tuohon verratessa...tuota hermosärkyä ei oikeasti ymmärrä muut kuin sen kans päivittäin elävät.
Pahimmillaan kivut on sitä että makaat yhdessä ja samassa asennossa muutaman viikon,syödä pitää minimaalisesti että välttäis vessassa käynnit kun se ei onnistu yksin eikä luonto anna myöden ottaa apua vastaan.
Mulla esimerkiksi tämä höyryttely sai alkunsa keväällä kun makasin kuukauden sänkyssä enkä päässyt tupakalle(loppuajan koitin nukkua istualtaan kun en makaamaan pystynyt).leikkauksen jälkeen toinen kuukausi sänkyssä ja nyt opetellaan uusiksi käveleen...
että melkeen olisin toivonut vaikka munuaisvaivoja..
Viimeiset 8 vuotta kiskonut kaksin käsin Lyricaa,Tramalia ja kaikkea siltä väliltä.Lisäksi noissa hermolääkkeissä on sellainen "ominaisuus"että aiheuttavat dementiaa
ps.siinä se vastaus muuten Tuitullekkin miksi kelkat ja m-pyörät on rasti päällä,kun oli joskus juttua aiheesta
Uskon ettei sitä kärsimystä voi edes ymmärtää, kuvitella voi sen verran että mun aiemmin kertomani ultimaattinen kipukokemus ylitti jo ymmärryskyvyn ja on järkyttävää ajatella että siitä on aika monta seuraavaa tasoa vielä, tiedän sen että pahoihin hermokipuihin verrattuna se vastasi jotain höyhenillä annettavaa enkelihierontaterapiaa. Ja sen vieläpä pystyi parantamaan. :unsure: :(
Ja voimahaleja sulle Pörri ja toivottavasti kävely alkaa taas luonnistua. Ja höyryyn vaihtaminen oli viisas valinta. :thumbup:
Mulla varmaan kipein kokemus on ollut pakaravaon paise, Muistan vieläkin kun kärvistelin sen kanssa ja uni ei millään meinannu tulla, oli kyllä mukava herätä ku bokserit täynä mätää tms. ja kipu oli poissa.
Täältä myös lämmin ajatus Pörrille. Historiassa löytyy 6 vuoden neuropaattinen kipu (selkä), varmaa tietoa ei ole mikä sen vei pois (luutuminen?). Olen utelias Tuitun kommenttiin höyryyn vaihtamisen viisaudesta: lääkärit kun paasasivat kivun kanssa kärvistellessä tupakanpoltosta. Ja keskellä hallitsematonta ja sietämätöntä kipua ei totisesti kykene lopettamaan. Onko olemassa tutkimusta ja/tai kokemusperäistä tietoa vaihdon vaikutuksista kipuun? Tällä tai jollakulla muulla foorumilla, suomeksi?
En tiedä kuinka muihin kun omiin vaivoihini höyryttely oikeastaan vaikuttaa... Kunhan totesin että hyvä että edes tupakka jäi. :)
Mulle höyryttely on kyllä ollu "hengenpelastaja", mulla on siis crohnin tauti joka aiheuttaa siis kroonisen vaikean tulehduksen elimistöön, ja sitä ei meinattu millään saada aisoihin vaikka siihen kokeiltiin sytostaattejakin. Pahimpina aikoina mua suunnilleen jahdattiin jo veitsen kanssa että leikataan osa suolta pois, mutta en suostunut kun ajatus siitä että otetaan pätkä ja toivataan että ne päät saadaan kasvamaan yhteen kuulosti liian pelottavalta. :rolleyes: Mun suurin pelko oli että tulehdus kiipeää vatsalaukkuun ja sieltä ruokatorveen minkä se voi jäytää rei'ille, siihen ei enää autakkaan että poistetaan pätkä leikkaamalla. Kun vaihdoin höyryttelyyn tulehdusarvot alkoi nopeasti parantua ja lääkärit oli ihan innoissaan, ja vajaa vuosi myöhemmin todettiin että haavat on arpeutuneet ja tulehdusarvot normaalit ja oon remissiossa, ja gastroenterologian lääkäri sanoi että se on vähintään suurimmaksi osaksi ellei kokonaan tupakoinnin lopettamisen ansiota, koska tupakka pitää jotenkin tulehdusta yllä.
Minä olen yksi niitä eläviä todisteita sille ettei höyryttelyä voi juuri mitenkään rinnastaa tupakointiin vaikka sillä sen helposti korvaakin, mulla on niin herkät systeemit että en voisi hyvin. ;) Kaikki lääkäritkin on olleet tyyliin että eivät virallisesti suosittele, mutta näin epävirallisesti... :thumbsup: Tietenkään kaikkiin sairauksiin tupakoinnilla ei ole niin vaikutusta, mutta kyllähän lopettaminen aina yleisvointia vähän varmasti kohentaa.
Edit. Mä olin kyllä muutenkin onnekas, vaikka kaikilla rööki pahentaa crohnia jonkin verran niin ei se lopettaminen kuitenkaan ole avain parantumiseen kaikilla. Muutenhan olisin etsinyt keinon lopettaa jo aikaisemmin.
Tämmöinen löytyi heti suorilta: Tupakointi ja selkäkivut | Selkakipu.info
.
Mulle kans lääkärit paasas vuosikaudet tupakasta,mutta lopullinen niitti oli että tuli vaan yksinkertasesti "maha täyteen"
Loppuajasta kipujen vuoksi ainut mitä pysty tekeen oli tupakanpoltto ja sitä meni kolmatta askia päivässä.
Yhtenä pelkona oli toki painonnousu lopettamisen myötä,mutta yllätys olikin päinvastainen kun kipulääkitystä muutettiin samalla niin painosta lähti 2kk aikana 10kg pois
Yhtään ainutta kertaa ei oo tehnyt tupakkaa mieli lopettamisen jälkeen ja nyt sen huomaa kuin Saatanan pahalle se haisee joka on ehkä hyväkin ettei tuu mieleen maistaa enää.
En tiedä onko tämä terveellisempää,mutta ainakin parempi vaihtoehto just nyt
Taitaa mennä juttu ohi topicin, jossa aiheena kaikki muu kuin höyryttely :laugh:.
No mikä siinä nyt niin kovin mielenkiintoista on? :D
Näitä juttuja on tullu muuten aika paljon lueskeltua ja ainakin haluaisin uskoa että oikeasti auttaisi.
Ja kun ei parempiakaan konsteja ole olemassa niin koitetaan ottaa se pienikin hyöty kaikesta.
Mulle tosin lääkäri kertoi kun pyysin rehellistä vastausta kuntoutumisesta,että lopputulos on Tässä.Positiivista tässä on kuitenkin rehellisyys ettei turhaan maalailla pilvilinnoja.
Liian pitkään odotettiin ihmeparantumista ja näinhän tässä kävi.
.
.
Hmmm...tuohon kipujuttuun voin kai sanoa minäkin sanasen, Tramalit on mullekin tuttuja, kun välilevy meni, kipu oli todella kovaa..sen muistan vaikka aikaa vuosia.Onhan tässä elämässä sattunut kaikenlaista ja olen sitä mieltä ettei kipuja voi verrata keskenään, että mikä on pahinta esim.mulla on todella korkea kipukynnys ja vaikka sattuu niin kestän sen hyvin..en osaa paremmin selittää.Tramalit auttoivat selkään ja aika kauan niitä sai syödä, mutta oli kipu joka oli sitäkin pahempaa, pyörryin jopa muutaman kerran sen takia.Sisäinen verenvuoto vuosia sitten, vajaa 2 litraa oli vuotanut vatsaonteloon..sitä kipua en toivo kenellekään[emoji53]
Melkein...sukua... ROKULILLE?!!#
https://66.media.tumblr.com/2407bee7...ibz9o1_400.gif
Onhan teissä jotain samaa[emoji13]
Ja aina oikees