Nyt alkoi tekee mieli leipomaan vanilja-suklaapullia tai tehdä muutama litra jäätelöö pakkaseen..vaikka mango/ mansikka, argh! mä en kestä[emoji20] kelle mä sit enää leivon, kun pojatkin muuttaa pois....
Printable View
Nyt alkoi tekee mieli leipomaan vanilja-suklaapullia tai tehdä muutama litra jäätelöö pakkaseen..vaikka mango/ mansikka, argh! mä en kestä[emoji20] kelle mä sit enää leivon, kun pojatkin muuttaa pois....
Mulla ruanlaitto on yleensä tyyliin nyrkillinen voita kattilaan ja kossu pakkaseen.
Paitsi kossu vaihtuu kastikkeeseen laitettavaan litran kuohukermaan 🤗
Pihviliha syödään mediumina tai puoliraakana ja muut ylikypsänä 🤗
Mäki haluun olla joskus ruokatieteilijä, vielä oon ihan vaan ruokajuntti joka rrrakastaa Amarillon ja American Dinerin burgereita :D En oo ikinä ees muuta Amarillossa vetänyt jos ei mozzarellatikkuja ja pirtelöitä lasketa, Jasso ainakin jokusen kerran tainnut sanoa ettei ne muut eväät kovin häävejä ole?
Hö? No mulle 😆
Eilen paistoin silakkapihvejä ja tänään söin loput. Aivan sairaan hyviä. Silakka muutenkin aliarvostettu eväs. Jos sunnuntaina tekis n.3kg nöyhtöpossua viimisistä villipossun lihoista, laitoin tänään jääkaappiin sulamaan. Niskaa ja lapaa... voi muuten tulla aika herkkua 🤗
:facepalm: Kannattaa miettiä yli yön ,niin ehkä valkenee. Teennäistä ja niin edelleen.
Ei siinnä. Monella ihmisellä on lintujen bongaus kova juttu.[/QUOTE]
Juu tajusin. Jääkiekko muuttuu paskaksi, jos joku tekee sillä rahaa. Mitä ilmeisimmin asia on näin, jos Olympialaiset parhailla pelaajilla ja muutamalla paskajoukkueella olisi hyvä juttu, mutta World Cup samoilla joukkueilla on showpainia kun sillä joku tekee rahaa. Kyllähän tämän ymmärtämiseen ehkä luvattoman kauan meni, mutta löytyihän se punainen lanka sieltä. Hyvää yötä.
Joo-o mullakin tärkeintä, että voin hyvin ja jaksan..siksi on paljon mistä on pitänyt luopua eikä se haittaa.Silloin tällöin voi herkutella ja rehellisesti sanoen käyn hyvin harvoin ravintoloissa, koska yleensä petyn.
Siitä ei lopulta ole kovin kauaa kun ajattelin samoin ja pidin valkoisia pöytäliinoja ja patsastelua ravintolassa turhana homosteluna... Sitten kun oikeesti pääsee kokeilemaan sitä kuinka siinä pikkuruisessa annoksessa ne koristeeksi kuvittelemani ohuet kastikeviirut lautasella nostaa makuelämyksen uusiin ulottuvuuksiin, ja alkukeitto on taideteos johon on jollain ihmeellä saatu keskelle kirkas kohta ikkunaksi jonka läpi näkee lautasen pohjalla olevat herneet ja se maistuu ihan taivaalliselta vaikkei uskoiskaan, niin yhtäkkiä sitä huomaa innostuneensa.
Ja mä oon aina vihannut viinejä ja vihaan oikeestaan vieläkin, mutta ravintolassa kun ne tuo juustolautasen kaveriksi juuri oikeanlaista hyvää viiniä niin ymmärsin mitä se vanha sanonta "viini saa juuston laulamaan" tarkoittaa. :D
American Diner <3 Siitä on jo jokunen vuosi kun tullut viimeksi käytyä, perseestä ettei niitä ole pohjoisessa! Just puhuttiin että käydään kun ens viikolla lähdetään käymään Tampereella. Amarillon se perusburger on aika blaah, itse tykkään esim. Don Amasta missä saa valittua pihvin mediumina ja siinä on savunagakastike. Kebab on hyvää mutta siitä tulee helposti masu kipeeksi, siinä kebabeläimessä kun taitaa olla kohtuullisen paljon rasvaa.
Viini vaatii totuttelua... Viimeiset 15v opetellu nauttimaan niistä. Ens alkuun keveitä marjaisia ja huomaat yllättäen vaativas tiukempaa, täyteläisempää tatsia. Kylmään aikaan punkkua ja kesän lämpimäs viilennettyä valkkaria 👍
Kaikille ei vaan punkku käy tanniinien takia, saattaa aiheuttaa helvetinmoisia hedareita..
Mä oon vuosia sitten exän kanssa joutunu ihan tarpeeks kierteleen noita valkoisten pöytäliinojen paikkoja ja maistelemaan näitä kastikkeita. On kyllä vaan pakko sanoo, että ei se juttu uponnu muhun, vaikka oikeesti yritin tosissani aiheeseen paneutua. Kun otan suuren makunautinnon, on se hirveä tai luomuhärkää, sopivasti suolaa ja pippuria, ja perunaa
Viinit on vaan niin... Kamalia :D Viini toimii mulle vain kun asiantunteva tarjoilija on sen valinnut juuri sen mun tilaaman juustohärdellin kaveriksi, enkä siltikään edes juo sitä lasia ennemminkin kastan varovasti ylähuulta ja kielenkärkeä, niin alkeellisella tasolla on mun viininjuonti vielä ja tulee varmaan olemaankin. :D
Kaikki ei tykkää kaikista jutuista, kyllä se hirvi tai sonni pottujen kanssa on suurta herkkua nekin. :)
Joskus olen jotain punaista maistanut ja puolen lasillisen jälkeen iskee aivan armoton päänsärky :(
Johtuu jostain (en muista mistä), mutta en uskalla kokeilla enää.
Hmmm.. Hetken luulin et se on sulfiitti, mutta valkkarissa sitä on enemmän ja valkkarista ei tule päänsärkyä "välittömästi"?
http://www.terveyskirjasto.fi/tervey...kkeli=dlk00786
Punaviini hedari johtuu ,ei suinkaan tanniineista vaan rikistä, jota käytetään viinin säilyvyyteen.
Muistan aikoinaan, kun pojat oli pieniä niin mutsi ravas meillä vähän väliä ja aina se jaksoi arvostella, kun tein arkipäivinä liian hankalia ruokia.Saan nautintoa, kun teen kaiken alusta asti itse oli se sitten jauhemaksapiffiä tai kasvisgratiinia[emoji2] kai toi entinen kokin ammatti kummittelee taustalla.
Taidan vetäytyä nyt pariksi tunniksi klikkailemaan ympyröitä.
Viinit haisee paskalle ja maistuu paskalle[emoji2]
Pelkkä niiden haju saa mut yökkimään..espanjassa maistoin vinotintoa mitä lie, siinä oli mehua mukana ja paljon jäitä niin oli hyvää.
Juustokakkua aion kyllä opetella tekeen, haluun sellasta emmentalkakkua ku Ranskassa :love:
En tiijä. Just imaisin 3l pöntön punkkua ja olin melko varma,että rikki yhdisteet tekee aamusella hunon olon. sE on vasta huomenna joten voin teeskennellä ,että tämä on vasta alkulämmittelytä..
Maku tosiaan juomien kanssa kasvaa iän myötä. Nuorena viski oli ihan kauheeta kuraa mutta noin 5 vuotta sitten alkoi löytyä se makukin niihin. Tosin vain single malt kelpaa. Viini ei tee pahaa päänsärkyä joka taas viski tekee (jos paljon nauttii) ja kalja taas turvottaa. Kaikkea sekalaisesti niin silloin se paras soppa löytyy.
Mulle ei alkoholi sovi missään muodossa..lonkero, siideri, väkevät , olut...kaikista tulee monesti pää kipeeksi ennenkuin ehtii edes tulla humalaan.
Vaikka en viineistä perusta, ni pakko kyll sanoo että todella kylmä valkkari Magyar on hyvää. Toimii erityisen hyvin kankkusaamuna jos pitää juomista jatkaa esim. festariviikonloppuna! :teaching:
edit. Niin, ja tää uppoo kyll kans :) http://hermannin.fi/en/tuotteet/viinit/briegu/
Pitkästä aikaa nappasin Wismecin 26650 akkuisen modin hyllystä, akku sisään ja parit höyryt, homma ok. Laitoin sen pöydälle niin eikös tuo pirulainen alkanut tulittamaan itsekseen.... ja täysillä X-( Ato äkkiä irti ja akku samoin, nyt leijuu sellainen "miellyttävä" palaneen pumpulin haju huoneessa.... Roskakoriin joutaa moinen keksintö, 1056 puffia se kesti.
Kyllä tosta voi tiristää viel lasillisen. Pääsin töistä puolista päivin ja kello on aika paljon jo. Eli ei tuo nu sillee paljoo oo . Nippa nappa ettei pystyi traktorii ajaa.Lainaus:
Oikeestikko vedit 3 litraa
Mielestäni juomisesta pahan olon tekee oli mikä tahansa juoma jos kittaa oikein nopeasti tai tyhjään vatsaan. Pitkän kaavan mukaan illallinen ja juomaa siihen päälle vaikka millä mitalla rauhallisesti niin aamulla suht ok olo. Omat kokemukset ovat tällaisia.
Mulle lekuri sanoi, että saatan olla yliherkkä alkoholille.Saatan juoda illan aikana ( 5h ) 3 paukkua tms..niin oksentelen koko seuraavan päivän[emoji21] ei sekään ihan normaalia ole.