Kiitos esu. Tilattu on :)
Printable View
Kiitos esu. Tilattu on :)
Kumpi kuivattaa kurkkua enemmän/ laittaa janottamaan? VG vai PG?
Onko kukaan vielä testannut noi supervapen tiivareita? Herkulliset kombot ainakin osassa nesteessä. Pitää varmaa pari ottaa testii :thinking:
Täällä valmistui ensimmäinen omin kätösin sekoitettu ja kypsytetty tiiviste, Celestialin Alchemist Elixir. Uusi makuelämys sinänsä, koska en varmaan koskaan ole granaattiomenaa edes maistanut! Epäilyt oli vahvat sekoittelusta, mutta hyvin sujui, siispä uusia ostoksia kohti. Stamina Potionin hyvin vahva parfyymimainen maku/haju ei ole viiden päivän kypsytyksellä ainakaan kadonnut, pistin korkki auki huilaamaan.
Mulla edelleen hakusessa pehmeä tupakkamaku. Ei siis mitään voimakasta eikä lainkaan saa olla parfyymin taikka muuta outoa makua mukana. Pehmeä ja mieluummiin liian mieto kuin vahva. Tiivaria haen siis. Varmillion riverin kentucky blend oli mulla joskus suosiossa mutta nyt siinä on mun mielestä jo liian voimakas maku. Liquan The moment ei myöskään sovi mulle (jokin epämääräinen maku) Perinteinen punainen mallu on jotenkin liian... Liian tylsä ja vähän raaka? Vaikeaa selittää mitä haluan ja makuasiahan tämä taas on. Jostain syystä en ole saanut RY4:jää toimimaan vaikka on aika suosittu. Ehkä sen pitää kypsyä kauan?
Pari kertaa oon katsonut että tilaanko tuota alchemist elixiriä mutta en tiedä vieläkään. Snake oilia kokeilin mutta meinasin kirjaimellisesti lentää perseelleen siitä mausta! :D Siis että saa nyt se kyllä kypsyä korkki auki ja piiitkäään ennenkuin uskallan uudestaan koittaa! Makuasioita... ;-)
Meneekö jotkut DIY- nesteet (tiivarit) muuten pilalle jos ihan 95 asteiseen vesihauteeseen menee niitä lämmittämään?
Minkä firman RY4:sta olet kokeillut ??? Niitä on erilaisia, riippuen kenen valmiste...
Tuon ketjun oot tietty lukenu läpi ? http://www.e-savuke.com/vb/diy-e-nes...iiviste-8.html
.
Makuaisti on jokaisella niin erilainen ettei hirmusti kannata muiden mielipiteiden perässä peesailla. Jotkut tykkää rimmingistäkin.
Etkö malta oottaa kypsymistä? Aika harva neste vaatii mitää viikon kypsyttelyjä. .. Ainakaan pelkkää tiivaria ei suositella säilytettäväksi pakkasen puolella eikä kuumassa paikassa. Veikkaan et noissa lämmöissä saattaa aromit lähtee kälppimään.
Sitä oon itsekin miettinyt että ehkä aromit karkaa liian kuumassa kun en ole saanut defuntan RY4 toiminaan? Muut nesteet ei oo kyllä mielestäni pelästyneet korkeaa lämpöä ainakaan siten että maku olisi karannut. Tätä RY4:sta en vain saa maistumaan hyvältä. Tosin voi olla että se ei sovi mun makuun... Tiivari tuoksuu kyllä ihan hyvälle mutta valmisnesteestä puuttuu maku. Siis DIY valmisnesteestä puuttuu maku.
.
Mikä olis hyvä sellainen pehmeä mansikkamaku? Siis pehmeä tosiaankin. Jalippo's milk on mun mielestä hyvän pehmeä maku. Elikkä sama mutta vähän vielä mansikkamaisempi?
Mä en ole noihin RY makuihin koskaan päässy sisälle. Paperilla näyttää maistuvalle, mutta mun suu maistaa jokaisen kohdalla vahvasti pistävän maun oli sekoitus tai kypsennyksen aika mikä tahansa. Useampi noista on vielä omaan suuhun liian makeita. Maailma on täynnä makuja ja niiden oikeiden löytämin voi olla työn ja kokeilujen takana.
Nimim. Kahdeksan kymmenestä mennyt lavuaarista alas.
Onko muilla nyt tällee lämpimillä keleillä neste menny semmoseks "liuruks"? Tai en nyt sanois iha liuruks mut löysemmäks ja kun pistät tankkii nii varsinki 70 vg nesteet rätisee mitenkähä sitten +30 asteen kesähelteillä? Pitää alkaa tekeen pelkkää vg pohjaa kesällä noi nesteet.
Edit. Lubrisolven pohjat käytössä
Riippuu tietty mistä tykkään, tosi makea maku ja hedelmäinen. Kahvin juonnin ohessa höyryteltynä pari kertaa suuhun nousi Karnevaalikeksin maku! :D
Nyt testihöyryssä Jalippos Milk joka on taas aika päinvastainen tuohon, pehmeä ja hyvin hillitty. Molemmissa puolensa.
Itse jäin koukkuun silloin 4v sitten eJuice & eLiquid store with DIY Bases & DIY Flavors - Toscana Mall:sta (Romania) ostamaani M-Type:n, nyt siellä löytyy vaan M-Type Menthol :(.
Tiivistettä metsästänyt ympäri europpaa, viimeksi ostin viimeiset 5 ploa ego2 puodista.
Alkuun käytin noin 5% tiivistettä, silloisilla vehkeillä ihan hyvää paitti työkaverin mielestä joka köhi ½h maistelun jälkeen ja taisi saada kammon näihin vehkeisiin :(.
Suositus on 2-5% ja viimeksi tein litran 3% tiivisteellä ja vieläkin maistuu 4 vuoden jälkeen, muut maut on vain vieraisilla mikä pitempään mikä lyhyemmän ajan
Pakko kyllä hehkuttaa tota illusion's nightia! Iha pirun hyvää. Tosi aidon makuinen paahdettu toffee, maistuu niille toffeekarkeille minkä nimee nyt en muista. Tän tyyppisen respan ku osais vääntää itekki nii huhuh!:lol:
Kaapissa kypsyny nyt 3 viikkoa Psycho Vapen Illusion Day ja maku ei ole kyl muuttunu viikon jälkeen ollenkaan. Paraneeko toi tosta vielä vai pysyy tollasena? Maistuu lähinnä rusinoilta jos tota jotenki pitäis kuvailla :D
Seduce juicen Exodus - neste!
kaikkein paras ja mieluisin maku, jota sai ennen vaikkapa Finnvapesta...
mistä sitä saisi ostaa ??
Valmiista tiivarista oon tehnyt. VG pohjaan. Ehkä se kaipaisi PG:tä myös jotta maku olisi parempi? Olen niin aloittelija näissä kaikissa höyryttelyhommissa. Onkohan täällä foorumissa jossain että kuinka paljon VG:tä ja kuinka paljon PG:tä millekin tiivarille olisi porukoiden mielestä keskimäärin hyvä? Taikka valmistajan suositus? Nimittäin kun noita tiivareita tulee tilattua niin hyvä jos niissä usein lukee edes että paljonko tiivaria pitäisi laittaa.
Mm täältä Seduce Juice E-Liquid ? Grey Haze ECig Store
Toimituskulut olivaan suolaset muistaakseni tuolla, briteissä oli parit muutkin jotka seducea myy mutta en enää muista muitten kauppojen nimiä.
Taitaa kloonaus näkyä saatavuudessa EU alueella missä on alvit sun muut.
Lähes kaikkien tiivareiden osalta on valmistajien suositus ainakin tiivisteen määrän osalta. Vapetalon osassa tiivareita (suomalaisten nesteet) on myös suositukset VG pitoisuudesta.
VG lisää höyryn määrää, perusmaku makea, 'samentaa/heikentää' makuja. Paksumpaa kuin PG ja pumpulointi pitää olla tarpeeksi kevyt
PG antaa kurkkutuntumaa ja terävöittää/vahvistaa makua, höyryää vähemmän ja wickkaa helpommin pienemmän viskositeetin ansiosta.
Valmisnesteet pyörivät suurimmaksi osaksi 60/40PGV - 40/60VPG suhteilla. Mulla vakiintunut 60-65% PG, koska toi VG kadottaa mun suussa makuja tosi reippaasti.
BTW, jos sulla on koejossa toi Special RY4 josta lähetin samplen, niin sen pitää oikeasti antaa kypsyä pitkään. Tosin ei se mullekaan koskaan uponnut..kuten ei mikään RY4/TY4. Mutta anna sen nyt kypsyä muutama viikko rauhassa, koska on sen verran VG pitoista.
Vähä riippuu millä suhteilla tekee. Ite ajelen isoilla tehoilla ja pelkkää vg pohjaa ja 20% tiivaria nelosen niksoilla ja paras suhde ainaki itelle ja ei oo liian makea mut jos tykkäät toffeesta nii tykkäät tästäki😁 Ei adv kamaa oo kyl itelle mut pari tankillista menee mukisematta ja varsinki kahvin kanssa uppoo kyllä. Suosittelen isolla ässällä!
Illun night ei oo kyllä yhtä makeaa ku jalippos milk. Kannattaa ehdottomasti kyl testata