Ilmeisesti kuvittelivat voittaneensa analogisten savukkeiden osalta... :thinking:
Printable View
En minäkään muuta keksinyt mutta pikkasen silti kuumottelee onko jotain mennyt ohi.
Kyllähän se nyt selvä voitto on, koska saivat kuitenkin pullokokoa ja niksoja rajoitettua? Ei höyryttely ainakaan vapaampaan suuntaan ole muuttumassa.
Eikös tässä direktiivissä ole aika epäloogista että pieniä tupakka-askeja ei sais myydä, pelkästään isoja. Toisaalta e-litkuissa isoja pulloja ei saa myydä, mutta pieniä saa :thinking:
Tarkoittaakohan Se niitä Lady tupakoita, tosi pitkiä ja ohuita.
Jaa mä ymmärsin että kaikkia 10 kpl pikkuaskeja, korjatkaa jos olen väärässä :)
Voi Se niitäkin koskea :D En edes tiennyt et kymmenen kpl askeja olis enään muutakuin pikkusikareita
Niin minäkin. Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen tutkimuksen oli kato oli erittäin suuri. Vastanneiden määrä oli kaikkiaan 51% (miehet 44%, naiset 58%) ja 35-44-vuotiaden miesten osalta vain 39%. Otos on vääristynyt, eikä jäljelle jäävä näyte enää mielestäni edusta perusjoukkoa eli koko Suomen miehiä. Ainakin pienen ja miesvaltaisen käyttäjäryhmän, höyryttelijöiden, osalta tuloksena on 0-tutkimus. Olen melko varma, että 35-44-vuotiaat kuuluvat heavy-usereiden luokkaan, ja suhtaudun epäillen myös tutkimuksessa mainittuun höyryttelijöiden määrään 2% väestöstä.
Kai niitä vielä myydään tuolla suuressa maailmassa...ehkä... :whistle:
Näin äkkiseltään 29 % foorumin käyttäjistä näyttää menevän 35 - 55 vuotiaiden joukkoon, ja 35 - 45 vuotiaisiin 20 %, ainakin ton mukaan
http://www.e-savuke.com/vb/yleinen-k...ia-olemme.html
Jollen ihan väärin muista, niin about vuosi sitten uutisoitiin, että sähkötupakkaa käyttävät yleisimmin keski-ikäiset miehet. Huuhaata tuo AVTK2013. Kaikista naisista sähkötupakoijia on sen mukaan vain 0,6%. En kyllä usko tuohonkaan.
KORJAUS: Naisista käyttää päivittäin AVTK:n mukaan sähkötupakka vain 0.3%. Höpöhöpö. Ja mikähän tuokin vastausvaihtoehto on, että "ei lainkaan nykyisin"? Ei kai tähän ryhmään mitään kerran kokeilleita voida laskea. Sitä pitäisi kysyä erikseen niin kuin kakaroiltakin, eikä formuloida johonkin mystiseen "ei lainkaan nykyisin"-muotoon. Näyttää siltä, että nuo luvut olisivat lähempänä nykyisten sähkötupakoijien, kuin sähkötupakoinnin lopettaneiden määrää. Miehistä muka lopettanut 4,7% ja naisista 2,8%. Aivan järjettömiä lukuja. Mikä lie tilastomanipulointikikka?
Elämme mielenkiintoisia aikoja:thinking:
Jokatapauksessa, Iso Kiitos Rotaxille:thumbsup: Hän joka jaksaa, osaa ja näkee vaivaa selittää meille, näitä asioita jotka muuten menisi yli hilseen. Poliitikkoa rotaxista tuskin saadaan, koska vastaukset ovat ymmärrettäviä ja selkeitä, kansankielisiä ja järkeviä. Toisin kuin poliitikoilla yleensä on tapana.
Hänelle pitäisi piffata vähintään vuoden juhlamokka kofeiinit, C ja D vitamiinit, sekä 100L niksanestettä. Siis vähintään. Word!
Rotaxille kiitos myös täältä! Itse en olis mitenkään jaksanut kahlata kaikkea tuota info määrää läpi. Kautta ehtinyt.
DIY nesteiden tekijäthän tässä turpaansa eniten saivat, mutta katotaan nyt mitä parlamentti päättää ennenkuin kiroillaan.
Eiköhän pistetä joku keräys ja luovutetaan Rotaxille ihan kiitoksena kaikesta tästä :worship:
FB:
https://www.facebook.com/groups/4626...6123864841379/
Frederique Riesin assari vastaa kysymyksiin Frederiquen puolesta kysymyksiin. Tärkeimpänä kuitenkin vastakysymys (Google Translate, don't shoot the messenger):
Hence ultimately the only question that has to be asked at this late stage of the legislative process: should we accept the compromise currently on the table or remove Article 18 on the electronic cigarette from the Tobacco Directive (with a legal volte-face yet to be discovered)?
I do not have the answer; I encourage you to consult amongst yourselves so that together we can find the right solution. We have 2 months to do so before the final vote in plenary session on the whole of the Directive, due at the earliest on 25 February 2014 .
Frederique Ries jakoi FB:ssä linkin Accord-global-sur-la-revision-de-la-directive-tabac . Kysymyksiä herättää kappale:
"E-tupakkaa voidaan säädellä eri tavoin eri jäsenvaltioissa. Valtiot voivat valita, onko e-tupakka lääketuote ja käsitellä sitä lääkelain mukaan tai kehitellä omia sääntöjään, joiden avulla taataan e-tupakan laatu ja turvallisuus," sanoo meppi Kathleen Van Bremt.
Samoilla linjoilla on tänään ollut monissa lausunnoissaan myös Euroopan terveysasioista vastaava komissaari Tonio Borg:
"Itse asiassa sähköisiä savukkeita voidaan pitää joko lääke- tai tupakkatuotteina ja säilyttää jo olemassa olevat kansallisten määräykset."
Mitä tämä tarkoittaa? Mihin kohtaan artiklassa tämä oli piilotettu? Tarkoittaako se siirtymävaihetta eli kunnes sopimus on ratifioitu. Luulin lukeneeni pykälän aika huolellisesti, ja olin enemmän huolissani siitä, sopeutuvatko kauppiaat kiristyneisiin ja tulkinnanvaraisiin vaatimuksiin kuin meista vapottelijoista.
Philo, koska viesti tuli? Käännös ok, mutta en pääse suljettuun ryhmään. Onko ALDE siis suunnittelemassa jättävänsä asian pöydälle parlamentin tulevassa äänestyksessä? Vai onko tämä äänten kalastelua: "Pyydämme teiltä neuvoa..."
= Suomi. Tämähän antaa vapaat kädet muokkailla direktiiviä maan tavalla sen mukaan miten P.Räsänen&Co haluaa...pitää niksan lääkeaineena ja lisätä jopa itse höyryttimet saman lääkepykälän taakse. "taataan e-tupakan laatu ja turvallisuus"=kielletään kaikki. Ja vaikka olisikin direktiivi mikä sitoo kaikkia jäsenmaita niin Suomihan on etunenässä rikkomassa yhteisiä sääntöjä..
Lupaa todella hyvää joo ei...:mad:
Sekavaa selontekoa, ei ihme että Brysselin puupäät eivät osanneet päättää jotakin kunnollista vaan antoivat jokaiselle jäsenmaalle vapauden säätää itse.
Paskan maku tästä EU:sta tällä hetkellä jää suuhun... täytyy tässä alkaa opettelemaan niksan uuttamista tupakasta :sarcasm: Täytyy nyt vaan toivoa ettei tämä direktiivi mene läpi parlamentin täysistunnossa :thumbup: