Siis autot paikallaan tilanteessa jossa olen nähnyt valojen vaihtuvan juuri punaisiksi, kyllä, laillisella nopeudella. Jotkut teollisuuskadun valot on varmaan 2 min punasena (Helsingissä). Ajotaitoani treenaan ratamoottoripyöräilyn merkeissä.
Printable View
Mihin sulla on siellä liikenteessä niin kiire?
Ketä se haittaa jos moottoripyörä menee jonossa keulille ja katoaa paikalta ennen kun on itse päässyt hädintuskin liikkeelle? Itse pyrin jopa antamaan tilaa, että ne pyörät pääsisi helpommin ohi. Eikä johdu siitä että olisin kanssamotoristi, ei mulla ole edes A-korttia.
Kyllä mäkin annan tilaa ja jos letkassa pitää ajella, niin en roiku sen edessä olevan motoristin persiessä kiinni. Välillä oikein hirvittää miten lähellä kaksipyöräisiä jotkut ajaa. Ja toisaalta taas välillä tosissaan hirvittää katsoa miten lähellä edellä ajavaa joku mp roikkuu. Lane splittaus on mielestäni ihan ok, jos jonot seisovat tai korkeintaan matelevat. Mutta siinä se, Länsiväylällä joskus on tullut nähtyä tilanteita missä autoilija selvästi huomaa jonojen välistä tulevan mp:n ja ryhmittyy tahallaan kaistaviivalle. Liian vaarallista touhua mun mielestä.
Töissä sisällä about 30 astetta toimistossa, pitäs jaksaa valvoo muitte unta ja päällä ns pelti purkki... Kaiken kruunaa rikkinäine ilmastointi... Fuuuu
Ei ketään, ennen kuin se motoristi, joka yliarvioi ajokykynsä, on jonkun kyljessä vahingoittaen mahdollisesti muita.
Tielle on jokainen tervetullut, kunhan tietää, mitä tekee, eli kalusto, fysiikka, tiedot & taidot, arviointi-ja harkintakyky ja ENNEN KAIKKEA se tärkein, eli asenne, on kohdallaan.
Itse en moottoripyörän selkään enää koskaan nouse, kiitos hyvin huonojen kokemusten, mutta silti nostan hattu kelle moisella tohtii päästellä nykypäivän autoilijoiden seassa.
Tosin lisättäköön, että ainoastaan harrikka on moottoripyörä, muut vain yrittävät olla harrikoita.
Mieli tekisi, mutta kaaosteoria.
Se homma kun ei ole enää hallinnassasi tuon jälkeen ja esimerkiksi teitä väistävä rekka voi rusikoida invataksin.
Fiksu ottaa rekkarin ylös ja tarjoaa yksityisopetusta etiikassa, moraalissa ja anatomiassa, lähinnä aiheesta "ilman hampaita on ikävä syödä" tai klassikko "miten käy, kun martin kohtaa kivekset".
Niin kauan kun muistaa et takana oleva on aina vastuussa niin hyvä tulee. :)
Juu harrikka on ainoa todellinen kyykkypyörä, aina saa olla kyykyssä korjaamassa sitä:).
Eiks tota kutsuta jenkeissäkin sanalla "collateral damage"? :thinking:
Sua ei haittaa et sinä vanhempana ja tilanteen tajuavana saatat aiheuttaa toiselle hengenvaaran?
Ei toikaan sitä fiksua ajokäyttäytymistä oo.
Ei todellakaan. Onneks en ookkaan mistään landelta jossa tommoset kalepot pistää menemään ja kaiuttimista soi "moottoritie on kuuma."
Miksi kaleppo olisi altavastaaja jos joku peukaloperseessä ajava ajaisi kalepon kylkeen omaa tyhmyyttään, vaikka kalepolla olisikin mahdollisuus välttää kolari?
Itseähän vituttais ihan saatanasti asua siellä etelässä, meinasin sanoa että helsingissä mutta kai nuo vannabe helsingitkin lasketaan mukaan. Kehitysvammainen serkkupoika se hakattiin tossa viime viikolla sielläpäin paikallisella juna-asemalle. Toki mitäs meni katsomaan porukkaan päin kun käveli ohi. Tokihan se oikeuttaa 10 hengen porukan hakkaamaan pienikokeisen miehen joka on 8-vuotiaan tasolla... Nyrkkiä naamaan ja potkua päähän kun toinen ei en'' pysynytkään pystyssä...
Ei mua ainakaan vituta yhtään kun kaikki on mukavan lähellä. :) Oon joskus kuullu semmosen sanonnan että kehä III: sen ulkopuolella ei ole elämää. Tiedä sitten siitä. :thinking:
Ja vittua käteen!Noi saatanan kakspyöräset traktorit pitäis kaikki paalata ja tehdä rojusta varaosia oikeisiin prätkiin.Vituttaa kuunnella traktorien pauketta yöllä kun yrittää saada unta,tarttee varmaan hankkii kolmijalkoja...Lainaus:
ainoastaan harrikka on moottoripyörä
Epäilinkin, että tuo herättäisi tunteita.:D
Jos 2 pyöräinen tuo lisän potenssiin, niin millä tavalla Baijerilaisella Munan Wenyttimellä ajelu vaikuttaa siihen? :lol: