No kyl sen pitäs huomata jos liikaa niksaa...
Printable View
No kyl sen pitäs huomata jos liikaa niksaa...
Atopää ei ole kärähtänyt ainakaa koska ei tule palanutta makua vaan lähinnä kurkkutuntuma on erittäin voimakas.
Pg minimiin ja Niksat alas 😉
Yliwikkaava laite käy kansaa kurkun päälle.
Kokeilin juuri isältäni nestettä joka oli 12mg 60pg/40vg vahvuista ja kaveriltani hänen omatekemäänsä joka oli 18mg 30pg/70vg ja niiden kurkkutuntuma oli aika mielyttävä joten en usko että ongelma on niksan vahvuudessa mutta voihan tuota koittaa.
Valmismautkin maistuvat vähän mauttomalle voiko ongelma olla myös atossa käytän itse origen Genesis v2 mk2 clooni atomisaattoria joten voiko se johtua siitäkin.
Voi ja johtuu... Joko setup perseellään tai ajat liian isoilla tehoilla. Nesteissä tuskin vikaa eli syy löytyy tankin ja suun välistä.
Voiskohan olla se perinteinen hotspotti. Sisällä neste on notkeempaa ja ei oirehdi niin pahasti. Itse just taistelin Subtankin rba:b kanssa, kun ei meinannu toimia. Pumpulit ihan märkänä, mutta silti iski pahaa. Oli liian vähän pumpulia ja jossain oli kohta, jossa pumpuli oli irti. Pikaisesti tökin pumpuleita tiukemmalle ja helpotti hetken. Sitten alkoi yliwikkaamaan ja taas otti kurkkuun ja lopuksi kusi alleen. Uudet pumpulit ja tällä kertaa reilummalla kädellä. Johan loppui ongelmat. Tulee pienen tauon jälkeen aina laitettua liian vähän pumpulia, kun kaikki aina sitä toitottaa.
En tiedä ajettiinko tässä nyt takaa sitä, että olisi jotenkin liian raikasta? Saattaahan se ollakin, jos ei ole tottunut. Itselle vähän ehkä turhan mietokin noilla suhteilla ja 24 watilla. Sehän onkin omissa nesteissä näppärää, kun voi tuunata mieluisaksi.
Äääh..Ärsyttää vaan kun tempasin samalla suhteella 60 ml kerralla, koska olin lähes varma, että toimisi noin. :facepalm:
Toisaalta onkohan TPA:n creme de menthessä kukaan huomannut laatueroja? Tein aiemmin 5%:lla ja seuraavasta pullosta sama pitoisuus ei maistunut juuri ollenkaan. Nyt tuntuis taas olevan potkua pullossa :thinking:
Siis mikä ihme näissä mun litkuissa oikeen on? Mulla on nyt Patrikin pirtelöä, jalipon maitoa ja vanilla berryä n 2mg vahvuuksilla ja ne ei maistu miltään, vaan sieltä tulee ainoastaan kunnon th ja ihan pieni vivahde jotain makua. Äsken kokeilin kaapin perälle jäänyttä colinss 18mg strong minttiä ja siinä on loistava maku ja just semmonen hyvä kurkkutuntuma. Enkö osaa sekottaa noita litkuja vai mitä ihmettä teen väärin :crying:
yleensä 60/40vgpg ja sit osa 50/50
niin ja suunnilleen niillä mitä suositellaankin eli 20% 25% ja 30%
Inan niksattomia ja sitten vapetalon 6mg vg ja osaan nesteitä 6mg 70/30vgpg .
Pimeässä ja viileässä kaapissa ja ei oo kun kuukauden vanhoja.
Evic vt ja lemo drop 0.8 ja kokeiltu myös ego one mega tankilla. Watteja seilattu 1-60 väliltä.
Tulee oikeestaan 3 vaihtoehtoa mieleen:
1. Laitteissa vikaa - Tarkasta/vaihda ato/setuppi (varmaan tää puoli kuiteski kunnossa..?)
2. Pohjat pilalla tai vettä seassa - Enpä ole ikinä törmännyt tiivariin, jota pitäis 30% laittaa, eikä makua tulis..
3. Vapers tonque -Juo enempi vettä ja höyryttele välissä jotain erilaisia makuja (vaikka juurikin tuota strong minttiä, tai sitrusmaisia makuja).
Melkein tota viimestä itsekkin mietin, oon tehny kuitenkin jo kolme setuppia tän aikana ja testaillu tuolla toisella tankilla mutta ei vaikutusta. Joten varmaan se on sitten tuo vapers tongue, on mulla tuolla tpan minttua että jos kokeilisi silläkin vähän shokkihoitoa makunystyröille :D
Kokeillaan ja maistellaan :)
Toimiiko minttumaut, esim Spearmint, myös vapers tongueen, kuten metholit? Nopealla mutulla päättelisin, että kyllä, mutta käytännön kokemuksia olisi kiva kuulla.
Onkos joku noita Elektrosavun 814-tiivisteitä testannut?
Makujen kuvaukset sangen kiinnostavia.
En tiiä kysynkö oikeassa osiossa mut laitetaan kuitenkin. Ihan rahansäästö mielessä siirryn kokonaan kokkailemaan omat litkut niin onko nopeaa laskukaavaa millä saa suhteet helposti ja vaivattomasti laskettua. Nyt ei lauantaina nappaa toi matikka puoli ei sitten yhtää :D Eli esim. jos haluaa 30ml pulloon 80vg/20pg 3mg niksoilla
edit. loppuun vielä tyhmä kyssäri onko väliä onko nikotiinipohja 100mg/ml VG vai 100mg/ml PG
Laskuri Nikotiinilaskuri | VapeTalo.com
Pg on notkeampaa annostella :)
Jos kokkailee 100ml pulloon niin prosenttilaskut onnistuu päässäkin. :teaching:
Tulee vähän myöhässä vastaus, mutta omakohtaisesta kokemuksesta parhaiten toimii ehdottomasti vesi, eli alat laappaamaan nestettä sisään vähän rajummalla kädellä. Mulla ollut aina ongelmana varsin vähäinen nesteen kulutus (veikkaisin n. 1.5l/pv) ja itse painiskelin tuon vapers tonguen kanssa pitkään ennen kuin löytyi hyvä artikkeli aiheesta englanniksi. Ongelmana ei siis ole kieli vaan enemmänkin hajuaisti.
Eräänä päivänä n. viikon mauttomista höyryistä kärsineenä päätin sitten kääriä hihat ylös ja hanan auki ja työpäivän aikana tuli imettyä vettä kitusiin n. 1.5l mutta jo samana iltana makuaisti oli hiukan palautunut ja seuraavana päivänä vieläkin parempi tilanne... muutaman päivän jälkeen kyllästyin taas ainaiseen juomiseen ja pikku hiljalleen se maku alkoi taas kadota.
Nyt yritän aina silloin tällöin vedellä lasillisen vettä kun keittiössä liikun...ei se aina onnistu, mutta toistaiseksi ei ole ollut ongelmaan vapers tonguen kanssa.
Mun vapokieli vinkit on:
Vesi, kahvi, ruoka, hampaiden pesu, suuvesi, kielen "kaapiminen"
Yleensä tossa tärkeysjärjestyksessä toiminu hyvi palauttamaan maut.
Itellä toimii, kun purskuttelee vettä suussa jonkin aikaa. Ei mitään sen ihmeempiä kikkoja.
Yllä oleva todettu toimivaksi, tosin kieltä en ole vielä kaapinut, pelkkä harjaus hampaita pestessä. Lisäksi voi pari päivää imuttaa vahvaa Creme De Menthe 8% + MentholPG 2% lientä tai pelkkää Mentholia. Itsellä on näillä eväillä vapokieli häipynyt parissa päivässä.
Satunnaisesti itselle ilmaantuvaan VT:hen en käytä mitään sen kummempia kikkoja. Päivä tai pari, ja taas nesteet alkaa maistuumaan miltä pitääkin.
Kiitoksia vinkeistä. Vettä ja kahvia tulee jo litkittyä päivän aikana ihan hyvä määrä. Kokeillaan tota kielen kaapimista. Minttu maut kiinnostaisi muutenkin. Creme de menthe kuulostaa hyvältä, samoin Spearmint jne. Mentholia joskus höyrytellyt, mutta joku purkkamaisempi minttu olisi hakusessa, sillä tuota Spearminttiä kyselin.
Paras Spearmint ikinä: 814 Lothaire 814 aromitiiviste