Tuosta, halpaa ku saippua. Noita 2 tai 3, niin on sit vara akkujakin.
Ego-k 650mah | VapeTalo.fi
Printable View
Tuosta, halpaa ku saippua. Noita 2 tai 3, niin on sit vara akkujakin.
Ego-k 650mah | VapeTalo.fi
Aktiivisesti höyryttelevillä 2000mAh:in akkukaan ei kestä kuin hädin tuskin päivän. Päivittäiseen lataamiseen joutuu vain tottumaan.
Onhan niitä toki bokseja joissa on akkua lähemmäs 4000mAh, mutta ne ei mahdu höyryttimien kanssa tuohon 50€:n budjettiin.
Toisaalta jos höyryttelet vain hyvin vähän niin 650mAh akkukin saattaa kestää jopa viikon.
Ihmettelen aina tuota, kun useimmat noita aloituspakkauksia ym. entry level -vehkeitä ostelevat ovat kuitenkin tupakasta eroon yrittäviä, niin pitää saada vehkeet ja litkut jollain röökikartsan hinnalla tai vähän päälle. Kun sjoittaisi 2-3 kuukauden tupakkarahat, saisi kelvollista laitetta ja litkua, sekä valmiita että itse sekoiteltavat päälle 6-12 kuukaudeksi. Ja pihejä kun näissä tapauksissa näköjään ovat, niin jo tehty investointi toimii myös kynnyksenä pitäytyä niissä höyryissä. Paskat laitteet hajoavat tai muuten toimivat miten toimivat, litkut loppuvat jne. ja sitten poltellaan taas tupakkaa pari vuotta ja ehkä kokeillaan uudestaan joskus toiste. Huonolla tsägällä on tässä ajassa kehitetty jokin pitkäaikaissairaus tai jopa hautaan vievä.
Eli kerralla 4-6 klearoa, eri tyyppisiä niistä malleista mitä on suositeltu, vaihdettavia atopäitä, pari eri kokoista säädettäväjännitteistä ego-akkua, kotikäyttöön tukevampi VV/VW-modi tai pari, useampi akku ja nelipaikkainen laturi, 15-20 putelia valmisnesteitä, ja lisäksi pelkkiä makulitkuja, niksaa, VG, PG, puteleita jne. Investointi 2-400 ja tuolla pärjää pitkään, paitsi jos pääsee nettishoppailun makuun.
Onko ne röökiaskit 5 vai 6 euroa nykyään? Keskimäärin porukka poltellee askin päivässä, mikä tekee monilla 200 tai ylikin kuussa - jotkut ehkä pärjäävät satasella.
Joo en minä tuomitse, saahan sitä säästää. Mutta em. tyyliin tupakoinnin lopettaminen on todennäköisempää.
Täällä kaikilla regulareilla taas on jo vehkeitä, joilla komppania höyryäisi monta vuotta. Kunhan ostelevat piruuttaan lisää rompetta ihan kilpavarustelu harrastuksena.
Uskoitkos itse kun aloitit höyryttelyn että se toimii niin hyvin etkä palaa enää tupakkaan?
En ite ainakaan, muistaakseni.
Piti vaan saada joku aloituspakkaus äkkiä ja päästä kokeilemaan.
Huonoja vehkeitä ne aluksi olikin ja paljon piti säätää että toimivat edes jotenkuten mutta sitä halua säätää kuitenkin riitti tarpeeksi.
Itse asiassa en ollut poltellut aikoihin, kuin hyvin epäsäännöllisesti tupakan, kaksi alkoholin kanssa tyyliin muutaman kerran vuodessa, enkä aina sitäkään. Mutta tykkään nikotiinista (kuten myös kofeiinista ja alkoholista), ja olin silloin tällöin ostellut paketin niksapurkkaa, ja joskus nuuskaa kun on kävellyt eteen.
Siinä mielessä siis vertailukohta on luultavasti erilainen kuin useimmilla, koska ei ollut tarvetta päästä eroon tupakasta, ja ostin höyryttelykamppeet, joita olin suunnitellut jo pitkään, ihan vain viihteekseni ja hedonistiseen käyttöön. Tästä syystä ostin vain yhden modin, muistaakseni 14 putelia valmislitkuja, ja läjän varusteita, kolmesta tai neljästä putiikista. Olisko parisataa mennyt, jos sitäkään.
Edit:
Mutta lisätään, että tuossa vaiheessa, kun asiaa vasta suunnittelin, ja ennen kuin sain aikaiseksi lueskella Muron sähkötupakkaketjua josta löytyi tarkemmin infoa, kuvittelin ostavani jonkin cig-a-like-vehkeen, joka on jossain tupakka-askin näköisessä kotelossa - jollaisen mainoksen olin joskus nähnyt. Ja taisin ajatella, että tuohon kai sitten tulee jotain patruunoita, joita ahaa joutuukin tilaamaan ulkomailta - saakohan näitä vapaasti tilata maahan?
Luin sitten murottelijoiden höpinöitä Protankista jne., ja hommasin siltä linjalta kamoja, kun luin että nuo cig-a-liket ovat suhteellisen surkeita yleisesti ottaen ainakin.
Vielä: Motiivina em. höpinöilleni siis oli, että tuosta voi tupakasta eroon pääsevät saada jonkinlaisen käsityksen siitä, mitä kannattaa hommata, sen sijaan että mikä aloituspakkaus on paras tms. Kustannuksista syntyy myös realistisempi kuva. Ei sillä aloituspakkauksella plus litkut per vuosi tms. useimmat pärjää, vaan hintaa tulee lystille yleensä n. 20-25% säännöllisen tupakoinnin kustannuksista, jos ei rupea ostelemaan kamoja ihan omaksi huvikseen. Jos rupeaa, sitten menee enemmän.
^ Kyllähän toi Jameksen tilanne on ollut aivan eri kuin päivittäin tupakoivilla. Tupakointi kun on niin vahvasti tapariippuvuus, niin senkin puolesta mulle oli hyvin tärkeetä päästä aloittamaan valkoisella cig-a-likellä. V. 2011 TW 510-T toimi mun käyttöön riittävästi, ja muutaman viikon käytön perusteella tiesin paljon tarkemmin mitä haluan laitteilta ja nesteiltä, kuin mitä päiväkausien nettisurffailulla ja omilla Excel-taulukoilla.
Eli aloituspakkausta kehiin vaan, kunhan ei lankea niihin ikivanhoihin CE-4:siin mitä jotkut kaupat vieläkin kehtaavat myydä. Jos Evodilla ei lopetus onnistu, niin se tuskin onnistuu millään muullakaan.
Itse aloitin ihan noilla kertakäyttöpatukoilla höyryämiseen tutustumisen. Seuraavana sitten tilasin juurikin sen CE4-paketin ja litkuja. CE4 nyt ei kauaa kestä ja tietysti sen jälkeen siirtynyt muihin höyrystimiin, mutta nuo Paul Saaren tehopakkauksen akut on muuten yllättävän hyviä, kesto paljon pidempia kuin muissa vastaavissa ja kontaktit toimii todella hyvin. Juuri eilen hämmästyin kun sen otin käyttöön pitkästä aikaa, ja höyryä lähti huomattavasti paremmin kuin noilla muilla(sama höyrystin, ato ja litkut kuin nillä mihin vertaan), eikä teho hiivu samaan tapaan akun tyhjetessä kuin monissa.
Modeihin en ole siirtynyt(muuta kui pari minilamboa löytyy), mutta todella melkoinen kokoelma on jo litkuja niin omaan sekoitteluun kuin valmiita, egokoon akkuja ja höyrystymiä jne. sekä vielä näitä cig-a-like tyyppisä varalla(muutama ladattava ja vino pino patruunoita, kertakäytöisiä ja eroll) ja rahaa on palanut semmoisia summia että edes tupakointikustannuksien kanssa samaan pääsy vie vielä aikaa. Ei siis siitä rahata kiinni lopulta se millä aloitti, vaan siitä, että halusi ensin kokeilla.
Minulle tämä ainakin oli oikea tapa aloittaa höyrystely. Vaikka Paul saarta kuinka haukutaan niin omat kokemukset hyvät. Eihän sitä voi verrata eikä tarvitsekaan näihin laajemman valikoiman kauppoihin. Tupakkaa ei ole tehnyt mieli ja sen jälkeen kun ensimmäinen paketti tuli uuden vuoden aattona.
Joten itse kyllä suosittelen ihan ummikolle ensin jotain helppoa aloituspakkausta ensialkuun. Siinä tosin sitten ei kannata ehkä säästää sitä muutamaa euroa ja ostaa sitä halvinta mahdollista kloonia, joka ei sitten ehkä toimikaan.
Paras mahdolien cig-a-like laite on muuten minusta yhä nuo kertakäyttöiset ja niistä lähtee paras mentholin maku, niin hyvää menthol-nestettä en ole vielä löytänyt. eroll on itse asiassa se huonoin kokeilemistani cig-a-like -laitteista höyrynautinnon osalta, mutta käytössä muun käytännöllisyyden vuoksi.
Itsekin tykästyin tohon paul saaren tehopakkaukseen työkaverin kautta. Niin paljon parempi verrattuna tähän omaan traditional pakettiin. Mukavasti höyryä ja ei tuosta akku kyllä ikinä loppunu kesken työpäivän. Menthol ehdottomasti paras makuneste. Pitäisikö siis päivittää tuohon tehopakkaukseen vai ottaa tämä kalliimpi finvapen paketti? FinnVape CE5 BDC aloituspaketti, 900mAh, musta | FinnVape - Sähkötupakka- ja nikotiinineste-kauppa Saman kokonen akku kyllä kummassakin. Höyrystimien eroista en itse vielä tiedä mitään mutta en usko että tarvitsen mtn lcd näyttöjä tupakin runkoon tai muitakaan säätömahdollisuuksia ainakaan tässä vaiheessa kun vasta olen siirtymässä näihin parempiin. :D
Jos saisin paremman ja toimintavarmemman e-kessun tilaamalla osat erikseen kuten jotkut on täällä linkittäneet niin pystyiskö joku katsomaan paremman kokonaisuuden kuin nuo paul saaren ja finvapen paketit ja linkittämään minulle? Vaikka esimerkiksi tämän akun kanssa Sanyo 16650 2100mAh -akku - Akut & laturit
Toivoisin nopeasti vastauksia koska tänään pistän tilauksen/tilaukset menemään.
No ensinnäkin tämä "kalliimpi" paketti sisältää 2 akkua ja 2 atoa kun tuo paulsaaren oma 1 molempia. Toiseksi tuo clearo mikä paul saaren omasta löytyy on ce4 single topcoili kun finnvapen paketissa oleva on vaidettavilla atopäillä oleva ce5 jossa on 2 vastusta tankin alapäässä, tämä mahdollistaa paremmat höyryt ilman sitä että joutuu kääntelemään höyrytintä ylösalaisin saadakseen nestettä vastuksille. Eikä tarvitse ostaa koko clearoa kun se alkaa hyytymään, riittää kun vaihtaa sen vastus pään jota myydään erikseen.
CE-5 on kans sen verran Evodista jäljessä etten näe järkeä sen hankkimisessa.
Mielestäni ei kannata pelätä myöskään sitä, jos aloituspaketissa mukana se CE4 tai CE5(missä ei muuten ole kaikissa vaihdettavia atopäitä, itse kantapään kautta opittua).
CE4 on kertakäyttöisiä ja seuraavat voi siten ostaa kunnon höyrystymiä joissa vaihdettavat atopäät. Itsellä toimi hyvin nuo paul saaren CE4 ja ihmettelin aluksi mistä ongelmista muut puhuu niiden kanssa, enemmän itsellä ollut ongelmia noiden muiden kanssa. Toisaalta toisen paketin mukana tulleet CE5(ei finnvapelta) oli täysin käyttökelvottomia ja lensi suoraan roskiin.
Eli kiinnittäisin huomiota siihen akkuun enemmän. Itse en osaa sanoa tuosta finnvapen paketista mitään, kun ole kokeillut,mutta ei todellakaan paha hinta.
Niin nuo finnvapen paketin ce5 eivät ole niitä vanhan mallin topcoil ce5 missä oli vaihettavat top coilit. Noi on Aspiren Ce5 BottomDualCoilClearoja. :) ja aspiren clearot taas on evodeja edella :P
Aspire ET-S pörisee itselläkin, tosin jos noilla oisin aloittanut, niin olisi tainut loppua lyhyeen. Niiden kanssa on paljon enemmän ongelmia kuin noitten ekojen CE4:ten. Toimivat paremmin silloin kuin toimivat ja välistä eivät sitten mitenkään.
Siksi kannattaakin ostaa noita ainakin 5-6 kpl erilaisia (niitä suositelluimpia toki), jolloin aina joku toimii kun ihmettelee niitä toimimattomia, että mitenkäs nämäkin saisi toimiviksi.
Mikään clearo ei varmaan toimi ainakaan kaikilla kuin junan vessa tankin alusta loppuun. Esim. tuo ET-S itselläni alkaa kurlailemaan kun nestettä on jäljellä luokkaa 1 ml tai vähän päälle. Aspiren eri nimillä myymistäni omassa käytössäni on ollut paras Daviden BDC (en muista mainitsinko juuri tässä vai jossain toisessa ketjussa), jonka kurlauspiste on muita malleja alempana, kun siinä on metallia enemmän tankin sisällä varsinkin sen alaosassa, mikä vie tilavuutta nesteeltä ja vähentänee muutenkin yliwickausta.
Esim. tuon ET-S:n ja varsinkin sen suht. surkean Aspire Vivi Nova S (vai mikä nimi olikaan, noita metallikuorisia lasitankillisia malleja myydään vaihtelevilla nimillä) metallisen eksoskeletonin takia runkorakennetta on tankin sisällä vähemmän, ja siten omassa käytössäni, omilla litkuillani, omalla höyrytystyylilläni jne. joutuu aloittamaan kallistelun n. puolessa välissä tankkia, ja tuon surkeimman version kanssa siitäkään ei ole kuin hetken apu.
Cartot taas jäivät hetken kokeiluun, menivät molempien cartotankkieni cartot tukkoon, ja en todellakaan jaksa mihinkään kortsun sisällä liotteluihin niiden kanssa ryhtyä (vihaan niitä muutenkin...). Niitä nyt ei ainakaan kannata suositella aloittelijoille, imo.
Millaista pakettia suositellaan jos on satunnaisesti polttava stressi/sosiaalinen tupakoitsija. Eli laukkuun mahtuvaa (kotoa ei ilman sitä tule poistuttua) vekotinta jota siis on edes järkeä raahata mukana. Enimmäkseen varmaan nikotiinittomia nesteitä tulisi käytettyä, kun yritän päästä tuosta vähäisestäkin tupakan poltosta poies. Poltan siis lähes joka päivä, mutta määrät vaihtelee ja ihan kaikkina päivinä ei tule poltettua yhtään. Ei kuitenkaan mitään aski päivässä luokkaa ellei ihan tosi poikkeustapauksissa.
Budjettina olisi kuitenkin jotain 50-100e kun ei suuriin satsauksiin ole varaa eikä tarvettakaan, kun en niin paljoa polta. Nikotiinittomien makunesteiden kanssa kyl saattaa ainakin alkuun tulla vähän enemmän, mutta veikkaan sen tasoittuvan kuitenkin.
joku säädettävä ego-akku (twist, spinner, jne.) esim Kanger EVOD 650mAh VV Twist -akku - Akut & laturit
peruslaturi eGo/EVOD USB-laturi - Akut & laturit
bdc-clearo (aspire, vapeonly, kanger) esim. Kanger EVOD Glass - Höyrystimet
ja nesteitä maun mukaan
^ Ja lisäksi KAIKKIA tuotteita varalle. Jos ei toisesta säätöakusta halua maksaa ni edes normi-eGo. Laitteet saattaa mennä rikki, uudet toimitukset viivästyä jne. Aina pitää jotain olla mitä höyrytä.
Kanger eVod musta 650mAh akku 10e +posti. Musta tankki 4e ollut käytössä kuukauden.varasarja kanger paketin omistajalle
Nyt tuli tilattua tämä aloituspaketti maanantaina finnvapelta FinnVape CE5 BDC aloituspaketti, 900mAh, musta | FinnVape - Sähkötupakka- ja nikotiinineste-kauppa
Kovasti youtubesa arvostelijat kehuivat tuota clearoa mutta sanoivat miinuspuolena että siihen ei saa täyteen nestettä atomisaattorin takia. Siksi kysynkin että sitten kun tilaan paketin atopäitä varalle niin pystynkö samalla ottamaan tämän vähän suuremman clearon. 2.4 ml tankki :love: Aspire ET-S | FinnVape - Sähkötupakka- ja nikotiinineste-kauppa Toimiiko tuo nuitten akkujen kanssa. Sen käsityksen oon saanu että nuisa on nuo ego kierteet eli eikö se käytännössä meinaa että ne passaa toistensa kanssa?
Kauhee tilausbuumi päällä vaikka ei pakettia ole edes käsillä :laugh: Vaikuttaa ehkä tämä kauhea nikotiini himo kun paul saaren roskaan en enää pistä rahoja ja näillä purkilla pitää mennä jonku aikaa... :banghead:
Juurikin se noissa standardiegoakuissa etuna, että niihin sopii kyllä muutkin egokierteiset(ja myös 510-kierteiset) höyrystimet nokkaan. Etuna tuossa aspire ET-S on lasitankki , joten kestää kaikkia nesteitä. Kannattaa todella olla useampia noita höyrystimiä(ja akkujakin mielellään). Itse pidän erilaiset maut eri tankeissa.
Jos sinulta löytyy Paul Saaren tehoakkuja ennestään, niin älä heitä niitäkään pois. vaikka sen mukana tuleet CE4 clearot onkin kertakäyttökamaa, niin nuo akut osoittautuneet todella hyviksi ja niihin kyllä pitäisi käydä muutkin höyrystimet nokkaan, ainakin uudempiin.