Onnittelut Arska! Olet vuoden karkumatkalla meikäläiseen.
Printable View
Onnea Arskalle :thumbsup:.
Tilaisin juuri saksasta viskiä, vodkaa plus vaaleaa rommia ja glögiä kutakin sen 3 litraa, virkamiehillä ja poliitikoilla alkaa olemaan taas housut märkinä kieltämään jotakin etämyyntiin liittyvää jollain verukkeella joten parempi varustautua edes vähän ennakkoon. Jos tilaatte alkostore24 puljusta jotain niin eivät enään edes vihjaa sivuillaan kuljetusliikkeiden nimistä jotta etämyynti ja siihen kuuluvat säännöt pitävät pilkulleen kutinsa, kannattaa vaan tilauksen jälkeen sitten googlata norrlog kuljetusfirma ja täyttää sinne tiedot eli tilausnumerot ja painot sekä pakkauslaatikko paikkojen määrät (siellä on selkeä opastus).
Valvira taas jotain säätää. Koko puljun tarkoitus tehdä elämästä mahdollisimman vaikeeta :(
Eilinen uutinen...
Liite 33805
He, eilen tilattu laatikollinen nesteitä...
Ja johtuen vitun tullist, nii chivas regal korkattu... tiitaina...
hyi mua, mut itutuksen tunnetta on...
Tein ekaa kertaa diy "baileystä" ja tuli uskomattoman hyvää vaikka itse kehunkin, 3 litran cromwell viski bägistä saa vähän enemmänkin tehtyä (yli 8 litraa). Ainesosat:skotti viski (melkein mikä tahansa käy, ei tarvitse olla irkku kamaa), kondensoitu maito, kerma, nescafe original pikakahvi, vanilja ja manteli tiivari (oetker), suklaakastike (ohoj).
Eipä ole pitkään aikaan tullut juotua aitoa baileystä mutta heti ensi hörpyn jälkeen tätä diy tekelettä meni muistikuva tismalleen juurikin siihen.
Tässä ehkä kursailettomin ja yksinkertaistettu hillybilly ohje: https://www.youtube.com/watch?v=hni_1iLfLRs
Kondensoidusta maidosta on hyvä aloittaa ja se tölkki on sen 400 ml ja sitten kermaa sen 200-300 ml ja viskiä sen 300-400 ml ja sitten tilkkaan kuumaa vettä sekoittaa 2 ruokalusikallista suklaakastiketta ja reilun teelusikallisen pikakahvia sekä yhden teelusikallisen vaniljatiivaria ja saman verran mantelitiivaria (ei pakollinen) ja itse laitoin mantelia vain puoli teelusikallista.
Tuosta tulee sen himppa vajaa litran tai himppa yli litran oman mieltymyksen mukaan ja jos menee omasta mielestä liian vahvaksi niin punaista maitoa vaikka sekaan, eli makua voi korjailla jälkikäteen lisäämällä tai laimentamalla.
Inkivääriolutta :cheers:
Jännä maku, mutta ihan hemmetin makeaa. Kuuluis siideriosastolle tämä...
Liite 33817
Liite 33829
:cheers:
Aaah rommi [emoji8]
Se todettakoon että tämä jokavuotinen Baarikaapin joulusiivous on kyllä janoisen miehen hommia ja kyllähän tämä kevyestä työstä käy.
En valita, osani olen valinnut:D.Toivottavasti uusin eväin(baarikaapin täyttö) kohti uuttavuotta joten tällähetkellä kaapinperän jo näkyessä punkulla mennään:cheers:
Kaapin jo näkökentässä hämärtyessä löytyi yllättäen muutaman drinkin vajaa kolmen litran vodkapänikkä, joten tauko oluen jälkeen "siivous" jatkuu......ehkä:cheers:
tuorepuristettua omenamehua+vodka+sodastream=omenasiideri...teorias sa..käytännössä ehkä ei mutta näillä mennään joten:cheers:
Vodkalla :cool: