Tuollahan lähtee kaikki syövästä lähtien :lol:
Printable View
mulle saa kertoo hyvän hamppari pihvi reseptin et sais pysyy ne kunnolla kasassa. veli aina kelmuilee...
Lähetetty minun ONE E1003 laitteesta Tapatalkilla
Lisäksi tietenkin sellainen "pihviprässi" auttaa kans melko paljon, sillä saa vähän helpommin pysymään nipussa sen pihvin. Niitä löytää varmaan kohtuuhintaan jostain.
Vaikka tällainen:
https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...spihvipuristin
En tiä mitä tällä lähtee, mut vatta on pysyny kunnos. Mulla oli joku suolistojuttu aikanaan. Tähysteltiin muutamaan kertaan, eikä mitää aiheuttajaa löytyny. Oli melko tuskallisia kramppeja. Ne loppu seuraavana päivänä siitä, ko ekan kulauksen otin, ni vaikka olis uskon asia, ni en viitti jättää ottamattakaan.
Rupespa tekeen mieli brgriä, tänään syönyt vain kärkkäreitä :(
Joo varmasti siis toimii, en sitä epäile. Tuolla tuotteella on vaan ollut melkoista myrskyä ympärillään kertoivat omilla sivuillaan miten sillä lähtee syöpäkin ja käytännössä aivan mikä vaan sairaus. Jossain vaiheessa ollu tuolla firmalla perässä kaikki mahdolliset viranomaiset Evira-KRP väliltä.
Jos sä meet täs maas sanomaan, että joku luonnontuote auttaa yhtään mihinkään sairauteen, ni sut lahdataan viranomaisen toimesta varmasti. Sen verran hyvin tunnen tämän valmistajan, että se ei todellakaan lähteny silloin tarkotuksella mihinkään kohumarkkinointiin. Tyhmyyksissään julkaisi ihmisten kokemuksia, jotka ei viranomaisten mukaan voinu olla aitoja
Tyhmyydestä sakotetaan. Suomessa nyt vain on sellainen laki että jos väität että selviä terveyshyötyjä on, niin siitä pitää löytyä kattavat testit tueksi. Muistan kyllä silloin muutama vuosi sitten minkälaisia ne kirjoitukset oli ja ne oli melko erikoista settiä.
Mtäh. Jätän tän vaan tähän. Heippa
http://valkeesadlight.com/wp-content...honografic.png
Hampurilaispihvit kunnon jauhelihasta | Snellmanin blogi
Helpommaks ei voi enää mennä. Loput pakkaseen.
Oikein! Juurikin näin.
Ne siis todellakin pysyy kasassa ilman mitään kun ostaa laadukasta lihaa, ei tarvi kun mausteita. Jos meet silppuaan joukkoon sipulia ja muuta paskaa niin totta helvetissä se hapertaa rakennetta. Junttaa pihvit tiukaksi lätyksi, sellainen höttö hajoaa varmasti. Tarpeeksi paksuja ja kääntö vain kerran kun toinen puoli on kypsä.
Jos jauhelihaan haluaa sipuleita sun muita sotkea, niin kananmuna ja/tai lusikallinen vehnäjauhoa pitää paremmin koossa. Parasta tietenkin laatuliha ilman mitään kommervenkkejä.
Mureketta joskus tehtiin siten, että 400g jauhelihapakettia kohti 1 prk kermaviiliä, 1 muna ja pussi ranskalaista sipulikeittoa. Ja sopivasti mustapippuria myllystä.
Mikä ihme täällä on jengillä suomalaisten kansallismaustetta eli sibalia vastaan kun se onkin kaikkien mielestä vaan pihvejä hapertavaa pasketta :confused:
Ei mulla oo mitää sipulia vastaan, hemmetin hyvää ja terveellistä. Tossa hampparin yhteydessä se vaan kuuluu erilleen, miedompi (=tuore) raakana ja tymäkämpi (=viimevuotinen) mukavan ruskehtavaksi VOISSA paistettuna :)
No juu ei se ehkä ihan hampurilaispihviin kuulu, sipuli kuuluu renkaina sinne väliin :drool:
Sipuleissakin on eroja, en tiedä mitä sipulia ne tolla Oulun parhaalla grillillä eli järvärillä käyttää, mutta se on maailman parasta... Kun otat makkaraperunat ja tuot ne kotiin ja syöt, ja käyt dumppaan lootat saman tien roskikseen niin sisällä tuoksuu sipuli silti 2 tuntia! :laugh: Autokin haiskahtaa seuraavanakin aamuna sipulilta jos siellä on niitä illalla sen 10min kuskattu. Ihanan voimakas, vähän makea sipuli...
Friends & Brgrsissa on muuten huippuhyvä hampurilainen se jossa on karamellisoitua sipulia :drool:
Ehkä niillä on pieni kasvimaa siellä parakin takana jossa kasvatetaan sipulia ja makkaraperunoita, juopot huolehtii kastelusta kuseksimalla... :lol:
Sipuli närästää, eipä tule siksi käytettyä...
Sipuli on kyllä pahin FODMAP-hiilihydraatti mikä on olemassa, ei kuulu joka päiväiseen ruokavalioon täälläkään. Kestää sitten syödä ilman mahanpuruja silloin tällöin jos herkuttelee burgerilla tai järvärin supersipulimakkaraperunoilla. :cool:
Enpä ole ennen tollasta FODMAP hommaa kuullutkaan. Pitihän se googlettaa
FODMAP tulee sanoista Fermentable Oligosaccharides, Disaccharides, Monosaccharides and Polyols eli suomeksi fermentoituvat oligosakkaridit, disakkaridit, monosakkaridit ja polyolit.
Kauhean kiva, että nämä termit suomennetaan. Asiahan selkeytyi välittömästi. :rolleyes: Tuota fermetoituvaa oligosakkaridia olen joskus Siwasta kysellyt, mutta aika usein tuntuu olevan loppu.
Maukas otushan sipuli on, mutta ketuttaa se leikkaaminen. Etenkin tuoreet kyllä tulee silmille ja kovaa. Mikään poppaskonsti ei auta, kaasunaamari vielä kokeilematta. Pakastettua silppuahan myydään myös, mutta oiskohan siitä vitskut kadonneet.
Tollanen aika vakio pyttipannu koostuu sipulista, HeMaPasta ja valkopavuista tomaattisoossissa.
Ainakin terävällä veihellä leikkaus vähentää tuota itkua.
Varmaankin paras apu on tuo terävä veitsi. Jostain luin, että purkan jauhaminen pilkkoessa auttaa. Ehkä se vähän auttoi. Tai sitten haluan vain uskoa niin..:)
terävä veitsi on sipulin leikkaamisessa se a ja ö. mulla menny ohi toi itkuvaihe jo ja käytän sipulia useesti saan siitä syövän varmaan ja kuolen siihen :D
Sipulin pilkkominen kirvelee ja saa silmät vuotamaan, ja alkaa yleensä loppua kohden suorastaan sattua silmiin niin ettei niitä voi pitää auki. Ihan sama leikkaussuunnat tai veitsen terävyys. Mulla vuotaa usein silmät viereisessä huoneessakin kun joku leikkelee tai paistaa(!) sipulia. :crying:
Lyhytketjuisiksi (eli raskasta pilkottavaa vatsalle) hiilihydraateiksi minä olen sanonut. :D Jos on yhtään taipumusta vatsavaivoihin niin noihin kannattaa perehtyä, ei ole mitään huuhaata. :)
yleensä se johtuu se kirvely ja itku siitä ettei oo tottunu.
http://uploads.tapatalk-cdn.com/2016...5d074567ab.jpg
pitihä se sit burgerii väsää. hain lihat paikalliselta yrittäjältä :)
Kotkan pojalla on tänään näköjään ollut vauhti päällä. Korkki hukassa monta päivää. :laugh:
Radio Rock ei ainakaan päästänyt mikin ääreen.
onkohan vaimo hakattu ja jätetty jo