Koitan päivitää vkl aikana.
Printable View
Koitan päivitää vkl aikana.
Korjaus tuohon Lohja opusk kohtaan.
Ravintolassa on mahdollista löylytellä mikäli se ei häiritse muita paikalla olijoita, ja nimenomaan alkuillasta.
Eli omistaja yleensä kyllä kysyy muilta häiritseekö.
Eli mikään vakio/standardi tuo alkuillasta höyryttely ei ole.
Il Treno mellunmäen metroaseman vieressä sallii höyryttelyn vaikka tupa olikin aika täynnä.Eli oikea asenne!
Edit:
Kysyin asiaa pokelta joka kysyi baarin puolelta ja vastaus oli selvä, "Kyllä saa"
Il Treno
http://www.iltreno.fi/
Ei tullut juurikaan perseilyä Oulun Dixonissa henkilökunnalta kun lavatubea esittelin :D
Loistopoke, Oli kiinnostunut ku mikä (maxiaskin polttajalla meinasi mennä rykimiseksi, kun 24mg Torque 56 kokeili )
Tarjoilijat ja ravintolapäällikkö varovaisen positiivisia, mutta eräs asiakas TIESI, että ko. laite on laiton :D .D Voi JeesusMariaSaatana!!
Muun asiakaskunnan palaute: ei tuo oo sähkötupakkka, öö onko se, onko tuo joku insuliinijuttu ... Eli ei tällasta tunnista edes tupakoitsijat :D
No tällä erää asia jäi tilaan undecided. Katsotaan jatkossa.
Tubella voit pelotella puukottelijat poistuessasi :D
Itse esittelin provaria NGO:n flunssaiselle, viluiselle myyjälle uudenvuodenpäivänä (oli takki päällä koko ajan)
"Hei käytsä tuolla ulkona tupakalla? Ookko sähkötupakista kuullu? Vaikka omistaja on vastannut mulle sähköpostitse, että tää on kiellettyä, niin tältä tää höyry näyttää *puhaltaa höyryt tiskin yli* "
Jätin foorumin osoitteen lapulle.
Itse olen törmännyt vain asiasta tietoisiin asiakkaisiin, esim. 45:sta kun lähdin jatkoille, niin yksi jatkoilijoista kertoi että lavatube on tilauksessa, sibin suosituksesta... Provari kiersi mukavasti ringissä, pääsi pahuksen akkukin loppumaan :smoke:
Sähköpostitiedustelun jälkeen olin jo leimannut kaikki Oulun paikat homobaareiksi, mutta turns out, että Bar Becksussa saa höyrytellä. Kaveri kertoi, että lipunmyyjät olivat ihmetelleet, miksi tämä käy ulkona. Eli 100 % laillista ainakin tuolla.
Caiossa olin kysellyt höyryttelystä aikoja sitten, ennen hankintaani. Vastaus oli, "joku dilledong sit ottaa ja sytyttää aidon". Itse asiassa joku muija muuten yksi ilta sytyttikin tupakan valomerkin jälkeen (tämäkin ennen hankintaa, eikä paikalla ollut höyryttelijöitä). Paikan terassilla olen bongannut pari höyryttelijää, ihmettelin heille, miksi tulevat ulos. Sanoivat, että kohteliaisuudesta.
Kerran olen paikassa höyrytellyt, eikä tullut huomautuksia. En tosin kysynyt lupaa, mutta tuolla listallahan Caio on.
Ei tätä kyllä kukaan huomaa, ellei vedä himohöyryjä.
LeBonk (Helsinki) suhtautui positiivisesti, kun lupaa kysyi.
http://www.lebonk.fi/
Hotelli Tornin Atelee Bar (Helsinki) salli höyryttelyn, kun lupaa kysyi.
http://www.ateljeebar.fi/ateljee-bar.html
Milliklubilla (Helsinki) sain myös höyrytellä, kun kysyin.
http://www.milliklubi.fi/
Turussa Old Bankissä komennettiin kadulle perjantai-illalla (6.1.), listaan pääseminen on hiukan näemmä kiinni baarimikosta. Ja hänen kanssaan en alkanut väittelemään, eikä salissa ketään höyryttelijää ollutkaan.
Uudessa apteekissa mennään tupakanpolttajien koppiin.
Maltainen Riekko (Helsinki) sai luvan kun kysyin.
Oulussa petrellin saluunassa näyttäis saavan höyrytellä, tosin kun alkuillasta kyselin baarimikolta asiaa niin meinasi vain ettei heillä oikein virallista kantaa asiaan ole, ja että pikkusen pärstäkertoimen mukaan mennään. Näköjään ainakin mun pärställä sitte saa höyrytä 8)
Joensuussa Kerubin /http://www.kerubi.fi// henkilökunta antoi luvan höyryttelyyn, vaikka mitään virallista linjaa siellä ei kuulemma ole vedetty sen suhteen.
http://www.paljakka.fi/fi/muut-palve...ski-b%C3%B6rri
Ski Börri antoi luvan toistaiseksi, sanoivat katsovansa uudestaan, jos häiritsee muita asiakkaita.
Mikkelistä löytyi jälleen höyryttelyn salliva paikka, Jälkipeli. http://www.jp-ravintolat.fi/jalkipeli/
En jaksa lukea kaikkia vastauksia läpi, josko tämä baari on jo mainittu.
Tänään törmäsin ensimmäiseen baariin jossa höyryttelyä ei sallittu.
Eli hakaniemessä sijaitseva JUTTUTUPA BOIKOTTIIN, ainakin jos höyryttäminen mielessä, jos julkimoita haluaa bongailla, niin sitten sinne vaan.
En tiedä onko täällä sanottu jo, mutta Turussa Osuma niminen ravintola sallii höyryttelyn. Tais olla jopa jossain uutisissa tms.
Joensuussa Paronitar Klubilla höyrytään ;) Baarista löytyy 10-akun laturi asiakaskäyttöön jos virta pääsee vähiin... Suunitelmissa myös aloittaa laitteiden ja tarvikkeitten myynti pikapuolin... Kunhan nyt selvitellään tuo kuvio Valviran kanssa missä mennään :) Ja joo paikan omistaja on todellakin höyrähtänyt, joten sen virheen e:n voi tähän lisätä :D Kotisivut: http://www.paronitar.net
Laitoin sähköpostilla kyselyä useaan paikkaan, vastasivat, ettei saa höyrytellä. Sitten paikan päällä höyryttelen siten, ettei höyryä tule ulos. Sitä mukaa kun känni nousee, saatan toki puhaltaa höyryä ulos "vahingossa". Eipä ole henkilökunnasta tullut kukaan mitään sanomaan. Rändömeille olen tarjonnut höyryt jos ovat olleet lähdössä tupakkakoppiin.
Provari dct-tankilla ei ole tupakkajäljitelmä.
Ei ole kyllä yhtään näköinenkään, ihmeellistä että mielletään tupakaksi ???
Parissa kuukaudessa tälläkin foorumilla on paska lävähtänyt tuulettimeen oikein kunnolla yleisessä asenteessa, olihan se arvattavissa, itkupotkuja kitinää ja vikinää. Mihin katosi avoimuus ja kohteliaisuus josta paljon puhuttiin, vai löysikö tuoreempi sukupolvi jo tuotteet ja kohteliaisuus unohtui siinä samalla? "MINULLA ON OIKEUS!". Syy tulevaan täyskieltoon, tupakkalain soveltamisen muodossa, löytyy peilistä.
Viime lauantaina tuli hieman käytettyä Turun Alvarissa sähkökessua siinä 00.00 aikoihin. Ei ollu paikka täys, mut oli siellä ihmisiä. Kaveri siinä samalla halus hieman kokeilla. Kukaan ei tullu sanomaan mitään, mut kukaan ei kyl tainnut edes huomata koko asiaa. En siis kysynyt erikseen kuitenkaan saako höyrytellä, kun ei ollut paljon ihmisiäkään.
Nyt on sitten Restelkin kieltänyt ketjutasolla höyryttelyn paikoissaan, eli kaikissa Ykkösbonus ja Plus-korttipaikoissa höyryttely on pannassa.
Eilen höyryttelin näkyvästi turun amarillossa, eikä kukaan tullut sanomaan mitään. En tiedä huomasko sitten edes ketään. Periaatteessa voisi ottaa sen periaatteen, että jos ei löydy höryttelyn kieltäviä kylttejä eikä kukaan tule sanomaan mitään, niin miksipäs sitä ei voisi höyrytellä. Koska se lain mukaan on sallittua, niin eihän ketään voi tollasta etukäteen tietää ilman erillistä kieltokylttiä.
Laki kun ei ole sama kuin baarin käytäntö, ravitsemusliikkeillä kun on oikeus valita asiakkaansa. Onko se oikeasti ylipääsemättömän vaikeaa kysyä ovelta, onko sähkötupakointi ok?
Niin, mutta jos ei tiedä sitä käytäntöä. Sitä mä tässä haen. No itsehän tiesin, ettei siellä saisi höyrytellä, mutta ei siitä kukaan mitään välittänyt.
Turku
- viiniravintola E Ekblom , kysytty, ok
- Whisky Bar , ei ( omistajan kanssa juttelin, syy kieltoon: muut rupee polttaan röökiä sisällä)
- Ruokaravintola Uusi Torre, en kysynyt ( koska ruotsinkielinen tarjoilija ei ihan tajunnut tilaustakaan oikein niin en jaksanut ruveta avaamaan asiaa), eivät sanoneet mitään, ok
- Ravintola Koulu, kysytty, ok
Ai koulussa olis saanut höyrytellä. Tuli sielläkin eilen oltua, mutta ei tullut kysyttyä asiaa, enkä siis myöskään höyrytellyt silloin. En nähnyt muitakaan höyryttelevän. Täytyy sanoa muuten että en oo ainuttakaan toista höyryttelijää nähnyt baari-iltoina. Työkaveritkin vetelee yleensä vaan analogisia tai sekä että. Mahtaaks monella olla vain se kynnys kännissä höyrytellä vielä melko korkealla..
Helsinki, Biljardisali Ritz. NoGo, ilmeisesti :smoke:. Itse höyryttelin siellä kun olin täältä lukenut että saapi, mutta poistuessani huomasin ilmoitustaululla ison infon jossa kiellettiin ko. toiminta. Syyksi ilmoitettiin se että paikassa järjestetään kilpailuja jossa on myös alaikäisiä osallistujia. Näin siis. Itse tosin koko pelisession ajan höyrysin ja kukaan ei tullut sanomaan, en tosin tiedä huomasiko henkilökunta vai ei, mutta ihan kirjallisesti kiellettyä toimintaa :D
^ Lauantaina kävin kävin ääs ryhmän ravintolassa joissa on tiemmä on kielletty höyryttely, siksi en lupaa kysynytkään vaan höyryttelin looshissa omin lupineni, tarjoilijoita ei toimintani kiinnostanut :smoke:
English Pub, Kokkola - Kysyin yhdeltä baarimikoista, minkälainen käytäntö paikalla on höyryttelyn suhteen. Ilmeisesti kyseisistä laitteista on kysytty ennenkin; nappasi vaponi, veti parit höyryt ja totesi ystävällisesti, että ihan avoimesti saa käyttää, ei tarvitse mennä tupakkakoppiin eikä ulos. Portsarikaan ei heittänyt ulos, vaikka Titan Tankin LEDi oli näkökentässä metrin päässä. Eiköhän tuon voi laskea salliviin.
Mä en oikeastaan ymmärrä mitä haittaa siitä voi olla? Jos joku tulee sanomaa, että ton käyttö on täällä kiellettyä, niin voi sanoa, että anteeks mä kuvittelin sen olevan sallittua, kun se muuallakin on sallittua. Thats it. Sitten ei höyrytellä, jos joku sen kieltää. Ja oikeesti tämän käyttö on aika helppoa ilman, että kukaan oikeasti edes huomaa, koska tää ei haise. Piereskeleminenkin on pahempi asia, kuin tämän käyttö. Ainakin haisee pahemmalle.
Tuli taas pitkästä aikaa käytyä Lucky 9 baarissa (HKI, Kallio). Iloksemme huomasimme emännän kanssa, että jopa 3:ssa viereisessä pöydässä höyryttiin! Mukavasti siis kasvanut kyseinen harrastus (huomaahan sen jo toki foorumeiltakin). :)
Mulle on ihan sama missä höyrysi pidät, viesti ei ollut suunnattu sinulle henk. koht. vaan yleisiin asenteisiin jotka tätäkin ketjua selatessa huomaa muuttuneen. On mielestäni pieni ja mitätön kohteliaisuuden ele kysyä henkilökunnalta kanta asiaan ja ehkä jopa pöydässä istuviltakin. Koko viestini pointti oli, että minä kyllä voin mennä uloskin ja vaikka sinne tupakkikoppiinkin, mutta kivaahan tämä on sisätiloissa niin kauan kuin tämä kielletään yleisesti joka paikassa. Kiitos höyrypäille, "joilla on oikeus".
Minuakin ihmetyttää asenne, että kaikki mikä ei ole erikseen kiellettyä on automaattisesti sallittua.
Eihän mikään toimi noin. Keneltä se luvan pyytäminen on pois?
Itseäni taas ihmetyttää tämä suomalainen kuvittelutapa, että mikäli joku ei ole kiellettyä, niin ehkä se nyt kummiskin on kiellettyä ??? Eipä missään muualla maailmalla omien kokemusten mukaan kukaan rajoita tekemisiään, mikäli ei ole kielletystä asiasta kysymys...saati sitten vaivaa mieltään kuvitelmilla (suomalaiseen) tyyliin "ehkä se nyt mahdollisesti on kiellettyä vaikka sitä ei olekaan kielletty".
Kyllähän tällaisessa asiassakin jonkun höyryttelijän huomatessaan varmasti henkilökunta osaa ohjeistaa, jos tämänlainen "ei erikseen kielletty toiminto" jostain syystä ei heidän rajatulla alueellaan (=ravintola tms) olekaan toivottua/sallittua. Itselläni ei ainakaan missään vaiheessa ole asian kanssa ollut ongelmia missään, vaikka vain kerran olen erikseen kysynyt lupaa (Holiday Club Saimaan avajaistapahtumassa, jolloin koko tupa oli kohtuu täynnä...ja sillonkin todettiin henkilökunnan osalta vain että eihän tuo kiellettyä ole, joten sen kun vain aivan vapaasti). Missään juottolassa ei vielä kukaan ole tullut sanomaan mitään...korkeintaan henkilökunnalta jokunen ihmettelevä katse joskus, mutta kun avoimesti on laitekin ollut esillä, niin ovat ilmeisesti huomanneet että mitään kiellettyä (tupakointi) en ole tekemässä :police:
Tuossa kysymisessähän on juurikin se ongelma, että kun kysyy, niin asiaa ymmärtämätön kuulija olettaa (suomalaiseen tapaan) että kysymyksessä täytyy olla jotain mahdollisesti/todennäköisesti kiellettyä, koska eihän muuten lupaa kysyttäisi. Näin sitten varmuuden vuoksi vastaa tyyliin : "tuolla tupakkakopissa voi savuttaa" / "ulos polttamaan" tms. Ja peli on kohtuu menetetty kun siinä sitten alat opastamaan että ei tämä nyt ole polttamista/savustamista/tupakointia ja vastaus edelleen "aijaa, mutta ei tuollaisia meillä nyt kummiskaan". Helpointa siis höyrytellä rauhassa kunnes sen joku erikseen kieltää :D
Tulihan avauduttua, mutta olihan se lottovoitto syntyä Suomeen :D
Ja kenenkään mieltä ei ole tarkoitus pahoittaa, eli tämä on vain oma erittäin vähäpätöinen näkemykseni, jonka mukaan myös toimin (kun sen parhaaksi tavaksi näen)
Nimim. jokunen vuosi tullut asusteltua muillakin mailla.
tää ei oo baari tai ravintola mut pahaa kahvia saa :D suomenojan automaa saa höyrytellä ihan vapaasti .
Lakimies ainesta, mielenkiintoisaa asian vääntelyä. Mielestäni taas outoa yleistystä se että kohteliaisuus on suomalaisten synti. Omituisinta on kuitenkin että kaikki asiat pitää ensin kieltää ennen kuin sitä ruvetaan kunnioittamaan. :D