Olokee jo hiljoo ja ottakee minun rahat! :P
Printable View
Olokee jo hiljoo ja ottakee minun rahat! :P
Hattuun ja pohjanapin lukitukselle on lisätty pyällykset, vaikka vähän rikkookin tuota kliiniyttä. Itsekin ehkä kaipaisin tohon jotain ettei näytä vaan rosteripötköltä, mutta noita voi miettiä sitten kun on toimiva proto kourassa O0Lainaus:
Alkuperäinen postaaja Jalippo
Kunhan ei tulisi kiiltokuvaputki, niin olisin tyytyväinen, mutta kaikkea ei voi aina saada.
Pitääköhän tehdä loppusuoralla äänestys siitä minkälainen viimeistely tulee?
No cape clothilla saa peilipinnan kun jaksaa hinkata ja teräsvillalla saa harjatun lookin, eli voihan noita ittekin onneks customoida. :)
Tässä yksi mielipide...
Proton pinta on hyvä joten suoraan koneesta pesuun ja pakettiin ilman turhaa aikaa vievää hiblaamista.
Unohda myös sarjanumerot sun muut epäolennaiset turhuudet joten koneet käyntiin ja putkea pihalle!!!
Hinkatkoon vaikka jokainen itse putkensa peiliksi jos ei muuten kelpaa, ja kuulapuhallusta yms. voi sitten teettää sitten jossain vaikka kimpassa mutta muistetaan mikä tässä on se olennaisin asia.
Jos ne numeronkoukerot on joillekkin niin tärkeitä niin nappaa eka erästä satsi sivuun ja koiveruta/kullita ajan kanssa ne jossakin, kunhan tämä ei aiheuta viivästystä matti meikäläisen tilauksiin. Työkaluksi tuollainen tarvitaan eikä jompanjatkeeksi. :D
Protosta poiketen tuotantomallin akkuputki ja tankkiputki tehdään valmiista putkesta. Tuossa tulee tod näk sävyeroja ja pintaa kun ei ajeta koneella niin siihen jää herkästi naarmuja yms sorvin leuoista / holkista. Varmaan siis hiotaan jokainen käsin, riippuu tietty miltä toi nyt tulee näyttämään!
Ilman muuta kiiltävä k*llinjatke ja halukkaat voi sitten itse sohia naarmut pintaan, jos niin päättävät! ;)
^ Kaikki käy paitsi puhallettu pinta. Harjattu pinta vois olla myös komia, pitää noihin protoihin sitten hinkkailla vähän eri variaatioita näytille.
Entäs rungon reijitys jollain tapaa?? ei ois ainakaan pelkän putken näköinen
Mites veljon11 arvelisit kuinka kauan menee sitten "hyväksytyn" proton saamiseksi tuotantoon ja onnistuuko sellainen tuotantomäärä että ainakin tämä foorumi kyllästetään niillä?
Seuraavat protot pitää teettää alihankkijalla, koska veljon11 koki aika karvaan kohtalon oman työsorvin ääressä, eli kengänpohja oli viimeinen näky... :( Tuosta aiheesta lisää, mutta firman omistajapohja muuttui, eikä tykännyt enää työajan ulkopuolella tehdyistä tuotoksista tai jotain sinnepäin.
Tarjouspyynnöt taitaa olla sisällä, eli jos niihin joku alkuviikosta vastaisi ja löytyisi kohtuuhintainen paikka, jossa sorveilla olisi tilaa inhimillisellä aikataululla, niin sen mukaan mennään. Korkeimman kädessä siis toistaiseksi, eli sormet ja varpaat ristiin!
^ Käy oikein hyvin, samalla jäisi pois ihmettely paineenpoistorei'istä. Tämä oli suunnitelun alla mutta jätettiin kuvista pois jostain syystä ???
Riippuu paljolti tuosta toimiiko seuraava proto jo kunnolla. Jos toimii niin kyllä näihin lyödään ihan kaikki kiinni mitä vaan pankista irtoo 8)
Ja kuten Jalippo tuossa mainitsikin, niin piiska heilui hallin puolella ja nyt hommaillaan osia muualta jatkossa. Onpahan sentään hyvä pohja nyt lähteä tosissaan vääntämään omia projekteja, aikaa löytyy ja vähän tietämystäkin :D
Onko syynä laitteiden puuttuminen vaiko makuasiat?
Jos ensinmainittu, niin mulla on kaveri (asustelee Imatra-Lappeenranta-akselilla), joka hankki lasikuulapuhalluslaitteet ja ainakin tutuille tekee hyvin pienellä korvauksella pintojen puhalluksia, eli jos on tarvetta, niin voin kysellä hältä. ;)
Oikein toteutettuna hieno, mutta onko kuinka käyttäjäystävällinen? Lähinnä nuo reiät putken sivulla tahtoo kerätä kaikki nöyhdät ja muut paskat takin taskusta... :-\
Saadaan sinne napin sisälle se piilotettu paineenpoistoreikä tehtyä... :)
Tietysti sen puuttuminen oli hyvä huomata siinä vaiheessa kun "valmiit" kuvat oli kädessä, eikä silloin kun valmis tuotantosarja on kädessä. :D
Kiiltävä pinta ehdottomasti :D Mä en itte myöskään tykkää mistään karhennuksista tai urista. Noi mitkä kayfun minissä on basessa ja tossa yläkorkissa on ihan hirveitä. Olisivat ees jättäny ne koholle ni olisin voinu hioa ne pois :D
Kunhan ei tee samalla lailla kuin Silver Dogissa; kun nappi on painamatta/lukittuna ilma ei kyllä kulje yhtään mihinkään. Myöskään nappi täysin painettuna ilma ei liiku suuntaan taikka toiseen. :laugh:
No, onneksi itse en IMR-akuilla jaksa moisesta välittää, mutta joillekin se vissiin on "no no". :P
Noissa kylkirei'issä olen kyllä samaa mieltä Jalipon kanssa ja myös akku näkyy mielestäni rumasti reikien kautta, mutta näähän on niitä makuasioita..
Mun mielestä joko täysin yhtenäinen kiillotettu laite, taikka sitten jotkut siistit laserkaiverretut isohkot kuvat (ei siis mitään karhennusta tms.) kiiltävän putken kylkiin. :)
Toisaalta, jos on muuten loistava laite -kuten odotan- ei sillä ulkonäöllä niin paljon väliä ole. :D
^ Jostain syystä toi puhallettu pinta on omaan silmään aika irstas eikä oikeen tunnukaan hyvältä. Kiitos kuitenkin tarjouksesta :)
Toi nöyhdän kerääntyminen on kyllä vähän huono homma, mutta toisaalta eipä tuo ainakaan itseäni häiritsisi :) Millisiä reikiä esim 10kpl kehälle niin ei näy rumasti läpikään. Protoa kun pääsee porailemaan niin selkiää tämäkin mysteeri.
Toi on varmaan se tärkein pointti, eli ollaan taas askeleen edellä.. :)
Kaikki viimeistelyt jakavat ihan varmasti mielipiteitä, mutta jos laite on oikeasti todella hyvä, niin se menee kaiken edelle.
Itsellä on ainakin todella korkealla odotukset tämän suhteen. SJK miitissä jo proto sai todella positiivisen vastaanoton, vaikka parannuksia tulee seuraavaan versioon enemmän kuin protossa on yhteensä osia. :D
Jos saisin kuvailla muutamalla sanalla tulevaa tuotosta, niin pääkohdat on nämä:
- Höyryä ja maku PALJON
- Iso tankki, pieni pituus
- Helppo setupin teko (ei työkaluja, hopealankoja, vanuja tms. ja setuppi asettuu automaattisesti aina oikealle kohdalle)
- Täytä yhtä helposti kuin limsapullo (Korkki auki, nesteet sisään ja korkki kiinni. Ei tarvita apuvälineitä, ei vuoto-ongelmia)
- Käytä ja unohda (nesteenkulun saa TÄYSIN suljettua ja napin lukittua)
- Aina optimaaliset höyryt (säädä nesteensyöttö sopivaksi vaikka 0,6 tai 2,0 ohmin coilille)
- Haluatko reguloinnin (syö kickin)
- Hukkaako jännitettä (Ei jousia, vaan suorat kontaktit Caravela tyyliin)
- Sopiiko uudet, vanhat ja erimerkkiset IMR akut hölskymättä (kyllä, akulle on erillinen puristusjousi, jonka kautta ei virta kulje)
Omalta osaltani olen halunnut tuoda tähän mukaan mahdollisimman paljon käyttäjäystävällisyyttä, kuitenkaan suorituskyvystä tinkimättä.
Unohtu vielä listasta, että jos haluaa käyttää RST tankkia, niin päältäpäin näkee yhdellä vilkaisulla paljonko nestesyöttö on auki, eli täytä, käytä ja unohda teoria toteutuu myös tuolloin. Kirkkaalla tankilla näkee tietysti myös sen nestemääränkin. :)
Toi on kiva optio myös aloittelijoille, eli "3/4 kieppiä 0,20 kanthalilla kannattaa pitää nestesyöttöä auki noin 2,5 yksikköä ja on silloin juuri sopiva." oli sitten kirkas tai RST tankki käytössä.
Nyt oikeesti hiljaa ja anna tilinumero!
No kun en mä oikein ryyppääkään ja tuskin meikäläisen tuotoksista kukaan mitään maksais, toimivista sisuskaluista ehkä jokusen kympin saa. :DGigoloksi voisi ruveta, mutta siitäkään tuskin liksoille pääsis ja epäilen että emäntä ei siihen(kään) myötämielisesti suhtautus. :P
Pysyn kyllä hyvin skeptisenä tuon hinnan suhteen, jos kaikki em. ominaisuudet laitteesta löytyy, kunnes laitteen käteeni siihen hintaan saan. :D
Hankalaksi menöö varmasti tämä nyt, jos tekijä on pystynyt aiemmin hoitamaan työsuhteena kalliiden koneiden käytön, mutta nyt joudutaankin ostamaan valmistus.
Hankalaksi menöö.
Tilaukseen mennee. Tsemppiä Veljonille töiden suhteen..
Veljon nicki muodostuu kahdesta henkilöstä, arvaas onko toinen vielä töissä tuolla alkuperäisessä firmassa kaikkien koneiden äärellä... :D Täysin omaa spekulointia, mutta kai sitä täytyy vielä toivonkipinää elätellä että tuotantolaitteet saataisiin tehtyä tutussa ja turvallisessa ympäristössä. :D
Mieli tekisi ostaa Veljon ex-työpaikka, pistää nykyinen pamppu lakaisemaan lattioita ja hämmentämään emulsiota pojille. :D
Kaikkiko täällä on tällaisia persaukisia? :o
Voisin mäkin lunastaa jonkun osakkuuden siitä firmasta, niin saadaan asiat rullaamaan. :DLainaus:
Alkuperäinen postaaja Sähköpössymies
Saako tuohon muokattua erillisen lisäosan kaifun sticker tyyliin?
Eli putki ja ato tulisi gripperin tapaan rinnakkain.
Jos tämä ja Jalippon listaamat ominaisuudet saa samassa paketissa niin setin hinta saa jo hyvinkin alkaa kakkosella.
No eihän toi pituudella ole muutenkaan pilattu, mutta kierteet löytyy ato-osan pohjasta ja akkuputken yläpäästä, eli sticker pala vaan, jossa kulkee plusjohdin ja maadoituksen hoitaa runko.
En osaa sanoa kuinka paljon tolle on kysyntää, tai kävisikö Svoëmeston sticker suoraan. Silicahybridin kierteet ovat yhteensopivat esim. Caravelan, Papsin ja Gussin kanssa, eli ton ato-osan saa natiiviliitännällä kiinni myös noihin modeihin. ;)
No eiköhän tämä ollut sitten tässä, joko voin kohta tilata?
Mutkan voin koneistaa kyllä itsekin...
Tarkoitat siis g20 kokoa? Ja arvaan kierteeksi M20x1
Kyllä vaan ja taitaa kyseinen GUS kulkea nimellä G22 joka ilmaisee samalla ulkohalkaisijan?Lainaus:
Alkuperäinen postaaja Sähköpössymies
Tämä hanke ei saa rahan puutteeseen kaatua. Veikkaan aika monen olevan valmis maksamaan tuotteesta jo nyt, minä ainakin.
E: Eikä tarvis pankistakaan niin paljoa kallista rahaa lainata
Kyllä tää tavalla tai toisella tulee markkinoille, siitä olen ihan varma.Lainaus:
Alkuperäinen postaaja laonovi
Veikkaan että joku suomikauppakin olis valmis ostamaan piirustukset ja yksinoikeuden tuotteeseen, jos täydellinen umpikuja tulee vastaan.
maksetaanko suomessa spermasta? näin niinkö yleisesti.
E: sori ot pikku känässä liittyen tuohon Jalipon aikasempaan