-
Vs: Somnium Rebuildable Atomizer
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
mankeliPerkele
Mikäli tosta picosta saan vähänkään hyviä kokemuksia niin tää on seuraavana listalla :P Eikä ole ku pari hassua viikkoa siitä ku lupasin provarin oston jälkeen itelleni että nyt ei tilata muutaku kartoja ja nesteitä :D
Onhan se nyt väärin käyttää provarissa euron kartoja :D
-
Dollarin kartoja :D
edit. Niitäki on vielä 26 hyllyssä ja 30 matkalla :D
mutta on niitä hyvä kuitenki olla, ei lainka tie koska tarvii
-
Juu on niit kartoja hyvä olla kaapis. voi lahjotella kavereille ku niil on lopus :D
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
esmoke
Onhan se nyt väärin käyttää provarissa euron kartoja :D
Heti postitan kuvan Somnium Lavatube 1.0:n nenässä, kun vain vehkeen saan!
-
Meikäläisen kavereista ei vaan kukaan tee 3ohmin kartoilla yhtikäs mitään. En ymmärrä niiden egoja :D
-
Nyt on testailtu ahkerasti Somniumia ja vaikea tästä on mitään huonoa sanoa. Työnlaatu on aivan samalla tasolla kuin markkinoiden kärkinimetkin, mitään ylimääräsiä jälkiä/naarmuja/jäysteitä yms. ei ole. Sormiruuvit on äärettömän hyvin toteutettu, eikä ole vaaraa että vahingossa ruuvaa keskipostin irti. Topcap pysyy kahdella tiivisteellä paikallaan vaikka mitä tekisi, taskuunkin uskaltaa laittaa.
Parasta tässä atossa on kuitenkin se, miten se toimii. Vaikka hatussa on korkeutta, on ilmakammio silti suhteellisen pieni. Pieni kammio paritettuna ison ilmareiän kanssa on parasta mitä tämä genre voi tarjota ja Somnium on aivan kärkikastissa. Maku on aivan omaa luokkaansa, vähintäänkin samalla tasolla kuin AC9:ssä, esim z-attyt eivät pääse edes samaan pallopuistoon. Höyryntuotto on sitä, mitä 1.5mm ilmareiältä odottaisikin, vallan mainio. Pieni kammio ja ilmavirran edessä törröttävät sormiruuvit tekevät myös sen, että imu ei tunnu niin löysältä kuin mitä reiän koko antaisi odottaa. Kerrassaan loistavasti toimiva atomisaattori!
Huonoja puolia pitää ihan etsimällä etsiä. Työskentely tila voi olla hieman ahdas, varsinkin jos käyttää 0.3mm lankaa, mutta se ei ole niin ahdas ettäkö joutuisi oikeasti olemaan supertarkkana. Pienet välit myös tarkoittavat sitä, että ei tule kohtia missä lanka ei koskettaisi meshiä ja täten hohkaisi punaisena. Wickin eristehän kannattaa ottaa heti pois kuin tuntuu siltä että uskaltaa, tämän jälkeen on happy days kun reikään mahtuu about puurungon kokoinen wick. Halkaisija on 20mm, joten tälle osuvin putki on P+. Harmillisesti peksi ryöväsi omani lauantaina, joten käytän Somniumia Caravelan kanssa. Caravela ja paps ovat 22m, joten pieni lippa jää modin ja aton kiinnityskohtaan.
Kaiken kaikkiaan helvetin tasapainoinen atomisaattori, jossa maku on yksi markkinoiden parhaista ja ato missä mikään ei ärsytä.
-
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
vanttila
Nyt on testailtu ahkerasti Somniumia ja vaikea tästä on mitään huonoa sanoa. Työnlaatu on aivan samalla tasolla kuin markkinoiden kärkinimetkin, mitään ylimääräsiä jälkiä/naarmuja/jäysteitä yms. ei ole. Sormiruuvit on äärettömän hyvin toteutettu, eikä ole vaaraa että vahingossa ruuvaa keskipostin irti. Topcap pysyy kahdella tiivisteellä paikallaan vaikka mitä tekisi, taskuunkin uskaltaa laittaa.
Parasta tässä atossa on kuitenkin se, miten se toimii. Vaikka hatussa on korkeutta, on ilmakammio silti suhteellisen pieni. Pieni kammio paritettuna ison ilmareiän kanssa on parasta mitä tämä genre voi tarjota ja Somnium on aivan kärkikastissa. Maku on aivan omaa luokkaansa, vähintäänkin samalla tasolla kuin AC9:ssä, esim z-attyt eivät pääse edes samaan pallopuistoon. Höyryntuotto on sitä, mitä 1.5mm ilmareiältä odottaisikin, vallan mainio. Pieni kammio ja ilmavirran edessä törröttävät sormiruuvit tekevät myös sen, että imu ei tunnu niin löysältä kuin mitä reiän koko antaisi odottaa. Kerrassaan loistavasti toimiva atomisaattori!
Huonoja puolia pitää ihan etsimällä etsiä. Työskentely tila voi olla hieman ahdas, varsinkin jos käyttää 0.3mm lankaa, mutta se ei ole niin ahdas ettäkö joutuisi oikeasti olemaan supertarkkana. Pienet välit myös tarkoittavat sitä, että ei tule kohtia missä lanka ei koskettaisi meshiä ja täten hohkaisi punaisena. Wickin eristehän kannattaa ottaa heti pois kuin tuntuu siltä että uskaltaa, tämän jälkeen on happy days kun reikään mahtuu about puurungon kokoinen wick. Halkaisija on 20mm, joten tälle osuvin putki on P+. Harmillisesti peksi ryöväsi omani lauantaina, joten käytän Somniumia Caravelan kanssa. Caravela ja paps ovat 22m, joten pieni lippa jää modin ja aton kiinnityskohtaan.
Kaiken kaikkiaan helvetin tasapainoinen atomisaattori, jossa maku on yksi markkinoiden parhaista ja ato missä mikään ei ärsytä.
Eihän tässä ala kun seisoon kun tätä luki. Tahtoo tuollaisen! :'(
-
Speksien valossa odotinkin jotain Vanttilan tapaista esiarvostelua.
Ei siis mennyt mönkään omat ennakko-odotukset minkään suhteen. :esmoke:
Täällä siis yksi hyvinkin onnellinen ennakkotilaaja odottelee Somniumia... tietysti uutuuttaan kiiltävä P+ 18500 tanassa!
Somnium ja Silver Dog onkin tähän mennessä ainoat (kalliimmat) ostokset mitkä olen tehnyt ennen muiden käyttäjäkokemuksia, joten luotto on kovaa ja se näköjään palkitaan (ainakin tämän osalta).
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
esmoke
Kiitoksia :-[
Turhaan sä siinä kiittelet, pian sua aletaan kiitella ja verkkokauppakin kaatuu kun ulkomaalaiset hoksaa tämän laajemmassa mittakaavassa...
Ole varuillasi, tähti on ehkä syttynyt?
-
Nyt himottaa pirusti, ja alko himottaan P+ tässä samalla (kiitos vanttila :D)... Huhhuh että tulee taas kallis reissu jos tohon kelkkaan hyppään. :D
Kuullostaa liaan hyvältä ollakseen totta?
-
Voi perkuleen perkule, kun tätä vielä alettiin kehumaankin. Sain juuri vasta DID:n pelaamaan kunnolla, kun olin jo luouvuttamassa meshvehkeiden parissa. Nyt taas näyttää siltä, että ostolakko loppuu taas kerran kesken ja tämmöinenkin pitää hankkia.
-
Oottele LSVapin videota jos et usko :) Voihan se olla että herra haukkuu tän ihan paskaksi, mutta jotenkin epäilen hyvin vahvasti :)
Loppujen lopuksi tämä on helvetin hyvin toimiva ato. Itse en muuta muuttaisi kuin ,että tekisin siitä 2mm levemmän että istuu caravelaan saumattomasti :)
Ei se paskalta nytkään näytä, kuva kylläkin näyttää. Myyntiversiossa ei tule olemaan noita koristetäpliä ja siinä saattaa olla logo tai nimi.
https://dl.dropbox.com/u/11896363/WP_0000821.jpg
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
vanttila
Loppujen lopuksi tämä on helvetin hyvin toimiva ato. Itse en muuta muuttaisi kuin ,että tekisin siitä 2mm levemmän että istuu caravelaan saumattomasti :)
Kokohan on sen takia 20mm, että olen halunnut ottaa itselleni haasteen tehdä kevyen ja siron 20mm akkuputken, joka olisi parempi kuin caravela :P
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
vanttila
Oottele LSVapin videota jos et usko :) Voihan se olla että herra haukkuu tän ihan paskaksi, mutta jotenkin epäilen hyvin vahvasti :)
Ei se paskalta nytkään näytä, kuva kylläkin näyttää. Myyntiversiossa ei tule olemaan noita koristetäpliä ja siinä saattaa olla logo tai nimi.
https://dl.dropbox.com/u/11896363/WP_0000821.jpg
No uskonhan minä, ei se siitä ole kiinni. :) Tää älytön rahanmeno vaan on alkanut sapettamaan. :D
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
esmoke
Kokohan on sen takia 20mm, että olen halunnut ottaa itselleni haasteen tehdä kevyen ja siron 20mm akkuputken, joka olisi parempi kuin caravela :P
Voidaan sit yhessä testailla sitä kun on sen aika, sähän tarvit jonku testaamaan jolla on cara ;)
-
Epätietoinen RBA-aloittelija kysyy: Miksi tuo hattuosa näyttää niin isolta? Eikö ne kilkeet mahdu matalamman hatun alle?
-
Siinä on tuplatiivisteet pitämässä hattua paikallaan ja läpivienti on sen verran korkea et hattu ei lähde pois vaikka sivusta painais.
-
Tupla o-renkaat tekee siitä melko pitkän näkösen, kts. vaikka ekan viestin kuva, jossa näkyy että ~sentin verran on siellä hatun sisällä tuota runkoa. ;)
Edit. Jahas.. Taas liian hidas. :D
Edit2. Tuosta ja tästä näkyy ehkä vielä paremmin.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
butler
Epätietoinen RBA-aloittelija kysyy: Miksi tuo hattuosa näyttää niin isolta? Eikö ne kilkeet mahdu matalamman hatun alle?
Kahden o-renkaan valinta hatun kiinnitykseen vaatii oman tilansa.
Alla kuva, joka näyttää, ettei siinä niin kauhean paljon ylimääräistä ole:
http://i.imgur.com/ChQ7X.jpg
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
vanttila
Saisko pari pituusvertailukuvaa muutamien muiden tunnettujen atojen kanssa? Vaikka DID, Z-atty, Cobra tms.
-
Tattista vastauksista. Eli tukevuutta ja varmuutta lisäämässä nuo rinkulat ja tätä kautta ylimääräinen korkeus.
-
Mä voin illalla ottaa kuvaa, kun on viimeisin runko missä otettu tyhjiä pois.
Muutamia muutoksiahan on tullu tässä vielä viimeiseen versioon:
1. Sormiruuvit tulee olemaan messinkiä. Tämä pienentää riskiä, että sormiruuvit löystyy ja vastus kasvaa.
2. Eriste on aton yläpinnasta millin alempana, jotta coili ei vahingossakaan lepäisi sen päällä.
Loppuviikosta saan vedokset laseroinnista, niin sitten voidaan viimeistely löydä lukkoon
-
Olihan tää nyt sitten tilattava. Nyt en enää tilaa mitään! :D
-
Jaahas. ja lientä alkaa sitten kulumaan 10 ml/päivä tai enemmän kun nyt menee 5. Ei se höyry tyhjästä synny ja muhkeat purjeet...eiku pilvet ovat minun mieleeni.
Tää höyryttely alkaa olla kalliimpaa kuin tupakointi. :esmoke:
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
NicoTimo
Tää höyryttely alkaa olla kalliimpaa kuin tupakointi. :esmoke:
Mulla on break eveniin vielä 2885,30 € matkaa. Ton verran jos Somnium maksaisi, niin sitten olisi mennyt saman verran kuin analogisiin olisi mennyt. Siis vuoden aikana ton verran säästynyt taulukkolaskimen mukaan...
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
jarif
Mulla on break eveniin vielä 2 885,30 € matkaa. Ton verran jos Somnium maksaisi, niin sitten olisi mennyt saman verran kuin analogisiin olisi mennyt. Siis vuoden aikana ton verran säästynyt taulukkolaskimen mukaan...
Hyvä vertailla kun toinen poltti askin päivässä, sinä taas kolme. :D
-
Ja LSVapin mietteitä atosta:
http://youtu.be/j7lRqgq0xLg
Mun moka tuo o-rengas, pistin yhtä kokoo liian isot renkaat, nämä on jo muutettu lopulliseen versioon.
Suurempia ongelmia ei siis testauksessa ilmennyt, joten näitä on odotettavissa ennakkotilaajille n. viikon kuluttua.
-
Voe räkä!
Vanttilan arvion jälkeen sormi paino liipasinta, ja läks se P+ tilaukseen. Tosin tilasin tuon 18500 nkä 18350, mitä aluksi olin meinannut. On tuo isompikin aika näppärän kokonen... En tykkää taas yhtään :D
-
Tuliko tohon cappiin toi somnium logo kaiverrettuna?
-
^ tätä tarkoitin
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
esmoke
-
Pe-Ma saan koevedoksen kaiverruksesta, tuossa kuvassa etsattuna enkä tykänny.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
esmoke
Pe-Ma saan koevedoksen kaiverruksesta, tuossa kuvassa etsattuna enkä tykänny.
Selvä!
-
kyllähän tää vaan toimii todella hyvin. didiä aiemmin käyttäneenä ja sitä ku oon luullu helpoks saada toimimaan niin kyl tää vie siitäkin voiton. ilmareikä ehkä omaan makuun liian iso mut kyl tähän alkaa nyt tottumaan. Ei voi muuta sanoa ku että aamen ja kiitos :) Tällaista on odotettu :)
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Apophis
kyllähän tää vaan toimii todella hyvin. didiä aiemmin käyttäneenä ja sitä ku oon luullu helpoks saada toimimaan niin kyl tää vie siitäkin voiton. ilmareikä ehkä omaan makuun liian iso mut kyl tähän alkaa nyt tottumaan. Ei voi muuta sanoa ku että aamen ja kiitos :) Tällaista on odotettu :)
We want more!
Vertaile vaikka vähän DIDiin eri osa-alueiden puolesta ja miten maku, höyryntuotto jne.
Kyllä tarkoin valitulta betatestaajilta vois pari lisälausetta vielä ulos puristaa? :D
-
Maku ja höryntuotto on todella hyvä näin pikaisella(2h) testailun perusteella vs DID ( kummassakin 1.5ohm setuppi 0.2 kanthalil ja meshinä #325).
Pituuttahan tällä on vähän enemmän mutta se kait tosiaan tulee vähän? lyhenemään ihan lopulliseen versioon. Painon puolesta tämä tuntuu ainakin kevyemmältä mut oma keittiövaaka kyl näyttää samaa tulosta :o itse ehkä kaipaisin ruuvia täyttöreikään kun siihen on päässyt didin kanssa myös tottumaan mutta sehän on vain tarpeellinen kun mukana kuljettaa. Sisätiloista sen verran että kauheastihan tossa ei tosiaan tilaa ole postien ympärillä mutta just sen verran että saa varmasti setupit mahtumaan. Pitää huomenissa kiskoa eriste pois mesh aukosta ja testata "vähän" reilummalla rullalla ;)
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
esmoke
Pikkuhiljaa vois toi piippu alkaa näkymään tuolla osta ja myy -osiossa :D :D
Ja mielellään hintalapulla 400e tai 2e hesekielille?
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
hesekiel
Pikkuhiljaa vois toi piippu alkaa näkymään tuolla osta ja myy -osiossa :D :D
Samaa mieltä. :D Otsikko sitten vois olla "Lahjoitetaan hyvin käteenistuva piippu Charunille". :D :D
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Charun
Samaa mieltä. :D Otsikko sitten vois olla "Lahjoitetaan hyvin käteenistuva piippu Charunille". :D :D
Hei, mä kuolasin sitä ensin ! :D
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
hesekiel
Hei, mä kuolasin sitä ensin ! :D
Ei kyllä mä oon kuolannu sitä jo siitä lähtien kun Turkumiitissä sen käteeni sain. :D