Itselleni happyjuice kertoi/väitti että yksikään heidän toimittamasta paketista ei ole muutoksen jälkeen jäänyt matkalle.
Printable View
Itselleni happyjuice kertoi/väitti että yksikään heidän toimittamasta paketista ei ole muutoksen jälkeen jäänyt matkalle.
Palaan vielä tuohon uutiseen ""Maanantaina 15.8. muuttuva tupakkalaki kieltää tupakoinnin myös yrityskäytössä olevien ajoneuvojen ja työkoneiden ohjaamossa, huomauttaa aluehallintovirasto (avi). Poikkeuksen tekevät vain yritykset, joissa kulkuneuvo on yksinomaan yrittäjän itsensä tai hänen perheenjäsenensä tai työntekijän omassa käytössä."
En löydä tupakkalaista mainintaa työkoneista ?? Ainoastaan kulkuneuvo mainitaan tai sit olen puusilmä?
Löytyykö tuo jostain työsuojelulaista vai mistä. Kiinnostaa vaan onko jotain tarkempia tietoja liittyen työkoneisiin :)
Sille tutulle kaverille tuli paketti läpi tällä viikolla tullista. Paketissa luki kaikenlisäksi Rebuildable atomizer x2
Hyvin tuli maanantaina 15.8.2016 tilattu modi postilaatikkoon mehupojilta. Eikä ollut kukaan postilaatikolla pidättämässä:D No kohta tietty valkohanskaiset tyypit purkaa ja tutkii kämpän ja tietokoneet :eek:
Käske ottaa kengät pois jalasta kun tulevat ovelle :cool:
mulla on kerran tullimies tullu tontille kö en pysähtyny polttoaine tarkastukseen. tämä siis mökillä. nousin autosta ja tullimiehet sano et tankki auki tehdään koe. totesin että ette varmaan huomanneet että yksityisalue voisitteko poistua ja jos haluatte tankista kokeen ottaa niin poistutte pihaltani ja soitatte poliisin. siihen jäi homma ja tullimies puri huultaan :D ja tämä on tosi.. niille ei kannata antaa periks. toki jos lentokentällä tekevät pistokokeen tai laivanterminaalissa kannattaa suostua ellei halua hanskaa persuksiin!
@ arskaxx:
"Tai muu vastaava paikka" kattaa varmaankin ne työkoneet.Lainaus:
---
Tupakoida ei saa:
1) rakennuksen, kulkuneuvon tai muun vastaavan paikan sisätiloissa, jotka ovat yleisön tai työntekijöiden käytettävissä taikka elinkeinotoiminnassa tuotettujen tai julkisten palvelujen tarjoamista varten asiakkaiden käytettävissä;
---
Tein omasta Cigabuyn paketista aamulla tulliselvityksen... Paketin sisällöksi ilmoitin rehellisesti "sähkösavuke" ja tullikoodi 8543709099. Paketin arvo oli postikuluineen 51,57e, lisää maksettavaa tuli 12,37 ja tuon maksettuani paketti jatkoi matkaa.
Etäviestimellä hankittu "savuton tupakkatuote" ainakin tässä tapauksessa tuli siis läpi...
FT:ltä muutaman tuhannen henkilön toimesta tilaus, mikä sisältää muutaman dollarin edestä ties mitä rihkamaa (ei höyrytuotteita) ja katso kun systeemi sakkaa :sarcasm:
Mun kaverilta näyte otettiin kyllä suodattimesta. Mitä teit jotta tullimies lähti oikein takaa-ajoon? Yksinkö se tien varressa ihmisiä pysäytteli? Oot vissiin tosi hurja jätkät kun ei sitten niitä kyttiä kutsunutkaa paikalle :lol:
Ai niitä olikin toisessa kohtaa jo kaksi.
en minä tiedä perässä tuo ajoi kauan ja ihmettelin mikä auto on kunnes kaveri tokas et tulli :D en mä nyt kovajätkä ole enkä yritä olla mut mun pihalle tarvii moisien tulla ja siks siinä lukee ykstyisalue :D ja en tiedä kauanko kestää tuolla mökillä päin edes poliisin tulo. ja ihan rajotusten mukaan ajelin. mut joo tää oli vähä offtopic muutenkin.
pöhlä mutta silti positiivinen.
no minä en noista alueista tiedä mihin saa mennä ja mihin ei.. mutta eipä poliisia näkyny saatika rautoihin joutunut.. ku ei se tullimies edes sitä sireenivaloansa käyttänyt ni käsittääkseni sillo edes tarvii pysähtyä joten lakia tuskin rikoin..
pöhlä mutta silti positiivinen.
eipä ole postissa näkynyt tavallista enempää "tullin avaama" lappujakaan noissa kiinan paketeissa ja kyllä mä useamman e-savuke lähetyksen olen tälläkin viikolla 100% nähnyt
myös neste lähetyksiä. (en tosin tiedä onko niissä niksaa vai ei :P )
Toivotaan ja uskotaan siis, että järki voitti ja käytännössä paketit menisi tullin läpi vanhaan malliin. Julkisuuteenhan ne ei oikein voi muuta sanoa, kuin noudattavansa pilkun tarkasti voimassa olevaa lakia.
Päivällä juttelin erään Saksalaisen puljun kanssa: Joka totesi, että he voivat lähettää paketin yksityishenkilönä ja vastaanottajana voi olla joko yksityinen tai yritys. (ja paketin päälle kirjoitettaan sisällöksi jotain muuta)
ps. tällä viikolla on jokainen paketti jostain syystä (4kpl) viipynyt pari-kolme päivää ulkomaan terminaalissa tai liedon lajittelussa....toistaiseksi kuitenkin lähteneet noista paikoista eteenpäin.
Tuo tampere on kyllä yksi saatanan bermudan kolmio.. Välillä tulee mansen ohi ja välillä makaa siellä
Uutta lakia ja lainsäätäjien kömmähdyksiä en kommentoi, mutta tähän ketjuun haluan sanoa painokkaasti, koko isoäidin auktoriteetillani: kenenkään ei tarvitse pyydellä anteeksi ja syytellä itseään (vaikkapa ettei ole nähnyt metsää puilta). Kirjauduin foorumille nimenomaan lakimuutoksen/-valmistelun vuoksi helmikuussa; halusin lisää tietoa. Hyvän tiedotuksen, vilkkaan keskustelun ja oman harkintani myötä olen osannut varustautua. Kiitos siitä!:cheers:
Ja olen tänään maksanut Vapers Finlandille jäsenmaksun hyvin tehdystä työstä :thumbsup:.
Tuli tiistaina tilattua greyhazelta modia ja tänään on mennyt tullin hoiviin. Saas nähdä tuleeko kotiin tänään, ensi viikolla vaiko sitten joskus joulun tietämillä...
Päivitetty tiedote tullin sivuilla:
Tulli - Sähkösavukkeiden ja nikotiininesteiden siirtymäsäännökset (päivitetty 19.8.2016)
Loistavaa :) Tuliha se tulliki järkiinsä :thumbsup:
Happy Juicelta tilasin viimeksi litkuja 15.8 ja tänään postimies ne toi kotiovelle ilman mitään tullin tarroja. Viimeisin Kiinan paketti taas saapui Suomeen 15.8 ja oli postista noudettavissa 17.8, tässäkään ei mitään merkkejä tullin näpertelystä. Kävikö sitten tuuri vai eikö tullia vaan kiinnosta...
Eli tarkoittaako tuo nyt sitä, että Tulli jatkaa edelleen takavarikointia KUNNES lakimuutos on nuijittu pöytään?
Tuossa nimittäin ei mainittu mitään käytäntöjen muuttamisesta NYKYISEN lainsäädännön aikana.
Sent from my iPhone using Tapatalk
"Muutoksella lakiin lisätään myös hankkimista ja vastaanottamista koskeva siirtymäaika. Ennen lakimuutoksen voimaantuloa tupakkalain 65 §:n perusteella takavarikoidut ja haltuunotetut tuotteet tullaan palauttamaan omistajille."
Ymmärsin et alkaa rullaa ennen muutosta.
Niin, mutta tapahtuuko tuo palautus KOSKA?
Nyt heti vaiko lainmuutoksen jälkeen?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Happyjuice oli kans kirjotellu fb sivullensa "infoa" aika paljonki. jos jotain kiinnostaa... :)
No jos jäävät pitkäksi aikaa haaviin niin voiskohan tullia pyytää sillä aikaa tekeen niistä vaikka revikoita nettiin. Tullilla vois olla ihan oma kanavakin "Mitä tänään tullissa kärysi" :D