Otat lapun mujia, uloimmat tasot pois molemmilta puolilta, venytät lapun mahdollisimman isoksi ja rullaat kiinni.
Printable View
Otat lapun mujia, uloimmat tasot pois molemmilta puolilta, venytät lapun mahdollisimman isoksi ja rullaat kiinni.
25mm tulee ainakin se blokki mukana. Oisko siitä perus-griffinistä puuttunut? Näin muistelisin Tuo siis Roellylle
edit. hiras
Nyt kaivattaisiin vähän apua.
Ostin Griffinin 25mm version, mutta sitä "rinkulaa" ei tullutkaan mukana. Otin ohuemman rinkulan 22mm versiosta ja tankki vuotaa melko runsaasti täytön yhteydessä.
Kysymys kuuluukin, johtuuko vuoto tuosta rinkulasta vai etsinkö rikkinäistä o-rengasta jostakin? Toimiiko Griffin ilman tuota rinkulaa?
Auttakaa :D
Toimii se, mutta jos ostit uutena niin palauta. Kato myös toki, ettei se rinkula ole siellä höyrykammiossa kiinni. Jos ei, niin sitten vaan pumpulia lisää...
Aika tarkka sovitus rinkulalla ja kammiolla. Rinkula jääny aina kammioon ku oon pyörittäny dekin irti. Luultavasti piilottelee sielä kammiossa!
Multa löytyy 22m Griffin ja uus tankki pitäis ostaa mut suomessa vähän heikko valikoima ni mietin et onko tossa 25mm versiossa hirveesti eroa tohon 22m? Haluisin ilmavamman mut kärsiikö se maku ton yläilman takia vai tuleeko se suoraan coilille? Onko tässä ylöilma versiossa iso ero ilmavuudessa siihen 22m versioon?
Ihan yläilmattomassakin versiossa on eroa ilmavuudessa. Ei tosin älyttömän paljoa. Yläilmoilla maku kärsii aavistuksen. Kuitenkin itselläni on yläilmaton versio ja pidän tästä 25mm paljon enemmän vs 22mm versio. Käytännössä tämä 25mm versio on se, minkä ton 22mm ois pitänyt olla.
Jos välttämättä Griffiniä mielit, niin ota ilman yläilmaa se 25 - sopii vähän enemmän (6,2ml vs. 6,0ml) mehuakin tankkiin.
25 on toki ilmavampi kuin 22 ja paremmin tilaa värkätä.
...tai sitten odotat Griffin 25 Plus
No sehän siin on just ku suomesta ois tilattava ku jaksa odotella kiinan paketteja ja vaihtoehdot on aika vähissä. Onko siinä 25mm sit mitään muuta eroa 22m kun koko ja obv nestetilavuus?
Hiukan isommat ilmanotot ja inan verran isompi deckki mut jos rehellisiä ollaan ni ei mitään nii merkittävää et tota kannattais päivittää isompaan.
Ja sen yläilman saa muuten kiinni.. Otin itse sen juuri tuon option takia
Aatellu ostaa normi griffinin rinnalle 25, niin yläilmoilla vaiko ei?
Joo eiköhän se normaali tule tilattua. Molempiin vissiin menee sama lasi, kun aattelin tilata parit varalasit samalla?
omasta mielestä ehdottomasti paras on laittaa reilusti pumpulia mut kuitenkin leikata ne lyhyeksi et ne vaan ns lepää siinä nestesyöttö rinkulan päällä. Mul on niin reilusti et joutuu vähän pyörittelee ja säätämään et saa mahtumaan ton yläosan edes kiinni mut maku ja höyry on todella jees noin
Onko muilla ollut Griffinissä (25mm yläilmoilla) "ongelmaa" alipaineen kertymisessä tankkiin, jolloin ei wickaa kunnolla ellei avaa ylhäältä hieman ja anna paineen tasottua nopeaan? Eihän tuossa kauaa kestä, joten ei nyt niin häiritsevä. Serpent minissä huomannut samaa ilmiötä myöskin.
Veikkaisin että vanut huonosti, siis päät liian syvällä.
Ookei, leikkaillaan vanuja hieman lyhemmäksi ja kokeillaan. Kiitokset!
22 malliin tykästyneenä hommasin hetki sitten 25 version! Teinpä ensimmäistä kertaa setupin niin et laitoin eka pumpulit ja sen jälkee rinkulan. Hyvin tuntuu wickaavan ny.
Sellasta kyselisin kun en näe käytön aikana nousevan ilmakuplia ollenkaan? Neste kyllä menee coilille asti oikein hyvin. Vuotaako joku tiiviste yläpäästä että saapi sitä kautta korvausilmaa? Top airflow malli kyseessä.
ei sielt aina kuplia tulekkaan. parhaiten wickaa ku laittaa ne wickin päät vaan ns lepäämään siihen rinkulan päälle kuitenkin niin et ne päät on siel rinkulan sisäpuolella. heti alkaa tökkimään jos niit alkaa survomaan sinne sisään
Mulla on Griffin 25 ilman yläilman säätöä, ja huolella olen laittanut pumpulia, sekä asetellut sen niin tarkkaan kuin pystyn, juurikin rinkulan päälle. Jonkun aikaa se toimii hyvin, mutta alkaa kuitenkin märkiä päivän kuluessa. Ennen täyttöjä olen sulkenut nestekanavat, mutta silti saa olla vähän väliä pyyhkimässä.
Wickkaamisessa ei ole mitään ongelmaa, vaikka käytän pääasiassa VG-voittoisia nesteitä. Yhden coilin setuppi on ollut käytössä, koska jo sillä saan tarpeeksi hyvät höyryt irti.
Laite itsessään on loistava, ja sitä olen pääasiassa käyttänytkin. Kunpa siinä vain olisi dekin ilmanottorei'issä joku läppämekanismi, joka päästäisi pelkästään yhteen suuntaan.
Griffin 25 standard kaksi päivää käytössä ja vuotamisongelmia...
Heti alkuun tein perus kanthalista ja pumpulista setupin sen ohjeen mukaan, että laitoin vanua nestekanaviin sen verran, että ne pilkottivat sen renkaan alapuolelta vähän. Pientä vuotoa käytössä, ehkä joka toinen höyryttelykerta sai pyyhkiä pieniä nestetippoja ilmansäätörenkaasta. Ei dry hittejä.
Eilen sitten ajattelin käydä tuon laitteen vielä kunnolla läpi. Huomasin, että höyrykammion päälle tuleva levy oli selvästi kammion reunoja ylempänä. Otin koko laitoksen paloiksi ja testasin mihin asti se piippu kammioon kiertyy. Sitten kunnolla pestynä ja kuivattuna takaisin kasaan niin, että kammio ja piippuosan alaosa on suurin piirtein tasassa (yllättävän lujaa piti vääntää että tuohon sai). Pumpulit tällä kertaa painelin vain varovasti nestekanavien päälle, ei siis renkaan alle. Nestettä laitoin tankkiin vain vähän, noin kammion yläosan tasalle. Rätisi ja paukkui, eli ainakin wickas. Yön ajan nestekanavat oli kiinni.
Aamulla sitten toiveikkaana katsomaan onko se hikoillut nestettä. Mutta eikä mitä, huonompaan suuntaan oli vain mennyt. Puolet nesteestä kadonnut tankista ja tip tip tip pöydälle kun käänsi kyljelleen...
Mitähän mä voin tehdä tuossa väärin, vai voiko tuossa olla joku mekaaninen vika?
Mulla on esiintyny joskus vuotoa joka tuntuisi tulevan ton säätörinkulan alta enkä ole muuta selitystä keksinyt kuin että uittaa jostain ton nestesyötön säätömekanismin välistä.
Se kyllä heiluukin suht paljon siitä kohtaa kun ottaa tankista kiinni ja vähän nuljuttaa.
Joissakin tankeissa ilmenee vuotoja jo ihan sen takii et kiristää liikaa. Sillon ei välttämättä tiivisteet pelaa kunnolla. Omassa griffinissä oli alkuun kans vähä opetteluu ton rakentelun kanssa. Osa porukasta on sitä mieltä et vanut pitäs jättää siihen rinkulan yläpuolelle ja osa et pitäs laittaa rinkulan alaosan tasalle. ite oon kuitenki laittanu kanavien pohjalle asti niinku muiski tankeis. Eikä oo hikoilua kummempaa ollu. Sillon on vaan hyvä pitää huoli et ei mee liian tiukaks se vanu sinne. esim et sinne mahtuu terävien pinsettejen kärki myös. Toinen mikä vaikuttaa kans on et jos tiivisteet on liian kuivat kasatessa. Kannattaa kokeilla et vähä laittaa e-nestettä tiivisteisiin ni seki jo auttaa joissain tapauksissa. Yks mikä kans auttaa on et kasauksen jälkeen avaa vaan nestekanavat mut jättää ilmansäädön kiinni ja antaa muutaman minuutin olla paikallaan. Griffin on kans aika tarkka siitä vanun määrästä. Sen oikeen määrän ku löytää ni sit se helpottuu. :)
Ja yleensä en ite laita nestekanavia kiinni enää se jälkeen ku on setupoitu vaan pelkästään ilmansäädön mahdollisen tihkumisen varalle. Pysyy ainaki vanut kosteena ja joskus ku laitoin ne kiinni ni unohin et oli kiinni ja ihmettelin et mistäs tää palaneen maku tuli :D
Muutaman setupin rakensin Griffiniin ja näistä setupeista toinen oli vielä ensimmäinen rakentamani setup mihinkään RTA laitteeseen. Ei varsinaista vuotoa, mutta vähän hikoili ilmarei'stä. Muuten jäi koko laitteesta aika sekundafiilis verrattuna esim. Aspiter Triton 2 ja Kayfun Mini V3.
PikkuGriffin tuntuu hikoilevan herkemmin jostain syystä, se dekki on vain painamalla pohjassa kiinni, joten tulisko sieltä välistä?
25 Griffiniin tein reilu viikko sitten viimeksi setupin, ja nyt on hikoillut sen verran että piti ilmasäätörinkula pyyhkäistä kuivaksi. Pohjassa näyttäisi olevan jo ilmareiästä katsottuna aika hyvin kosteutta, joten lienee kohta aika purkaa ja pestä ja laittaa pumpulit.
Se pumpulien rinkula on sitä varten että se pitää ne pumpulit paikoillaan nesteensyöttöä käännellessä, joten pumpulia pitää laittaa sinne rinkulan sisään. Kun pumpulit kostuttaa, niin pitäisi vielä painaa pienet ilmakanavat siitä yläkautta pumpulin ja vikkireiän väliin postin puoleisesta reunasta. Noin mulla on toiminut hemmetin hyvin paksuillakin nesteillä.
Videossa ajasta 9min 10sek eteenpäin.
https://youtu.be/D2tqnMvvP5M
Laitoin enemmän rakennelleen kaverin (jolla tankit ei vuoda) pistämään wickin tuohon mun Griffiniin. Mä olen näköjään käyttänyt ihan liian vähän vanua...
Mutta ei auttanut, 5 minuuttia setupin teon jälkeen höyryille ja nesteet valui sormille. Wickaa kuitenkin hyvin, ei dry hittejä, höyryä tulee riittävästi eikä rätise tai pauku. Yksi mahdollinen ongelmakohta voisi olla piippu. Kun kokeilee ilman tankin lasia kasata sen, joutuu sen höyrykammion "kannen" ruuvaamaan pikkuisen reunojen tason alapuolelle, että tiiviste tuntuisi pitävältä. Mutta kun laittaa lasin väliin, joutuu jo siihen tasalle ruuvaamiseen käyttämään niin paljon voimaa, että pelkää lasin hajoavan.
Aika monessa 25mm version revikassa tuo rinkula nysvätään paikalleen pumpulin laiton jälkeen. Onko siihen joku syy, kun tehdään noin vaikeasti? Itsellä rinkula on aina paikallaan, voi ne pumpulit asetella sinne koloihin ilman rinkulan irrottamistakin.
Itekki kiinnitin toho huomioo. Omasta mielestä turhan vaikee ja sotkunen tyyli tohon. Ja sit jos jää pumpulii sinne renkaan väliin ni sit seki ilmeisesti on vuotoriski :confused: Helpompi tökkii vaan sinne sisään.
Kyllä se vaikuttaisi, että tuossa piipussa on vika. Vuoti kun nesteen pinta oli vähän höyrykammion leveän osan yli, mutta kun laski sen alapuolelle, ei minkäänlaisia ongelmia ollut. Eli piippu on liian lyhyt tai lasi lian pitkä, riippuen kummin päin asiaa katsoo.
No, laite lähtee takaisin Puffilaan, katsotaan mitä ammattilaiset asiaan tuumaa.
Ite oon nyt jonkin aikaa tehnyt juuri noin. Todella helppoa kun on pari kertaa tehny. Kai syy tähän on se, että näin tekemällä pumpuli jää mahdollisimman ilmavasti siihen koloon verrattuna tökkimiseen.
Griffin wickkaa ku unelma tällä metodilla.
Jotkut asettaa rinkulan pumpulit märkänä, itse asetan rinkulan kuivana.
Lähetetty minun GT-I9505 laitteesta Tapatalkilla