Se on menny pimeään koloon nukkumaan😊
Printable View
Mikäs tässä, olutta juodessa😎 siitä on muuten aikaa kun viimeks kirjottelin tänne🙄
Olen minä vissiin nyt kaiken nähnyt. Käväisin äsken etupihalla höyryillä, ja hirvi pemalauta jolkotteli talon edestä tietä pitkin. Ei nyt sentään juttusille ryhdytty, mutta hetken tuijoteltiin toisiamme. Hirvi jatkoi matkaa ja meni rytinän säestämänä mettään, minä jatkoin hoomoilasena höyryttelyä... :esmoke:
"Kyllä maalla on mukavaa" :D
haha :D mä taas heräsin siihen ku joku huutas tuolla pihalla peppi.. ihanaa tää ku baarit menee kii ni sit huudetaa ulkona..
typot tarjoaa lukihäiriö.dotorg
Jahas. Aikainen herätys ja nyt pusikkoon passiin :thumbup:. Jos jotain sais ennenkuin 8 aikaan alkaa satamaan.
Tulipa tässä mieleen, että jos pyydät toimittajaa, vaikkapa Finnvape, lähettämään tilauksen kuoressa ilman tilausvahvistusta, niin mitenkäs Tulli voi väittää, että on tilattu etäviestimiä käyttäen?
Meidän alueella mellastavat iltaöisin läheisessä metsässä asustavat metsäkauriit. Niille kelpaa kaikki: karviaismarjat, ruusut, marjakuuset, pinaatit...Mitä kauriilta jää, loput kuopii fasaanit. Niitähän riittää riesaksi asti.
Jos kerran herrojen patoihin eksyvät, miksei rahvaallekin voisi ilmaantua fasaani joulupaistiksi. Ei edes asetta tarvita, niskat nurin kuin kesyltä kanalta.
Jopas on taas myrskyä höyryrintamalla. Päivän suunnitelmat meni plörinäksi kallonkolotuksen takia eikä olo ainakaan helpottanut virastojen tiedotteista lukiessa. Pitäis kai ryhdistäytyä ja laittaa tilauksia vetämään, kuten pitäisi olla vielä mahdollista.
Itse ainakin pistän.
Tullilla kun tuskin taitavat resurssit riittää lähteä joka keissiä setvimään, jos tilaaja kieltää netin kautta tilanneensa.
Mutta asiasta toiseen...
Mitä maksaa kämppä Fuengirolassa suomalaisella standardilla varustettuna, eli kerrosikkunat, ilmastointi jne?
Löytyy juu, mutta noissa on vähän sitä vikaa, että eristys yms paikallisilla standardeilla plus sitten se kaikki muu päälle, kuten mahdolliset liittymämaksut.
Eikös Espanjassa joudu maksamaan myyntihinnan päälle sen ~15% veroja yms?
Ootko oikeasti tosissas? Jos kauppa lähettää sulle tilauksen niin kyllä se varmaan on jotain kautta tilattu.
Kyllä Tulli saattaa olla paskalla tuurilla olla yllättävänkin innokas selvittämään jopa pieniäkin juttuja. Silloin kun ne tutkii niin ne kyllä helposti saattaa käyttää jopa pakkokeinoja missä ne tutkii sun tilit ja muita asiaan liittyviä tietoja. Saat siinä sitten selittä että "eiku en oo tilannu mitään, mutta kauppa lähetti mulle satasella tavaraa oma-aloitteisesti"
Mieti nyt vähän miltä tuo näyttää.
pieni porsaareikä silti löytyy voihan sitä lähetellä kirjepostia ja mainita joululahja toiveet.. ei siihen voi puuttua
No edelleenkään se TILAAMINEN ei ole kielletty, vai?!
Pykälässähän seisoo aika selvästi ETÄVIESTIMIÄ käyttäen.
Se on yksi ja hailee miltä tuntuu, jos sitä ei voi näyttää toteen.
No mitenkäs meinaat, että ne todistavat etäviestimien käytön?
Meinaatko nyt, että Tullilla ei ole todistetaakkaa?
milläs sen esim tulli todistaa jos urdukin saa ilmaiseksi testiin jotain sehän on sillo lahja.. ja voiha ft:lle laittaa tilausvah istuksee et pistää vaan paperin että gift for youtube review?
No siis siinä zyks kyllä on oikeassa, että valhe varmasti paljastuu.
Lähinnä vain tuo käsiteltävien tapausten todennäköinen määrä vs resurssit mietityttää etenkin, kun tämä siirtymäaika on vain vuoden loppuun.
Kuten sanoin että se on eri asia tietää miten käytännössä menee ja miten siinä oikeasti käy. Otetaan vaikka fiktiivinen tilanne missä sun paketti on jäänyt tullin kynsiin ja ne haluaa käräjiin sut siitä. Vaikka se todistustaakka kuinka on syyttäjällä niin tuomiossa kyllä katsotaan 100% varmasti että olet tilannut etäviestintä käyttäen jos sulla ei ole näyttää mitään tarpeeksi uskottavaa selitystä miten muuten se tilaaminen on tapahtunut. Eli jos ei ole tyyliin lentolippuja näyttää että kävin paikan päällä tilaamassa, napsahtaa tuomio kyllä tasan varmasti.
Ei ole tullin huijaaminen ihan yksinkertaista vaikka ne vatipäitä onkin... :rolleyes: Joskus kymmenisen vuotta sitten yhdellä kauneus- ja kosmetiikka-aiheisella foorumilla tilattiin aina villinä kaikkea ulkomailta kun sai halvemmalla ja sellaisia merkkejä mitä Suomesta ei. Tullirajoistakaan ei niin muka tarvinnut välittää kun esim. FeelUnique lähetti paketit "lahjoina". Silti vaan alkoi porukalla olla kummasti ongelmia tullin kanssa, ja nykyään ei enää ne "lahjoja" lähettäneet verkkokaupatkaan merkitse paketteja lahjoiksi jostain kumman syystä. Ei kantanut se homma vissiin kovin pitkälle. :rolleyes:
Mitenkäs bulvaanin käyttö?
Onko tuossa Tullilla mahdollisuuksia puuttua?
Riippuu varmaan vähän miten sitä käytät. Kyllä näistä varmaan seuraamukset tulee perään vaikka näyttö oliskin vähän hatara. Taitaa sulle vielä nykyäänkin tulla syyte perään tai ainakin sakot jos sulta löytyy pontikkapannu, vaikka siinä itse padassa ei mitään laitonta ole.
Kuka on halunnut räjäyttää ja mitä, kun luin tuosta meidän kaupan ketjusta :laugh:
kellään muuten kokemusta jostai palvelusta ku c-more btw? multa oli kyseinen palvelu velottanu 30€ vaikka en oo koskaan kuullutkaan koko lafkasta? voikohan pankkikorttia käytetty väärin tai jtn?
Näköjään Puff ja Vapetalo yhdistyvät, hyvältä idealta kuulostaa. :thumbup: