Kumpi olis halvempaa? Ostaa valmista VGP sekotusta vai sekottaa ite?
Printable View
Kumpi olis halvempaa? Ostaa valmista VGP sekotusta vai sekottaa ite?
Mikä suhde noissa collins nesteissä on?
60VG / 40PG ainakin Vapetalon ColinsSeissa.
Joo itellä on pari aukasematonta colissia (tilattu happyjuicesta) eli ei varmaa oo samaa tavaraa?
Käypäs Happyjuicen sivuilta katsomassa, olen nimittäin 100% varma että siellä VG/PG suhde sanotaan.
joo löyty happyjuicen sivuilta.. sitä ku ei osaa ikinä tarkkaa lukee :D
Kertokaapas mulle muutama oikeasti hyvää tiivaria jotka menis niinku all day vapena!
Itse tullut räpiköityä näillä minttu ja menthol pohjaisilla nesteillä jotka alkaa pikkuhiljaa tökkimään.
Myös jotain jälkiruokamaisia kaivattaisiin, mutta ei liian äklömakeaa. Kiitos. :)
Nää on aina pahoja kun on makuasioita. Mietit itse mistä mausta pidät ja sen mukaan otat pienen määrän testiin.
Sepäse, mutta kun budjettikin on aika pieni niin ei viitsisi "turhaan" tilata nesteitä jotka onkin sitten täyttä sontaa ja jättää kaapin perälle pölyttymään. Jos ois sellasia takuuvarmoja nesteitä niin olisi kiva, kaikki muu menee paitsi anis :D
Jos kokkailu kiinnostaa, niin Jalippon Milkkiä uskallan suositella kaikille aina. Toinen mitä melkein suosittelisin on Solub aromen Fredmaster. Hyvää pelkästään, ja menthol tujauksella ihan "off the hook" kamaa. Valmiista nesteistä en osaa sanoa juuta enkä jaata.
Kokkailu nimenomaan, kiitos vinkistä! Viimeksi tilasin Solubaromen Mothers milkkiä niin johan meinasi laatta lentää :antismoke:
Mites sitten nää vähän edullisemmat capellan yms?
Kolme tiivaria, jotka jokaisen höyryttelijän pitää mielestäni kokea:
-Decadent Vapours Absinthe
-Copsa Jugo Diablo
-Capella Harvest Berry
Se onkin sitten täysin eri juttu miten nuo maistuvat.
Semmoinen muuten vielä että miksi kaikki nikotiinilliset nesteet maistuu aika kuivalta ja jotenkin karhealta?
0 nesteitä kun kokeilin niin ei mitään?
Nikotiinin takia:)
En onnistunut sen enempää foorumin hakutoiminnolla kuin Googlellakaan löytämään keskustelua Digby'sin nesteistä. Onko kellään kokemusta niistä? Vähän houkuttaisi, kun siellä on anista ja eukalyptusta, jotka ovat ainakin kurkkupastilleissa minun suosikkejani. :)
Sattuisko kukaan tietämään jotain sellaista eneste online kauppaa, missä ranskalaisten tekemät litkut olisivat hyvin edustettuina? Finnvape on mun go-to kauppa näiden osalta, mutta varmasti muitakin ranskalaisia valmistajia löytyy. Englanti, USA ja...suomi ei osaa mun makunystyröihin sopivia litkuja tehdä, mutta toistaiseksi kaikki ranskalaiset merkit mitä on kokeillu ovat olleet vähintään kohtalaisia, mutta yleensä hyviä tai erittäin hyviä makuja tarjoavia.
Täällä on kaikenlaista: E-liquid kits, the best site for e-liquids in France, liquid for vaping - le petit vapoteur
Nyt näyttää lupaavalta :). Iso kiitos!
Tuleeko siitä 6mg niksat jos ostaa 100vg 6mg ja 100pg 0mg ja sekoitusuhde 90/10 vai onko silti se 6mg vielä kun lisää tiivarit?
Vai onko helpompaa ostaa pg ja vg molemmat 0mg ja nikotiini erikseen?
Jos laitat 90% 6mg ja 10% 0mg niin lopullisessa nesteessä on 5,4mg. Siihen jos vielä 20% tiivaria sekaan niin jää 4,2mg.
Olisi ehkä fiksuinta ostaa se pohja valmiina ja jättää sekoittelu vielä toviksi tai toiseksi odottelemaan...
Lisäksi
http://www.vape-reseptit.fi/laskuri
70vg/30pg pohjia oon käyttänyt nyt jo jonkin aikaa 3mg ja 6mg. haluisin vaa enempi vgtä ja niitä ei valmiina oo
tarkotin siis että valmissuhteissa esim 90vg/10pg 6mg
Tietääkö kukaan sellaista kauppaa mistä sais tiivisteet tervalakun tekoon tai edes lähelle sen makua? Edelleen minun ykkös all day neste mutta finnvapelta tuo tuntuu olevan niin useasti loppu että vois sitäkin kokeilla itte kokkailla. Puffilla on näköjään ollut mutta varastot aika kauan tyhjät. Kelpaa myös valmisneste jos jotakin tuon tapaista löytyy myös muista kaupoista. :)
Ostin lahjaksi tupakasta eroon haluavalle Suboxin. Nyt pitäis vielä joku hyvä nestelajitelma hankkia että pääsee alkuun. Ehdotuksia? Semi-varma setti mistä löytyis jokaselle jotakin omaan suuhun sopivaa? Valmisnesteillä varmaan alkuun ensin. Opettaa sekottelemaan sitten kun innostuu höyryttelystä.
EDIT: Mikä on hyvä nikotiini määrä alkuun kun alottaa Suboxilla? 6mg?
Voisiko joku avata hieman aiheeseen tutustumattomalle eli minulle, että mitä ovat nämä mahdollisesti popcorn-keuhkoa aiheuttavat ainesosat e-nesteissä ja missä (tiiviste)nesteissä niitä on? Diketoni taitaa olla yleiskäsite tämäntyyppisille ainesosille jos ymmärsin oikein? Tähän sitten kuuluu diasetyyli ym?
Selviääkö jostain, onko esimerkiksi eniten käyttämässäni tiivarissa eli TPA Strawberry ripessä ko. ainesosia? Onko tiedossa joitain tiivareita, joissa ei näitä ainesosia ainakaan ole? Jokin vaniljatiivari mahdollisesti?
En haluaisi avata tästä keskustelua näiden aineiden vaarallisuudesta, vaan ennemminkin kartoitan itselleni "turvallisia" nesteitä jos alkaa foliohattu jossain vaiheessa kiristämään.
Strawberry Ripessä ei ole diacetyliä eikä muitakaan mahdollisesti haitallisia aineita. Perfumers Apprentice - Strawberry (Ripe) Flavor
Yhdessäkään FlavourArtin tiivarissa ei myöskään ole näitä haitallisia, mutta Flavor West/TPA/Capella saattaa tiivarista riippuen sisältää. Valmistajan sivuilta kyllä löytyy tieto jos näitä haitallisia aineita on.
Diasetyyli on se popkornikeuhkoa aiheuttava, mutta sitä on joka tapauksessa tupakassa enemmän kuin näissä nesteissä.
Mitenkäs "acetoin & acetylpropionyl", mitä nyt lieneekään suomeksi, ilmeisesti nämäkin haitallisia?
TPAn Vanilla swirl lienee myös näistä aineista vapaa valmistajan tekstistä päätellen. Aika monessa vaniljassa ja muissa vastaavissa taitaa olla haitallisia aineita.
Jos englanti taipuu, niin suosittelen lukemaan tämän: Perfumer's Apprentice
Tiivistettynä: acetoin ja acetylpropionyl on diacetylin korvikkeita. Käsittääkseni ovat haitallisia mutta vähemmän haitallisia kuin diacetyl.
Ja foorumillakin on toki asiaa käsitelty: http://www.e-savuke.com/vb/tayttones...asetoiini.html
Ehotelkaapas hyviä tupakka makuja jotka passais viskin, porttereitten ja stouttien kaveriksi. Pipe soosit tiedetään, cv camel toe toimii kans hyvin, paronin h.n.k toimii myös mutta hakusessa olisi uutta makua jota ei ole tullut kokeiltua. Ryynäset kannattaa unohtaa ne ei ole koskaan uponnu mulle :antismoke:
Onkos kellään kokemuksia tuosta ska:n slak tiivarista? Lisäksi vielä olis kiva tietää,olisko joku tiivari, mikä olis lähellä joko space jamin eclipseä tai vintagen legendiä :D
Viskin makuinen tiiviste kiinnostaisi, onko hyviä ehdotuksia porukalla? Ainakin Sauhupuodista saisi suomen puolelta jotain, mutta ulkomailta tilaaminen mikään ongelma ole. 50/50 VG/PG pohjaan tulisi tehtyä, jos sillä väliä tiettyyn makuun on.