Toivottavasti saat jonkun ratkaisun ja avun vaivoihin pian, mulla on kanssa kokemusta enemmän kuin riittävästi vatsavaivoista. Pahimmillaan ne voi tehdä elämästä aika helvettiä. :mad:
Printable View
Kevarit varmaan tappaa tänä vuonna enemmän ihmisiä kuin luvalliset ja luvattomat aseet yhteensä. Eikö nekin vois kieltää? Ja maut voitais kieltää samalla höyrykkeistä ja... eiku...
Meillä emäntä joutu täysin gluneetittomalle kun vatsakipuja olko olemaan turhan paljon ja se gluteenittomalle siirtyminen ei käy hetkessä jos olet tiettyihin asioihin tottunu mutta kyllä on vatsavaivat helpottanu tuon ruokavalion muuttumisen jälkeen. Itsellä hiukan samaa vikaa mut ei niin pahasti kuin emännällä, ruisleipää en pysty syömään enään ollenkaan enkä tavallista maitoa ole juonu pariin kymmeneen vuoteen. Vatsa alkaa oireileen heti jos vähänkään syön mitään normaalista poikkeavaa. Vatsavaivat on kyllä helvetistä, ja se ei ole niin hirveen helppoa löytää se syyllinen miksi vatsa reistailee.
Mulla alkoi 17-vuotiaana epämääräiset vatsavaivat jotka paheni sietämättömiksi, ja sitten diagnosoitiin crohnin tauti. Mulla on suvussa reumaa, sjögreniä jne. jotka on kanssa autoimmuunisairauksia joten geenit kohdillaan, lotossa mulle osui sitten tuo. Oli kyllä vaikea saada diagnoosia kun arvauskeskuksessa aina vaan laitettiin kokeilemaan eri ruokavalioita ja epäiltiin allergioita, siinä vaiheessa kun sain lähetteen sairaalaan olin jo tosi kipeä ja sairas. Meni vuosia eri lääkkeitä kokeillessa kun mitään tehokkaita ei ole keksitty ja lopuksi siirryttiin sytostaatteihin. Niistä lähti melkein henki haimatulehduksen merkeissä ja meinattiin joutua leikkaamaan suolta joku metri kokonaan pois. Onneks pidin pääni enkä suostunut leikkauspöydälle. Muutenkin sai välillä olla sairaalassa ottamassa kortisonia ja kipulääkkeitä suoraan suoneen.
Nykyään oon onneks remissiossa eli periaatteessa terve ja oireeton, mutta ikinähän tämä ei varsinaisesti parane. Pitää vaan toivoa ettei aktivoidu enää ikinä uudestaan, ja onneks se onkin todennäköisempää ettei aktivoidu kun 10 vuotta sairautta takana. Ne ekat vuodet kun on yleensä vaikeimmat. Nyt elämä hymyilee. :thumbup:
Saanko udella mitä Naamapeikko syö jos lihaa etkä vissiin kalaakaan syö ollenkaan? Eli olet vegetaristi? Tämä siis ei ole vittuilua vaan kysäsen ihan mielenkiinnosta kun tollanen asenne päällä. Syötkö puusta pudonneita omenoita?
^^Tuittu mulla on vanhimalla siskolla diaknisoitu juuri tuo crohnin tauti. On kuulemma ihan helvettiä silloin kun on pahimmillaan, tulee kuulemma veskit tutuiksi ja tuotakin on montaa eri asteista tietty olemassa ja jokaisella oireilee eri tavalla. Rajoittaa kuulemma elämää ihan helvetisti.
Ihmiset tappavat toisiaan hyvistä syistä. Toisilla on paremmat resurssit maillaan, kauniimmat neidot tai uskovat mokomat vääriin mielikuvitusolentoihin. Se tuskin on mihinkään muuttumassa, mutta näihin yhden ihmisen puhdistusretkiin aseiden poistamisella voitaisiin kenties vaikuttaa. Eikö kannattaisi edes yrittää?
Hävisitkö argumentoinnin näin nopeasti kännipeikolle vai miksi jo ehdoteltiin korkin kiinni laittamista?
Niinno suomessa on vaan kolmanneksi eniten aseita asukaslukuun nähden maailmassa jotenka miten aseiden poistaminen hoidettais? Jos tuolle linjalle lähdetään, ampumisen syy ei tietenkään voi olla mikään muu kuin se et joillakin on ase?
Kyllähän se rajoittaa silloin kun se on pahana, just sen takia juuri että pahimmassa vaiheessa ei auta kauas vessan läheltä poistua ja sitten kivut on hirveitä. Ei silloin saa nukuttuakaan, eikä pysty oikein syömään eikä juomaan mitään. Toiset saa vielä liitännäisvaivoina reumatyyppisiä nivelkipuja. Hirveimmässä vaiheessa laihduin 17kg tyyliin kolmessa kuukaudessa vaikken ollu lähtötilanteessa edes lihava.
mitä tohon ampumiseen tulee niin yleistynythän tuo räiskiminen on. mutta niin heiluu puukotkin.. lähikuppilassa puukotettu 3 ihmistä viikon sisään ja sitä ennen kuullemma 2 kertaa ammuttukkin. tosin kyseessä huumeet ja alkoholi
typot tarjoaa lukihäiriö.dotorg
Nämä on näitä syy ja seuraus juttuja. Itse asiassa ase ei ole edes se juttu. Tuttava/naapuripiiristä vain kolme on käyttänyt asetta itsarissa. Useammalla olisi ollut mahdollisuus,mutta kun on aika sottaista puuhaa. Tämä vie ikään kuin kortin siltä,että ase olisi syypää. Ainoastaan yksi nuori luullakseni saattaisi olla hengissä ellei sydänsurun murtamalla olisi ollut hallussa asetta ja aamulla olisi jo unohtanut naikkosen.
Ase sinänsä on kuin työkalu. Moottorisaha metsurille. Lapio lapiomiehelle. Ei yhtään sen kummempaa. Myöskin kannattaa ottaa huomioon,että eduskunnassakin on henkilöitä joille ei myönnettäisi aselupaa. Ne eivät vaan tule kuin manulle illallinen.
Tässä kun elon varrella on puoli tai hyviä tuttuja tehnyt itsarin parisenkymmentä ja kolme tapettu,niin ase ei näyttele juurikaan taustakohinaa kummempaa osaa.
Enpä oikein tiedä, mutta sillä voisi aloittaa, että pistoolit kiellettäisiin kokonaan. Siitä voi vaikka jatkaa niin, että aselupia ei yksinkertaisesti jaettaisi ja vanhat vedettäisiin takaisin, koska ihmisellä ei ole tarvetta mokomalle. Tokihan ymmärrän, että Suomi on vain hyvin pieni osa ongelmaa, jos sitäkään. Maailmanlaajuinen keissi ja isot rahat pelissä. Pitäsköhän kattoa se Nicholas Cagen leffa uusiksi joku päivä.
Juuri noin kuten vinokone kirjoitti. Aika kapeasti ajateltu. Jos kaikki aseet kerättäisiin pois, niin henkirikokset ei vähentyis tuskin ollenkaan. Aivan jumalattoman kokoinen operaatio hyötyihin nähden. Sen lisäksi montaa eräjormaa alkais vituttaa niiden harrastuksen kieltäminen niin paljon että ne jois viinaa niin kauan että tekee mieli tappaa joku.
Ja elämä betonilähiön ulkopuolella kävis melko mahdottomaks ilman nykymallin riistanhoitoa, ja kun ei eloa maaseudulla, niin ei sitten siellä lähiössäkään
Niinno joo eipä nuo kieltolait ole koskaan suomessa toimineet, lähtökohtaisesti ajattelisin asian niin että jo paljon ennen asetta tai ampumista yksilölle pitäisi olla jotain muuta kuin tervettä kättä tarjolla, jos nyt rehellisesti ajatellaan niin ihmisen täytyy olla aika häiriintyny jos toisen pystyy tuosta vaan ampumaan jotenka kiinnittäisin enemmän huomiota hoitoihin kuin aseiden kieltämisiin. Jos nyt en ihan väärin muista niin esim, näistä koulusurmaajista mitä suomessa on tapahtunu jokainen oli hakenu apua pään sisäiseen häiriöön paljon ennen kun ampuivat syyttömiä, jotenka niitä resusseja vois sinne vähän ohjata. Sekun ei hirveesti palvele ketään et jälkeenpäin ihmetellään et kyl se "saku" täällä kävi kun vanne kiristi päätä mut sanottiin et syö vähän buranaa kyllä se siitä helpottaa.
joo mutku terveydenhuolto on nykyään tätä: voi ahdistaako vai masentaako tästä oxapamia ja mirtatsapiinii ja nähdään 6kk päästä uudelleen. terapiaan et pääse ennen kuin jonotat 7kk. itsellä paniikkihäiriö ja ahdistus vaivannu koko elämän ja vieläkää päässy mihinkää missä voi puhua. rehellisesti kerron..
typot tarjoaa lukihäiriö.dotorg
Ajatusharha on myös siinä,että pistooli olisi jotenkin vaarallisempi kuin muu ase tahi asemäärä. Itse en näe ensimmäistäkään yhteyttä siihen,että jos jollekin on annettu aselupa,niin henkilön vaarallisuus kasvaisi asemäärän myötä.
Toki aikoinaan kun henki oli löyhemmässä,niin iltama pistoolillakin oli merkityksensä,mutta kohteen kannalta on aika sama,että tuleeko puukosta vai pistoolista.
Eipä tuohon voi oikeen muuta todeta kuin et toivottavasti myös siellä päässä saadaan olla ilman pahempia vatsavaivoja, siskolla on juurikin jotku reumalääkkeet kaiken muun paskan lisäksi, mä oon monasti miettiny ettei niitäkään ole kyllä taivaan isä siunannuX-( kun muuten ovat suht rahakkaita ja pääsisivät lasten himasta pois muuttamisten jälkeen reissamaan niin siskoa kiusaa tollanen juttu, eivät oikeestaan pääse kuin pikaisille reissulle vaan.
Apropoo. Tarkistuslaskennan jälkeen totesin,että itsellä on 17 tankkia ja vain 12 boxi modia. Hommainko tankeille telineen ,vai vielä 5 modia, että tankit pysyisi ojennuksessa? Akkuja nyt ainakin pitää jokunen hommata.
Mulla on onneks jo niin pitkään mennyt paremmin että en jaksa enää pelätä että se alkaisi uudestaan. Ja jos huono tuuri kävisi niin se on sitten sen päivän murhe. Minkä ikäinen sun sisko on ja montako vuotta se on sairastanut? Monilla kun alkaa 30 rajapyykki lähestyä sairaus alkaa rauhoittua itsestään, niin kuin jo sanoin niin ne ensimmäiset vuodet on usein vaikeimpia.
Se on kyllä karua kun tämmöinen rajoittaa elämää kun se on ilkeenä, oonkin siitä tosi onnellinen ja kiitollinen että nykyään pystyn matkustamaan olemaan vapaa. Ja nyt loppukesälle/syksyllekkin koko ajan kaikkea menoa ja reissua tiedossa. :) Enpä olisi uskonut kipeimpinä aikoina että pääsen vielä lentelemään ympäriinsä ja nauttimaan elämästä. Ei se sun siskollakaan toivo varmasti ole menetetty kokonaan.
Se tuossa pyssyttelyssä tosin on, että kun vaikkapa Jamal ja Pavel alkavat vähän asein murhastelemaan toisiaan vaara-alue voi olla aikas pitkä ja snadi huti voi kylmätä random sivullisen kuin jos velikullat alkaisivat puukkostelemaan, jolloin hyvällä tuurilla (ja kuten usein tuppaa käymään) puukkostelisivat toisensa harppukuoroon, jolloin homma olisi kaikkien kannalta nätisti niputettu.
Hauskaa kuinka kaikki täällä astuu vegaaniaseistakieltäytyjälärvitrolliin ihan kympillä. :laugh: Jatkakaa. :popcorn:
Astuu?
Eihän toi nyt ole se hevostermi?
Mä kyllä illan hämärissä ottaisin mieluummin matsia puukkomiehen kuin pistoolimiehen kanssa :)
Saattais olla jotain mahiksia sentään :D
Apropoo, huomasin tuossa et mulla ei ole yhtään tankkia eikä yhtään atoa? no mitä mä sit täällä oikeestaan teen?, oon saanu täältä hirveesti vertaistukea silloin kuin röökaamisen lopetin jotenka olen mielestäni täyttäny velvollisuuteni:laugh: Tottapuhuakseen tälläkin forkalla oli suuri merkitys omaan lopettamiseen ja jottei menis ihan lipittämiseksi niin onhan tää ihan kiva saissi.
On tuolla olympialaisissa kaikenlaisia turhia lajeja, kuten esim. miesten rantalentis? Naisten rantalentistä vois katsoakin ;)