Parisuhteessa.
Printable View
Ei se huono ihmistä tee, mutta apua tuollaisessa tilanteessa tarvitaan. Velkaneuvontaan jan niskasta kiinni. Kortit poikki ja ratkaisuja keksimään ammattilaisen kanssa. Ei perintäkirjeet merkitse vielä mitään, mutta jos niihin ei vastaa mitään niin asia menee käräjäoikeuteen. Perintäfirmoissa on ihan ihmisiä töissä ja saa sovittua monia asioita suoraan heidän kanssaan. Heille paras vaihtoehto on, että saavat rahansa normaalia kautta ja velkaneuvoja pystyy auttamaan keskeyttämään kovan perinnän.
Eksote - Onko taloutesi hallinnassa?
Tuonne kun menee niin saa asiat mallilleen. Se ei ole häpeä, että hakee apua vaan se, että ei tee asian eteen mitään.
Niin noh, meinasin ennemminkin sitä ettei naimisissa kun silloinhan kait voidaan viedä toisenkin omaisuus ja jos se vielä johtaa siihen salailun takia niin morjes.
Mutta kuten sanoin, tiukka suhtautuminen johtuu siitä kun on itse nähnyt ihmisen pistävän kaikki asiansa vituiks sen takia ettei vaan kiinnosta muidenkaan hyvinvointi. Ei siinä mitään jos on vain itse kusessa, voihan sitä mennä vaikka asuun sillan alle mutta jos muille aiheuttaa ongelmia niin...
Tossa on varmaan käynyt niin, että jossain vaiheessa niitä karhuja on tullut se yksi liikaa. Jonka jälkeen on tuntunut ja tuntuu, että tuosta suosta ei pääse ylös. Ei tuossa taida olla muuta vaihtoehtoa, kuin avata kirjeet, listata mistä kaikkialta niitä on. Kontaktoida jokainen pulju ja pyytää laskelma ja yrittää sopia maksusuunnitelmasta. Iso savotta, jos niitä kirjeitä tosiaan on tuommoinen kasa. Mutta nyt vaan tuumasta toimeen ja kartoittamaan minkälaisesta summasta kokonaisuudessaan on tällä hetkellä kyse. Luottokortit nipsnaps katkipoikki ja ennen kaikkea realistiset maksusuunnitelmat jokaisen perintätoimiston kanssa.
Tsemppiä! Ja pitkää pinnaa. Sitä tuo vaatii nyt teiltä molemmilta. :)
Se kun ei ole noin yksinkertaista, tuolle tilalle on ihan oma taudinkuvansakin, joka ei juurikaan eroa mekanismeiltaan masennuksesta.
Kun se luisu on alkanut, ihminen lakkaa reagoimasta noihin kirjeisiin ja homma paisuu.
Velkaneuvojalle kantsii varata aika. Jos antaa sille valtuudet niin se selvittää grand total summan ja paljonko on pystyssä minnekin.
Kannattaa muistaa että aina talousongelmat ei ole edes itsestä kiinni. Elämä voi heitellä siten että vaikka kaiken tekisit, yhtäkkiä huomaat olevasi korviasi myöten veloissa ja perintä/uo-kirjeitä tippuu postista melkoisella päivätahdilla..
Tietyssä vaiheessa, jos velkojia on liikaa eikä tiedot anna enää myöten ottaa lainaa jolla kaikki yhdistäisi yhdeksi isoksi lainaksi, ei jää vaihtoehdoiksi kuin laina kaverilta tai perheeltä, tai maksella kiltisti ulosoton kautta. Ulosoton kautta makselu tulee kalliiksi ja vie kauan, mutta aina ei ole muuta vaihtoehtoa ja se on ainakin varma keino lyhentää velkaa, rahat kun eivät edes käy omalla tilillä. Ja uo:n käsittelijä kyllä huolehtii sun puolesta että kaikki velkojat saavat omansa. Voi sitä vapauden tunnetta kun kaiken tämän jälkeen palkka tuleekin kokonaisena tilille ja tiedät että kaikki velat on kuitattu. Tämä vaihtoehto toki edellyttää sitä että käyt töissä.
Terv nimim. saman helvetin läpikäynyt. Ei ollut kivaa ei ja ei ihan vuoden nälkäkuuri riittänyt mutta ainakin nykyään, taas ns. kunnon kansalaisena, taloudenhallinta on parempaa kuin ikinä :)
Niin ostospakkomielle? Nehän voi kai ottaa pikavippiä välittömästi kun näkeevät jossain ikkunassa hienon käsilaukun... Vaikka se olis kymmenes käsilaukku ja pikavippi samalla viikolla... Ne tulee kai onnelliseks vaan ostamisesta, mutta se onnentunne ei kestä kuin sen ostostilanteen verran. Harmi vaan ettei noita taida pystyä auttamaan millään lääkkeilläkään.
Mie jäin aikoinaan työttömäksi pari viikkoa ennen kun olis pitäny aloittaa opintolainojen maksu. Lopputuloksena mie en enää koskaan hanki mitään ilman ennakkomaksua ja varmaan kuolen ennen kun ulosottomies saa minusta tarpeeksi irti.
Ei se jaksa minua enää harmittaa. Hämmentää vaan se, paljonko perintätoimistot/muut instanssit jaksavat resurssejaan laittaa taholle, jolta eivät tule koskaan eli ikinä mitään saamaan.
Mutta Roki, eikös noi saa anteeks kun tarpeeks kauan menee aikaa? :unsure:
Mä en ymmärrä itteäni. Ostan koko ajan uusia vapojuttuja, putkia, atoja jne.
Mut mä tiiän etten tuu käyttämään niitä, ehkä testaan srtupillisen ja sit ne majoilee pöydillä ja telineillä tai myyn ne.
Mulla on misterit eikä mitkään pysty syrjäyttää niitä niin miksi?
Osaa ihminen olla tyhmä.
Mä ymmärrän sua, oikein hyvin, peräti.
:D
VOI KYRRRRRRRRR...... Perhonen ku nakertaa kun pora katkesi H-attyn hattuun stna!! Se ei oo vahingossakaan sieltä pois lähdössä ja "työstetty" reikä näyttää ihan goatselta X-(X-(X-(X-(X-(X-(
Suurikokoisen kirjeen saapumisilmoitus, jossa lukee, että paketti noudettavissa HUOMENNA, mä kun olisin halunnut paketin jo tänään :(
Ensinnäkin tuttaa se, että KY4 erät vaan paskenee ajan myötä. Ei mitään järkeä enää ostaa tuota. rip entinen adv :/
Toiseksi se, että nesteet tulevat tod.näk. vasta torstaina/perjantaina :crying:
Kuivia lankoja imutellen mennään kunnes herkkupaketti tulee :wheee:
Laite tarjonta..laitteita on ihan liikaa. silloin,kun oli vaan provari ja GG tuotteet se oli sitä jotakin!
No jotain positiivistahan tässäkin! Nykyään saa kunnollisia laiteitta halvvalla käytettynä esim koposen eilen myymä turbine 40€? Vastahan siitä sai pulittaa puoli vuotta sitten 170€.
Kuis Pottis sä oot väkisin hävittämäs tota f20+gkmf pakettia :confused: Meikäläisen melkeempä eniten käyttämä combo!