Nokia lumia 720. muuten toiminut hienosti lukuunottamatta näytön moduulia joku hajos. kuulemma yleinen vika ainakin juuri näissä 720:ssä. nuo menee kuitenkin takuuseen niin ei hätää.
Printable View
Nokia lumia 720. muuten toiminut hienosti lukuunottamatta näytön moduulia joku hajos. kuulemma yleinen vika ainakin juuri näissä 720:ssä. nuo menee kuitenkin takuuseen niin ei hätää.
Samsung s3, muuten kelpo kapula mutta akunkesto on mitä on :mad:
Samsungilta tulossa uusia luureja, A-sarjaa Samsung Launches Ultra Slim GALAXY A Series Optimised for Social Networking | SAMSUNG Singapore
Mulla on ollut Samsung Galaxy S3 jo yli 2,5v käytössä, mutta nyt on alkanut osoittamaan väsähtämisen merkkejä.
Johan tuo nykyisessä kännykkämaailmassa on "ikuisuuden" palvellut, joten aika laittaa jotain uutta tilalle.
Hakusessa oli laite, jonka näyttö ei ole yli 5" (mulla on jo yksi tabletti, en halua kantaa sellaista taskussa), mutta suorituskykyä kuitenkin riittävästi.
Vaihtoehtoja ei lopulta omasta mielestäni ollut kuin yksi (koska halusin pysyä puhelimen kanssa Androidissa, tabletti on IOS:lla).
Eli uudeksi luuriksi tulee nyt sitten Sony Xperia Z3 Compact:
Sony Xperia Z3 Compact - Full phone specifications
On helvetin hyvä valita, pieksi puolueettomissa akkutesteissä ihan kaikki. Ja on mukavan tuntuinen käyttää+käteen. Oma on saunassa poppikoneena joka lauantai (vesitiivis mainoksen mukaan niin perkele paree olla...).
Etpä puhunut paskaa!
Muutaman tunnin nyt ehtinyt tuota käyttämään ja ensivaikutelma on niin positiivinen kuin olla voi.
Helppo ja selkeä käyttöliittymä, kaikki toimii todella nopeasti ja on tosiaan mukavan tuntuinen (ja näköinen) laite.
Saunomaan en vielä sen kanssa kerinnyt, mutta eipä se tuon tärkein käyttötarkoitus mulle olekaan :D
Ite tykästynyt Samsungin yksinkertaisuuteen. siis samanlainen, kuin isäntäkin. X Cover 2 pelitellyt hyvin ja ehkä jossain välissä joku muu Samsung missä parempi kamera ja isompi näyttö. Ei vaan jaksa kattella ja lukea, mitä on missäkin. Kävelen kauppaan ja ostan jos tuntuu sille.:) Hyvää vinkkiä voin ottaa vastaan toki jos jollain on käyttökokemusta.:laugh:
Koskakohan ja missäköhän sitä kehtaisi Sonyn luurin käyttää korjauttamassa. Yli kuukauden on möllöttänyt vieressä näytön lasi hajonneena.
Z3 Compact. 220 euroa on kipuraja, SCF menee siitä yli ja Optima ei afaik korjaa Sonyn luureja. Hetihuolto heitti tarjouksen 210 euroon ja Smarthuollossa menisi noin 150 eurolla, mutta jokin tökkii noissa lafkoissa.
LCD-paneeli on tosin ehjänä, joten mietin jos jostain saisi pelkän kosketuslasin ja menisi DIY-linjalla :thinking:
Matkapuhelinkorjaukset | Nopea palvelu
Tuolla ainakin itse yhden Sampan lasin vaihdatin. Ei ollut vaihto hinnalla pilattu, ja muutenkin homma toimi ihan ok.
Itse otin ensin tuon arvioinnin, tarkastavat puhelimen ja ilmoittavat kustannusarvion. Sen jälkeen päätät, korjataanko vai ei - arvioinnin hinta, ainakin mulla, hyvitettiin lopullisesta laskusta.
E. Itse selvisin pelkällä lasin vaihdolla, hinta taisi olla jotain 60,-. Tuolle sinun mallille ei näytä olevan pelkän lasin vaihtoa tarjolla, joten voipi olla järkevää googletella pelkkää lasia + vaihtaa se itse, mikäli ei ole liian hankala vaihtaa...
Ei kai se kysyminen haittaa.. Sattuisitko tietämään mitä mahtaisi kustantaa One M7:an akun vaihdatus uuteen takuukeikan yhteydessä? Omassa siis se kameramoduulin tyyppivika, en ole jaksanut vieläkään käytättää huollossa kun ei ole siitä pahimmasta päästä kuin mitä joillakin olen nähnyt.
Joka tapauksessa joutuvat tuota luuria aukomaan että pääsevät kameramoduuliin käsiksi niin siinä samallahan menisi se akunkin vaihto.. Ajattelin joskus syksymmällä, takuuta jäljellä 2016 helmikuun alkuun niin eipä tässä mikään kiire ole.
Eihän se itse akku maksa paljon paskaakaan mutta mitäköhän veloittavat työstä :thinking:
P.S. On kyllä ihme etten ole onnistunut paskomaan tämän Onen lasia. Varsinkin viimeaikoina tipahdellut kädestä useamman kerran :D
Samsungin A5 speksejä :
Yleiset ominaisuudet
Käyttöjärjestelmä: Android (4.4.4)
- Suoritin: 1,2 GHz neliydinprosessori
- Muisti: 2,0 Gt RAM, 16 Gt tallennustila + microSD (64 Gt asti)
- Akku: 2300 mAh
- Koko ja paino: 139.3 x 69.7 x 6.7 mm , 123 g
Näyttö
- Näytön resoluutio: 720 x 1280 pikseliä
- Näytön koko: 5-tuumainen qHD sAMOLED-näyttö
Kamera
- Pääkamera: 13 megapikselin takakamera
- Etukamera: 5 megapikselin etukamera
Video ja audio
- 1920x1080 (1080p HD) (30 fps)
Musiikki ja äänet
- Tuetut ääniformaatit:
Yhteydet ja liitettävyys
- Wi-Fi: 802.11 a/ b/ g/ n
- Bluetooth: BT 4.0
- USB: USB 2.0
- 4G: 800 (band 20), 850 (band 5), 900 (band 8), 1800 (band 3), 2100 (band 1), 2600 (band 7) MHz
- 3G: HSDPA 850, 900, 1900, 2100 MHz
- 2G: 850, 900, 1800, 1900 MHz
- NFC
Navigointi
- A-GPS, GLONASS
Samsungin A3 speksejä
Yleiset ominaisuudet
- Käyttöjärjestelmä: Android (4.4.4)
- Suoritin: 1,2 GHz neliydinprosessori
- Muisti: 1,5 Gt RAM, 16 Gt tallennustila + microSD (64 Gt asti)
- Akku: 1900 mAh
- Koko ja paino: 130.1 x 65.5 x 6.9 mm , 110 g
Näyttö
- Näytön resoluutio: 540 x 960 pikseliä
- Näytön koko: 4,5-tuumainen qHD sAMOLED-näyttö
Kamera
- Pääkamera: 8 megapikselin takakamera
- Etukamera: 5 megapikselin etukamera
Video ja audio
- 1920x1080 (1080p HD) (30 fps)
Musiikki ja äänet
- Tuetut ääniformaatit:
Yhteydet ja liitettävyys
- Wi-Fi: 802.11 b/g/n
- Bluetooth: BT 4.0
- USB: USB 2.0
- 4G: 800 (band 20), 850 (band 5), 900 (band 8), 1800 (band 3), 2100 (band 1), 2600 (band 7) MHz
- 3G: HSDPA 850, 900, 1900, 2100 MHz
- 2G: 850, 900, 1800, 1900 MHz
- NFC
Navigointi
- A-GPS, GLONASS
En tästä ihan hetkeen ole luopumassa (vaikka One M9 vuotokuvien perusteella houkuttelee helvetin paljon) ja kun kerta sen kameramoduulin takia käytätän huollossa niin siinä samalla se tuore akku niin kestää taas jonkun aikaa :D
Jos joskus erehdyn tämän myymään niin ompahan karvan verran parempi arvo kuin jollain wanhalla akulla varustetulla yksilöllä.
Optimalla näytti olevan 45€ pientyö. Eikun olihan Optimalla erikseen mainittu "Akunvaihdot: Matkapuhelin 43€"
**tun google androidin paskat.
Ei muuta sanottavaa.
Helpottiko? Ois helpompi esim. antaa vinkkiä tai edes samaistua, jos tietäisi mikä tökkii.
Oliskoos hukannut sen päätilin salasanan...