Ok. Ehkäpä tuo akun kesto tuosta vähän pitenee, kun on pitempään käyttänyt :) Mut kiitoksia, tää on hyvä paikka kun kysyjälle vastataan tosi nopeasti ilman vittuilua :D
Printable View
Ok. Ehkäpä tuo akun kesto tuosta vähän pitenee, kun on pitempään käyttänyt :) Mut kiitoksia, tää on hyvä paikka kun kysyjälle vastataan tosi nopeasti ilman vittuilua :D
Vamolla saat tulitettua akun 3.2-3.1V eikä minun tiedon mukaan vahingoita vielä akkua noissa määrissä. Siellä on vielä jäljellä akusta vajaa puolet. Ja tietysti jos pihalla imailet niin akku purkaantuu nopeammin pakkasella(näin olen ainakin itse käsittänyt/käytössä huomannut.). Ps. Korjata saa, ja pitää, jos tietämyksessäni/luuloissa on vikoja.
Mainittakoon nyt vertauksen vuoksi, AW:n 2000mah 18650 kestää mulla suunnilleen vuorokauden. Vamossa kiinni SR-Boge, tehoa yleensä 8 wattia, höyryttelen päivässä keskimäärin 5ml nestettä.
Mun käsittääkseni akut saavuttaa täyden kapasiteettinsa vasta kun ne ovat jonkun aikaa olleet käytössä. Monenko latauskerran jälkeen, sitä en osaa sanoa.
Awn akuilla ainakin ihan ihan alaraja on joku 2.8v kyllä mä ainakin mekaanisella efestit kyykkään aina 3v asti ja hyvin on yli puolivuotta pelittäneet :D
Yhden valmistajan 2000mAh saattaa puolessa välissä purkausta antaa paljonkin vähemmän jännitettä ja virtaa kuin joku toinen. Mm tämän takia AW:tä käytetään paljon vaikkei mAh-arvot ole lähelläkään parhaimmistoa.
Ja jos eGo-T -akkuun vertaat, se antaa 1,5 ohmiin varmaankin jotain 8W luokkaa. Jos käyttäisit Vamoa 8W:lla, olisi kesto varmasti pidempi.
Lisäksi veikkaan että Vamon näyttö ja elektroniikka kuluttaa sähköä ihan olennaisen määrän.
Hyvin kyllä huomasi kun käytin aiemmin vain flikkarikäytössä olleita 650 kiinanpommeja ja ihmettelin kun 3,8 tuntuu jo ettei tulita kunnolla. Upouusi 350 imr kestää sinne 3,5 asti ja pian sen jälkeen ilmoittaa low.
Mulla kestää toi puffin halvin 350 about työpäivän joista automatkat imee puolet :smoke:
Lisäähän näitä pitäisi tilata ja jättää noi 650 vaan valaisuun
Mulla on noita Panasonicin 3100mAh akkuja käytössä V2:n kanssa ja kyllä se höyry alkaa 3.6V alapuolella hiipumaan. Tosin siihen voi mennä lähemmäs pari päivää minun käytöllä. 2.7V on muistaakseni se raja jonka jälkeen akku on vasta vainaja ja jossa suojatun akun suojapiiri lopettaa leikin.
KYMYSYS:
Meneekös V2 koristerinkula V5:seen? Tai minkä tahansa muun mallin kanssa päikseen?
En tykkää tuosta vitosen loivennuksesta, voisi yrittää metsästää tuohon tasainen rinkeli.
Mä olen käsittänyt että se rinkula on kakkosversiossa kiinteä. Korjatkaa jos olen väärässä.
V3:ssa lähtee myös. Muissa ei taida.
Tämmönen on yks vaihtoehto Vamo v5 with v2 head replacement
V2:lla rupee ikä painamaan tai jotain, ei toimi enää ku watti puoli tai siis vaihtaa watista wattiin eikä volttiin ja näppäinlukko vaihtelee 3-5painnallukseen osaatteko sanoa mikä vaivaa?
Onkos muilla ollu ongelmaa vamo 5 kanssa kahdella pienellä akulla? 18650 akulla toimii hienosti ja tehoo saa laittaa reilustikin, kahdella 18350 akulla karto kärähtää heti. Käytössä bogen ja smokin 2.0ohm kartoja tankissa ja äsken työnsi savut suuhun smokki 8w teholla, jolla se kuitenkin toimi 18650 akkua käytettäessä ihan normaalisti. Samoin paloi 1.6ohm boge heti ensimmäisellä tulituksella samalla akku yhdistelmällä. Yhdellä 18350 akulla rokkaa kuitenkin ihan hyvin. Vamo 2:n kanssa ei ole ollut ongelmia, käytti sitten yhtä pientä/isoa tai kahta pientä akkua. Onkohan vika tuossa uudessa vamossa että se työntää mahd. tuplana sen tehon ulos vai enkö vain osaa käyttää tuota 5:sta vielä?
Kokeila ekana painaa vasenta nappulaa 15 sekuntia ja katso, että päällä asetus on RMS eikä MEAN.
No sehän saattoi hyvinkin olla tuolla MEAN asennolla kun RMS tupsahti ruutuun painamisen jälkeen. kiitos tuosta
Onko kellään tietoa miten ihmeessä saisin irroitettua Vamo v2:n yläcapin ja vaihdettua ego/510 liittimen kun tuli tuossa taannoin korkattua tuo 510 kierre.:blink:
Jääkö muilla iso rako tuohon kun nokkaan kiinnittää protankin tms. Mulla jää ainakin 1,5mm:n rako tuohon. Hieman hölmön näköinen. Kyllähän tuota voisi ruuvata tiukemmalle, mutta tapana on ruuvata vain siihen asti, että saa kosketuksen + n.1 kiekka. Huomasin, että kun egotikkuun ruuvaa "pohjaan" asti niin alkaa kurlaamaan helpommin kun painuu tuo tiiviste läjään.
Jää siihen. Vähän ikävän oloista, kun koko ajan tuntuu, että liittimet pikku hiljaa nitkuttavat itsensä hajalle väsyttämällä metallin. Vamoissa ei taida liittimen materiaali muutenkaan mitään adamantiumia olla.
Itse ruuvaan sitä yläcappia tms. vastakarvaan ylöspäin, jotta antaa tukea esim. Protankille tai kartotankille. Ainakin Protanin kanssa oli ongelmia saada tukevasti kiinni kun tuntui airflow menevän tukkoon jos ruuvasi liian syvälle. Tuolla tavalla ei ongelmia ja tukevasti istuu.