Niin, valmiissahöyrynesteissä. Se on sun oma asiasi jos leivontamakuja ostat. Ei fa tai capella oo höyryfirmoja vaan makuainepuljuja.
Printable View
Turun sanomat korjannut uutistaan:
www.ts.fi/uutiset/kotimaa/850873/Nikotiininesteiden+nettikauppa+loppuu+tammikuussa
Mullekin tuli viime viikon lopulla ongelmitta läpi. Ens viikolla oli tarkoitus tilata lisää.
Tuleekohan siitä jotain sanktiota, jos 100mg/100ml jää tulliin?
Käsittääkseni siinä yhdessä tapauksessa ainakin oli paketissa ollut 3 x 100ml.
onkohan tästä olemassa ennakkotapausta... ?
luulisin että silitetään päätä ja sanotaan että elä tee toiste ja kamat menee viemäriin... :mellow:
(terviisiä vaan sinne tulliin, luette tätä kuitenkin ja ollos armollisia meitä niksa-koukussa eläviä reppanoita kohtaan, ja jos sattuu minulle osoitettu paketti, pliis, anna mennä eteenpäin... )
Nyt joku noheva kaivelee onko tosi fakta että vasta 2017 etämyynti kielletään.
"Myynti sallitaan luvanvaraisesti kaupoissa ja etämyynti kielletään. Tosin nikotiininesteiden nettikauppaa ei kielletä heti, vaan siihen on lakiesityksessä säädetty siirtymäaika. Rajat ylittävän etämyynnin kielto astuu voimaan 1. tammikuuta 2017. On mahdollista, että ensimmäiset sähkötupakat on silloin jo saatu ruokakauppoihin."
Astuuko se laitteiden etämyynti/osto muka heti toukokuussa voimaan?
20.5.2016 Suomessa myytävissä nikotiinillisissa höyryttelyyn tarkoitetuissa nesteissä ei saa olla makuja.
Samasta päivästä lähtien koko EU:n alueella sekä nikotiinilliset että nikotiinittomat nesteet saa myydä enintään 10 millilitran kokoisissa pakkauksissa. Nikotiinillisten nesteiden maksimivahvuus on tämän jälkeen enintään 20 mg/ml.
Suomessa myytävissä nikotiinittomissa höyryttelyyn tarkoitetuissa nesteissä ei saa olla makuaineita 20.11.2016 alkaen. Eli tähän asti suomalaiset kaupat voivat myydä tiivisteitä ja maustettuja nikotiinittomia valmisnesteitä.
Sähkösavukkeiden, nikotiininesteiden ja osien etämyynti on kielletty 1.1.2017 alkaen. Eli vuoden 2016 loppuun voi tilata mitä tahansa höyryttelyyn liittyvää tavaraa ulkomailta tai Suomesta nettikaupasta. Sen jälkeen ne pitää hakea suoraan liikkeestä tai ostaa/myydä "ei-höyryttelyyn-liittyvänä".
Nykyisen mallisia sähkösavukkeita saa myydä tai luovuttaa 20.5.2017 asti, jos ne on valmistettu ennen 20.11.2016.
Eihän tässä oo sitten mitää hätää. Vuos aikaa hommailla laitteita tarpeeks talteen. Ite jos kokkaa nesteet ja niksaa pakkasessa moneks vuotta nii ainaki ite pärjään kyllä :)
No minä oon perhana varautunut kyllä tähän vapocalypsytykseen mallikkaasti ja vaimohan siitä ei kauheesti tykkää mut helvettiäkö siltä kysymään.. Itselle tämä höyryttely on vähän pakko rako kun niksariippuvainen jotenkni olen vaikak välillä menty 0mg:llä tai 1 mg:llä.. ku ennen meni tupakkaa 2-3 askia jopa päivässä ja onhan meillä jokasella paheet.. kuvitellaan jos kahvi kielettäis ni kuinka moni sit korvaisi sen jollai energiajuomilla tai en tiedä sitten vaikka ak47:lla ja ohjuksilla eduskuntaan? Mut joo pakkasessa siis säilytän niksoja että säilyy.. krapuloissa kirjoitus on aika kamalaa tai no lukihäiriöiselle muutenkin.. Sen takia kyselen täältä ku kaikkialla liikkuu niin paskaa infoa että huhhuh.. Eli siis jos on niksaa pakastin täynnä niin makuja/laitteita/roipetta saa muualta. Toki kiinasta lähi mujia sellanen 900 siivun kokoinen paketti suomeen että sillä pärjää :D rta löytyy griffin tällä hetkellä ja drippereitä enimäkseen käytänkin joten sen osalta olen turvassa ja velocityynhän saa vararuuvveja kiinasta niin kauan kun vain viitsivät niitä vääntää ja tuskin vastuslankaa voidaan noin vain kieltää.. Tää on vaan niin helvetin sekavaa ku tollaset päivi räsäsen kätyrit tekee ja valmistelee ni sit ollaa sillee et ei V****... modeina on rx 200 joytech cuboid ja varmasti joku modi vielä tulossa lisää.. Toki tulee aika iso lovitaas kun lasketaan et ilmeisesti jotain suomalaisia vapeyrityksiä menee sit konkkaan tämäntakia..
Sähkötupakkaa ei myöskään saa enää imutella paikoissa, joissa tupakointi on kielletty. tuota kohtaa en artikelissa kyllä tule ikinä hyväksymään tai toteuttamaan.. meillähän on talossa tupakointi kielto mut mä kyllä höyrytän sisällä ei sitä kukaan tiedä muu kuin eukko ja kaverit :D ja muutenkin kyllä ne röökaajatkin vetää röökiä siellä missä on kieletty :D Tuleekohan meille höyrypoliisi partio? =D
Sotakone voi olla hyvin paljon mahdollista.. Tyhmästä päästähän kärsii. Mutta silti aion varautua.. mutta silti tämä lakimuutos on kyllä niin sanonko mistä.. Miksi höyryttelyyn pitäisi tulla tiukat säännöt kun kyllähän tuota mustaherukkatupakkaakin myydään en muista merkkiä kaverilla sitä tuossa viikonloppuna oli ja kuullemma myyty jo kauan..
Jotenkin sopii seuraava video tähän aiheeseen.. https://youtu.be/GkpxrnSa9TA