Toptankissa o pienemmät vakiona, subtankissa isommat.
Molemmat koot on itellä wikannu iha yhtä hyvin kylläkin
Printable View
Juu Älä turhaan poraa. Reiät voi olla pienemmät ylätäytön synnyttämään lisäpaineen vuoksi.
Subtankkia täyttäessä RBA on ylhäällä ilmassa, toptankkia täyttäessä RBA on nesteessä. Ilman paine painaa toptankissa nestettä väkisin dekille. Subtankissa dekille menee ainoastaan ilmaa.
Jep silloin se on sama. Ilmeisesti noilla pienillä rei'illä vain yritetään välttää täytön yhteydessä tapahtuvaa floodaamista. Ja IMO ne on aivan riittävät isot mille tahansa nesteelle.
Tulikohan ostettua liian monta RBA basea. Oli tarkoitus pumpuloida nuo kaikki, kun viimeksi joskus pari kuukautta sitten väkersin. Löytyikin vielä yksi täysin käyttämätön? On tää RBA tämmöstä jatkuvaa säätämistä ja pelleilyä?! Yksi setuppi kestää tämän viimeisimmän perusteella vähän yli kaksi viikkoa.
Mulla oli/on kierrossa kaks rba:ta. Vanhan aina pesen kaappiin ja sitten laitan jo puhdistetun tilalle. Nyt tosin eri tankki käytös(rta) mut rba+ ja toptank ilman vuotoja toimi ihan hyvin niinkun vanha subtank mini monet syklit. Ainoo ero että peitän reijät paremmin toptankissa..
En koskenut toptankin mukana tulleeseen rba:han, vaikka varmaa toimii niinku pitää, en halunnut vaan vaihtaa (toki olin vähän skeptinen holejen kokoon).
Mä rummutan edelleen orkkis Subtankin pohjaurallisen RBA:n puolesta ja sorvannut kaikkiin noihin reiällisiin RBA:n vielä pohjauran ja poistanut alimman o-renkaan. Eipä jää enää montaa pisaraa tankkiin vrt. sivureiät, mikä jättää n. 1ml nestettä coilin ulottumattomiin. Se, riittääkö pohjaurat sitten rankempaan dtl imutteluun on toinen asia, mutta mtl miehille (ja miksi ei naisille) toimii.
Sinne tankkiin jää n.5 tippaa nestettä silloin kun pinta on reikien alareunan tasalla:teaching:-> ei mitään merkitystä. Toptankissa jossa pienetreiät ja ylempänä ehkä 2 tippaa enemmän.
e.Toptankista testasin ja sain tippumaan tuossa vaiheessa 9tippaa, 2 viimeistä houkuttelemalla, paljonko lie millilitroissa mutta en pidä tuota merkittävänä tankin kokoon nähden.
Kyllä se tuo toptankinkin rba-pää toimii vallan mainiosti. Tällä hetkellä Serpent Minin mukana tullut twisted kanthal 0.6ohminen coili siellä ja 24-watilla pukkaa oikein iloista höyryä ja maku tuntuisi olevan jopa serpenttiä hitusen parempi. Toki nuo pienet reiät on kummalliset, mutta ainakaan tällä 65vg35pg happyjuicen viettelijättärellä ei mitään heikkoa wickauksen kanssa ketjuhöyryteltäessäkään. Ainut vaan, että normaalin täytön yhteydessä alkaa kurlaamaan aika ikävästi, mutta ehkä täytin liikaa. Pitää ensi kerralla koittaa täyttää vähemmän ja kääntää tankki ylösalaisin ennen korkin kiinni ruuvaamista.
On tämä vaan niin helppo ja hieno laitos. Edelleenkin paras ostos, vaikka onkin vasta toinen modi/tankki, mitä oon ikinä höyryttelyyn hankkinut. Nyt vasta alkanut enemmän leikkimään ton rba-pään kanssa. Kiinnostaisi myös, että eikös tähän menisi tuo uuden protank 4:senkin rba pää, kun tämähän käy protank neloseen ainakin? Mietin vaan, että mahtuisikohan se tänne tankkiin? Jos niitä puffilaan vaikka tulis tai johonkin saataville, niin ois kiva testata.
Juu oon ajatellutkin, että tilaan jostakin sen subtankin rba-pään niillä isommilla wickirei'illä. Tää toptankin rba-pää kyllä toimii, mutta kun sitä haluaisi tietenkin enemmän.
On vissiin joku tuunattu yksilö tuolla kuvaketjussa post 24850 :thinking:
http://www.e-savuke.com/vb/sahkotupa...tml#post682413
Eli meneekö se sittenkin toptankkiin? Ei tuon kuvan perusteella ainakaan oo mitään modauksia tehty näin äkkiä katottuna.
Tarkennan vielä. Siihen rban tolppien ja imuputken väliin jää vajaa 1mmm. Lisäsin kuvaa tuonne kuvaketjuun. Sitten omalla vastuulla.
Eli pitää lasi irrottaa ja lisätä tiiviste lasiin vai mihin tarkalleen lisäsit tiivisteen?
Se aton pohjan tiiviste. Siis se paksu neliskulmainen o-rengas (kuullostaa muuten hassulle) johon tuo yläpään häkki sitten tiivistyy atoa kasattaessa.
Helpommalla pääsee kun silpaisee viilan kanssa puolikkaan millin pois imuputkesta. Toki kannattaa ensin varmistua että haluaa kyseisen laitoksen dedikoida pelkästään tuon nellosversion RBA:n käyttämiseen.
Vaping Biker varoittaa Protank 4:n RBA:sta. Deckin plussatolppa näyttäisi olevan vain painettu paikoilleen ("press fitted" tjsp) ja herra kehottaa varoivaisuuteen tämän RBA:n kanssa.
Sitä minkälaisia (suurempia) ongelmia tuo voisi aiheuttaa en osaa sanoa, mutta kai se vakavaa on kun kerran videonkin vaivautuu otsikoimaan sen perusteella...
https://www.youtube.com/watch?v=NjhqiP2urqY
Mukavat puolivuotta saanut elää subtankki plussan ja istick tc60w kanssa. Onko kukaan saanut lasia vielä rikki? Itsellä on lattialle jonkun kerran tippunu, eikä naarmun naarmua.
Mihin väliin toptank minissä menee pieni musta tiiviste? Ja mistähän kannattaa etsiä vikaa kun modi ilmoittaa check atomizer, muilla tankeilla toimii?
Edit. Tiivisteen paikka löytyi kannesta, mutta onhan paskamainen saada pysymään paikallaan
Tainnu tulla Toptank Mini tiensä päähän kun ei enää välillä lue ohmeja millään atolla/laitteella/rba-päällä. Oon putsannu tankin fairyvedellä + hammasharjalla, tarkistanut jokaisen tiivisteen, pohjapinnin, atot sekä niiden tiivisteet sun muut ja kaikki näyttäisi olevan kunnossa, mutta tankin pohjapinni on iskenyt kipinää ilmeisesti, koska siinä on musta piste keskellä pohjapinniä. Putsasin sen, oon koittanut pohjapinniä vetää ulospäin, pukata kunnolla sisään jne. Silti välillä ei lue mikään laite ohmeja tankista. Jossakin on oikosulku ilmeisesti, mutta en millään näe, että missä. Tosiaan jonkin aikaa saattaa ihan normaalisti tulittaa/lukea ohmeja, mutta sitten yhtäkkiä lopettaa tulittamisen ja ei laite lue ohmeja enää.
Harmittaa suunnattomasti, kun kuitenkin tämä on ollu tähän asti oikeastaan monipuolisin ja paras tankki, mitä itselläni on ainakin maun/höyryntuoton ja nesteenkulutuksen kompromissina. Aina ollut mukana. :(
Kontaktivikahan tuo selvästi on. Vetäse pinni ulos ja tarkista eristeen kunto. Eriste löystyy käytössä ja pinni työntyy liian syvälle. Tarkista, että coili on kierretty riittävän tiukkaan. Coileissakin saattaa esiintyä heittoja pituudessa. Tuo Sub/Top 510- liitin on pitkä ja tahtoo painaa modien plussan välillä liiankin syvälle. Kannattaa tarkistaa siis myös modin plussa ja tarvittaessa hieman nostaa, jos mahdollista. Olen joutunut paljon ruuvatusta subtankin liittimestä joskus hiomaan jonkun kympin pois.
Kulutustavaraa nuo kumminkin on. Uutta kehiin ja muutama varalle.
Oon vetässy pinnin ulos parikin kertaa ja kattonu sitä eristetä, kunnossa se näyttää olevan, oon putsannut pinnin tosiaan ja näyttäisihän tuo, että ei aivan yhtä ulos tule tuo pinni niinkuin uutena. Atopäissä ei ole vikaa, tämä itseasiassa alkoi kun ensimmäisen kerran putsauksen yhteydessä pukkasin pohjapinnin vahingossa ulos. Coilit oon aina kiristäny kunnolla kiinni, kuitenkin ihan sormivoimilla. Modeissa ei ole vikaa, lukevat kyllä kaikki muut tankit moitteetta, esim. Nautilus, Smok TFV4, Griffin 22mm, Serpent Mini ja toinen Smok TFV4. Kuitenkin 3 modia käytössä.
Vissiin se on se basen pinnin eriste sitten :(
Menee vähän kikkailuksi, mutta jos kolvi pysyy käsissä dippaa pinnin sisäpäähän pienet tinat. Pinni pitenee. Tai sitten yritä pidentää coilia jollain tavalla. Sain Suprtank minit toimimaan luotettavasti atoa modamalla. ;)
Mahtaako kukaan tietää onko ton plussan eli 7ml version valmistus lopetettu kun ei mistään löydy?
Nopee kyssäri tähän väliin..onko tietoa mitkä tankkien lasit sopii subtank miniin? Emännän subtankin lasi alkaa oleen melko hatarassa kunnossa. Jos vaikka omista kaapeista sattuisi löytymään joku ristiin sopiva lasi😁
Katsele tuolta, löytyykö sopivia mittoja muiden tankkien laseista:
http://www.e-savuke.com/vb/laitteet/...oko-lista.html
Kannattaako tuota TopBox Minin RBA päätä käyttää watti vai lämpösäädöllä? Ilmeisesti riippuu langasta että millä sitä kannattaa ajaa?
Tilailin tossa Topbox starter kitin, ja se on ollut nyt viitisen päivää käytössä. Kyseessä siis meikäläisen ensimmäinen "kunnon" laite. Hiljalleen oon oppinut täyttämään sitä niin, ettei se vuoda joka kerta ilmaputkiin, mutta edelleen atopää meinaa vähän tulvia. Ihan siis muutenkin kuin heti täytön jälkeen. Se ei oo mitään hirveetä kurlausta (enää), mutta sylkee välillä vähän e-nestettä suuhun. Nesteinä on ollut 50/50-kamaa, eli ehkä tuo korjaantuu vähän VG-painotteisemmilla, ja pistinkin niitä jo tilaukseen. Mutta onko jotain muutakin millä sitä tulvimista voisi välttää? En ajatellut vielä tässä vaiheessa alkaa mihinkään RBA-hommiin kuitenkaan.
Ilmat kiinni alhaalta, täyttö hitaasti, jätä vähän ilmaa sinne, eli älä piripintaan täytä ja sitten kun ruuvaat topcäppiä kiinni niin älä ruuvaa ihan kokonaan kiinni vaan aavistuksen löysälle, sitten koko vehje ylösalaisin, cäppi kiinni asti (voi pikkasen hikoilla nestettä välistä, eli paperia kädessä mielellään), ilmat auki ja vasta sitten laite oikeinpäin.
Jos kurlaa niin kannattaa ottaa paperia, ilmat kiinni, paperia ilmojen eteen, laite ylösalaisin ja puhallus tippiin. Älä puhalla kuitenkaan voimakkaasti. Näin ylimääräinen neste poistuu coililta takaisin tankkiin. Liian voimakkaasti puhallettuna voi tulla vähän ilmarei'istä.