Nyt alkaa kuulostaa jo Boge-aikojen tilastoilta.
Printable View
Nyt alkaa kuulostaa jo Boge-aikojen tilastoilta.
Välillä tulee vastaan yksilöitä, jotka toimivat viikkokausia. Kuten pitääkin. Jotkut delaa parissa päivässä. Yhtään suoraan paketista risaa ei ole mulle osunut.
Fasttechin kloonipäitä tuli, testaan seuraavaksi niitä kum kyrvähtää ja raportoin.
Pääsääntöisesti toimii ihan jees pari päivää. Sen jälkeen höyryn määrä putoaa radikaalisti. Vielä parin päivän ajan toimii joten kuten, kunnes alkaa hapsuja pilkottaa liikaa reijistä. Sen jälkeen alkaa joko kurlaamaan jatkuvalla syötöllä tai sitten tapahtuu jotain kummalista ja pukkaa vain dryhittiä vaikka mitä tekis.
Tämä kokeiltu 20 atolla ja jäljellä enää 10.
Onneks noikin kohta loppuu niin pääsee hommaamaan jotain muuta. Tosin tässä vielä arvon ja vatvon mitä ostais kun ei mikään tällä hetkellä puffilassa tai esmokella myynnissä olevista clearoista varsinaisesti kiinnosta.
Kriteerit iso nestekapasiteetti ja kestävät atot. Onko se perkele liikaa vaadittu nykyään? X-(
Sama, alkaa jo tosissaan vi****amaan koko höyryttely. Aloitin Kaakkois-Aasiassa kopio Ego-twistillä ja BDC-kopioclearoilla. Tuuria kait mutta toimi kuin junan vessa, atot kesti vähintään viikon ja just oikean makuiset nesteet maksoi 2,5 euroa 10 ml. Suomessa tilaillut jos mitä härpäkettä ja litkua ja rahaa menee, mutta ei vaan laitteet toimi. Tää aerotankki oli eka vanhanmallisilla atopäillä, mistä tosissaan luulin, että nyt ei tarvi enää uusia vehkeitä ettiä, mutta paskanmarjat. No huono pisneshän se olisi, jos ei vehkeitä tarttisi koko ajan tilailla.
Moro kaikki! Tilasin itelle VAMO V5:n + Kanger Aerotankin, jotka sain viime viikolla ja nesteet eilen postissa. Setti kasaan ja Blue Raspberry Atmos Lab, 6mg/ml sisään. Eilinen ilta meni vielä tosi kivasti ja haaveilin jo tupakoinnin lopettamisen helppoudesta vapottelemalla kun nikkiksiä ei pahemmin ollut. Mutta EI, nyt oon töissä ja ilmeisesti ato paskana, kun laite näyttää ohmeiksi 0,0? Voiko tuota jotenkin kohtuuhelposti korjata/puhdistaa itse vai auttaako se mitään? Vaihtoatot on tottakai kotona.
Oon siis täysi aloittelija tässä hommassa ja kiinnostaisikin, että minkälaisia voltti- ja wattiasetuksia tuolla kokoonpanolla pitäisi käyttää? Itellä oli noin 4,5V ja 9 W. Aiemmin tässä ketjussa porukka puhui jopa 15 W käyttämisestä, onko siis sitä parempi mitä suurempia watteja käyttää? Savujen kannalta varmaan joo, mutta miten nuo vaikuttavat komponenttien kestoon? Kaikki muutkin tipsit nollataululle ovat tervetulleita. :)
0.0 ohmia voi myös tarkoittaa oikosulkua. Käsittääkseni jos atopään vastuslanka on poikki tai ato ei saa kontaktia niin vamo näyttää 9.9 ohm. Aerotankkien pohjaosan pinnin eriste on melko heikkoa laatua ja pinni voi kääntyä pohjan reunaa vasten, tarkasta tuo ja kokeile siirtää keskipinniä.
Tuo tosiaan auttoi, iso kiitos! Tosin kääntelin talttapääruuvarilla hieman sekä tankin että VAMOn pinniä, joten en tiedä kummassa vika oli. Tankin ja VAMOn väliin jää näköjään pieni rako, joka osaltaan houkuttelee kiristämään kierteitä hullun lailla. Ongelmani varmaan johtui liiasta kiristämisestä.
Kuinkas noiden asetusten kanssa? Mitkä olisivat sopivat arvot volteille ja wateille ja voiko liian suurista/pienistä arvoista olla jotain haittaa?
Ihan on omasta mieltymyksestä kiinni, mikä asetus on paras, ei ole siis mitään optimiasetusta, joka toimii kaikilla. Yleinen nyrkkisääntö on, että menee niin ylös tehoissa kun maku on hyvä, ja kun maku menee huonommaksi, pykälä kaksi takaisinpäin. Järin suurta eroa atopäiden kestävyydessä en ole huomannut eri tehoasetusten kanssa, eli lähinnä kestyvyyden vaihtelu on akkukestossa, eikä sekään mikään mullistava ole.
Tätä ei pysty poistaan? :D
Tuli näköjään kahesti tämä viesti, mutta voit säätää joko watteja tai voltteja. Et kumpaakin yhtäaikaa.
Voltit säätää jännitettä.
Watit säätää tehoa.
Eli jos säädät Watteja, niin laite antaa aina sen tehon minkä olet säätänyt. Eli laite ottaa atomisaattorin vastuksen huomioon ja laskee sen perusteella automaattisesti tarvittavan jännitteen millä päässään haluttuun tehoon. (Watteihin)
Jos taas säädät voltteja niin laite antaa kokoajan saman jännitteen ja tehoon vaikuttaa atomisaattorin vastus.
Esim. Säädät voltit 5 volttiin ja sulla on paikallaan ato missä on 2 Ohmin vastus.
5V/2ohm: 2.5 Amppeeria(Virta)
2.5A x 5V: 12.5W. Eli höyryttelet 12.5 Watilla.
Ei helvetti, nyt on testattu jo kolmen kauppiaan vaihtoatot ja samaa paskaa, pari päivää ja siinä se. Menee vaihtoon tämäkin clearo. Mikä oikeasti toimisi niin, ettei tarvitse joka päivä miettiä vehkeiden toimivuutta? Hyvin lähellä jo puolen vuoden jälkeen, että lähden hakemaan valkosta malporoa lähikaupasta X-(
Semmosia ne on :) siirry rba vehkeisiin.
Yhtään toimimatonta atoa ei ole vielä tullut Kangerilta vastaan. Kangerin clearoja on tullut käytettyä yli puoli vuotta ja kaikki atot ovat kestäneet ainakin viikon n. 3-5ml:n vapettelulla päivässä.
Pääasiassa menee Hangsenin pg RY4 miksattuna Capellan tiivareihin. Ilmeisesti toi ryynänen sitten vaan karstottaa atot nopeasti.
Tilasin Puffilta aerotank miniin kanssa vaihto atoja. Eka kesti vajaan päivän. Toinen menossa nyt kolmatta päivää.
Ei kyllä ainakaan fteeltä tilatut atopäät vakuuttaneet minua vaikka alkuperäistä kangeria taitavat olla. 3 atopäätä lykännyt palanutta heti alkuun kun hiukankin enemmän höyrytellyt. Nesteenä wvs#x ja miksattuna 50/50 ja 9-11W tehoilla ajellut..
Pari päivää testaillut Aerotank v2:sta n. 60/40 pg/vg harvest berryllä, toistaiseksi toimii kuin ajatus... Jatkamme testausta :esmoke:
Aerotank Megaa imeskelin ja rupesi höyryt väheneen, vaihdoin akun mutta ei parannusta, otin pohjan irti ja tutkin atopäätä ja jostain syystä laitoin pelkän pohjaosan (AFC) ohmimittariin, yllätys oli että pelkkä pohja näytti 0.33 ohm :blink: ja atopään (2.0 Ohm) 3.20 ohm:a
E: No nyt alkoi taas pohisemään mutta tankki perhana jumittui aton yläcäppiin en heti pääse mittaamaan ohmeja
Ostin muutama viikko sitten Aerotank Minin ja onhan se hyvä ja näppärän kokoinen peli. Atoja (v2) tosin meni päivän tai kahden välein, eli paskoja ovat. :(
Aloin sitten purkamaan näitä ja tein 0,2 mm:n langalla vastaavat dualcoilit ja tsädääm, eka kesti heti viikon ja toinen on nyt toiminut kolme päivää moitteetta. Suht helppo nuo on vielä rakentaa, eli voin suositella, jos kyllästyttää, kun paketissa on 90% paskoja. Savuista sen verran, että minusta höyryää nyt vielä paremmin, mitä tehdastekoisilla.
Eka postaus btw. :esmoke:
Samanmoista painiskelua täälläkin noiden uusien atojen kans. Viime viikolla tuli mitta täyteen joten pistin naturevapelta tilaukseen dcd atoja. Toivottavasti tilaus kolahtaa pian lootaan kun oon tällä hetkellä vara clearon varas "iclear 30s" joka kärsii nykyään samanlaisista ongelmista. Taitaapi pian olla ainut vaihtoehto siirtyä rba vehkeisiin jos sama meno clearojen kans jatkuu.
EMOW ollut nyt testissä ja kyllä tämä vielä parin tankillisen jälkeen sangen suuresti vakuuttaa.
Eihän tämä toki mikään RBA ole, mutta maku ja höyryntuotanto pieksee Justfogin klearot.
Omaan makuun turhan tiukka imuvastus ja höyryä joutuu imemään, eikö se tuprahda suuhun vähäisellä työllä, mutta moista nyt ei voi näiltä vaatiakaan.
Loistava startteri, kauas on tultu 510:sta.
Tuosta imuvastuksesta vielä...Tämän kanssa tulee se tunne, että nesteet tulevat justiinsa suuhun, eli itselle se kaikkein inhottavin imuvastus.
Oletko nyt varma, että sulla ei ole atopäässä vikaa joka tukkii ilmanoton tms.? Itse oon pari päivää EMOWia käyttäneenä sitä mieltä, että saatananmoinen tuulitunnelihan toi on kaikki luukut auki.
Mulla on nyt viikon ollut Aerotank v2 ahkerassa käytössä ja kyllä sieltä tosiaan aika reilusti ilmaa tulee läpi, jos kaikki kolot on auki. Omalla kohdalla parhaiten toimii niin, että 2,5 reikää näkyvissä, juuri sopiva imuvastus.
Se tuli huomattua, että nesteiden lisäyksen yhteydessä kannattaa aina putsata tuo airflow chamber. Siellä ei juurikaan nestettä tarvitse olla, että alkaa höyryntuotto tökkimään.
Vinkuuko eli kuuluuko imuääni?
Mulla ei ainakaan vingu.
Aerotank mega. Hmmmmmm..... alkuun vaikutti tosi huonolta mut nyt 3 viikkoo sisäänajoo takana niin enpä taida heti luopuu megasta. Osansa asiqqn voipi olla mbv vg voittoisilla nesteillä mut joo. Aivan pirun hyvä ostos.
Itelle tuli perjantaina aerotank mega. olen todella tyytyväinen tähän, höyryntuotto ja tuntuma on mallikasta, mutta.. miten hitossa tällä on kaikki kokeillut nesteet tosi miedonmakuisia? imuvastusta on säädetty ees ja taas, ja saa kyllä imeä ihan törkeän pitkään että kunnolla saa makua esiin. erinäisiä Liquan ja Atmoksen nesteitä kokeiltu. Kohtahan mulle toki tulee kyllä pink-mulelta pohjaa ja aromit, että ongelmasta selviää kyllä sen jälkeen :D
Ilmeisesti näissä EMOWin vaihtopäissäkin on valitettavaa laadunvaihtelua.
Atossa ollut pää loistava, paketista otettu maistuu kumille ja hukkaa makua.:(
Onko emowin akussa/atoissa perus 510 liitäntä vai joku oma?
Persus 510 Ego-kierteillä.
Missähän vika kun saan aerotankista vain kuivaa ja palaneen makuista höyryä?
Nämä kärjet käytössä: Kanger Dual Coil -vaihtoato - Vaihtohöyrystimet - Höyrystimet
1.8 ohmisia kärkiä käytän ja smokin groovella käytän 11 watilla. Olen pessyt ja kuivannut sekä kokeillut 3 uutta vaihtopäätä ilman apua.
Tosi huonoa tuuria jos kolme atopäätä on pökäleenä että heti uutuuttaan, kokeile antaa ihan minimi ilmat ja muutamat primeri imut jos tosi paksu kiisseli ? Toi Groove antaa muuten aika jämäkkää pulssia, itsella poltti LR-kartot helposti jos pääsi yhtään käymään kuivempana. Olisko toista virtalähdettä kokeilla ?
Joo kävin liikkeessä kysymässä ja tuo nesteen paksuushan se syy oli. Ostin kuitenkin aspiren nautiluksen ja se tuntuu näin päivän testauksella hoitavan tuon paksummankin nesteen kiitettävästi. Kiitokset nopeista vastauksista :)
Itellä on ohutta nestettä PG70 VG30 ja suurin osa (90%) nuista atopäistä paketista valmiiksi rikkinäisiä.
Onko tuo atopäiden laatuongelma todellakin päässyt noin pahaksi että yksi kymmenestä atopäästä on toimiva ? Itse jättäydyin Kangerin kelkasta siinä vaiheessa kun keskimääräinen atopään kestävyys oli enää Megan tankillinen, eli vajaa 5ml jonka jälkeen tehoja tuli pudottaa tosi rajusti, jopa alle 10 watin jolla sinnitteli nippanappa toisen tankillisen. Viimeinen niitti oli tankkissa ollut valkoinen smegma jolle en muuta alkuperää ole keksinyt kuin juuri vaihdettu vaihtopää.
Wickkimateriaalihan noissa on ilmeisesti ongelman syynä koska aikoinaan Megan ja Minin mukana tulleet kaksi atopäätä toimivat ainakin minulla ihan helkkarin hyvin. Viimeksi aikanikuluksi purkamassani käyttämättömässä atopäässä coilit olivat varsin siistit ja jaloissa olivat NR langat, onkohan noistakin luovuttu jos kumisaappaan makua pukkaa ?