-
Vs: Lava Tube variable voltage 42€? 2011 syys-loka vaihteessa Ecigiltä
Overflow:n virallisia mittaustuloksia odotellessa turailin itselleni vanhasta dualcoilista ja 510/eGo-adapterista mittauksia varten vehkeen.
Juuri ladatulla akulla ilman kuormaa jännite 6,22V
Bogen regular karto mistä mitattu vastus 2,8ohm antoi 5,68V
HC:n lr dualcoil carto mitattu vastus 1,5ohm antoi 3,73V
Melkein tyhjä akku jossa napajännite 3,5V antoi tuolla samalla bogen kartolla 4,98V
-
Kiitos Makes70. Hyvältä näyttää :D :D
-
No niin, pari tuntia pössytelty Welholta saapuneella Lavatubella, on siis aika tehdä ensivaikutelma-arvostelu:
Ulkonäkö ja työn laatuvaikutelma: Omassa versiossani kaikki napit ovat mustia, mitä pidän ihan hyvänä asiana. Laite on minimalistisen tyylikäs (varivolttimodiksi), joskin omaan makuuni vähän iso mukana kuljetettavaksi. Positiivista on, ettei se näytä kovinkaan paljon tekopenikseltä (vrt. vaikkapa E-Power 18650+ cone).
Itse body vaikuttaa materiaaliltaan kohtuullisen vahvalta, mutta muuten laitteesta tulee halpatyön vaikutelma, minkä voi tietysti jo hinnasta nähdä - markalla kun ei saa satasen vehjettä. Kolme säätönappia (pääkatkaisija ja +/-) ovat varsin kepoisen tuntuiset ja helisevät ikävästi, kun laitetta heiluttaa. Virtanappi, jota käytetään höyrystellessä on jämäkämpi, joskaan itse en pidä siitä, että se kliksahtaa pohjaan painettaessa ja vapautettaessa. Atomisoijaliitäntä (510) nesteenkeräyskuppeineen on vähän siinä ja siinä, uskaltaako siihen luottaa - olen erottavinani pienen raon liitännän ja bodyn rajalla, josta neste saattaa päästä valumaan herra ties minne. Laitteen näyttö on pieni ja omassa kappaleessani se näyttää siltä, kuin Artsi olisi lätkäissyt sen kasaan maanantaikrapulassa, että pääsee äkkiä töistä kotiin: Näyttö on naarmuinen ja sen reunat ovat "röpelöiset". Tämä ei ole iso asia, mutta viimeistely kertoo laitteen laadusta yleensä paljon.
Edit: Syy ei ollutkaan Artsin krapulan vaan erittäin tiukassa istuvan suojamuovin. Muovin kun irrottaa, näyttää paljon paremmalta. Tyhmä mikä tyhmä. Sori, Artsi, missä ikinä oletkin (ilmeisesti Kiinassa, koska asennat Lavatuben näyttöjä).
Laitteen käyttö ja toiminta: Lavatube on erittäin yksinkertainen käyttää - virta päälle ja pois pitkällä painalluksella pääkatkaisijasta, volttien säätö +/- -napeista ja eikun ammuskelemaan. Easter egginä on laitteeseen ujutettu patterin varaustason näyttö, joka aktivoidaan seitsemällä päävirtakatkaisimen painalluksella. On myös syytä huomata, että aina akkua vaihtaessa laite menee päälle, vaikka se olisi sammutettu ennen toimenpiteeseen ryhtymistä.
Mutta sitten, itse laitteen toiminta: Ilman kuormaa laite toimii hienosti, Madvapesin volttinäyttö näyttää yhteneviä lukemia laitteen oman näytön kanssa. Sen sijaan kuormalla laite toimii hyvin vaihtelevasti: ilmeisesti riippuen kartojen iästä ja kunnosta, se antaa hyvin erilaisia voltteja saman erän kartoille. Ero voi olla jopa 0,5v, vaikka kyseessä kaksi samasta lootasta otettua kartoa. Lisäksi jännite tippuu imuttaessa n . 0,05-0,07v. Ja kun imuttelu jatkuu, jännite laskee koko ajan helposti 0,1v - kunnes pienen tauon se jälkeen palautuu. En tiedä onko tämä normaalia varivolttilaitteissa, tämä on ensimmäinen jota olen tuijotellut pidempään tuon näytön kanssa.
Pahinta on kuitenkin, että millään kartolla en saa laitteesta ulos täysiä voltteja ja LR/DC-vehkeille ne ovat aika surkeita. Testituloksia:
Volttisäätö 5,0, akun varaustaso 3,9, akku BDL IMR 1400mAh
Boge Low resistance (2.0) : 4,34v
Kanger (2.0): 4,20v
SMOK 510 Mega Dual Coil (1,5): 3,69v
Boge Standard resistance (2,7): 4,7v
Boge Dual coil (1,5): 3,69v
Ego-T Low Resistance Atomizer: 4,0v
Ego-T Standard resistance Atomizer: 4,7v
Tämä johtuu tietysti laitteen rajoittimesta, jonka teknisistä ominaisuuksista on tässäkin ketjussa paljon juttua. Ongelma ei niinkään ole alhaiseen tai kohtuulliseen rajoitetut volttimäärät, vaan se, että laite antaa ulos jotain aivan muuta kuin sen omassa näytössä lukee. Jos näytössä lukee 5,0v ja todellisuus on 3,6v tunnen itseni petetyksi. Tässä on myös todettava, että noissa Standard resistance vehkeissäkin ilmoitettu volttimäärä on maksimi, eli se ei siitä kasvanut vaikka Lavatuben säätöä kasvatti.
Lopputulema: Jokaisesta kokeilemastani kartosta lähtee varsin hyvät höyryt. Todellisuus versus laitteen näyttö on kuitenkin sen verran masentava, että en pidä Lavatubea todellisena säädettävävolttisena laitteena - oma sweetspottini kun pyörii tuolla 4,5-5v -alueella, eikä tuolla alueella laitteen säätöön voi enää luottaa. Pidän laitetta varsin tehokkaana 18650-modina, ja luultavasti tulen käyttämään sitä siten, että volttisäädin on naulatty viiden voltin nurkille ja näyttöön ei katsella. Voi tietysti viisastella, ettei ne voltit vaan se tuntuma - mutta tätä varten minulla on Madvapesin VV Boxmod, joka toimittaa mitä lupaa - laite jonka ekonomiseen ilmiasuun ja toimintaan olen täydellisen rakastunut.
Kaikenkaikkiaan ihan kelpo laite hintaansa nähden ja uskon sillä olevan runsaasti kotikäyttöä. Laite ei kuitenkaan kilpaile laadultaan ja toiminnaltaan kalliimpien VV-modien kanssa.
Lopuksi haluan huomauttaa että kaikki tässä sanottu oli ensivaikutelmaa ja sisältää varmasti virheitä ja silkkaa osaamattomuutta.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
HerraHuu
Laitteen näyttö on pieni ja omassa kappaleessani se näyttää siltä, kuin Artsi olisi lätkäissyt sen kasaan maanantaikrapulassa, että pääsee äkkiä töistä kotiin: Näyttö on naarmuinen ja sen reunat ovat "röpelöiset". Tämä ei ole iso asia, mutta viimeistely kertoo laitteen laadusta yleensä paljon.
Lopuksi haluan huomauttaa että kaikki tässä sanottu oli ensivaikutelmaa ja sisältää varmasti virheitä ja silkkaa osaamattomuutta.
Hieno ja ansiokas ensiarvostelu!
Otithan sen suojamuovin pois näytön päältä?
Pienihän tuo näyttö on, mutta kun ei se muuta näytä kuin X.X volttimääriä niin eipä tuon minusta tuon parempi tarvitse olla.
Vaikka "halpa" VV vaihtoehto onkin, niin rahaa se on sekin.
Itse olen todella tyytyväinen omaani ollut näin vajaan päivän kokemuksella. Seuraavaksi tulee hinnakkaampi Buzz Pro, joten pääsee vertailemaan.
Tuntuisi jo että Buzz:ssa jää tuota jännitenäyttöä kaipaamaan, pitää se paikkaansa tai ei. Lopullinen säätöhän tapahtuu kuitenkin "suutuntumalla".
Jos Lavatuben kesto osoittautuu hyväksi, pidän itse sitä suositeltavana hankintana tällä hetkellä.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Uussavuton
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
HerraHuu
Laitteen näyttö on pieni ja omassa kappaleessani se näyttää siltä, kuin Artsi olisi lätkäissyt sen kasaan maanantaikrapulassa, että pääsee äkkiä töistä kotiin: Näyttö on naarmuinen ja sen reunat ovat "röpelöiset". Tämä ei ole iso asia, mutta viimeistely kertoo laitteen laadusta yleensä paljon.
Hieno ja ansiokas ensiarvostelu!
Otithan sen suojamuovin pois näytön päältä?
Pienihän tuo näyttö on, mutta kun ei se muuta näytä kuin X.X volttimääriä niin eipä tuon minusta tuon parempi tarvitse olla.
Vaikka "halpa" VV vaihtoehto onkin, niin rahaa se on sekin.
Itse olen todella tyytyväinen omaani ollut näin vajaan päivän kokemuksella. Seuraavaksi tulee hinnakkaampi Buzz Pro, joten pääsee vertailemaan.
Tuntuisi jo että Buzz:ssa jää tuota jännitenäyttöä kaipaamaan, pitää se paikkaansa tai ei. Lopullinen säätöhän tapahtuu kuitenkin "suutuntumalla".
Jos Lavatuben kesto osoittautuu hyväksi, pidän itse sitä suositeltavana hankintana tällä hetkellä.
Kappas, siinä oli kuin olikin suojamuovi. Yritin sitä alkuun kynsiä pois, mutta luovuin ja ajattelin, että paskat siinä mitään muovia on. Olihan siinä. Nyt näyttää paremmalta.
-
Lava Tube variable voltage 42? 2011 syys-loka vaihteessa Ecigiltä
Joku kokeillut high voltage atomisaattoreita? Luulis irtoavan max voltit.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
HerraHuu
Kappas, siinä oli kuin olikin suojamuovi. Yritin sitä alkuun kynsiä pois, mutta luovuin ja ajattelin, että paskat siinä mitään muovia on. Olihan siinä. Nyt näyttää paremmalta.
Tunnustan itsekin aluksi ihmetelleeni "säröjä" näytössä :D
Kyllä laite ainakin eGo akkuihin vajaan 1½kk tottuneelle tuntuu kuin olisi ihan uuteen maailmaan eksynyt, siis positiivisessa mielessä.
Uskoisin että jos vaikka nuo jännitteet eivät täysin pidä paikkaansa luvattuihin verrattuna esim ProVariin, niin hinta kompensoi sen.
Laitteen kesto tullee ratkaisemaan tämän suosion jatkossa... ja sitähän ei vielä tiedä kukaan.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Uussavuton
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
HerraHuu
Tunnustan itsekin aluksi ihmetelleeni "säröjä" näytössä :D
Kyllä laite ainakin eGo akkuihin vajaan 1½kk tottuneelle tuntuu kuin olisi ihan uuteen maailmaan eksynyt, siis positiivisessa mielessä.
Uskoisin että jos vaikka nuo jännitteet eivät täysin pidä paikkaansa luvattuihin verrattuna esim ProVariin, niin hinta kompensoi sen.
Laitteen kesto tullee ratkaisemaan tämän suosion jatkossa... ja sitähän ei vielä tiedä kukaan.
Tämä kaikki on totta - paitsi että noilla LR/DC-kartoilla tuntuma on jokseenkin sama kuin eGo-vermeissä. Halpiksenmetsästäjille suosittelen varauksetta (heh, akkuvitsi) Madvapesin VV Boxmodia, jossa on aivan eri tuntuma kuin tässä laitteessa.
-
Taitaa olla yleinen vika että näyttö on sumea. Niin oli myös minulla ennen kun tuosta viestitstä huomasin että siinähän on muovi suojana :D
Tää taitaa toimia ihan täydellä akulla edes suurinpiirtein niinkuin pitäisi mutta romahtaa melko radikaalisti kun akku vähänkin tyhjenee.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Makes70
Taitaa olla yleinen vika että näyttö on sumea. Niin oli myös minulla ennen kun tuosta viestitstä huomasin että siinähän on muovi suojana :D
Tää taitaa toimia ihan täydellä akulla edes suurinpiirtein niinkuin pitäisi mutta romahtaa melko radikaalisti kun akku vähänkin tyhjenee.
Itse mietin ihan samaa tuon akun kanssa, kun en ihan täydellä päässyt tänään koestamaan. No, huomenna sitten.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Makes70
Plus ne astetta isommat, näkymää haittaavat höyryt jotka laite tuottaa! :D
Jatkakaa noita jännite havaintoja jotka niitä osaatte tehdä. Melko täydellä akullahan tässä on koko ajan höyrytelty, joten kaikki nuo ratkaisee pidemmän päälle.
Latasin oman akkuni täyteen ja olen sillä nyt höyrytellyt klo 15:30 lähtien vähän liiankin paljon (lähes överit). Lavatube näytti 4.1V alussa ja nyt 4.0V, joten tuon mukaan jännite ei kovin vauhdilla alene.
-
Muutama lisälukema. Ja ei tosiaan hyvältä näytä noilla isommilla volteilla mutta kun mennään alemmas niin tälläkin latauksella rokkaa vielä.
Akun lataus tällä hetkellä 3,8V / Boge karto 2,8 ohm
Pyydetty/Mitattu
6V / 4,89V
5,5V / 4,85V
5V V 4,78V
4,5V / 4,57V
4,2V / 4,23V
3,7V / 3,7V
Harmi kun ei tullut päivällä mitattua muuta kun 6V:lla kun oli täysi akku. No ehkä joku päivä sitten.
Eihän tää mikään ProVari ole, tällainen köyhänmiehen lelu vaan :laugh:
HerraHuulle muuten kiitoksia hyvästä ja totuuden mukaisesta arvostelusta.
-
Kiitos sinullekin Makes70!
Amatööri kysyy, tarvitseeko tuota 6.0V tällä hetkellä mihinkään, ja jos tarvitsee niin mihin?
Toimiiko joku neste tuolla jännite / carto yhdistelmällä ilman että alkaa tuntua palaneen käryä?
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Uussavuton
Amatööri kysyy, tarvitseeko tuota 6.0V tällä hetkellä mihinkään, ja jos tarvitsee niin mihin?
Toimiiko joku neste tuolla jännite / carto yhdistelmällä ilman että alkaa tuntua palaneen käryä?
Ja amatööri vastaa.
En tiedä tarvitseeko noin isoja voltteja mihinkään. Itse olen tähän asti ollut pääasiassa E-Power/eGo käyttäjä niin on jo luksusta kun tuonne 4,5V asti pääsee.
Eniten kai tässä laitteessa närästää kaikkia se kun virta on rajoitettu tuohon 2,5A joten LR cartojen ja atojen käyttö on ihan turhaa.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Uussavuton
Esim Pink Spotin nesteet tarvii suht korkeat voltit toimiakseen kunnolla. Kolmen ohmin cartolla höyryttelen PSV:n nesteitä yleensä jossain 5.5-6V alueella, eikä maistu palaneelta. Jos samoja volttimääriä koittaa esim. VR:n nesteillä, on palaneen käry varma. VR toimii parhaiten siellä hitusen alle 5V.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Uussavuton
tarvitseeko tuota 6.0V tällä hetkellä mihinkään
Bogen 3Ω cartot toimii vielä tuolla 6 voltillakin (en itse ole saanut palaneen makua), mutta oma sweet spot on 5V.
6 volttia on sitten ehdoton high voltage atoille. Eli ProVari on aina 6V asennossa kun HV5 ato on kiinni.
EDIT: ja niinkuin Vanttila jo sanoikin, kaikki riippuu nesteestä
-
Laitoin pienen tilauksen madvapesilta tulemaan. Jospa noista löytyisi mieluinen leikkikaveri lavalle ja päästäisiin hyödyntämään koko volttialuetta?
10379 Smok Tech 5 ohm 510 Cartomizer Single $1.59 x 1
3076 Smok Tech 4.5 ohm 510 Cartomizer $1.59 x 1
3077 Smok Tech 4.0 ohm 510 Cartomizer $1.59 x 1
3259 Smok Tech 3.0 OHM Steel Dual Coil Cartomizer $2.00 x 1
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Makes70
Laitoin pienen tilauksen madvapesilta tulemaan. Jospa noista löytyisi mieluinen leikkikaveri lavalle ja päästäisiin hyödyntämään koko volttialuetta?
Kuulostaa todella lupaavalta, varsinkin jos tuo 3 ohm DC toimii Lavalla. Pistäthän heti rapoa kun olet testannut. Perheensuti, kun juuri tänään lähti varakappale VV Boxmodista Madvapesilta tulemaan, mutta tuollaisia en tajunnut haalia.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
HerraHuu
Perheensuti, kun juuri tänään lähti varakappale VV Boxmodista Madvapesilta tulemaan, mutta tuollaisia en tajunnut haalia.
Ei muuta kun uutta tilausta vetämään vaan. Eihän nuo postikulut ole kun muutaman dollarin.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Makes70
Niille jotka on tilannut DCT:n niin tuolta löytyy 3ohmin (ja 2,5ohmin) vaihtokartoja myös siihen. Tein itse tilauksen näistä eilen.
-
Suunnittelija on ilmeisesti ylittänyt itsensä speksien noudattamisessa muiden videoiden perusteella. Tarkkaan lukien velhokin kertoo, että tuohon mahtuu 18650 speksien mukaisilla mitoilla, joten nuo miljoona 67-68mm pitkää nurkissa pyörivää akkua ei tule ilmeisesti sopimaan. Miksei tuosta ole alun perin tehty pari milliä pidempää, jousi voisi huolehtia sitten lyhyemmät akut. Nuo pari milliä pidemmät ovat kuitenkin varmaan yleisin koko mitä maailmalla pyörii.
Nähtävästi siis mars akkukauppaan jo etukäteen.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
gobbif
Suunnittelija on ilmeisesti ylittänyt itsensä speksien noudattamisessa muiden videoiden perusteella. Tarkkaan lukien velhokin kertoo, että tuohon mahtuu 18650 speksien mukaisilla mitoilla, joten nuo miljoona 67-68mm pitkää nurkissa pyörivää akkua ei tule ilmeisesti sopimaan. Miksei tuosta ole alun perin tehty pari milliä pidempää, jousi voisi huolehtia sitten lyhyemmät akut. Nuo pari milliä pidemmät ovat kuitenkin varmaan yleisin koko mitä maailmalla pyörii.
Nähtävästi siis mars akkukauppaan jo etukäteen.
Juuri näin on asia. Tarkkana on suunnittelija ollut.
65mm akku menee nätisti sisään mutta vaivaiset pari milliä pidemmällä smokin epower akulla tulppa jää hieman auki.
-
Toimiiko lavan kanssa nuo "LiPo-mittarit", esim. tuo Madvapesin versio?
http://www.madvapes.com/Assembled-Vo...or_p_2976.html
Vai miten olette mittailleet jännitteen kuormassa?
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
MikkiV4
Eikös HerraHuu tuossa arvostelussaan juurikin sanonut että mittasi jännitteet Madvapesin volttimittarilla? Mä mittasin eilen pikaisesti itse kasaamalla dualcoil-kierre/ 510eGo-adapteri virityksellä mikä laitetaan laitteen ja carton väliin. Mittarina yleismittari.
-
Kappas juu, tuo tieto olikin jäänyt huomiotta kattavaa arvostelua lukiessa. Tilaukseen siis..
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
JuhaNek
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Makes70
Niille jotka on tilannut DCT:n niin tuolta löytyy 3ohmin (ja 2,5ohmin) vaihtokartoja myös siihen. Tein itse tilauksen näistä eilen.
Mulle on tulossa tuo DCT suomikaupasta. Olin ottanut tuohon ylläolevaan tilaukseeni myös yhden 2,5ohm vaihtokarton. Laitoin ticketin vetämään madvapesille että vaihtavat sen 3ohmiseen.
Tuo 3 ohm karto oli piilotettu kartolistan perälle kun kaikki muut vastaavat olivat peräkkäin ekalla sivulla. Tosin kävin kyllä silläkin sivulla mutta en vaan huomannut. Kuten en niin montaa muutakaan asiaa tänään.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Makes70
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
JuhaNek
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Makes70
Mulle on tulossa tuo DCT suomikaupasta. Olin ottanut tuohon ylläolevaan tilaukseeni myös yhden 2,5ohm vaihtokarton. Laitoin ticketin vetämään madvapesille että vaihtavat sen 3ohmiseen.
Tuo 3 ohm karto oli piilotettu kartolistan perälle kun kaikki muut vastaavat olivat peräkkäin ekalla sivulla. Tosin kävin kyllä silläkin sivulla mutta en vaan huomannut. Kuten en niin montaa muutakaan asiaa tänään.
Joo puolivahingossa itsekin sen sieltä sivuilta löysin. Aika vaihtelevia tuloksia saatu noista korkeammista jännitteistä ja siitä mihin se raja asettuu eri resistanseilla. Huomenna pääsee vasta testailemaan lavatubea kun ei akut ehtinyt vielä perille...
-
Jahas...pakko niiden oli sitten sössiä tuon tilavuuden kanssa. Ainoa miinus puoli tuosta jalkapallohuligaanin arvostelusta tulee tosiaan tuosta akkujen sopimattomuudesta.
Onkohan joku jo ehtinyt testaamaan, että saako tähän esimerkiksi pari 16340 tai 18350 paristoa sisään ilman että rupee höyry nousee jostain muusta päästä kuin atomisaattorista?
-
Re: Lava Tube variable voltage 42? 2011 syys-loka vaihteessa Ecigiltä
Jaahas.. Ny on lavaa testattu pari päivää ja hyvin tuntuu kestävän työpäivät ku akku on aamulla täys. 5.2v normi atolla.. Onhan tuo melkonen putkipommi :D
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
tonto
Jahas...pakko niiden oli sitten sössiä tuon tilavuuden kanssa. Ainoa miinus puoli tuosta jalkapallohuligaanin arvostelusta tulee tosiaan tuosta akkujen sopimattomuudesta.
Onhan tuo melko syvältä. Rajaa melko paljon akkuja pois kun pitää olla 65mm. Mulla 5:stä akusta 2 käy siten että tulppa menee kokonaan kiinni.
Mitä akkuja kenelläkin on käytössä? Mistä ostettuja? Pitäisi varmaan muutama akku ostaa kun näistä ei tiedä milloin latautuvat viimeisen kerran.
-
Oon jemmannu 3 kpl aw imr 18650 lavalle. Postia odotellessa.
Myöskin katselin kaupassa noita pienoismallien maalipurkkeja. Niitä pikkusia. Siellä oli ferrari red väriä. Voipi olla että sipasen ylä ja ala capit tuolla. Ehkä ralliraidan vielä kylkeen. ;)
-
Aw imr akkuja itellä käytössä. Ja tänään tuli pari uutta ja lisä laturi että saa taas akkuja ladattua.. Menee tuubiin just sopivasti ja pelaa ku unelma :D
-
Samoja akkuja tuli tännekin pari tänään, laturi jonka tilasin ei sitten suostunutkaan noita lataamaan, onneksi huomasin että mojulta tulleelta laturilla voi ladata näitäkin 8). Mistäs toi voi muuten johtua?. Uusi laturi lataa kyllä muita akkuja, esim imr14650 latautuu kyllä ok mutta kun lyöt tämän 18650 sisään niin ei lataa... Vihreätä vaan näyttää. Specsit kyllä sanoo että pitäisi toimia, http://www.valaisimesi.fi/fi/Laturit...ytac+CY-015/75. Tästä lavatuubista en kyllä vielä osaa sanoa mitään, 11mg absinthia tankista höyryttelen menemään, hyvää mutta niin se on myös tuolla Makolla O0.
Edit. Höyryä tämä vehje kyllä tuottaa ja paljon :D
-
Vs: Re: Lava Tube variable voltage 42€? 2011 syys-loka vaihteessa Ecigiltä
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
JaaGeRMaisTeR
Aw imr akkuja itellä käytössä. Ja tänään tuli pari uutta ja lisä laturi että saa taas akkuja ladattua.. Menee tuubiin just sopivasti ja pelaa ku unelma :D
Onko nuo aw akut kaikki saman kokoisia. Ainakin valaisimesi.fi sivulla aw18650 2600mAh korkeudeksi on merkattu 68,2. AW imr 1600mAh akusta ei sitten ole korkeutta laitettu ensinkään.
Tuo 68.2 mm ei ainakaan minun tuubiin enää mene niin että korkin vielä saisi kiinni.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
SiB77
Oon jemmannu 3 kpl aw imr 18650 lavalle. Postia odotellessa.
Myöskin katselin kaupassa noita pienoismallien maalipurkkeja. Niitä pikkusia. Siellä oli ferrari red väriä. Voipi olla että sipasen ylä ja ala capit tuolla. Ehkä ralliraidan vielä kylkeen. ;)
Voisi olla melko "porno" tuo mustan - ferrarin punainen Lavatube :D
Tuon tapainenhan se suunnilleen oli protokuvissa, sitten kai halusivat tehdä siitä konservatiivisemman.
Itse olen nyt höyrytellyt pelkästään Lavatubella eilen täyteen lataamallani akulla pääosin @4.6V jännitteellä erinäisillä cartoilla. Suurin osa ajasta 3 ohmisella.
Olikohan klo 15:30 eilen kun aloitin ja akku näytti Lavatuben oman näytön mukaan 4.1V. Nyt näyttää 3.7V ja hyvin höyryää yhä. Joten ei tuo akkukesto mikään huono mielestäni ole. Jos nuo akut vielä paranee muutaman latauksen jälkeen. Akuista en osaa muuta sanoa kuin että ovat "Kit Completon" mukana tulleita ja punaisia :D
-
Re: Vs: Re: Lava Tube variable voltage 42? 2011 syys-loka vaihteessa Ecigiltä
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Makes70
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
JaaGeRMaisTeR
Onko nuo aw akut kaikki saman kokoisia. Ainakin valaisimesi.fi sivulla aw18650 2600mAh korkeudeksi on merkattu 68,2. AW imr 1600mAh akusta ei sitten ole korkeutta laitettu ensinkään.
Tuo 68.2 mm ei ainakaan minun tuubiin enää mene niin että korkin vielä saisi kiinni.
Tuo 1600 on vähän lyhyempi.. Niitä itellä juurikin on.. Ja just tuolta ne tilasin :)
-
AW IMR (pienikapasiteettinen) on tosiaan 65mm pitkä ainakin muualta lukemieni speksien pohjalta. Käytännössä kaikki mun olemassa olevat akut on 67-68mm pitkiä. Varmaan 99% esim. dx:n myymistä akuista on tuota hieman ylipitkää.
Jos olisin huomannut tuon vaatimuksen aiemmin, olisi mennyt harkintaan esim. provari tai joku muu. Noita pidempiä akkuja on nurkissa taskulamppuja ja muita modeja varten varmaan ainakin 10kpl. No, kohta on sitten muutama himpun lyhyempikin noiden lisäksi.
Suunnittelijalle joka tapauksessa iso miinus, muutaman millin isommalla suunnitelmalla tuohon olisi käynyt myös yleisemmät akut. Noita muutaman millin pidempiä saa myös noin 2,5Ah kapasiteetissa, toisin kuin nuo lyhyet 1600mAh mallit.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
gobbif
AW IMR (pienikapasiteettinen) on tosiaan 65mm pitkä ainakin muualta lukemieni speksien pohjalta. Käytännössä kaikki mun olemassa olevat akut on 67-68mm pitkiä. Varmaan 99% esim. dx:n myymistä akuista on tuota hieman ylipitkää.
Jos olisin huomannut tuon vaatimuksen aiemmin, olisi mennyt harkintaan esim. provari tai joku muu. Noita pidempiä akkuja on nurkissa taskulamppuja ja muita modeja varten varmaan ainakin 10kpl. No, kohta on sitten muutama himpun lyhyempikin noiden lisäksi.
Suunnittelijalle joka tapauksessa iso miinus, muutaman millin isommalla suunnitelmalla tuohon olisi käynyt myös yleisemmät akut. Noita muutaman millin pidempiä saa myös noin 2,5Ah kapasiteetissa, toisin kuin nuo lyhyet 1600mAh mallit.
Eiköhän tuohon pian tule joku lisäsovitin (lisähintaan). Parin kolmen millin jatkorengas tuohon pohjaan ja sitten venyttää jousta sen verran... tai ostaa (lisähintaan) pidempijousisen pohjapalan. :D
Juuri kurkkasin tuota pohjaa. Akku tulee n. 2mm alemmas mitä kierteitä olisi, ja pohjapalan jousessa on n. 2mm painumisvaraa. Paremminkin tuon olisi varmaan voinut toteuttaa jos miettii akkujen sopivuutta.
-
Tuo imr:än kapasiteetti riittää hienosti pyörittään tuota ja kelpaa ainakin mulle loistavasti :) ny ku tuli sitten tuo provarikin varattua niin samat akut uppoaa sinnekkin sitte :P
-
Onkohan tossa jonkunlaista suojausmekanismia itsessään jos repis noita suojauksia omista akuista pois. Kiinostais kuitenkin tuo ulimääränen 800 mAh. Paskemmillakin akuilla saadaan yli egon verran virtaa tohon 1600:een verrattuna :)
Tää on myös ilmeisesti porattu samalla liian lyhyellä kiinalaisella poranterällä kuin tuo oma E-powerikin jonka varaulostuloreikä ei mennyt läpi asti :)