ei nyt ihan apteekki ole,mutta inaweralta puolasta saat edullisesti 5 kpl 50ml lasipulloja pipetillä, hintaan about 3.40eur + postit.
Printable View
ei nyt ihan apteekki ole,mutta inaweralta puolasta saat edullisesti 5 kpl 50ml lasipulloja pipetillä, hintaan about 3.40eur + postit.
Musta aina tuntuu, että nesteistä häviää makua kun niitä säilyttää kaapissa huoneenlämmössä. Ensimmäiset höyryt on aina hyvät, mutta kun n. puoli pulloakin on käyttänyt niin maku ei ole läheskään sama. Pitäis varmaan koittaa seuraavat nesteet laittaa jääkaappiin säilymään vai?
Riippuu vähän höyryttelytavoista. Oon huomannu myös et maku häviää ajan myötä. Toisilla nesteillä se voi olla ihan jopa hyväkin jos maku liian terävä. Ite en oo tuikannu jääkaappiin vaan oon pyrkiny pitää vaan muutaman pullon kerrallaan auki. Ja pyrkiny imemään ne pois ennen ku avaan uusia.
Ai perk*le :) Itsellä ihan vaan kaapissa ainakin 20 100ml lasi pulloa useimmat puolillaan kun on tehnyt 50ml satseja, joistain ei ole ehtinyt edes maistamaan, jotkut olleet jo vuosia, pitäiskö huolestua?
Ne oli ennen jääkaapissa ylähyllyllä mutta uudessa kampässä on jääkaappi pienempi niin ei mahdu
Varasto alkaa täyttymään lakimuutoksen vuoksi ja säilytystä mietiskelen. Niksat on tällä hetkellä jääkaapissa alkuperäisissä desin muovipulloissa, mutta onko ne viisaampaa kaadella lasipulloihin ja laittaa pakastimeen? Lasipulloina nimenomaan Inaweran 50 ml pipetilliset pullot. PG:tä ja VG:tä en samalla tavalla varastoi isoissa määrissä, koska luotan että sitä saa samaan malliin lakimuutoksen jälkeenkin.
Onko myös tiivarit viisainta törkätä pakastimeen säilymään?
En ole ikinä pitkiä aikoja nesteitä varastoinut, mutta nyt se on tehtävä pakon edessä. :banghead:
Aika tarkalleen kolme vuotta sitten ostin EcigWizardilta viiden litran PG-kanisterin, jonka siirsin muovipulloihin ja olen säilyttänyt niitä huoneenlämmössä, koska ei ole ollut pakastinta ja jääkaapissakin rajallisesti tilaa.
Mistä tietää, onko se mennyt vanhaksi? Viime aikoina on nestesekoitukset toisinaan maistuneet hieman oudoilta, mutta en osaa varmasti sanoa mistä se johtuu. Semmonen hapan tai karvas jälkimaku. Miltä vanhaksi mennyt PG maistuu?
En tiä miltä vanhentunut maistuu, osta samaa merkkiä tuore desin pullo ja vertaat siihen. Vetäset vaikka maustamattomana dripperillä vuoron perään
Kannattaa nyt kuitenkin koittaa höyrytä sitä ilman tiivareita jos ei se paskanmaku johtuskaan siitä pg:stä.
Joo, tässä on monta tekijää. Ei se tainnut PG olla. En ole varma mikä oli pielessä. Ehkä vain omat aistit.
Onko täällä muilla tuo 100mg vg niksa vaihtanut väriä? Tollanen kellertävän rusehtava.. Ollut avattuna pimeässä kaapissa huoneen lämmössä. Pari kk ehkä sitten avattu. Vahvuus tuntuu olevan tallella. En kyllä muista oliko ees ihan kirkasta silloinkaan kun avasin sen ekan kerran.. 😀
Eli ei tarvi olla huolissaan? Voiko noi edes mennä piloille?
Laitoin tuossa muutama päivä sitten pari pulloa niksaa pakkaseen (vapetalon 100mg, vg ja pg). Niksat alkuperäisissä pulloissa, vg:tä puolet jäljellä ja pg on täysi mutta avattu kerran. Jos otan ne huoneenlämpöön niin muodostuuko pullojen sisälle kosteutta "sulaessa" ja pilaa niksat? Onko muut pakastanu nuissa muovipulloissa niitä?
Helekutti, kai se ois jo kesällä pitäny niksat laittaa jääkaappiin kun yks 100mg/ml pullo on tainnu pilalle jo mennä... Ekan kerran avattu aikasintaan heinäkuussa ja haisee ja maistuu niin saakutin pahalle... :crying: Sinne tais mennä ~10€... Jännä et väri ei oo ollenkaan niin paha mitä on tällä foorumilla lukenu et mimmoseks se voi mennä, haju ja maku vaan... Nooh uuden pullon avasin jääkaapista ja sillä mennään...
On nuo Chemnovaticin pullot kyllä kamalia, ei voi paljoo kiristää tai sit niitä ei saa enää millään auki... Yks semmonenkin niksapullo on mitä en oo auki saanu, pitää varmaan kaula katkasta ja siirtää sisältö toiseen pulloon...
Voin ottaa vastaan kaikki pilalle menneet niksat, kiitos.
Itse olen säilyttänyt kaikki nesteet tietokonepöydän alimmassa vetolaatikossa.. Ei ongelmia ainakaan vielä.
Vetolaatikko on melko lähellä patteria mutta patteri on kiinni tietokone huoneessa koska tuo tietokone joka on massiivinen torni lämmittää koko huoneen.. (Kone on siis pöydällä joten lattia on melko viileä.)
Tänään avasin 3-4 kk sitten ostetun Chemnovaticin NicBase VG-20-pullon. Haisee ja maistuu jokseenkin vahvalta sukkamehulta. Neste on kuitenkin kirkasta ja miltei väritöntä.
Puteli on ollut jääkaapissa koko ajan. Parasta ennen -päiväys on 2018-08-24.
Avasin tänään myös Atmos Labin "Mist 20mg" -pullon, viime kesänä ostettu, ja sekin haisee samalta, joskaan ei niin voimakkaasti.
Taitaa siis olla kyseessä nikotiinin ominaishaju ja -maku. Jos/kun sitä sekoittaa tiivareiden kanssa, häviääkö tuo nikotiinin ominaismaku esim. kypsyttämällä?
En jaksanut etsiä vastauksi VG:n /tiivarien pakastamisesta:). Eli kyselen täältä, onko jollain tietoa? Kestävätkö vuosia pakastettuna kyseisten aineiden säilytys vai riittääkö pimeässä kaapissa:eek:
Noniin, aloittelija liikenteessä. Mulla on nesteinä 70PG/30VG 6mg/100ml tavaraa, ja capellan french vanillaa purkki. Ilman mitään ruiskuja tai kummempia tarvikkeita nakkasin valmisnestettä tyhjään hunajapurkkiin noin 25ml ja 50 tippaa vanillaa(20 tippaa=1ml ja 10% sekoitus suurinpiirtein), ja vetolaatikkoon korkki kiinni. Täytän huomenna säiliön ja katon sitä mukaa miten maku muuttuu kun täyttää esim seuraavalla kerralla. Tuota tulee käytettyä vielä suht vähän tuota sähköröökiä, sen verran vielä tupakka tavoissa kiinni. Tuossa hunajapurkissa on vaan tuossa kannessa semmonen pehmeä muovinen tiiviste niinkuin esim tuttelipurkissa tai missä tahansa lasisäilykepurkissa, liene tuo ongelma, imeeköhän/erittyyköhän siitä mitään haitallista. Paikka on lattian rajan lämpöinen, auringolta suojassa, hallitus ei myönnä lupaa pakastimen/jääkaapin käyttöön.
Onko kukaan säilönyt nesteitä pakkaseen lasisissa säilöntä-/umpiotölkeissä? Esimerkiksi tässä tölkissä on lasinen kansi ja silikonitiiviste, pitäisi olla tiivis. Toki tuo kiinnitysmekanismi aukeaa melko helposti kun vähän kaivelee pakkasta. Tässä taas metallisella kierrekannella. Voiko metallikantista edes käyttää nesteiden kanssa? Itselleni on tulossa nikotiinipitoista (6%) pohjaa, jonka ajattelin säilöä 0,5L eriin. Helppo sitten ottaa pakkasesta ja tehdä siitä viisi 100ml pulloa joita säilyttää jääkaapissa.
Pullo-ongelmat poistuu kun saa tyhjäksi muutaman niksapohjapullon.
Toinen hyvä (ja halpa) vaihtoehto on etsiä apteekki joka pullottaa itse omaa yskänlääkettä. Jopa alle euron tyhjät pullot korkkeineen ja ovat lääkelaatua+ruskeaa lasia.
Simppeliys on aina etu. Pullot uusina/puhtaina (pikku huuhtelu toki) tai sitten niissä ollut ennen PG nikotiinia (ei tarvitse edes huuhdella).
Itse käytän pelkästään noita apteekin ruskeita lasipulloja. 30 millilitraset on riittänyt kun tekeillä on aina useampaa makua.
Olisi oikeasti mukava saada vastauksia seuraaviin kysymyksiin jos joku vain tietää, kiitos! :laugh:. Siis säilön 6mg valmista pohjaa ala Pink-Mule.
1. Lasitölkki metallikannella, olisiko hyvä tapa säilyttää? 90% lasia ja kansi metallia. Ajattelin säilöä 0,5L tölkkeihin, jotta kun ottaa pakkasesta niin just sopiva määrä, 5x100ml valmista nestettä jonka voi säilyttää jääkaapissa.
2. Miksi esim. apteekin lasipullot olisivat parempia? Korkki tuskin tiiviimpi kun on muovia.
3. Säilöntä siis useiksi vuosiksi (2-5) pakkaseen, onko tuolla metallikannella jotain negatiivisia vaikutuksia?
Kiitoksia jo etukäteen vastauksista.
Olisi oikeasti mukava saada vastaus seuraaviin kysymyksiin jos joku vain tietää, heh kiitos!. Siis säilön 6mg valmista pohjaa ala Pink-Mule pakkaseen.
1. Lasitölkki metallikannella, olisiko hyvä tapa säilyttää pakkasessa? 90% lasia ja kansi metallia. Ajattelin säilöä 0,5L tölkkeihin, jotta kun ottaa pakkasesta niin just sopiva määrä, 5x100ml valmista nestettä jonka voi säilyttää jääkaapissa.
2. Miksi esim. apteekin lasipullot olisivat parempia? Korkki tuskin tiiviimpi kun on muovia.
3. Säilöntä siis useiksi vuosiksi (2-5) pakkaseen, onko tuolla metallikannella jotain negatiivisia vaikutuksia?
Kiitoksia jo etukäteen vastauksista.
Jos Pink-Mulelta niksat edelleen tulee muovipulloissa joka on vakuumissa niin pakkaseen sellaisenaan ja ottaa pullon käyttöön kerrallaan(Näin ainakin itsellä 6*100ml/100mg).
Itse en ole koskaan valmiita litkuja jääkaapissa säilyttänyt ja vuoden vanhojakin käyttänyt.
Ennenminkin valo näihin vaikuttaa kuin se että onko nää kylmässä vai ei, eli valolta suojaan kaapin perukoille ainakin noi valmiit litkut ja pakkasesta otetut pohjat;).
Oleellisinta lienee ilman määrä säilytysastiassa. Piri pintaan täytettynä metallikansi voi teoriassa olla parempi. Toisaalta vähänkään vajaa täytössä korkkirakenteiseen mahtuu vähemmän ilmaa nesteen pinta-alaa kohti.Lainaus:
1. Lasitölkki metallikannella, olisiko hyvä tapa säilyttää? 90% lasia ja kansi metallia. Ajattelin säilöä 0,5L tölkkeihin, jotta kun ottaa pakkasesta niin just sopiva määrä, 5x100ml valmista nestettä jonka voi säilyttää jääkaapissa.
Moi pitkästä aikaa. Itse olin tupakoimatta pari vuotta ja viime vuonna lopetin höyryttelynkin kokonaan mutta tuli taas sorruttua näihin syöpä kääryleisiin kun menin pari polttamaan uudella työpaikalla seuraksi. Nyt olis tarkoitus tilata joku halpa sub ohm aloitussetti ja huomasinkin juuri että niksanesteitä ei enää saa :( Itselläni olis tuossa hyllyssä yli puoli vuotta seisonut oma sekoitukseni niksapohjaa ja jotain vapetalon tiivistettä. Tämä on siis pullo missä tippakorkki eli ilmaa on päässyt sisään koko tämän ajan ja neste on ollut huoneenlämmössä joten kysyn teiltä että pystyyköhän tuota vielä käyttään? Haisee ainakin vielä samalle salmiakki nesteelle kuten silloinkin kun sekoitin tuon. Löysin myös puolittaisen niksapohja pullon missä on 50 milliä vielä jäljellä ja tässä on korkki ollut kiinni mutta tämäkin huoneenlämmössä. Parasta ennen päiväys näyttäis olevan tuolla 2018 luvun puolella joten kai tuota salmiakkiakin vielä uskaltaa höyrytellä sit kun setti saapuu? :thumbup:
Saako niksapitoisia valmisnesteitä enää muualta kuin paul saarelta? En ole mistään muualta löytänyt tai sitte nuita niksapohjia? Deadline tais tosiaan olla tämän kuun loppuun.
Tuolla ainakin jotain: https://www.finnvape.com/nesteet/nikotiininesteet.html
Paul Saarelta ei kukaan genressä pidempään mukana ollut tilaa yhtään mitään. Degeneroituneet käyttäjät tilaa täältä tai jostain muualta. Inawera Flavours - Inawera Flavors
Tuolla inassa näyttäis vielä olevan valmisnesteitä ready e-liquids osiossa vai tarviiko nuihin mitään lisätä? Jäävätkö tulliin jos tilaan vai mitä tuo lakimuutos sanoo? Anteeksi kun kysyn varmasti itsestäänselvyyksiä mutta olen ollut tästä sähköröökipelistä jonkin aikaa pois joten varmistan :D
Edit: Joo paul saar spämmää sähköpostia kun tuolta tilaa. Kokemusta on joten en mielellään sieltä ota. Mitkä ovat omat kokemuksesi inan nesteistä? Suositteletko mitään?
Ei jää tulliin. Tuppaa vaan olemaan kiire jos meinaa saada tavarat tässä kuussa kotiin. Valmisnesteistä ei mitään kokemusta kun ne on tarkoitettu vain ökyrikkaille. Normaali palkansaajana sekoitan itse. Suositus. 20mg pohjaa niin paljon kuin perse kestää. Säästyneillä rahoilla voi käydä Pattajalla joka vuosi ja jää rahaa ylikin.
Kestääkö FA:n Nutzilla pitkää seisotusta valmiiksi sekoitettuna, vai meneekö maku oudoksi? En ole kyseistä nestettä aiemmin pidempiä aikoja säilytellyt valmiina (Kaikki nesteet eivät suoranaisesti ole ainakaan parantuneet ajan kanssa.). Ensimmäistä kertaa olen sekoittamassa kerralla vähän isomman määrän(kuitenkin vain 1 litra). Kannattaako niksat lisätä sekoitettuun nesteeseen myöhemmin, vai voiko laittaa suoraan tuohon litraan? Kypsytysajan jälkeen ajattelin siirtää putelin pakkaseen, josta annostelen tarpeen mukaan. Onko pakastaminen tarpeellista?
En oikeen usko että valmiiksi sekoitetuissa nesteissä pakastaminen kannattais. Monet säilyttää jääkaapissa, tosin itsellä nää on huoneen lämmössä valolta suojassa, mikä lienee säilyvyyden kannalta tärkeämpi.
Niksat oon heti laittanut ja ei toi nutzilla ainakaan runsaassa puolessa vuodessa omasta mielestä pahempaan oo muuttunut;).
Muuttuu liian makeaksi ajanoloon. Yleensä teen litran satsin kerralla mut kulutus aika reilua. Itse käytän 1mg:n vahvuutta niin sekotan sen suoraan valmiiksi.
Ei valmista pakkaseen eikä tiivareita muutenkaan. Niksa + pohjat halutessa.
Lähetetty minun SM-G920F laitteesta Tapatalkilla
Mulla litran lasipulloon tehty Nutzilla ja on normi päivänvalossa asunnossa eikä ole miksikään mennyt. Tai no, kyllähän se tyhjenee tankkiin aika vauhtia.