Väärille kierteille menny, näin ainakin oli omassa. Voi olla myös tiiviste menny.
Printable View
Väärille kierteille menny, näin ainakin oli omassa. Voi olla myös tiiviste menny.
Itse en tätä miniä nyt parin kuukauden käytön aikana ole saanut vuotamaan, vaikka välillä on pumpulointi ollut sitä tasoa, että tankin täyttäessäni olen suu ammollaan ihmetellyt vuodon puutetta. Ensimmäinen tankki minulla, jossa top feed toimii ilman vuotoa. Nestekkin tosin on aika jykevää, noin 80-85vg.
Ainoa asia joka mielestäni pudottaa muuten täydellisen rta:n pisteitä, on kammion kierteet. Yläpään täyttökannen kierteet ovat hintaluokassaan loistavat, joten tuntuu oudolta, että kammion kierteet ovat suoraan sanottuna luokattoman huonot. Ikävää, kun hitain vaihe setpoinnissa on kammion kiertäminen paikoilleen.
Tällä hetkellä 4x28g twisted SS pakka 3mm sisähalkaisijalla lukemissa 0.4 ohm, pumpulit puolessa välissä kanavaa eikä vuotoja.
No nyt, serpenttiin 26ga kanthaalista olikohan 5 tai 6-kieppiä spaced coili ja 0.77 ohmia. 30 wattia ja höyryä tulee. Saas nähdä taas, että miten kauan...
Omasta mielestä ainaki loistava kampe, tosin tipin heivasin heti kun en metallisista tykkää (Aion kirkas tippi passaa mainiosti)
Mukana tullut coili höyryää loistavasti jo 25w vtc minin nokassa.
Kiitoksia pottulalle ku mulle tuon möi :)
Onkos muilla tullut vastaan, että Serpent hikoilisi nestettä tankin ulkopuolelle? Minulla on käytössä kaksi Kärmestä (musta + teräs) ja molemmilla on sama vaiva ja jatkuvasti saan olla pyyhkimässä tankin pintaa kuivaksi.
Tankit eivät kuitenkaan laske alleen (ilma-aukoista ei lientä tule ulos), vaan tuo neste näyttäisi jotenkin kondensoituvan tankin yläosasta ja valuvan siitä alas. Olen testannut erilaisia pumpulointeja, mutta kaikilla tullut sama ilmiö. Ei tuo mikään maailman suurin ongelma ole, mutta vähän vatuttaa kun on kädet töfnässä tovin höyryttelyn jälkeen ja sitten pitäisi räplätä kännykän/tabletin näyttöä...
^ jep, näin tuntuu tekevän.
Puhutaanko nyt tästä isommasta Serpenttiinistä? Ei mulla ole yllä kuvattuja ongelmia.
Olen huomannut, että tämä hikoilee hyvin herkästi nimenomaan basen ja tankin välistä. Kun se lasi ei itseasiassa painaudu alas tiivistettä vasten, vaan se tiiviste puristuu lasin kylkeen, niin sitten se neste pääsee jotenkin hikoilemaan lasin ja basen välistä välillä.
Ei auta, vaikka yläosa on varmasti oikeilla kierteillä kiinni asti. Tiivistekkään ei näytä huonolta/venyneeltä tai mitään. Lasi puristuu kyllä hyvin tiivistettä vasten, todisteena jo yksi särjetty lasi...
Lievää hikoilua kyllä. En ole antanut haitata.
Mulla haittaa kun tuo riittävästi hikoilee niin tahmaa näpit (niin pieni tasku, ettei tahdo näpit mahtua modin ympärille niin nostan tankista modin taskusta) ja työpaita takin povarin läpi... Ei kiva taksia ajaessa. Pitää koittaa uudelleen wickailla tässä kun jossakin vaiheessa on luppoaikaa. Tällä hetkellä Griffin ja Toptankin rba kovassa ajossa. Tuo Kangerin toptankki ei kyllä vuoda, vaikka mitenpäin on pyörinyt taskussa.
Taas on leikitty serpent minillä ja en mä käsitä mikä tässä on, ettei maku oo oikein ihan kohdallaan. Wickaa kyllä, ajeltu 25-40watilla ja maku ei oo lähellekkään yhtä hyvä kuin kangerin toptank mini rba:lla tai tolla Griffinillä. 0.77 ohminen spaced 26g kanthaalicoili sisässä. Kangerilla tuli paremmin makua sen omalla 0.4ohmisella tehdaskanthaalilla. Griffinillä tulee paremmin makua. Coilin nostin niin ylös kuin se meni, tämä vähän paransi makua. Wickit on niin lyhyet kuin uskaltaa, ettei vuoda. Coili ei sihise tai mitään muutakaan ja skottirullattua team vape labin king of cottonssia on sisässä. Griffinissä samaa, kangerissa native wicksin platinumia.
Jokin tässä mättää, en vaan hoksaa, että mikä. Coili hehkuu tasaisesti ja moitteettomasti. 45watillakaan ei antanut kuivaa, mutta höyry on liian lämmintä. Perhana mikäköhän tässä nyt on se juju... Pitää testailla seuraava tankillinen jotain eri nestettä. Eri tipillä maku vähän parani kun pistin ijust kakkosen pidemmän tipin paikoilleen.
Hoksasin muuten myös, että hikoilu loppui. Nesteenä tosiaan Happyjuicen Viettelijätär, josta tykkään kyllä.
Minä olen jättänyt coilin suhteellisen alas oisko kaksi tai kolme milliä reiän päällä. Maku melkein kun subtank muttei kuitenkaan ihan yhtä maukas. Subtankissa tosiaan on imuvastusta enemmän kuin tässä.. sisällä 6/7 26/32clapton micro 3mm tappiin (0.79ohm) 29w ajoa. cotton beconia pumpulina
Oli serpentin alkuperäisestä tipistä rispaantunut tiivisteet näköjään. Liekkö sitten vaikuttaa, vaihdoin kuitenkin.
Osaako kukaan sanoa,mitä on vahvuudeltaan serpentinin mukana tulevat tvistatut coilit. Vape Meshilltä tilaisin vastaavaa lankaa.
En vanno, mutta sellainen kutina että se ois ollu 0.3mm. Mulla on twistattua 0.25mm tuossa ja se on ohuempaa.
Olisi tarkoitus tilata Vape Meshiltä twistattua ja claptonia, jotka olisivat hyviä Serpentiniin sekä Subtankkiin. Maltilliseen höyryttelyyn pienehköillä tehoilla.
Clapton vaatii tehoa, enemmän kuin normaali kanthal tai twistattu kanthal, jos ei ollut jo tiedossa :) Menisin itse tuon kanssa sellaisella coililla, jossa on kaksi 0.3-0.35mm lankaa twistattu yhteen.
No nyt on viimeinkin saatu serpent miniin maku kohdilleen. Uusi 0.85ohminen claptoni sisässä ja jätin sen tosiaan sen 1,5-2milliä ilmaröörin yläpuolelle ja wickaus neste-reiän päälle, ei yhtään itse reikään. 40-wattia ja viimeinkin puskee makua.
Saihan tätä yrittää miljoona kertaa, aina kyllä wickas, vaan makua ei juuri tullut. Nyt maistuu ska liquidsin smooth death juuri siltä miltä pitääkin (salmiakkijäätelö). Kuluu tosin nestettä niin pirun nopeasti....
Itselläkin oli tuota "hikoilua" niin päätin vaihtaa kaikki tiivisteet. Basen, topcapin ja tipin tiivisteet niin ei ainakaan vielä ole hikoillut ja 2 päivää ollut käytössä.
Edit. Noniin eli hikoilua taas, ei ollut tiivisteiden vaihdosta apua. Pitänee elää tämän kanssa :)
Edit: Ee mittöön :blink:
Pitää iteki vaihtaa nuo o renkaat sitten
Eilen tuli viimein toi musta Serpent Mini. Ensivaikutelma erittäin jees, vähän wickauksen kanssa ongelmia, kun ei aiempaa RTA/RDA kokemusta. Ensimmäisenä kokeilin mukana tullutta coilia, wickaus meni aika onnettomasti, dry hittiä pukkasi. Hetken lueskeltuani kokeilin sitten leikata pumpulia lyhyemmäksi, se auttoi vähän. Tänään päätin koittaa itse pyöritellä ensimmäisen clapton coilin, 26/32ga 5 kieppiä ja 2.5mm id. Wickaus ei vieläkään mennyt aivan kohdilleen, tulittaessa paukkuu ja poksuu, ehkä myös ihan pientä sylkemistä. Nykyistä buildia testaillut 25-35w tehoilla. Mistäköhän kannattaisi lähteä liikkeelle, että saisi kunnolla pelaamaan (löysempi/tiukempi, pitempi/lyhyempi, enemmän/vähemmän)?
Melkein poikkeuksetta dryhitteihin auttaa pumpulin löysennys/lyhennys tai vaihtoehtoisesti nesteen ohennus/tehon lasku.
Omat nopeat ensitunnelmat Ministä puolen tunnin kokemuksella: Ylivoimaisesti helpoin single-coil dekki rakentaa. Järkevän kokoinen (22mm) miniksi. Mielestäni >22mm mineissä ei ole järkeä koska melkein kaikki pikkumodit on 22mm. Hyvän näköinen ja laadukkaan oloinen. Metallinen driptip on vähän last season mutta onneksi sen saa vaihdettua koska vakioliitin.
Mulla mini ollu jo jonkin aikaa ihan päivittäisessä käytössä clapton coililla .36 ohm... oisko neljä kieppiä ja maks 2.5mm halkaisija, isompi halkaisijaisella tulee helposti nestettä suuhun kun coili nousee väkisin aika ylös ja peittää koko ilman tulon... wikkaa hyvin kun jaksaa asetella pumpulit niin ettei mene kanavaan asti, vaan jää siihen dekille. KANNATTAA kattoa, että pumpulit ei ole liian "levällään" kun laittaa tankin kiinni, muuten lähtee pumpulit pyörimään helposti chimneyn mukana ja ovat sen jälkeen vituillaan, ja ainakin tankkauksen jälkeinen vuoto on odotettavissa.
Tää tankki ja toi mainittu setuppi toimii niin reguloidussa kuin mekaanisessakin... vaatii tosin hitusen lämmitystä kun ajelen 33-40 watin tehoilla.....
Rehab myi mulle tämmösen pikku-serpentin. Soiva peli, 0.9 ohm, 18w ja ilmat kokonaan kiinni kiva MTL.
Hintaansa nähden ihan jäätävän hyvä ato. Yksinkertaiset asiat näkyy toimivan myös höyryttelyn kohdalla :).
Kuinka paksua mehua ootte tästä saanut läpi tulemaan kunnolla? Itsellä ollut noin 90% VG ja 10% vettä + tiivarit, mutta tuntuu dry hittiä tulevan aika ahkerasti, ellei pidä kunnon taukoja höyryttelyssä. Kyseessä siis Serpent Mini. Pumpulit mulla melkein urien alapäädyssä, eikä pitäisi ainakaan liian tiukassa olla. Pitäisikö tehdä vielä lirumpaa nestettä vai hieroa pumpulointia kohdilleen?
Pakko sanoa, että silloin kun dry hittiä ei tule, niin on kyllä maku kohdillaan tässä pikkukaverissa.
Edit: Jaaha, pitäisi oppia lukemaan, juuri muutama viesti ylöspäin käsitelty asiaa...
Jätä pumpulit sinne ihan ylös deckille, niin että peittävät nestereiät, sillai itellä ainaki toiminu. Tosin ite käytän 70vg30pg nesteitä.
Jees, kyllä nyt alkoi pelaamaan paremmin, kun vähän leikki pumpuleiden kanssa. Eiköhän tämä tästä pikkuhiljaa ala sujumaan. :laugh:
Minulla tämä kärmes (ei mini) vuosi aina "ilmareistä" täytön jälkeen. Keksin vaivaan seuraavan prosedyyrin:teaching:.
Ennen täyttöä pyörittelen nesteensyötön kiinni ja höyryttelen kunnes höyryn määrä selvästi vähenee. Täytän
tankin ja jatkan höyryttelyä hetken ennen jc:n avaamista->paine tasoittuu. Niin, siellä tankissa:blink:. Ei ole
ole enään kuseksinut. En lukenut koko ketjua läpi mutta josko tämä auttaisi myös tuohon hikoiluun??
Reilu viikko ollu tää käytössä ja olen erittäin tyytyväinen. SS316 langasta setuppi, ohmit jossain 0.36 paikkeilla ja hienosti toimii ja maku on kohdallaan. Ei ole yhtään vuotanut minulla. Tuntuu kyllä että nestettä menis enempi kuin muilla vastaavilla, onko muut huomannu samaa?
Lähetetty minun LG-H850 laitteesta Tapatalkilla
Juoppohan Tämä on,mutta muuten ok.
Mini versiolla ajeltu nyt 4 päivää, mukana tullut coili kiinni, Cotton Baconia soiro don Toman selkeän ohjeistuksen mukaan (s.8). Olen tankannut pari kertaa päivässä, eikä minkäänlaisia vuotoja/hikoilua ole ilmennyt. Juoppohan tämä on, kuten ylempänä mainittiin, mutta ei haittaa, koska on eritttäin helppo tankattava ja makua antaa todella hyvin.
Hinta-/laatusuhde on kohillaan, kaikki kierteet ym. pelaa hyvin, ei nitise, ei narsku. Vilpitön suositteluni hyvän maun metsästäjille.
Mini tuli tänään, ja I'm in love! Subtank mini oli kovasti mieleinen, mutta tämä on vielä parempi tuolla twisted coililla. Claptonia on tulossa, uteliaana odotan miten sillä pelaa. Wattejahan tämä vaatii ja nestettä menee - kuten pitääkin :)
Olisikohan kenelläkään vertailupohjaa kayfun 3 tai 5 versioon? Kaiffareihin ollut tyytyväinen ja makutankki olisi haussa.
Huomattavasti väljempi imuinen ku kaiffarit.Makua riittää.
Jahas. Hassu juttu, mutta clapton ei ollutkaan täällä se tikapuut taivaaseen, vastoin odotuksia joita olin antanut kokeneempien herättää. Ensin viisi ja sitten neljä kiekkaa 2.5. mm tikulla 26/32 lankaa ja pari eri pumpulointia, mutta ei pelannut mieleisesti. Wikkasi kyllä eikä vuotanut, mutta pienemmillä wateilla ei makua ja vähän isommilla räkimistä. Paljon parempi sekä ennen että jälkeen noilla mukana tulleilla twisted coileilla. -Mutta tämä näin yksittäisenä aloittelijan kokemuksena. Twistedillä tää on kyllä loistava kapine.