Mulla on semmonen Mikki Hiiri -kello. Koska mulla voi olla semmonen ja minä halusin sen. Näin tää maailma menee: aikuiset ihmiset voi ostaa rahoillaan mitä ne haluaa. Toiset haluaa Mikki Hiiri -kellon ja toiset ei. Sama pätee kaikkeen muuhunkin.
Printable View
Mä mietin tätä asiaa oikein itsekriittisesti, ja ei hitto, ei noista kyllä mikään ole se syy miksi ostan yli satasen putkia. Mielikuvat? Ehkä joo, jos on joku odotusarvo modin laadusta. Mutta en toisaalta pelkkien mielikuvienkaan perusteella ostele. Pitää olla purkukuvat myyntiversiosta esillä, tai jos laite on jo markkinoilla niin videorevikka mielellään joltain järkevältä henkilöltä jonka mielipiteelle voi laittaa jotain painoarvoakin. Fiilis? Niinkuin... "ai että kun on siiiiiistii tulittaa tällä modilla x ja omistaa tälläinen". Ei oikein tuokaan.... ehkä siinä mielessä, että kyllä mä vähäsen ylpeä olen joistain kotimaisista kamoista mitä maailmallakin arvostetaan. Mutta hyvin vähän tuollakaan on merkitystä. Hype? Kyllä, jos se on ansaittu. Aika harvoja tapauksia tulee mieleen, jolloin se oikeastaan ei olisi ollenkaan ansaittu. Mitäs näitä hypemodeja nyt on? Swan, Waparin ja vaikkapa MPKOn modit. Atoista Hellfiret ja Doodlebugit, ehkä Aqua. Diablo Onekin tuntuu maailmalla herättävän kiinnostusta. Foorumikikkeli? Ei minkäänlaista väliä, taikka vaikutusta ostopäätöksiin ainakaan.
Mä olen yksinkertaisesti sitä mieltä, että alle satasen ei hirveästi ole hyviä modeja tarjolla jotka ei olisi tuoreväärennöksiä taikka teleskooppeja. Eikä ainakaan alle neljänkympin.
Aika hakuammuntaa on halvan ja hyvän löytyminen. Toista se on esim yksi hotelli, kaksi hintaa. Saman huoneen voi saada halvalla kun varaa toista kautta. Jotenkin fyysisten laitteiden kanssa hintakriittisyys on välillä aika älytöntä. Jos joku tietää modista että on hyvä, voi moni maksaa heittämällä satkun pari. Vaihtoehtona säästää ja tilata puoliksi sokkona. Jos ei sitten miellytä niin harmittaa. Sen puoleen statuksesta monesti maksetaan. Voidaan luottaa tiettyyn tasoon. Yleensä hypetetyt tuotteet on juuri näitä hyväksi todettuja. Maksetaan enemmän eikä tarvi testailla kaikkia putkia läpi mikä olis hyvä.
Syitä tietty ulkonäkö, sopii jonkun aton kanssa timmisti yhteen, hyvä toiminta, kytkin mitä painelee mielellään ja hyvä tuntuma jne.
Nappien eroista esimerkkinä tietokoneen näppis. Aika hurja hintahaitari vaikka kaikilla kirjainten syöttäminen onnistuu. Jotkut maksaa mielellään hyvästä koska hommat skulaa mukavammin.
En ottanutkaan kantaa hintoihin vaan yleisesti siihen että kyllä nämä edellämainitut seikat jossain määrin vaikuttaa siihen miten helposti saa itselleen perusteltua jonkun hinnan fiiliksellä. Kuten itsekin pehmeästi osittain myönsit :)
Lisäksi, jos esim Swanit olisi hinnoiteltu johonkin 50e hintaluokkaan, ei niitä pidettäisi yhtä hyvinä putkina kuin nyt pidetään, koska hinta osaltaan tuo laadun tunnetta ;) Enkä nyt siis väitä ettäkö näin pitäisi tehdä, hinta on varmasti kohdallaan, vaan edelleen yleisellä tasolla.
E: Se joka ei tätä itselleen myönnä, elää itsepetoksessa :D
Swanihan on niin halpa putki nykysellä hinnallaakin että ite en kehdannut vaan yhtä tilata vaan piti ottaa muutama että sai edes jonkun euron poistumaan tililtä. :esmoke:
Tästähän tuli kiva lanka. Miksi meninkään työntämään pienen vehkeeni tähän...
Mutta oletko itse fanaattisesti ihmisiä fanaattisiksi leimaava? :thinking:
Fanaattisia ihmisiä fanaattisesti fanaatikoiksi leimaava? hmm, menee jännäksi :thinking:
En usko, ei tällä viestimäärällä, se olisi tarvinut tähän mennessä ainakin trollimaiset spämmäyslukemat :laugh:
Täällähän on taas kunnon draama menossa
Juu toivottavasti ei enää jatku. :facepalm:
Taitavasti ollaan ikuisuus kysymyksien äärellä. :) Kummasti se vaan menee niin että tavaraa on halpaa ja kallista. Tavaraa on laadukasta ja vähemmän laadukasta. Yleensä hinta/laatu suhde kulkee käsikädessä mutta kukaan ei voi väittää että AINA menee näin. Vaikka ero varmasti on AINA havaittavissa 10€ ja 200€ tuotteen välillä, se ei tarkoita, että se 10€ vehje olisi automaattisesti täysi paska vain sen perusteella että 200€ on niin perkeleen paljon parempi. Mulla ei vielä ole 20€ euron akkuaputkea kalliimpaa. Mutta jossain vaiheessa on. Millä perustelen tämän itselleni? Noh omalla kohdalla en voi selvemmin sanoa, kuin että HALUAN. Ja tarvitsen jos tarvetta perustellaan halulla kokeilla parempia ja laadukkaita laitteita.
Toki tällä hetkellä pärjään nykyiselläkin akkuputkella. Tämä on toistaiseksi ollut halpa ja hyvä. Mutta haluan laadukkaampaa tavaraa, vaikka sitten hinnan kustannuksella. Halu ja tarve kulkevat aikalailla käsikädessä. Siitä sitten voi punnita kuinka paljon haluaa ja kuinka paljon tarvitsee ja mihin pelimerkit riittää ja jos ei riitä, onko valmis tinkimään jostain?
Olin monta vuotta kuolannut hieman parempia kaijuttimia ja kun siihen mahollisuus tarjoutui, menin ja ostin. Toki olisin pärjännyt vallan mainiosti vahoilla pöntöillä... mutta halusin. Aina löytyis roposille järkevämpääkin käyttöä se on selvä. Vai löytyykö jos hankinnat ovat kovassa käytössä ja tuottavat jonkin sortin tyydytystä? Eikös silloin juuri olla asian ytimessä?
Ja mites sitä sanotaan, köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa?
Velipoika osti tässä hetki sitten Avalon Ascendantit. Hinta taitaa pyöriä Suomessa 11 000-13 000 € hujakoilla. Niiden mukana tuli muuten kiilloitusliina ;) ja hienosti ne soivat; varsinkin keskialue ja yläpää on vaikuttavan erotteleva. Meillä molemmilla on diy Hifi 45/3:t ja itse jatkan kyllä niillä edelleen. En silti pidä velipoikaa "höyrähtäneenä" Hänellä oli haave ja hän pystyi toteuttamaan sen - se on aina kunnioitettavaa kenen kohdalla tahansa.
20€ Creativen 2.1 kaiutinsarjalla kuulee ihan hyvin ne Gangnam Stylet, aika todellisuudesta erkaantunutta ostaa mitään tuon kalliimpaa.
Terveisin,
Sarkasmiseppo
Keppi juu audiopro 1.40 seisonu lattialla ajat ja muutaman kerran ollu päällä.. Sillä sais HE putken hinnan pian jos jaksas alkaa torissa kaupittelemaan. Ny kun yllytellään ni oishan se hyvä juhlakalu olla millä höyryttäs jouluna ja uunnavuonna. Canton movie 5.1 kaiutinsetti kaapissa ja yhet suht hyvät pilarikajarit. Ja creativen THX 2.1. Ehkä pitäisi olla hiljaa rahan käytöstä mutta kivahan se on muita ohjeistaa elämään säästeliäästi :) Juu ostakaa pojat ostakaa.. Vierivä euro ei sammaloidu.