Repesin kyllä itsekkin tuolle tykkäämisjutulle :laugh: yli 10k viestiä ja 8 tykkäämistä, aika anteliasta :lol:
Printable View
Repesin kyllä itsekkin tuolle tykkäämisjutulle :laugh: yli 10k viestiä ja 8 tykkäämistä, aika anteliasta :lol:
No nyt kun tuli kiinasta puhe niin taisimpa terveystupakkaa kokeilla juuri siellä. Eli kaikki tupakan haitat ilman nikotiinia :)
Tottahan tuo että suuret firmat pitää pystyssä olevia liiketoimintoja mutta niillä on varaa myös laajentaa uusille alueille. Ja sinällään vaikka nikotiinin korvaustuotteet on iso business, niin on myös syöpälääkitykset. Jos nyt kunnolla hakee salaliittoteoriaa, voisi lääkkeyhtiöiden toimista keksiä vaikka mitä. Mutta pääliiketoiminnan soisi olevan sairauksien hoidossa. Ei sairaat ja sairaudet maailmasta lopu että tarpeeseenkin pitäisi olla ok menekki lääkkeillä. Ja viime aikoina tuntuu että lääkkeiden tuputtaminen on jopa vähentynyt. Vaikkakin jotkut jatkuvaa lääkitystä vaativat sairaudet jopa yleistyvät.
On toki. Nikotiinipurkat nyt vaan kuuluu samaan kategoriaan kuin naamarasvat. En usko että oikeat lääkärit noita henkeen ja vereen puolustaa tai vastustaa. Toki päättävissä elimissä voi olla muitakin kuin oikeita lääkäreitä. Taasen hyödyistä ja haitoista luulisi hoitoalalle perehtyneet antavan oikeaa tietoa esim tupakan ja nuuskan vaaroista.
Ehkä tuo iso L pitäisi jakaa kanssa kahteen osaan. Oikeat lääkkeet ja "terveystuotteet". Ja taas kuinka paljon terveystuotebusines ohjaa tutkimuksia vai ohjaako. Onhan alalla muuten edistystä, esim korvaavaa halvempaa lääkettä tarjotaan automaattisesti. Taisi sekin vaatia kyllä töitä että tuli käytäntöön.
Ei saa kiusia Trollia, mun mielestä se oli hirmu sööttiä että jörö Trolli tykkäsi Muhnun kuvasta... :love:
Kun lääkeyhtiöistä kyse, niin kannattaa muistaa, että lääkefirmat "sponsoroi" sairaaloita ja lääkäreitä. Tarjoavat koulutuksia, kursseja ja saunailtoja tiettyjen lääkefirman lääkkeiden suosimista vastaan. Eikö näin esimerkiksi kuulosta vähän erikoiselta, että hamamslääkärissä käydessä se hammaslääkäri lyö kouraan pepsodent-tuubin/harjan ilmaiseksi? Puhumattakaan sitten oirelääkkeistä, esimerkiksi Suomessa todella moni syö masennuslääkkeitä, mutta missään kohtaa ei ole tarkistettu mistä se masennus voisi johtua ja jos satut tuntemaan jonkun jolla lääkärin paperit on ja off-the-record sen kanssa asiasta puhut, niin aika varmasti ehdottaa, että vänkkäät sen oman lääkärisi kanssa niin kauan, että se suostuu kartoittamaan ne masennuksen syyt. Moni muukin yleinen psyykesairaus johtuu useimmiten ihmisen ympäristöstä, mutta harvemmin sitä aletana kartoittamana ja etsimään sitä syytä, jolla asia korjaantuu, koska pilleri poskeen on helpoin ja nopein ratkaisu lääkärille ja samalla saadaan taas lisää asiakkaita lääkefirmalle.
Jotkut voisivat sanoa tätä salaliittoteoriaksi, mutta miten ihmeessä ainakin omassa lähipiirissä on muutama tapaus, jossa työllistyminen/työpaikan vaihto, harrastuksen aloittaminen, parisuhde ongelmien korjaantuminen tai muu elämään vaikuttanut seikka on korjaantunut ja yks-kaks ne masennuslääkkeet onkin ollut sen jälkeen yhtä tyhjän kanssa.
Samaten jo joskus 2000-luvun alussa luin Tiede lehdestä juttua täsmämyrkystä, joka vähensi karies-bakteerien määrää suussa yli 90%, mutta sen koommin asiasta ei ole kuultu mitään? Tuohan olisi aivan järjettömän hieno ja tehokas lääke meille, joilla on helvetin huono kiille hampaissa ja ne reikiintyvät kun vana mainitaan sana ruoka tai juoma. [salaliittoteoria] Se veisi työt hamamslääkäreiltä ja tekisi suuhygieniasta kannattamattoman bisneksen näin kolajuomien ja sokerin kulta-aikana [/salaliittoteoria].
Sitten omana luokkanaan nämä lumelääkkeet, kuten persreijän kutiamisen lopettavat rasvat ja vastaavat.
Mutta pääasiana. Nykyinen lääketiede on niin korkealla tasolla, että ollana jo kehitetty vaikka miten järjettömiin asioihin lääke ja tiedetään tasantarkkaan mitä se tupakka siellä aivoissa tekee ja mistä se koukku johtuu. Silti kaikki myytävät lääkkeet on joko kalliita ja vaarallisia (Champix) tai tehottomia (Nicoretet ja muut). Sanokaa mitä sanotte, mutta taidetana kyllä olla aika kaukana salaliittoteorioista kun puhutaan tupakka-vieroitus-tupakka-noidankehästä.
Sniff, ensimmäinen kerta kun maanantaina lähetetty pink-mulen paketti ei tule perjantaiksi perille :(
Niin unohtui tuo masennus, sillä diagnoosilla on menty mistä aita matalin. Pepsodent nyt ok mielestäni kun lahjoittavat ilmaista tavaraa eivätkä velvoita ostamaan pepsodenttiä.
Itsehän syön yhtä masennuslääkettä (Efexor), olen syönyt jo öö 6-7 vuotta? En edes muista tarkkaan. Lopettaisin samantien, mutta tässä on niin vitunmoiset vieroitusoireet että ei vaan pysty. Oon tiputtanut annosta jo vuoden verran ja nyt oon menossa pienimmässä mahdollisessa annoksessa, mutta kun yritin olla vuorokauden ilman niin en pystynyt tekemään yhtään mitään. Vieroitusoireina esim. "sähköiskut" pään sisällä, järkyttävä pahoinvointi, päänsärky jne.
Tämä lääke oli kolmas mitä kokeiltiin, kahdesta ensimmäisestä nousi kuume ja oksentelin. Toki siinä vaiheessa kun tämä lääke mulle löydettiin niin lääkärillä oli Efexor-muistio, Efexor-hiirimatto ja Efexor-avainnauha kaulan ympärillä... Arvatkaapa kaks kertaa puhuttiinko vieroitusoireista mitään? Ei niistä ole puhuttu mitään koko hoitojakson aikana, paitsi kun olen niistä itse maininnut niin lääkäri on ohimennen huomauttanut, että "no saattaahan niitä joillain ihmisillä ilmetä". Haistakoot vitun.
Ei mua ole masentanut varmaan vuoteen mutta kun tästä on vaan mahdotonta päästä eroon.
Mä söin monta vuotta Cipralexiä vaikken enää tarvinnut, koska siitä ei vaan päässyt eroon. Lääkärillä joka sitä aikoinaan määräsi oli myös Cipralex kyniä, hiirimatto ja Cipralex nenäliinoja pöydällä. Cipralexista on tosi vaikea päästä eroon, tekee kanssa sähköiskumaisia tuntemuksia ja aiheuttaa ääretöntä ahdistusta ja itkuisuutta, siis niin pahoja oireita että kahdella ekalla lopettamisyrityksellä annoin periksi. Toinen vastaava juttu oli Voxran kohdalla, sillä erolla että sen alasajo teki musta niin aggressiivisen että kauhistuttaa edes muistella miten pimeitä ajatuksia sitä voi päässä liikkua. Sen lisäksi kovaa väsymystä ja huimausta. Sen kohdallakaan ollut mitään puhetta vieroitusoireista kun se määrättiin. Lääkkeen kun lopettaa niin kannattaa varata kuukausi aikaa siitä toipumiseen, eli varaudu siihen että oot seuraavat kolme viikkoa sairaampi kuin ennen lääkkeen aloittamista. Mutta sitten kun siitä on päässyt eroon huomaa että elämä maistuu ihan erilaiselta "selvänä". :) Siis olettaen että masennus on parantunut.
Juu onhan noista ollut juttua ja dokumenttipätkiä tullut kuinka on menty metsään.
http://nwohavaintoja.blogspot.fi/201...aajia.html?m=1
Voisihan noista äkkiseltään ajatella mitä etuja moisten pillerien syömisellä on. Ja onko pillerit meidän lääketieteelle liian suuressa roolissa. Lääkärin aika kun on kallista niin nopein tie tietty diagnoosi ja pilleriä.
Mulle kokeiltiin kans jotain masennuslääkkeitä unettomuuteen. Muistan kyllä vieläkin melko hyvin mitä lääkäri sanoi kun se sitä määräsi "joo mitä jos kokeiltaisiin sulle tällaista lääkettä mikä on varsinaisesti masennuslääke, joka on täysin 100% turvallinen ja siinä ei ole mitään vierotusoireita". Vaikutus ei ollut aivan toivottu, mutta yllättäen tuota ei ollutkaan aivan helppo lopettaa. Vuosi myöhemmin lopetin lääkkeen käytön ja pari viikkoa makasin toimintakyvyttömänä kärsien juuri noista sähköiskuista pään sisällä. Kaupan päälle siihen sai pariksi viikoksi tietenkin melko ihmeellisen olon, hyvin voimakasta unettomuutta ja saatanan kovan päänsäryn. En tiedä miksi helvetissä lääkäri sanoo että tämä on täysin turvallinen ja vieroitusoireista vapaa valmiste, kun se on aivan täyttä paskaa. Onneksi pääsin itse eroon joskus aikanaan.
Toi "ihmeellinen olo" on kyllä melko metka sivuvaikutus, joskus eräs tulehduskipulääke (jonka nimeä en nyt muista) omasi oikein ohjeisiin kirjoitetun sivuvaikutuksen "outouden tunne" :blink: kuinka ollakkaan ilmeisesti se siitä tuli, oli nimittäin suhteellisen irrallinen olo välillä kun sitä kuuria napsein. Toinen on Voltaren pilleri muodossa, kaksi viikkoa painajaisia jotka loppui kuin seinään heti kuurin loputtua.
Ei haittaa, trolli on aina niin juro, hyvä vaan että löytyy sitä pehmeääkin puolta.
Minusta se on söpöö vaa :love:
Rölli löytää metsänhengen ?
Päivänsäde ja röllinkäinen :)
Ihquu :)
Se oli vain yksi tykkäys!
Joo, tämä on nyt vähän samaa, kuin kaivaa poteroa suon reunalle, teet mitä teet, munat kastuu kuitenkin.:D
jasso tuli kahdet tuparit siis meille :)
ktdd & tuittu ja trolli & muhnu :love: ----> John Paul Young - Love Is In The Air (1978) - YouTube