Hannan lohta tuli joskus maisteltua, lähinnä kielellä lipoteltua, ennen nykyistä rouvaa. Hyvää oli, kantaja vaan oli umpihullu.
Lohi uuniin, smetanakökköjä, suolaa, sitruunapippuria ja tuoretta tilliä päälle, NAM!
Printable View
Hannan lohta tuli joskus maisteltua, lähinnä kielellä lipoteltua, ennen nykyistä rouvaa. Hyvää oli, kantaja vaan oli umpihullu.
Lohi uuniin, smetanakökköjä, suolaa, sitruunapippuria ja tuoretta tilliä päälle, NAM!
Mä oon joskus saanut käsityksen että pihvi raakana on sama kuin verinen. :laugh: No jos ei niin ehkä sitä uskaltaa joskus maistaa vähän raaempaakin lihaa. :thinking:
Täytyy kokeilla tuokin, mutta kun mieli tekisi savulohta. Mikäs niissä valmiissa on vikana? :o Ajattelin vaan että kun ei multa löydy, öö tuota, savustinta(? :lol:) niin ei taida olla muita vaihtoehtoja kuin valmiina pakattu lohi. :o Tai sitten käyn vähän isommassa kaupassa, jos niillä palvelutiskeillä olisi ja voisi ostaa vähän pienemmän palan, kuvien perusteella noissa vakuumipakatuissa on aika työ että yksinäinen saa sen tuhottua. :D
Jos savustettua haluaa, niin itse ainakin ostaisin joltakin torikauppiaalta, mikä savustaa paikanpäällä. Käytännössä kaikissa vakuumipakatuissa savulohissa savu tulee pullosta, eikä se ole oikeaa savua nähnytkään missään vaiheessa. Tiskiltä sitä filettä saa vaikka 100g palan kun vaan pyytää.
Vähänkö repesin ton äijän ilmeelle :lol: :lol: ^
Ahaa, aika jännä ettei ne viitsi käyttää savupöntön (missä ne sitten tehdäänkään) kautta niitä kaloja ennen pakkaamista vaan PULLOSAVUA. :o Joo taidan käydä joku päivä tiskiltä hakemassa jonkun varovaisen kokoisen kimpaleen näin alkuunsa ja katsoa iskeekö kalainnostus siinä määrin että alan itse kokkailla. :D
On tällä höyryttelyllä kyllä ihmeellisiä sivuvaikutuksia :blink:
Nyt tuli jostain syystä halvatunmoinen nälkä... :drool:
Sama, vaikka oon syöny jo iltapalaa niin pitää varmaan napostella jotain vielä kun tää keskustelu herätti mielitekoja. :D Ja kirsikkana kakun päälle kun tuon edellisen lauseen päätin niin kaveri pisti facessa mulle kuvan leipomastaan foccaciasta. Perkele! :laugh:
Savupönttö pörisee pihalla tarpeen vaatiessa.
Purkkihirvi muuten maistuu hyvälle...
Kysykää vaikka Ahelta tai äSSältä...
Senkin sivistymättömät elukat :)
Toisaalta rajansa kaikella, oon minäki pikkupoikana purnannu kotona että miksi meillä aina syödään vaan lohta.
Ja ei sitä hirvipurkkiakaan joka päivä kehtaa aukaista, välillä se sikakin on oikein hyvä elukka, puhumattakaan porosta ja hevosesta ;)
Pitää opetella tekemään nyhtöpossuakin (mikä ihmeen muoti-ilmiö se on yhtäkkiä kun kaikki puhuu siitä, mistä se tuli :confused:) kuin söin joku aika sitten Vaasan Pulled Pork taikaruishampurilaisen ja se oli toosi hyvää, ja varmaan vielä parempaa saa itse tekemällä. :love:
Hirveä, nom nom nom...
Pitää kyl tässä tehdä joku kartoitus saako jostain Turun kaupasta tai kauppahallista hirveä. Toivottavasti sais ja kohtuullisella hinnalla, niin sais taas laittaa vähän parempaa lihaa grilliin ja tietysti seuraksi joko uusia perunoita tai omia grilliherkku perunoita (eli perunat folioon mausteseoksen kanssa ja grillille).
Savustuspöntön ostoa miettinyt jo pitkään, onko kenelläkään heittää mitään suosituksia?
Mikä olisi paras vaihtoehto: sähköllä vai kaasulla toimiva vai "tulipesän" päälle laitettava pönttö. Käyttönä olisi pääasiassa savustaa kalaa silloin tällöin, joskus ehkä jotain muutakin. Hinta ehkä max. satku tai kaksi, tosin siihen rahaan pitää sitten kyllä olla kestävä pönttö - eli ei saa olla ekan kesän jälkeen puhkiruostunut ja lämpömittarikin olisi pöntössä ihan hyvä varuste.
Sähkökäyttöiset varmaan helpoimpia, mutta onko niistä oikeasti mihinkään? Kaasugrilli taloudesta löytyy, joten olisiko samaan syssyyn kaasulla toimiva järkevin vaihtoehto? Muurattu grillikin on, joten viimeinenkin vaihtoehto kävisi... mutta millä konstilla avotulella pidät pöntön lämpötilan vakiona?
Sähkö ja kaasu ainakin helpoimmat säädeltävyytensä ansiosta.
äSSä ymmärtääkin hyvän päälle :)
Pitäs vierottaa vaan mistereistä ;)
http://img.tapatalk.com/d/14/07/10/tagubega.jpg
Kyllä muuten maistu Tillikan pyttis eilen :)
Höpö höpö puolet herroista hautaan mun kanssa ja puolet pojalle jos alkaa röökaamaan :)
Nyt vaan toi genen mörkö alkaa jäämää liikaakin käteen on sen verran hyvä laite kun tein "viimeisen voitelun"
paskoin jo yhden mnke akunkin kun dripperillä leikein liikaa
akussa siis "oikeasti" 2.8v mutta kun laturit näyttää 4.2v ja yleismittari navoista mitattuna näyttää 4.2v mutta kun setä tietää että kennossa ei ole kuin se 2.8v :(