Samoin Hanna Partaselle ääni.
Printable View
Samoin Hanna Partaselle ääni.
Lohi reilusti suolattuna itse tehdyn ruisleivän päällä. Yksinkertaista ja helskutin hyvää. Viddy! Tuloo nälkä.
Nyt mun alkoi tehdä mieli maistaa Hannan lihapiirakoita, kaupoista kun ei saa hyvää lihapiirakkaa. :blink:
En mä loisia pelkää, mutta en silti halua raakaa kalaa syödä koska... en tiedä, ja graavilohihan on sitä raakaa? Ja en, en ole niin suuri kalan ystävä että itse käyttäisin ruuanlaitossa muuta kalaa kuin tonnikalaa. :D Mutta syön kyllä mielellään jos joku on tehnyt hyvin ja hyvien lisukkeiden kanssa. :) Ja just siitä kuivan murenevasta lohesta en tykkää.
Ei sellainen oikein paistettu lohi nyt varsinaisesti raakaakaan ole. Vähän punertavaa sisältä ja mehukasta. Varmaan kaikista ravintoloista missä on lohta listalla saa sellaista kun sanoo tarjoilijalle, että sano kokille ettei paista jauhoksi sitä lohta, vaan kypsentää oikein sen palan. Yx kaveri mikä on kokki ammatiltaan kertoi, että ne on nykyään sen työpaikalla luopunu tuosta oikein paistamisesta ja taipunu siihen, että ne polttaa sen lohiannoksen suoraan kuivaksi suomalaiseen makuun, kun muuten ihmiset palauttaa 80% keittiöön niistä annoksista "raakana" :D Sama homma on varmasti monessa muussakin paikassa.
:lol: Siinä onkin diili. :laugh:
Ja noista lihapiirakoista taas tuli mieleen kun olin muksu ja meillä oli italialainen vaihto-oppilas muutaman kuukauden niin teki ainä välillä lihapulla-juusto-tomaattisoosi "lihapiirakoita". Oi että kun nyt tekis kutaa moinen. Vetelen kohta meshillä dryhittejä poskeen ja pistän menemään kaupan halpiais lihiksen :D
Minä kävin laittamassa jo grilliin tulet ja kabanossi paketin jääkaapista. :D
Täytyy mennä nukkumaan kun alkaa nälkä kurnia ja laihutuskuuri petää teitä lukiessa.
...kuuma rasva suupielestä valuen mussutetaan herkullista mustaa pötkylää, hillo maistuu jo suussa, ja herään sitten siitä unesta huutaen... Marcelino !
Hyvää yötä.
Mä aloin miettiä että koska en siis tiedä lohen valmistuksesta mitään, niin oonko ehkä sittenkin syönyt ns. "raakaa" lohta hyvällä ruokahalulla. Onko lämmin tai kylmäsavulohi nyt suoranaisesti kypsytettyä, en tiedä. :thinking: Mutta sen verran alkoi tehdä mieli että saatanpa sittenkin tehdä lohta joku kerta, tosin kun googlasin niin niitä näyttäisi olevan savulohta ihan valmiina paketissakin! :o Pitäisköhän semmoinen ostaa lähipäivinä. Pitää vaan keksiä hyvä kastikeresepti sille, se kastike meinaan on mun mielestä isossa osassa myös siinä että kuinka hyvää se on. :D
Mulle ei pihveissä ole väliä kunhan nyt ei verta valu tai joudu jyrsimällä syömään. :D
Kun ei ollut muuta kuin kabanossia. Hyvää se tämäkin on.
Ei siitä onneksi tarvitse tietääkkään juuri mitään. :D Osta d-leikkuu filettä (eli ruodoton, evätön ja vatsarasva poistettu) laita suolaa päälle ja käytä uunissa 200 asteessa 8-10min. Jos hyvän kastikkeen siihen haluat niin googleta smetanalohen resepti jostain. Kaikki vakuumissa olevat kypsät tuotteet kannattaa jättää hyllyyn.
Kyllä se vaan on niin, että mielummin hakee lihan metsästä tai lihakaupasta. Jauhomössöstä ei tule kuin huono mieli ja olo.