Fasttechillä varmaan yksi halvimmista. Tosin vehjettä saa odotella sen parisen viikkoa :o
Printable View
Tänks, ehkä se kymppi pari menis sit sähkötupakkeihin. Tuttava myös kehotti sijoittamaan kunnolla ja hommaamaan Kanger SubTank MINI - RBA clearomisaattori OCC organic cotton coil 0,5/1,2ohm 22mm teräs/musta/valkoinen ja iStick 100W:n hmm hmm :thinking:
Täältä myös ääni subox kitille, itellä ollu pari kk käytössä ja hyvin pelittää. Itellä ei oo kertaakaan tankki vuotanu, vaikka aika monella näköjään sitäkin on ilmennyt..
Jälkipuinteina taas kerran, että onko näkökulma vaihtunut, että mikä kannattaisi hommata kokonaisuudessaan vai ottaa se starter pack?
Se taas riippuu ihan siitä mitä höyryttelylytä haluat. Kiinnostaako sinua puhallella isoja kumpupilviä vai kenties pyritkö keskittymään ennemmin makuelämyksiin?
Sen lisäksi kannattaa esittää myös budjetti tulevalle hankinnalle, jotta sinua voi auttaa paremmin laitehankinnassa. :) Hiljaa hyvää tulee... kannattaa ehdottomasti ottaa selvää vehkeistä ennen ostopäätöstä.
Forkalla on kattavia kokemuksia esitetty melko monesta laitteesta omissa ketjuissaan, niitäkin kannattaa lukea rauhassa.
Kunhan hommaat alkuun vaikka se subox kitti ja syrjäsilmällä kattelet jostain Kayfun Liten, pari kanthalikelaa, mekaanisen modin ja pussin pumpulia niin menee parillakympillä pari vuotta.
Tosin edulliset piirilliset modit on jo moneen kertaan SER keräyksessä ja huomaat istuvasi G tuubi ja tuo Kayfuni kädessäsi kesäillassa höyryämässä leppeässä lounatuulessa.
Perinteiset vehkeet sentään toimii vielä kun ne kerran opettelee. Toki alussa on helpompaa näiden valmiiden härveleiden kanssa pelautua ja tyytyä niiden "ominaisuuksiin"
Tähän vielä, tuttavasi on enemmän kuin oikeassa ja jos budjetti venyy vähän reilumminkin niin joku DNA tai SX piirillinen modi olisi varma sijoitus. Hinnat pyörii tosin jo lähempänä 200 e mutta saat ainakin laitteen joka ei jätä kylmäksi. Esim. sx mini m-class, hcigar vt200, vaporshark yms.
Monenlaista laitetta on harmaalle ehdotettu. Kyl mun kanta silti pysyy tossa iStick nautilus setissä kun kyseessä eka laite. On todella helppo käyttää ja huoltaa. Nesteet tankkiin (anna imeytyä hetki, että ei tule palaneen makua suuhun), säädä miellyttävälle tasolle ( itsellä 10w ), säädä imuvastus ja höyryttele. Samalla sitten ku höyryilet tällä niin voit selailla tätä foorumia ja perhetyä vaikka setuppien tekoon, nesteiden sekoitteleuun yms. Mutta älä nyt alkuun liikaa ruoski aivoja liian hienoilla vehkeillä ja höyry termeillä.
Komppaan miimoi:ta. iStick 30W tai TC40W + Nautilus on hyvä yhdistelmä mouth to lung vapeiluun (eli kuten tupakkaa vedetään ensin suuhun ja sitten keuhkoon). Myös noi KSD:n 30W ja 50W modit toimii eikä ole pahan hintaisia. Itse en 99% varmuudella tule mihinkään modiin sijoittamaan >100e kun kuitenkin tankki on tärkeämpi ja se on se joka sen maun ja höyryn tuottaa oli virtalähteenä sitten vaikka tietokoneen ATX powerin 5V ulostulo tai joku super fancy 200e laite. Samaa uskaltaisin väittää myös näiden aitojen vs. kloonitankkien osalta. Mikäli ovat 1:1 rakennettu ja kunnolla viimeistelty, niin eipä noissa mauissa pitäisi huomata eroa kuin korkeintaan joku kultasuu hifistelijä.
Tämä menee ihan mutu tuntumalta, koska en omista 'aidon' tankin lisäksi sen kloonia tai kloonin lisäksi sitä aitoa, mutta epäilen vahvasti.
Vapeilussa on vähän sama meininki laitteiden osalta kuin analogisten piippujen: vain Dunhillin tai Butz-Choquin tai Bentley tai Winslow tai joku muu, millä ainoastaan saa oikeat maut piipputupakasta esiin, kun muissa piipuissa maku on huono, savu väärän väristä, kiertyy väärään suuntaan, hajoittaa auringon valoa ihan päin honkia ja soveltuvat vain takan lämmittämiseen.
Mulla vapesetupissa on tärkeintä se, miltä se modi näyttää, onko painikkeet asetettu niin että sormet löytää ne luonnostaan ja miltä se tuntuu muutenkin käsissä. Sitten kakkosena tulee joko tankin ulkonäkö tai sen hyvä maun/höyryntuotto. Jos modi ja tankki ei sitten istu saumattomasti toisiinsa, niin sou not. Vähän steam punk meininkiä kehiin.
Minä olisin ollut supertyytyväinen, jos joku olisi neuvonut ostamaan H-Attyn ja G-Tuben tai Diablo Onen. Parempi ostaa kerralla kunnon vehkeet. Tai no, joku suositteli kyllä ostamaan H-Attyn ja Diablo Onen, mutta olin sitä ennen kerennyt ostaa M & NSA by Aero.
Aloittelijalle hatty ja mekaaninen? Yeah right :D
Tai puolet päästään irti kun ei tiedä mitä tekee...
No ei varmaan kenelle tahansa kannata suositella, mutta sellaiselle, jolla on vähäsen yleissivistystä muustakin kuin miten Mette-Maria pukeutui linnan juhlissa, ja joka tietää, kummin päin ruuvaria pitää pitää kädessä.
Just näin, mua ei harmita yhtään, että olen kulkenut polun alkaen Finnvapen aloituspakkauksesta (nämä kynämallit) nykyisiin 30W ja 50W iStickeihin. Näitten kanssa on harjoiteltu subohm tankkeihin, coilien rakenteluun ja kokkaukseen tutustuen, sekä kokoajan tietoa keräten ja kysellen.
Ehkä nyt olisin valmis kokeilemaan jotain mekaanista, mutta toisaalta mihin minä sitä tartteisin, näillä wattisäätöisillä laitteilla on niin helppo ja mukava ajella.
En siis suosittele hankkimaan ekana sitä hankalinta vaikeiten rakennettavaa laitteistoa vaan esim. iStick ja Nautilus, niillä on hyvä aloitella eikä kirpaise niin pahasti, jos huomaa ettei tämä ollutkaan se mun juttu.
ps. en ole vielä kertaakaan tarvinnut 50W tehoja, vähemmälläkin höyryä, lämpöä ja niksaa oon saanut ihan tarpeeksi.
Juu heti meshiä setupoimaan niin varmasti jatkuu se tupakan poltto. Ei nimittäin ole aloittelijalle helppoa, ongelmia tulee kokeneimmillekkin aika usein.
Minä muistan vielä yhden vanhan viisauden vuodelta 2013. Kun meshiä setupoi on käden ulottuvilla hyvä olla toimiva varalaite, jotta vitutuksissaan saa otettua höyryt eikä tarvitse lähteä ärrälle ostamaan tupakkaa.
Tee-se-itse -miehelle voisin suositella H-Attya ja mekaanista, jos pääsisin itse opastamaan alkuun, en minä noita nyt muille suosittelisi. Mesh on oikeasti todella helppo ja nopea tehdä, jos pitäytyy 50/50 nesteissä.
On kyllä, pumpuli on aika ällötys, mitä enemmän tottuu meshiin.
Kaikki nesteet eivät vain sovi meshille siinä missä kaikki nesteet eivät sovi pumpulille.
No, sitä varten on tulossa pumpulilaite.
Tais mullaki eka kunno rakennettava olla somnium meshillä
Pitäis kaverille kehitellä aloittelupakettia...
Subox setti vois olla hyvä ja paketti vaihtoatoja vaikka ft:ltä. Pari akkua akkulasta ja multa vanha laturi. Mistäs mä suosittelisin nesteitä tilaileen? Onko jotain järkevän hintasta mestaa mistä sais pistettyä pohjat ja tiivarit (fa mielellään) samaan tilaukseen? Luulen kyl että toi vähintään kolmesta paikastakin tilaaminen saattaa sitä kaveria ahdistaa :)
Saa ehdotella kyl jotain vaihtoehtoisiakin laitteita
Minä suosittelen aloittelijalle edelleen Nautilusta tankiksi, jos haluaa et sähköhöyryt muistuttaa edes vähän tupakointia ;)
Itselle subtankki oli aika pettymys Nautiluksen jälkeen kokeiltuna :(
Modilla ei ole niin väliä, kunhan 15w irtoaa Nautilukselle.... Et sellaista :p
Edittiä: No tietenkin modissa voi olla pelivaraa tehoissa, jos haluaa kokeilla vaikka sitä &%¤# subtankkia...
Flavourart tai pink mulelta;)
Pitäis ostaa putki ton istickin kaveriksi.
Atlantiksen tankki tarkotus hommata mutta mikä putki olis sellanen jokapaikanhöylä ja sais olla ihan fiksunnäkönenkin ;)
Aloittelijalla paras yhdistelmä ensi alkuu on joku säädettävä modi, joka kykenee tyrkkimään 30-50W. Noilla tehoilla mtl vapeilussa mod kestää pitkään lataamatta eikä tuossa tehoaluessa tarvitse olla hirveän tarkka minkä teräsvieterin sinne junttaa kun virtaa riittää varmasti. Ja 30-50W:llä voi haluessa kokeilla noita subohm juttujakin.
Mä melkein suosittelisin aloitusmodiksi tällähetkellä iStick TC40W joka antaa mahdollisuuden normi mtl poltteluun, suoraan keuhkoimuun ja halutessa voi leikkiä lämmönsäätöominaisuudella. Pari tankkia kyytipojaksi: Nautilus mtl imuun ja joku subohm tankki mihin on saatavissa noita nikkelikierukoita. Alkukustannukset pyörinee n. 100e hujakoilla, mutta sellasen saa helpolla myytyä pois jos ei vapeilusta syttynyt.
Tän päivän tutustunut paremmin tähän höyryttelyyn. Pakko tukeutua ihan henkilökohtaiseen neuvontaan, ei meinaa millään saada päätettyä.
Pari vuotta sitten ostin jonkun sysipaskan sähköröökin ja jäi yllättäen kokeiluksi. Nyt ois tarkotus hommata laatupeli, bujetti 100e tienoilla. Haluasin mahdollisen analogista muistuttavan höyryttely vehkeen, eli suusta keuhkoihin. Tietenkin käytännöllisyys on myös tärkeää, akku pitäisi kestää koko päivän.
Tätä SubBoxia oli myös moni täällä suositellut. Ihastuin heti ulkonäköön (pakko myöntää että se myös tärkeä tekijä:whistle:)
Mutta ilmeisesti ei niin paljon muistuta analogista?
KANGER SuBox Mini box-mod -aloituspaketti 50W 0,3ohm MUSTA/VALKOINEN
Tänä iltana olisi tavoite saada tilattua. Olisin äärimmäisen kiitollinen teidän kokeneiden höyrypäiden valmiista ratkaisusta minulle!
Paras suusta keuhkoon tankki on edelleen Nautilus ;)
Aspire Nautilus BVC bottom vertical coil AFC clearomisattori 1,6/1,8ohm lasiputkella
Varavastukset Aspire Nautilus BVC bottom vertical coil atomisaattoripää 1,6ohm/1,8ohm
Vaikka tuosta sit "akku" ELeaf iStick TC40W 510(eGo) 40W VW- boxmod teho-/lämpösäädettävä 2600mAh 0,15ohm
Noilla pääsee alkuun, kunhan hommaa nesteitä myös ;)
Kiitosta, pistämpä tilaukseen! :)
Kääk, Aspiren BVC CE5 syljeskelee nesteet suuhun ja kurlailee muutenkin pirusti. Tuo on käsittääkseni vähän tyyppivika? Olisi siis hakusessa uusi tankki. Kriteereinä se, että kurlailee mahdollisimman vähän, on halpa ja saa verkkokaupasta, jossa käy verkkopankkitunnukset, koska en ole jaksanut lähetellä kuvia henkkareistani ja jostakin laskusta Paypalille. Hmm... Ideoita?
Ei mulla aikoinaan tuo CE5 kurlannut, eikä räkinyt suuhun... Oletko koittanut vaihtaa atopään, niissä on "susia" joukossa.. Paketissa voi olla useampiakin maanantaikappaleita :(
Itellä just Nautiluksen atoissa oli 4 sutta samassa laatikossa :(
Mut mikä sulla on akkuna tuossa setissä ?? Jos ego-akku, niin Aspiren K1 on ja ollut toimiva tankki... Sit jos sulla on joku isompi akku, niin Nautilus on suositus siihen ;)
Eli tuossa tuo K1, siihen sopii ne CE5 atopäät, jos niitä on sulla varastossa ;)
http://www.puffila.com/aspire-clearo...ex-p-1365.html
Akun ei pitäisi vaikuttaa mitenkään tuohon asiaan ??? Paitsi jos se antaa liian vähän virtaa, tuleeko höyryä normaalisti ???
Eipä tuo uusi CE5 tankkikaan paljoa maksa.. Kannattaa ehkä kokeilla sitäkin vielä ??
Aspire CE5 BVC eGo clearomisaattori dual bottom coil 1,8ohm