Hiukan OT, mutta aiheeseen liittyen: Se onkin sitten jännä nähdä millä helvetin verukkeella meinaavat kieltää elintarvikemakujen myynnin suomessa. Vapetalokin vaihtaa nimeksi MakuTalo ja taas mennään :D.
Printable View
Eivät varmaan voikkaan, mutta sehän ei estä natseja yrittämästä. Sitten joku yrittäjä saa sitoa rahojaan oikeusprosessiin, ja käräjöidä, kunnes voittaa.
Tää on OT-ketju :laugh:
En luota valtioon, mutta siihen kyllä että byrokraateilla riittää aina häiriintyneellä logiikalla olevia perusteluja.
Hmm... :thinking:
Elintarvikemakujen myymiseen tarvitsee Eviran hyväksynnän, hygieniapassit, säännöllisen laadunvalvonnan, viikottaisen selvityksen toiminnasta kolmena kappaleena ja 10 000 euron vuosittaisen lisenssimaksun.
Ei nyt varsinaisesti kieltämistä, mutta aika samoja niksejä mitä Suomen virkamiehillä on usein käytössä.
- On pötypuhetta, että virkamiehet ovat nippeleihin puuttuvia tehottomia byrokraatteja! Esimerkiksi EU:n vertailuissa Suomen valtionhallinto on todettu jäsenmaista tehokkaimmaksi, toteaa liiton puheenjohtaja Mikko Eskola (VTM, tietoasiantuntija, valtioneuvoston kanslia).
http://myreactiongifs.com/gifs/datalaughing.gif
Yhteiskunta-alan korkeakoulutetut: Virkamiesten vastuuton syyllistäminen on lopetettava - Akava
Jos en aivan väärin muista niin Finnvape myi "aromaterapiaan" "arominesteitä" silloin vielä kun suomessa toimintaansa pyöritteli, eikä se tainnut viranomaisille kelvata.
Onhan se hienoa, että yritetään, mutta tuo pelkällä DIY:llä bisneksen teko Suomen mittakaavassa aina mietityttänyt kannattavuuden kannalta.
Ongelma vain suomessa?
Taitaa aikalailla olla. Mitä itse tiedän, niin suomalaiset tiivari valmistajat tekee ne tiivarinsa ihan itse ja toimittavat ne sitten vaan jälleenmyyjille ja uskallan jotenkin veikata, ettei kenelläkään vielä ole mitään suuria pullotuslinjastoja kotonaan. Poikkeuksina taitaa olla Jalippo ja Defuncta, Jalippo on myynyt nesteidensä reseptit Libertylle ja Defu sit taas ryynäsensä reseptin laittoi kaikille jakoon ilmaiseksi (ilmeisesti).
Vapetalo pullottaa lähes kaikki myymänsä suomitiivarit itse. Taitaa terokumin tiivarit olla enää ainoat mitkä Tero itse pullottaa? Kaikki muut reseptit on Vapetalon tiedossa.
Jos mun ois pitäny ite huolehtia pirtelön pullottamisesta niin roikkuisin jo kaulakiikussa :lol:
Ja niin, Vapetalolle on kohta tulossa semmoinen pullotuslinjasto minkä kapasiteetti on 30 TUHATTA pulloa kuukaudessa. :whistle:
Huh saatana että on hyvällä tavalla väsynyt olo. Seksin jälkeen seuraavaksi paras asia on kyl jalkareenit vapaapäivänä, saa tehdä kiireettä ja tunteella:yeah:. Nyt välipalaa nassuun ja päikkäreille:p
Eli Aamulla seksit ja sit salille. Ilta meneekin sit Höyryjen merkeissä.:)
:hatsoff:
Pitääpi koittaa kohta mennä ruokakauppaan ja riehua sieltä kerralla kaiken tarpeellisen, mahtaa tänä iltana ja huomenna olla sellanen helvetti irti että ei uskalla mennä... :D
Jaa jo päivällä :eek: Ehkä "pari muutakin" kuin minä luulee olevansa ovelia kun menee ennen iltaa. :D Pitääpä katsella tilannetta kun muutenkin ajelua tänään että käykö mennessä vai myöhemmin illalla tullessa. Saas nähdä miten törkee lumipyry sieltä tulee autoilijoiden iloksi...
Hyvä huomio kyllä poppamieheltä, tosin veikkaan että ne varustautuu kaupoissa kyllä kuin maailmanloppuun kun huomenna se vuoden hurjin ruuanostopäivä varmaan on. :D
Ainaki Prismassa oli ihan vitusti jengiä jo puolenpäivän maissa, parkkipaikoilla oli ihan tyyppejä ohjaamassa liikennettä. Vartti meni kassajonossa X-(
seuraavan kerran vois marketissa asioida joskus 27. päivän tienoilla
siihen asti ruokahuollosta vastatkoon lähisiwa
Joulu on ihanaa aikaa.X-( Ainoa aika vuodesta jolloin duunissa tulee uhkauksia väkivallasta, pommeista, ym. kivaa.
Äänestän Siwaa myös. Jos sielläkin on edes 2 kassajonossa, siirryn lähi-Teboilille.
Moniko tekee tiivisteet jälleenmyyjille? Taitaa olla et myyjät tekee tiivarit ;)
e. pikkasen myöhään tuli läpi :(
Paikallisen prisman piha laitoja myöten turvoksissa. No onneksi yksi invapaikka oli vapaana, sisälle en lähde aseella uhattunakaan.
Nuin. Kalat tuotiin suoraan kotiovelle. :) Eipä tarvinnut marketissa jonotella.
SELVISIN HENGISSÄ
Tavan kinkku villisen rinnalle, 2 lohifilettä ja tilliä. Töistä kauppaan->kotio, 25min. [emoji106]
5,5kg normi harmaasuolattu + 4kg villisian kinkku jonka eilen suolasin -> joulu mennään massu pinkeenä [emoji7]
Harrastukset vie melkeen kaikki lomat... Nytkin jo talvilomasta syöty puolet :(
Oli oikeen mukava lähtä äsken katsastusasemalta kun risteyksessä (ylämäki) alkaa vaan luistonesto ottamaan vastaan ja auto vaan sutii paikoillaan. No nyt on taas vuodeksi leima autossa.
Mä vien muijan johonki reissuun keväällä, prahaan tai budapestiin ym vastaavaan mistä löytyy hyvää olutta ;) Mä prkle mihinkään roomaan tai pariisiin lähe...