Vs: Sähkösavukkeet suomen puhutuimmaksi aiheeksi
Juu ja se on nimenomaan suositus :DLakihan sitä ei kiellä, mutta tätä propagandaa jaksetaan tännekkin syöttää. Ihan saman suosituksen on työterveyslaitoskin jo aikaisemmin työpaikoille jakanut. Provo pellet valitettavasti luo ympäristöön paheksuntaa ja mielikuvia ja lampaat määkii kaikesta. Eli kyseessä on ohjeistus/kannaotto. Valitettavasti takseissa poltetaan tupakkaa huomattavan paljon, edelleen, vaikka se on lailla kielletty ;)
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Wapari
Kyllä pitäs kaikille kansalaisille lain nojalla järjestää semmoset pumpulipallot, jossa voi makoilla, ettei vaan mikään aiheuttaisi hämmennystä!
...
+1
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
f157
Ei kai tuo sen kummempaa ole kun analogistenkaan kanssa.
Poltan siellä, missä analogiaikoinanikin. (nk. maalaisjärki käyttöön)
No on aika maatiaisjärkeä joo..
Mä sitten höyryttelen suurinpiirtein missä huvittaa jos tilanne yms. vaikuttaa sopivalta.
Ja myös simmoisissa paikoissa missä ei analogista olisi tullut mieleenkään vedellä.
Eilen esim. lentokoneen ohjaamossa :)
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10...mment-55138782
Suoli24:n etusivulla aihetta taas ja jeesustelua. <3
Fiksun toimittajan on SiB77 löytänyt taas... Tuntuu lehdistölläkin toi positiivinen (tai ainakin realistinen) asenne lisääntyvän. Jos jotain ei ole tutkittu, ei se automaattisesti tarkoita että se on pahasta... Se vaan tarkoittaa ettei sitä ole tutkittu.
Uusi Lahti - lehdessäkin oli juttu sähkötupakasta, skannailen sen päivällä tänne:)
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Pikkiz
Uusi Lahti - lehdessäkin oli juttu sähkötupakasta, skannailen sen päivällä tänne:)
http://www.uusilahti.fi/ -- näköislehti -- keskiviikko -- sivu 34
http://portfolio-web.ess.fi/www/Kaup...ndex.html#/34/
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
nallekarhu
Oisko kellään linkkiä tuohon tutkimukseen mistä tuo parvekkeelta hyppijä puhuu?
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Pelemane
Oisko kellään linkkiä tuohon tutkimukseen mistä tuo parvekkeelta hyppijä puhuu?
Missä olisi linkki myös tällaiseen tutkimustulokseen?
"Moni sähkötupakkaa kokeillut on palannut takaisin tavallisten savukkeiden polttajaksi"
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
nallekarhu
Missä olisi linkki myös tällaiseen tutkimustulokseen?
"Moni sähkötupakkaa kokeillut on palannut takaisin tavallisten savukkeiden polttajaksi"
Vai viitataanko tässä 'tutkimukseen' jossa pari toimittajan tuntemaa tyyppiä on kokeillut höyrystelyä ja jatkanut sitten helpommalla analogi-linjalla? Täitä mutu-tutkimuksia ilman lähdeviitettä kyllä pilvin pimein.
Pikkuhiljaa alkaisi toivoa että kun työterveyslaitoksenkin "professori" laukoo tuommoisia lehtikirjoiruksissa niin kyllä minä jo proffalta odottaisi lähteitä ja tutkimuksia millä hän oikeasti perustelee sähkötupakan vaarallisuuden..eikä vain höpöttäisi mitä sylki suuhun tuo...näitä mutukommentteja taas toimittajat mielellään värittävät.
^ Laitoin proffalle postia, saapas nähdä ja kenkä kuulla että vastaako :esmoke:
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
nallekarhu
Kiitos nallekarhu, enpäs tiennyt että löytyy netistäkin :)
Ihan hyvä että "proffat" perustelee sanomisiaan noin hyvin.
Ja vielä mukavempi jos oikeasti joku PUOLUEETON instanssi ottaisi asiakseen tutkia tätä asiaa, miten nämä eri kemialliset yhdistelmät vaikuttavat höyryteltynä kehoon. Tuskimpa se vaaratonta ole, mutta olisi silti hyvää nähdä sitä FAKTAA.
Mutta, itselläni ei tee enää ollenkaan tavallista tupakkaa mieli, paitsi aamukahvin kanssa. Mutta, kun poltin viimeksi noin pari viikkoa sitten analogisen aamukahvin kanssa, oli maku sen verran kauhea että siihen jäi.
Totuus voi olla että moni on siirtynyt takaisin analogisiin, mutta tähän asti höyryttely on ainakin minulla toiminut parhaiten, ja olen kokeillut aika pitkälti KAIKKI metodit. Eli kolme kertaa purukumilla, seurauksena kolme lohjennutta hammasta kun kiukulla puri purkkaa! Laastarit, joo...Tavallinen hansaplast toimii about yhtä hyvin. Pillerit? Fishermans Friend toimi paremmin.
Joskus selviää sitten miten höyryttely on koukuttanut, jos on sillee. Ja tapariippuvuushan monesti tupakointikin on...
Kaikki ollaan yksilöllisiä. Jos joku toimittaja on kokeillut höyryttelyä, ja siirtynyt takaisin analogisiin, niin kysymys ehkä kuuluisikin olla, olivatko he tosissaan lopettamassa, vai halusivatko vain kokeilla höyryttely? Turhaa yrittää analogisten imuttelun lopettamista, jos ei sitä tosissaan halua.
Joku ketju oli siitä, että kuka on nähny e-ciggaajan missäkin, en jaksa hakea sitä. Mä en ole nähnyt ketään paitsi peilistä ja tutut,
jotka on ottanut imut mun tupakasta. Voi olla, että ajan kanssa he siirtyy e-linjalle. Se vaatii aikaa. On selvä, että tupakoitsijoissa on myös lekureita,
mutta heillä on omat paineensa. Tuputus ei auta mitään, vaikka oltais kuinka oikeassa.
Se, että lekurit on hiljaa, on hyvä merkki. Höyrytellään ja naatitaan turvallisesti verrattuna entiseen poltteluun.
http://portfolio-web.ess.fi/www/Kaup...ndex.html#/34/
Sama juttu Kuopio - Siilinjärvi alueella ilmestyvässä Viikko Savo lehdessä.
Ilmeisesti käynnissä jonkinlainen ajojahti?
Saunan takana on tilaa :D
Tuo on sama juttu kuin nuo aiemmat.
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
LSVap
Tuo on sama juttu kuin nuo aiemmat.
Ye. Näin päättelinkin jostain quotesta, en vaan saanut syystä tai seittemännestä jotain edellistä linkkiä auki. Silti _<
Samat proffan höpinät kierrätyksessä..tietysti kun on isolehtikonserni ja maakuntalehdissä kierrätetään samat jutut.
Itse lopettanut kaiken lukemisen mitä e-savukkeeseen tulee.Ihan sama jos kieltoja tulee sillä ei koske minua jos vain jossain päin maailmaa saa ostettua ja e-nesteitäkin vaikka Indokiinasta minä hankin jos tarvitsen. :D