Vs: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä
ite en oo ollenkaan uitellu vedes missään välis :S Pitäskö sen muka auttaa jotain?
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Apophis
ite en oo ollenkaan uitellu vedes missään välis :S Pitäskö sen muka auttaa jotain?
Noissa tuubin videoissa näyttävät käyttävän, tietävämmät kertovat varmaan?
esim tässä:
http://www.youtube.com/watch?v=k2pjHVZlF0M
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
snakepox
itekki täällä toista päivää hakkaan päätä seinään hotspottien kanssa :s.. ilmeisesti liian vähän tohoa / nestepolttoo..
Oisko vastuslanka liian tiukalla?
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Apophis
Eipä oo tullut dippailtua veteen kertaakaan,ensiksi tohotan sen meshin sellaisenaan ennen rullaamista (ilmeisesti turhaa tuokin?) ja rullalla kun on niin 20 sekunttia tiukkaa tohotusta ja sitten oon viidesti poltellut nesteet meshiin. Hyvin on toiminut.
Re: Vs: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja -ih-
Eipä oo tullut dippailtua veteen kertaakaan,ensiksi tohotan sen meshin sellaisenaan ennen rullaamista (ilmeisesti turhaa tuokin?) ja rullalla kun on niin 20 sekunttia tiukkaa tohotusta ja sitten oon viidesti poltellut nesteet meshiin. Hyvin on toiminut.
Jostain ecf sivuilta luin et veteen dippailu kuulemma karkaisisi meshiä ja auttaisi sen kestävyyteen mut sen paikkaansapitävyydestä en osaa kyllä mitään sanoa.
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
-ih-
Juu kyllä noi itelläkin on aina toiminut mut oon vaan ruvennu arpoo et vaikuttasko toimintaan mitenkään :)
njoo tos äsken hoksasin yhen jutun, saan hotspotit poistettuu, mut sit yläreunasta se coili palaa tohon meshiin ns kiinni, ja tekee hotspotin yläreunaan niinku aina, onko täs ny se et se pitäs olla ihan niin löyhä ku voi olla jokapaikasta, et toi niinku pureutuu ny läpi tosta karstakerroksesta tohon meshiin, ja täten ottaa maihin sitä kautta?
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
snakepox
njoo tos äsken hoksasin yhen jutun, saan hotspotit poistettuu, mut sit yläreunasta se coili palaa tohon meshiin ns kiinni, ja tekee hotspotin yläreunaan niinku aina, onko täs ny se et se pitäs olla ihan niin löyhä ku voi olla jokapaikasta, et toi niinku pureutuu ny läpi tosta karstakerroksesta tohon meshiin, ja täten ottaa maihin sitä kautta?
Siitähän se hotspot nimenomaan johtuu että se coili pureutuu karstan läpi ja ottaa sitä kautta maihin. Optimaalinen setuppi on tosiaan niin että coili koskee wickin pintaa hyvin kevyesti joka puolelta niin että se ei paina sitä ollenkaan.
Onkohan toi mun setuppi liian kiree ku yläreunasta aina katkeaa vastus? siis se lanka joka menee + tolppaan hehkuu ainoastaan ja sit katkeaa aika nopeesti :/
Mikähän avuksi? Ihybrid laitteena ja peleonin 0.12 kaksinkerroin kierrettynä 0.24 langaksi
Vs: Re: Vs: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
MPKO
Jostain ecf sivuilta luin et veteen dippailu kuulemma karkaisisi meshiä ja auttaisi sen kestävyyteen mut sen paikkaansapitävyydestä en osaa kyllä mitään sanoa.
Jos seos on FeCrAl ilman hiiltä niin ei karkene, siihen tarvitaan hiiltä. Jos karkeneekin niin kovempi=hauraampi, näillä ainevahvuuksilla karkenee läpi ja varmasti murenee käsitellessä. Kokeilluthan en meshin kanssa ole, mutta karkaisukokemusta soveltaen epäilisin näin.
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
hjuk
Onkohan toi mun setuppi liian kiree ku yläreunasta aina katkeaa vastus? siis se lanka joka menee + tolppaan hehkuu ainoastaan ja sit katkeaa aika nopeesti :/
Mikähän avuksi? Ihybrid laitteena ja peleonin 0.12 kaksinkerroin kierrettynä 0.24 langaksi
eikös gixxxer jo vähän niinku vastannut tuohon? :P noh.. ite mitä oon päätelly, niin joko a) huono hapetus b) vastus lanka pureutuu meshiin ja tekee sulun siihen, ( hotspotin.) ;P
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
hjuk
Onkohan sulla käytössä nichromelanka? Se ei taida kestää lämpöä yhtä hyvin, kuin A-1 kanthal ja siksi se katkeaa hotspotin kohdalta. Itsellä oli samoja ongelmia alkuunsa ja langan vaihtaminen parempaan auttoi asiaan.
Silica-vehkeiden kanssa tuo nichromelanka toimii hyvin.
Se kastelu kylmään veteen kyllä karkaisee sitä meshiä mutta jos sen tekee monesti niin se tahtoo karkaista sitä liikaa ja sit se murenee... :(
Minä olen yleensä kastanut molemmat päät kerran. Tuo nesteen polttaminen on mielestäni tärkeämpää... sen teenkin sitten useammin.
Ketkäs täällä oli kokeillut tota meshi-meshi setuppia, ilman coileja?
Vedin tohon did:iin meshistä vastuksen ja wickin "Yo dawg" tyyliin ja höyryntuotto on jumalainen, maku perus genesis mutta tulittaessa toi paukkuu ku vanha kunnon boge konsanaan. Osaako joku vähän viisaampi valaista mistä tuo paukkuminen johtuu?
Ei meinaan ikinä coilin kanssa kuulunu muutakun sihinää.
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
hjuk
Toi on aika tyypillinen ongelma. Johtuu siitä että ylälanka on liian kireellä, eli coilin ja ruuvin välistä. Se kiristyy yleensä liikaa kun ruuvia kiristää ja se vetää myös ruuvin välissä olevan langan takia tuon välin kireäksi. Yritä kiristää niin että ei ihan pigngolle mene, yks pika apu on löysätä kiristämisen jälkeen vähän sitä ruuvia.
http://www.youtube.com/watch?v=Ng1n6tMS1jE&
Molempi parempi, avain onneen vaiko turhaa kikkailua?
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Troll from behind
Toi vois olla hifistelijän valinta noihin silica-drippiatoihin (jos maistaa sen silican)
Mutta meshivehkeessä vain haittaa.
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Troll from behind
En mä nää mitään syytä miks tehdä noin. Mesh wickaa jo itessään paremmin kuin silica, joten tuo naru on aivan turha tuossa. Enkä jos sulla on tulviva wicki niin meshiä voi mitää mehuvarastona, mut sillonki on vaan helpompi nipistää meshin pää kiinni.
Edit. Just niinku teekkis sano et silica-atoihin voi vääntää meshin siihen kohtaa mihin coilit tulee, näin saadaan puhtaampi maku. Genesis-atoissa aivan turha.
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
E-Marlboroman
Onkohan sulla käytössä nichromelanka? Se ei taida kestää lämpöä yhtä hyvin, kuin A-1 kanthal ja siksi se katkeaa hotspotin kohdalta. Itsellä oli samoja ongelmia alkuunsa ja langan vaihtaminen parempaan auttoi asiaan.
Silica-vehkeiden kanssa tuo nichromelanka toimii hyvin.
Voipi olla, peleoni myy tosiaan tuota, tuskin edes kanthal D:n tasosta.
Laite meni hyllyyn odottamaan
Kanthal A-1 0.32 mm -tällä voi tulla lr setuppia
Kanthal A 0.25 mm
Bulli a2-T:ssä on ainaki toi tankki-silica tehty meshihybridillä, mut ite laitoin pelkän meshin ja ei tulvi eikä oo palanut maistunut. 80+PG:lle voi olla tarpeen tai kohta on mehut suussa. Maku on näillä laitteilla ego-T tasossa, eli kohdillaan.
http://www.youtube.com/watch?v=AOsBpnRZwt0 -
No niin löyty terva nesteellekkin väline. did. Sai sopivan setupinkin 0.25 kanthalil 4/5 1.3ohm :)