Vs: Aloittelijan pieniä kysymyksiä sähkötupakasta
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
godsmack
Kauanko porukalla kestää 3ml tankki noin yleisesti ottaen? Mulla on 1000mAh Joyetechin VV Twist + LR boge + DCT tankki ja tuntuu että se tankki on tyhjillään iltaan mennessä - vaikken (mielestäni) paljon höyryttelekään :D
Noin puoli päivää :)
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Motomoto
Tilannepäivitys:
Emäntä tuli juuri oman CE4 kanssa tuohon joka kusi käsille akun välistä.
Voi jestas.. tän piti olla hauskaa ja kivaa, täyttää säiliö ja poltella.
Mun mielestä tää on perseestä ja ankeaa, koko ajan tilailla uusia osia ja kirota kun sormet haisee paskalle.
Hammastikulla sörkin sinne keskelle kun sen pitäisi auttaa nuohin vuotoihin, sainkin sen sitte kai kuntoon taas vähäksi aikaa.
Mutta ette te voi väittää että te oikeasti vaihtelette näitä kahden päivän välein??
Ostatte uuden akun kahden viikon välein, ja udet clearot joka toinen päivä.
Ostin alunperin EGO double stem- setin, yksi akku kuoli viikon sisään.
Orkkis säiliöistä toinen alkoi vuotaa kun halkesi, toinen vain lopetti toimintansa. Tähän meni kai viikko.
Sitten ostin CE4- säiliön, joka vuotaa. Taas alle viikko.
Onko nää oikeasti tällaisia laitteita että vuotaa koko ajan eikä toimi?
Mistä tuo vuoto alkaa, kai sille jotain voi tehdä?
Pitääkö täs niinku tilata 50ml nestettä, 20 cartoa, 5 akkua, jos yhden kuukauden haluaa selvitä?
Mulla oli kans huono aloitus, kun vuosi sitten hommaan ryhdyin. Tilattu tavara tuli postissa, ja paketti oli rikki; nesteputelit tiessään. Aloituspakkauksen toinen akku simahti 31pv ikäisenä, juuri kun takuu oli mennyt umpeen. Jotain höyryä kai sain irti tuli, kun kumminkin jatkoin hommaa (olin tosi kyllästynyt röökin vetoon kyllä). Pian hajosi toinenkin akku, ja saman tien mulla oli tilauksia vetämässä Puolaan, Jenkkeihin ja noin. Uudetkin akut oli paskoja, lähetin Puolaan yhden akun takuuvaihtoon, ja Jenkkeihin kaksi. Ja sitten kyllästyin niihin halpiksiin, ja tilasin Puolasta myös kaksi Joyetech-passthru -akkua.
Niinpä mulla oli sitten noin 9 kk sitten jo 6 akkua, joista käytin pääasiassa vain niitä Joyetecheja. Kaikki ne 6 akkua on edelleen ehjiä ja toimintakuntoisia. Huono onni loppui siihen, mutta vaikeaa oli alku.
Sitten joskus 6kk sitten siirryin VV-vehkeisiin kun halusin enemmän. Ostin Lavatuben ja sekin on mulla vielä ihan kuin uusi. Pari kolme muutakin kalliimpaa vekotinta on tullut sittemmin hankittua, ja homma on sujunut mukavissa merkeissä.
50ml nestettä ei ole iso tilaus. Itse tilaan yleensä 4-5 30ml pulloa kun tilaan. Ehkä joka toinen kuukausi. Kyllä niitä menöö.
Mutta laitteita ei ole hirviästi tarvinnut uusia. Bogen kartoja mulla on varastossa muutaman kymmenen kappaleen satsi, tilattu Kiinasta isompi määrä kerralla. Tuskin kartoja tulee tilattua nyt puoleen vuoteen uusia.
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Sauhu-Simo
Siinä taitaa olla ampeerirajoitin niin alhaalla, että ei jaksa antaa virtaa kunnolla tuplakäämiselle. Sama ongelma kuin oli ensimmäisessä Lavatubessa ja kalliissa Provarissakin.
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
godsmack
Kauanko porukalla kestää 3ml tankki noin yleisesti ottaen? Mulla on 1000mAh Joyetechin VV Twist + LR boge + DCT tankki ja tuntuu että se tankki on tyhjillään iltaan mennessä - vaikken (mielestäni) paljon höyryttelekään :D
Aamulla täytin ja tuossa illemmalla toisen kerran :P
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
jarif
50ml nestettä ei ole iso tilaus. Itse tilaan yleensä 4-5 30ml pulloa kun tilaan. Ehkä joka toinen kuukausi. Kyllä niitä menöö.
Tuli vaan mieleen, että voiko tulla jotain ongelmia jos tilaa 30 ml pulloja 18 mg:lla nikotiinia? Tuolla "Nikotiinin tilaaminen ulkomailta" -osiossa kun kerrottiin tällaista, että "14mg x 30ml on juuri 420mg eli sallittu enimmäismäärä per pakkaus."
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
jarif
Siinä taitaa olla ampeerirajoitin niin alhaalla, että ei jaksa antaa virtaa kunnolla tuplakäämiselle. Sama ongelma kuin oli ensimmäisessä Lavatubessa ja kalliissa Provarissakin.
Jahaa...no tota twistiä ja dual coil cartomizeria ei sitten varmaan kannattane käyttää yhdessä vai?
Ihan näin huomiona useampaakin sähköpostitse neuvoneena:
Atoa, kartoa tai clearoa ei kannata/tarvitse/saa kiertää väkisin pohjaan. Kierto sen verran riittää, että ottaa kontaktia eli kevyesti vastaan. Jos kiertää pohjaan tarpeettomasti, akun keskinapa lähtee "karkuun" ja kontakti seuraavalla kerralla onkin onnenkauppaa. Väkisin pohjaan kiertämällä myös imuvastus kasvaa, joka johtaa siihen, että säiliöön syntyy isompi alipaine imiessä ja virtaus vastukselle tehostuu, usein liiaksi. Tämä johtaa kurlaukseen, vuotamiseen yms ei-niin-toivottuun tulokseen.
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Sauhu-Simo
Tuli vaan mieleen, että voiko tulla jotain ongelmia jos tilaa 30 ml pulloja 18 mg:lla nikotiinia? Tuolla "Nikotiinin tilaaminen ulkomailta" -osiossa kun kerrottiin tällaista, että "14mg x 30ml on juuri 420mg eli sallittu enimmäismäärä per pakkaus."
Kai siitä voi tulla ongelmia, mutta mä tilaan nuo omani 24mg vahvuisena eikä ole ongelmia tullut.
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Sauhu-Simo
No aina voi tulla ongelmaa. Mutta mä oon tilannu omaan 3kk tarpeeseen aina 3-4 dl 12mg nestettä kerralla.
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Sauhu-Simo
Oikeuden päätöksen mukaan nikotiinia sisältäviä täyttönesteitä SAA tilata ETA-alueelta omaan käyttöön (kolmen kuukauden tarvetta vastaavan määrän).
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Sauhu-Simo
Kolmen kuukauden käyttöä vastaava määrä on parempi mittasuhde.
Oho.. olipas monta vastaavaa viestiä välissä :)
100ml 36mg pohjanestettä tekee jo 3600mg? Eikä tuossa mitään ongelmaa ole ollut?
Tuommoisia jo pariin kertaan tilaillut
Eli siis ymmärsinkö oikein, että tuosta nikotiinin enimmäismäärästä per pakkaus ei sinänsä tarvitse välittää?
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Sauhu-Simo
Eli siis ymmärsinkö oikein, että tuosta nikotiinin enimmäismäärästä per pakkaus ei sinänsä tarvitse välittää?
Fimean vai oliko se Valviran mielestä pitää välittää, mutta Suomen lain ja oikeuskäytännön mukaan ei tarvitse välittää. Näin se kai menöö.
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Sauhu-Simo
Tää on yks paljon juttua aiheuttanut ennenkin, Fimean suositushan on tuo 420mg kerta-annos joka myös muistaakseni foorumin infossa mainitaan. Tuon rajan on oikeus kuitenki hylännyt. juttua asiasta http://www.e-savuke.com/forum/index.php?topic=3.0 loppupäässä ajankohtaisempaa asiaa.
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
jarif
Fimean vai oliko se Valviran mielestä pitää välittää, mutta Suomen lain ja oikeuskäytännön mukaan ei tarvitse välittää. Näin se kai menöö.
Noniin... :) Kiitos vaan kaikille, eiköhän tämä tullut selväksi. Olen vaan sen verran nyypiö näissä asioissa, että tätä kysyttävää riittää. ;)
Aina voi vedota tuohon 3kk käyttöön :D
6ml päivässä vahvuudella X
6ml x 30pv = 180ml
En kyllä itsekkään ime tuota 6ml/pv, mutta lähelle menee..
Mun mielestä on älytöntä, että näitä pitää tilata jostain ulkomailta. Suomen lainsäädäntö sais ruveta ottamaan harppauksia eteen päin tässäkin asiassa.
Toisaalta.. Kuinka paljon hinnat nousisi jos näitä sais vaikka esim. apteekista tai kivijalkakaupoista vrt mitä nyt ulkomailta tilatessa?
Ihan vaan verojen ja kauppojen katteiden muodossa?
On ne verot ja katteet ulkomaankaupoissakin. ;)
Jos ei mitään älyttömiä haittaveroja tai muita rahastuksia keksittäisi valtion puolesta, niin tuskin montaa prosenttia kalliimpaa olisi suomessakaan. ;)
Tokihan niitä nesteitä voisi jatkossakin tilailla ulkomailta kuten nykyäänkin, mikäli ei lakimuutosta nesteiden tilailuun liittyen tule. :)
En kyllä itse keksi mitään negatiivista siitä, että nesteitä saisi nikotiinillisena suomestakin hommattua, pikemminkin päinvastoin, koska alvit kilahtais suomen valtionkassaan, eikä menis ulkomaille.
Tervehdys, tuli nytten toinen modi ostettu lavatube v4 ja tämän kanssa bogen SR kartoja, no täyttelin ensimmäisen karton kortsu tavalla ja löin tulille vanut paloivat heti. No ajattelin sitten että en antanut tarpeeksi kauaa imeytyä ja otin toisen ja annoin sen olla vielä tankissa noin 15 min. Sitä polttelin reilun tunnin täydellä tankilla ja sitten se palo. Kattelin sit noita kartoja ja aloin ihmettelemään että kuuluuko bogen SR kartoissa olla 1 reikä? Koska aiemmin käytin dct 1,5 ohmista ja bogen LR:ä ja niissä on ollu 2 reikää. Elikkä sainko jonkun sekunda erän vai pitäisikö jollain kotikonsteilla niitä reikiä väsertää lisää? Niin ja lavatubessa käytin 4,5-5 volttia.