Joo ite ihan peeaa vielä viikon ainakin niin ei kerkee tilata bogeja ja nesteitä x-( Ajattelin boge+kartotankilla pärjätä ton intin ajan, luulis olevan kohtuu varma setti..
Printable View
Joo ite ihan peeaa vielä viikon ainakin niin ei kerkee tilata bogeja ja nesteitä x-( Ajattelin boge+kartotankilla pärjätä ton intin ajan, luulis olevan kohtuu varma setti..
Harmitus maximus saattaa huomenna iskeä, kun menee huomenna noin litra diy-nesteitä viemäriin :( Vaihdoin siis inan powersmokesta pois kun ei sopinut mulle. Senkin "tajusin" vasta äskettäin, jotenkin ollut niin helppo tilata puolan pojilta pullot.
Kuskit pääsi meilläkin samantein. Kuskit pääsee helpommalla, pääsevät vissiin sodassakin esson baariin kaljalle kun me ollaan siellä etulinjan edessä maalitauluna. X-(
sipsipussi: Tosiaan kuten Carl0s mainitsi, ei sitä kannata sen enempää stressata. Perseestä se on, sen sanon ihan suoraan. En ole mitään vihannu tän elämän aikana yhtä paljon kun sitä, auktoriteettikammonen kun olen... Fyysisestikkin joskus rankkaa mutta ei pääasiassa sitäkään enää tänä päivänä. Henkisesti se voi olla rankkaa, tosin sekin erittäin yksilöllistä. Pienen vihjeen voin antaa, älä usko mitään mitä sulle siitä sanotaan tai on sanottu. Koska käytännöt ja sanonnat vaihtelee vitusti eri varuskuntien kesken. Jossain on komppaniat, jossain on patterit, jossain on joukkueet, jossain on jaokset, jossain on sotku jossain on sode, ja niin edespäin. Tekee vaan sen mitä käsketään niin menee ihan hienosti, mutta älä vahingossakaan tee sitä niin hyvin että erotut joukosta, mutta älä myöskään niin heikosti että erotut joukosta. :laugh: Muuten se olet sinä, joka lähtee sieltä mettästä juokseen kasarmille hakemaan jotakin elintärkeää kuten esimerkiks jonkun upseerin kynän tai jotain muuta typerää.
Sillon ku minä olin intissä, käytiin vielä sotia saatana.
Sodat on niin 2013 :eek:
Mä odotan inttiin pääsyä, harmi kun Se koulun ja sairauksien takia venyy mutta kyllä sinne joskus mennään :D Vuodeks tottakai, eihän kukaan eteläänkään viikoks vaan mene jos voi olla 2 :D
Emmä täyspäiväiseen työhön luultavasti ikinä pääsee mut kuri,metsässäolo,urheilu on jees niin mikäs siinä :D Eniten harmittaa vaan kun täältäpäin tulevat joutuu melkein aina parolaan panssariin tai huoltoon.
Perskeles, oli se hienoa aikaa... 2kk mosakausi, sitten 4kk liikuntakasvatusupseerin apulaisena :D Marssit ja alokasleiri meni vapautuksissa/tilkassa, mutta muuten leiriaamuja ~30. Hyllyssä vieläkin litra Lohtajan polttavaa hiekkaa :D
Tai jos ei rankkaa, niin intin "todistus" oli oikeestaan ainoo paperi mitä nykyinen työnantaja työhaastattelussa katsoi, tokasi vaan "Noh, ketäs nyt intissä kiinostaa olla oma-alotteinen" (muuten oli kiitettävä lappu, oma-aloitteisuus heikko tms).
Menee sinne inttiin nollat taulussa, tekee mitä käsketään niin hyvin kun käsketään, olematta paras. Alikit on poikkeuksetta kyrpiä ekat pari kk, joistain saattaa tulla sen jälkeen ihan rentoja, osa taas pysyy niinä paskantärkeinä virkaintoina. Paska paikka, paikoitellen hyviä muistoja. Jos ois sillon 19v tienny mitä tietää nyt 25v niin inttiin olisin menny vasta näin vähän vanhempa, osaa suhtautua vähän rennommin asioihin :)
http://www.youtube.com/watch?v=e7H-63vMo9A
Siviili-tj 4! Toisaalta vituttaa ja toisaalta ei. Ei oo vielä keksiny et kumpaa, ehkä se kääntyy siellä vitutuksen puolelle.
Ehkä se karu totuus iskee siellä naamaan ku halmeen nyrkki mutta kaikkeen tottuu. Ite luulen kyllä nupin kestävän ja huumorilla vaan :D
Edit. Mulla on muuten paha tapa repeillä erikoisissa paikoissa, voin vaan kuvitella ku joku alikessu tulee naama punasena huutamaan ja repeän spontaanisti :D
TJ - Mul on VMTL - YouTube
eiku mitä :D menee Kyl jo aika urakal ot.
Armeija oli jännä paikka. Kokoajan vitutti. Ihan kokoajan. Silti tuli siellä lusittua 11kk ja pois päästiin alikessun jämät kaulassa. Aika multaa muistot, nykyään jopa naurattaa armeija touhut. Kertausharjoituksissa vasta huomas homman huumorin. Saa hyvää ruokaa monta kertaa päivässä. On reipashenkistä ulkoilua. Saa ammuskella kaikilla pyssyillä niin paljon kun sielu sietää. Mettäleirit oli kyllä parhautta oikeesti. Ei vedetty naru kireellä kokoajan, eikä turhaa herroittelua harrastettu. Pitäsköhän käydä virastotalolta kyseleen pääsiskö kertaan? Sais mukavaa lomaa luonnon keskellä. :thumbsup:
Kertaukset on kuulemma nykyään low budjetilla toteutettuja. Kuntotestit oli kaverilla ollut ja se siitä. Muutenkin taitaa olla niin, että kertauksia järjestetään nykyään enää erikoisjoukoille.
Itsehän hyppäisin sillalta ennemmin kuin menisin edes käymään kasarmilla. Jäi kyllä niin paska maku hommasta. Joskus ihmettelin, että minkälainen rangaistus se muka on istua vuosi vankilassa tekemättä mitään? Armeijan jälkeen ymmärsin mitä tarkoittaa käytännössä vapaudenmenetys. Varsinkin auktoriteettikammoiselle se on pahempaa kuin fyysinen kidutus...