-
Vs: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä
Itse ainakin teen ihan täydellä akulla kun ajan tolla 0.25mm kanthalilla. Eikä ole akut kuolleet. Ja jos tohotuksen jälkeenkin pitää vielä poltella niin nopeammin onnistuu ilman tohotusta. Eristämättömässä toimii ihan hyvin vaikka olisi mesh kuinka kiinni reijän reunoissa, periaate pysyy samana operaatiossa.
-
Muistaa vaan tuon hapettoman meshin ja coilin vääntää niin ettei ole mehua tankissa.
Just tein kahteen Diabloon uudet setupit 0.25:sta langasta ja meni alle 5min yhteensä ja taas rokkaa :)
-
Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä
Mistäs tuota AWG 30 (0.25mm) lankaa löytyy rullassa?
-
Ja muistaa sitten jos on eriste siinä mesh-reiässä, että on varovainen.
Terveisin,
kaverin Diablossa ei ole enää eristettä.
-
-
Re: Vs: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja defuncta
Ja muistaa sitten jos on eriste siinä mesh-reiässä, että on varovainen.
Terveisin,
kaverin Diablossa ei ole enää eristettä.
Sama, mutta terveisin,
omassa Somniumissa ei ole enää eristettä.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja Peksi85
Kiitos! :)
-
Noniin, nyt alko löytymään sopivat vastuslangan kireydet hapettamattomalle meshille, se pitääkin olla suht jämptisti meshissä kiinni. Ei tää ihan järjenmukaista ole, mutta hapettamattoman meshin kanssa näyttää olevan selvästi vähemmän oikosulkuongelmia käytössä. Eli toholla/nestepoltettamalla hapetettua mesh-wickiä en saanut enää hapettumaan kuivapoltolla kun oikareita nesteen kanssa ilmaantui, kun taas hapettamattoman meshin kuivapolton jälkeen resistanssi pysyy kuin naulattuna.
Ja kyllä, maku on avoimempi, hapetuksen sivumakua ei ole. Onnistui vaihtelevasti Twistillä ja DNA-20D:llä, Vamolla puolestaan ei oikein. Pitääpä rakentaa hapetusmodi. :P
Ei tässä auta kuin myöntää vajavainen ymmärryksensä ja siirtää toho hyllylle.
-
^Täsmälleen samat tuntemukset oli meikäläisellä, kun ensimmäisiä tohottamattomia setuppeja vääntelin. :D
On se kummallista puuhaa. :P
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Peksi85
...ja tilattu. Kiitoshh!
-
Stainless Steel Mesh for DIY atomizers (Pre-Oxidized)
http://www.shop.goodprophets.com/pro...?productId=454
http://www.litecigusa.net/Genesis_St...mizer-wick.htm
Tuli tollasiin valmiisiin mesh-puikkoihin törmättyä netin syövereissä.
Olisikos tässä hyvä laiskan ihmisen valinta?
Tai vaihtoehto muuten vaan sellaiselle ihmiselle joka olisi kiinnostunut rakennettavista mesh-atoista, mutta parisuhteen kauniimman osapuolen henkinen tasapaino ei välttämättä kestä sitä, että kohta mennään vielä toho leimuten kaiken muun näpräämisen päälle?
Phoenix Pico tulossa ensimmäiseksi harjoittelulaitteeksi. Kuulin et jos sillä kykenee/harjoittelee tekemään setupit, niin homma hoituu vielä helpommin sitten ns. "paremmilla" atoilla.
-
Ei ole vielä kokemusta muista mesh-värkeistä, mutta onhan tuo Pico tosiaan ollut haastava opettaja näin alkuun.
Ahdas ainakin, jos ei muuta.
Mutta pääsi työputken nokkaan, kunhan alkoi pelata! ..sekä läpäisi vuototestin = yö lähes kyljellään reikä alas-suin.
EDIT: ilmareiän suurentamista 1.2-1.3mm kokoiseksi voin suositella. (Kiitos defunctan videon)
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja Natsu
Stainless Steel Mesh for DIY atomizers (Pre-Oxidized)
http://www.shop.goodprophets.com/pro...?productId=454
http://www.litecigusa.net/Genesis_St...mizer-wick.htm
Tuli tollasiin valmiisiin mesh-puikkoihin törmättyä netin syövereissä.
Olisikos tässä hyvä laiskan ihmisen valinta?
Tai vaihtoehto muuten vaan sellaiselle ihmiselle joka olisi kiinnostunut rakennettavista mesh-atoista, mutta parisuhteen kauniimman osapuolen henkinen tasapaino ei välttämättä kestä sitä, että kohta mennään vielä toho leimuten kaiken muun näpräämisen päälle?
Phoenix Pico tulossa ensimmäiseksi harjoittelulaitteeksi. Kuulin et jos sillä kykenee/harjoittelee tekemään setupit, niin homma hoituu vielä helpommin sitten ns. "paremmilla" atoilla.
Ainahan noi vaihtoehto on, varsinkin jos on avovaiva niinko meikällä, toho pölyttyy kaapissa. Hyvästä en tiiä.. :D
-
Made in China ja 1/8 tuumaa leveys.
Ei jatkoon.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Troll from behind
Made in China ja 1/8 tuumaa leveys.
Ei jatkoon.
Reilusti liian paksu vai mitenpäin?
-
Kait tuo paksuus on suht ok (3,1 mm), mutta jotenkin mulla alkoi tökkiä Made In China tuossa tuotteessa pahemman kerran, kun ei oikein ole varmuutta siitä, miten tuo on tuotettu.
Ovatha ne kartotkin kiinasta, mutta tuon meshin kanssa jotenkin nousi hiukset pystyyn.
Saahan sen toki tohotettua kertaalleen itse, mutmut...
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Troll from behind
Kait tuo paksuus on suht ok (3,1 mm), mutta jotenkin mulla alkoi tökkiä Made In China tuossa tuotteessa pahemman kerran, kun ei oikein ole varmuutta siitä, miten tuo on tuotettu.
Ovatha ne kartotkin kiinasta, mutta tuon meshin kanssa jotenkin nousi hiukset pystyyn.
Saahan sen toki tohotettua kertaalleen itse, mutmut...
Meinaatko, että jossain happoaltaassa kiehutettu teollisuuskemikaalien kanssa ni tullu helppo oxidisointi :D?
-
Maybe.
Lähinnä tosin sitä, että tuossa on voinut napata kudosta käsistä mukaan, kun pienet kädet niitä käärineet.
Koneellisestihan noi on tehty.
-
Eka hapettamaton mesh DID:n kanssa ja hyvin rokkaa...hapetetun kanssa oli ongelmia, mutta tämä taipui tahtoon n. 5 minuutissa :) Ensin ajattelin, että ei tämä multa onnistu kun ei ole eristettyä wick-reikään...mutta kappas perkele :esmoke:
-
Tänään tuli Puolasta litistettyä kanthalia 0,5x0,1mm 29,4 ohm/m ja kyllä sillä saa helpommin noin 0,6-0,8ohm setupin aikaiseksi kuin rinnakkaisilla 0.20 langalla. Tosin höyrytuntemuksessa ei juuri ollut eroa. Hankaluutena tuossa litistetyssä on se, että se pitää laittaa vaakatasossa posteihin kiinni ja sitten kääntää 90 astetta ja se on huomattavasti jäykempää lankaa.
-
Makua tulee helvetisti, mutta kurkkutuntuma on mitätön. Testissä on boba ja 6mg...ehkä hieman liian alhainen omaan makuun. Olen kuitenkin laskeutunut korjattavien takia 18mg tuonne 12-14mg seudulle, mutta 6mg on aivan liian laihaa.
-
Mitenkäs te tuon rinnakkaisen vedätte? Tuleeko lähteä miinuspostin eri puolilta, etteivät osu alkuvaiheessa toisiinsa?
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Troll from behind
Mitenkäs te tuon rinnakkaisen vedätte? Tuleeko lähteä miinuspostin eri puolilta, etteivät osu alkuvaiheessa toisiinsa?
Mikseivät saisi osua? Osuvathan ne siinä miinuspostissa kumminkin toisiinsa ainakin sähkön kannalta.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Troll from behind
Lopullisen vastuksen kannalta ne saa olla vaikka yhdessä koko matkan. Jotkuthan tekee niinkin että pyöittää kaks lankaa kierteelle toistensa ympäri ja vasta sitten tekee coilin.
-
Teen tuon rinnakkaisen siten, että otetaan kelasta noin 15cm pätkä ja taitetaan kaksinkerroin. Lenkki laitetaan miinuspostin alle ja kääritään normaaliin tapaan.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
True Puffin
...ja tilattu. Kiitoshh!
Viikossa tuli ja nyt saa hyvät setupit kaikkiin vehkeisiin, tuo .3 on liian rautalankaa saada hopealangan kanssa kiinni hyvin
ja .2 tulee liian vähän pinta-alaa ja polttaa pahaa makua setuppiin, nämä siis silica vehkeissä.
Pitäs rakentaa semmonen hitsaus laite, jaksaiskohan overflow laskea oikean kokoisen konkan ton värkin tekemiseen? :P
Jossain oli linkki viteoon jossa moista värkiä testataan.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
waakneri
Pitäs rakentaa semmonen hitsaus laite, jaksaiskohan overflow laskea oikean kokoisen konkan ton värkin tekemiseen? :P
Jossain oli linkki viteoon jossa moista värkiä testataan.
Mä oon sellasta just värkkäilemässä. Ensimmäinen sudenkuoppa tuli siinä kun LM2577-step up regua maailmalla käyttävät olivat ostaneet valmiin piirin joka perustuu tuohon reguun, ja mä ostin pelkän regun. Nyt pitää sitten vielä etsiä sopiva kela ja rakentaa itse se piiri.
Helpointa taitaa olla rakentaa värkki kertakäyttökameran salamasta lisäämällä konkkia rinnan kameran oman kanssa. Tarvittava yhteiskapasitanssi riippuu jännitteestä johon konkan lataa, ja kertakäyttökameran isommilla volteilla (~150-300V) se on jotain 470uF luokkaa kun taas LM2577-piirin matalammilla (30-60V) 1000-2000uF. Tarkista että konkan jännitteenkesto on riittävä.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
mrelwood
Mä oon sellasta just värkkäilemässä. Ensimmäinen sudenkuoppa tuli siinä kun LM2577-step up regua maailmalla käyttävät olivat ostaneet valmiin piirin joka perustuu tuohon reguun, ja mä ostin pelkän regun. Nyt pitää sitten vielä etsiä sopiva kela ja rakentaa itse se piiri.
Helpointa taitaa olla rakentaa värkki kertakäyttökameran salamasta lisäämällä konkkia rinnan kameran oman kanssa. Tarvittava yhteiskapasitanssi riippuu jännitteestä johon konkan lataa, ja kertakäyttökameran isommilla volteilla (~150-300V) se on jotain 470uF luokkaa kun taas LM2577-piirin matalammilla (30-60V) 1000-2000uF. Tarkista että konkan jännitteenkesto on riittävä.
No eipäs taida iteltä onnistua, mutta tiedän ehkä jokun ketä onnistuu :D
-
Tuommoselle hitsauslaittelle sais kyllä joku sähköguru tehdä semmosen "for dummies"-tyylisen ohjeen, jossa on kaikki tarvittavat selkeesti listattuna ja kasausohjeet siten, että yksinkertaisemmaltakin onnistuu. :D
Ois nimittäin aika paljon paremmat tilat silicalle noissa Oddyn urissa, jos ei tarttis lankoja punoa keskenään (joo, kyllähän ne liitokset voi laittaa sinne keramiikan sisäänkin, mutta kun en taho :D).
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Charun
Tuommoselle hitsauslaittelle sais kyllä joku sähköguru tehdä semmosen "for dummies"-tyylisen ohjeen, jossa on kaikki tarvittavat selkeesti listattuna ja kasausohjeet siten, että yksinkertaisemmaltakin onnistuu. :D
Ois nimittäin aika paljon paremmat tilat silicalle noissa Oddyn urissa, jos ei tarttis lankoja punoa keskenään (joo, kyllähän ne liitokset voi laittaa sinne keramiikan sisäänkin, mutta kun en taho :D).
Kahtellaan, kyselen josko tuttua kiinostais värkätä ja testata. Sit on tietty toi hinta kysymyskin vielä.
Mutta siinä videolla ei laite kyllä ole kovin häävin kokoinen/näköinen laite joten... katellaan :esmoke:
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
waakneri
Kahtellaan, kyselen josko tuttua kiinostais värkätä ja testata. Sit on tietty toi hinta kysymyskin vielä.
Mutta siinä videolla ei laite kyllä ole kovin häävin kokoinen/näköinen laite joten... katellaan :esmoke:
20€:lla saa kyllä jo kaikki osat. Jos saan omani toimimaan fiksusti ni en pitäis mahottomana tehdä niitä muutaman muillekin.
-
Nyt kun olen ajellut mekaanisella modilla DID:ä niin olen päässyt samanlaiseen oivallukseen kuin herra Busardo...now I get it! Ohmit pyörii siellä. 0.9-1.1 tienoilla...seuraavaksi väännetään 0.8 :)
-
0.6 ohmilla se DID vasta rokkaakin :D
Linear Vin = 3.633 V
Iave = 5.187 A
Pave = 18.844 W
Resistance = 0.600 ohm
Akku tosin kestää vain tankillisen.
-
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja Urdu
urdu vs. mesh - round 2
Mites tökkii? :D
-
Meshin haittoihin liittyen, törmäsin mielenkiintoiseen aiheeseen:
It appears, now, that we may all have been a bit wrong-headed when it comes to the safety of using oxidized SS mesh. Please read this thread on ECF:
http://www.e-cigarette-forum.com/for...iscussion.html
The issue is a few Chromium oxide states that appear when SS mesh is heated to a red-hot glow. Some oxides are safer than others, and an ECF members' wicks have been shown via lab tests to have been covered with some of the more dangerous and carcinogenic oxides, after the mesh was heated to a temp of 1500F.
Chromium Oxide VI apparently has an exposure limit in ingested liquids of .02 parts per billion. This is an Extremely low threshold, and even a tiny, tiny amount may have serious implications if inhaled. Much more research is necessary to determine how much of the stuff we are actually inhaling in our vapor.
This is actually really troubling me. An exposure limit of 0.02 parts per billion for something ingested is an unbelievably small amount, and if most of our wicks are covered in this stuff, I can't see how it's possible that we are somehow *not* inhaling some amount of it that's greater than .02 ppb.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja zigi
Meshin haittoihin liittyen, törmäsin mielenkiintoiseen aiheeseen:
Ai perhana.. Punahehkusta ja tuosta lämpötilasta päätellen koskisi lähinnä tohotettuja wickejä. Hopefully.
-
Paljos akun kanssa "tohottamalla" mahtaa antaa lämpöä.... Toi 1500F:hän on nuin 800 celsiusta... Eihän se perhana voi noin lämpimäksi nousta :-\
-
Mun toho antaa jotain 1400-1600 celciusta....ja heikolla toholla ei hapeteta. Tähän loppuu mun tieto asiasta.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
savutonna
Mun toho antaa jotain 1400-1600 celciusta....
Meinasin siis lähinnä jos ilman nestepolttoa ja tohottamista akun kanssa polttelee hotspotit pois niin kuinkahan paljon siinä tulee lämpöä.... Taitaa kohta tulla silica vehkeisiin ryntäys....ai niin mutta niissäkin oli jotain hiukkasia mitkä irtoilee :o